Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Zover de berichtgeving is gaat het om zijn vele spijbel gedrag.
En als leerplichtige kan je dan ook best uit huis geplaatst worden daarvoor als je ouders je gewoon niet de "baas" kunnen zeg maar.
idylle schreef:bruintje123 schreef:Zover de berichtgeving is gaat het om zijn vele spijbel gedrag.
En als leerplichtige kan je dan ook best uit huis geplaatst worden daarvoor als je ouders je gewoon niet de "baas" kunnen zeg maar.
Je wordt niet zomaar uit huis geplaatst. Dan moet er echt wel heel wat aan de hand zijn!
Nikass schreef:Tiepfoudt: Ik gaf aan dat levenslange gevangenisstraf nieuwe slachtoffers maakt omdat de ouders hun kind nooit meer zien buiten de bezoekersruimte van de gevangenis. En dat zij moeten leven met het feit dat hu kind geen nieuwe kans krijgt en dus geen toekomst meer heeft.
Ik heb niet gezegd dat dit komt doordat zij altijd het stempel blijven houden van "ouders van".
benangelique schreef:Er zijn ook jongeren die spijbelen omdat school of het onderwijskundig systeem hier in nederland faalt.
Mavelle schreef:benangelique schreef:Er zijn ook jongeren die spijbelen omdat school of het onderwijskundig systeem hier in nederland faalt.
Hmmm, ben ik het niet mee eens. Jongeren die systematisch spijbelen hebben het niet naar hun zin op school. Dat kan allerlei uiteenlopende redenen hebben, maar een kind wat wel fijn in z'n vel zit en zich goed voelt op school zal echt niet zo veel spijbelen.
KoudbloedKim schreef:Ik denk dat hij daarmee bedoelt dat je niet te snel conclusies moet trekken of aannames moet gaan doen.
Grainey schreef:Ik vind het wel een grappige reactie van de advocaat: mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugd, maar het ligt anders.
Ondertussen is hij gearresteerd en is hij verdachte in een moordzaak, maar je mag niet denken dat hij niet deugt, omdat hij uit huis geplaatst zou worden.
Misschien mag je wel dan om andere redenen denken dat hij niet deugd, blijkbaar sluit de advocaat dat niet uit, denk dat zo'n man beter de volgende keer zijn mond kan houden.
Babootje schreef:Nikass schreef:Nou nee, dat vind ik niet. Dat is wetenschappelijk al lang bewezen. Kinderen die deze essentiële basis niet ontvangen, zijn niet in staat om "normaal" op te groeien.
Dat is niet helemaal waar.
Het zijn verschillende factoren die samen moeten komen wat maakt dat mensen stoornissen ontwikkelen. De grootste component is een genetische aanleg daarvoor. Dat maakt dat je hersenen anders werken of op een andere manier informatie verwerken. Bijvoorbeeld ADHD, of autisme. Daarnaast zijn de factoren opvoeding en omgeving belangrijk. Dat maakt dat niet alle ADHD-ers bijkomende stoornissen ontwikkelen of op het 'slechte pad' raken. Maar wel dat bij 75% van de delinquenten ADHD als voedingsbodem meespeelt.
Maar het komt dus ook voor dat mensen een poedersuiker jeugd hebben gehad en zich toch weten te ontwikkelen tot evenwichtige volwassenen. Ik ken er wel een paar in mijn omgeving.
Dat verklaart ook het 'zwarte schaap' effect in de familie. Of het feit dat bepaald gedrag of bepaalde stoornissen in bepaalde families vaak voorkomen.