Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tytonidae schreef:Ik vind het toch wel heel schokkend dat de SP, 50Plus en PvdD de enige partijen zijn die voor uitbreiding zijn van het basispakket met tandartsenzorg, fysiotherapie en ggz. Vooral ggz zou er naar mijn mening toch echt wel in moeten.
Willl65 schreef:Nou Janneke ik ben niet verkeerd geïnformeerd hoor met vervoer bedoel ik auto gebruik en vra htwagen
Belastingen worden bij vooral de werkenden weer gehaald.
AOW wordt zwaarder belast
Zoals ik het zie, ben je als werkende zwaar de pineut.
Willl65 schreef:Gl stemmen betekent dus belasting op vervoer, verpakking, aow, vrachtwagenvervoer, afschaffing kinderbijslag, etc etc overal waar je gebruik van moet maken wordt bij hen extra belast.
Wie wil dat nou?
Ik begrijp het echt niet .....
Lalidan schreef:Wendy schreef:Voor mij was het ook belangrijk om te stemmen op een partij die niet achter het huidige zorgstelsel staat (of verantwoordelijk is voor het feit dat het nu zo is). Dat betekent dat PVDA, VVD, CDA en D'66 sowieso al afvallen.
Ik heb niks tegen buitenlanders, dus ook geen PVV. Maar ik ben ook geen buitenlander, dus ook geen DENK of artikel 1.
Ik ga de ouderen die het financieel prima hebben niet sponsoren ten koste van mijn eigen financiele toekomst, dus ook geen 50 plus (sorry, maar ik begrijp echt niet hoe je daar als niet-50 plusser op kunt stemmen).
Dierenwelzijn is belangrijk, maar dan graag wel op basis van de feiten, dus geen PVDD
Ik vind milieu wel belangrijk en ik ben toch best nog wel links, dus uiteindelijk groenlinks gestemd.
En ja, ik weet dat ik het nu heel kort door de bocht opschrijf
kort door de bocht: in grote lijnen denk ik er net zo over. Alleen GroenLinks is voor mij dus géén optie, hoewel ik andere jaren daar wel op gestemd heb. Dus als iemand weet wat dan over blijft..... Ik vrees alleen de SP, maar die vind ik voor veel dingen dan weer veel te links. Aan de andere kant, ze komen hoe dan ook niet in hun eentje aan de macht, dus zo ver naar links zal het allemaal wel niet doorslaan. Aan de andere kant hebben zij ook dingen waar ik pertinent op tegen ben, zoals geen geld meer naar defensie, dat vind ik dan weer niet oké.
Alles met geloof erin valt ook af. Ik ben niet gelovig, vind het prima dat anderen geloven, maar wil niet vanuit andermans geloof regels opgelegd krijgen.
Dus, iemand nog een goed idee voor mij? ik weet het dit jaar écht niet.
Tytonidae schreef:Ik vind het toch wel heel schokkend dat de SP, 50Plus en PvdD de enige partijen zijn die voor uitbreiding zijn van het basispakket met tandartsenzorg, fysiotherapie en ggz. Vooral ggz zou er naar mijn mening toch echt wel in moeten.
Boras schreef:Tytonidae schreef:Ik vind het toch wel heel schokkend dat de SP, 50Plus en PvdD de enige partijen zijn die voor uitbreiding zijn van het basispakket met tandartsenzorg, fysiotherapie en ggz. Vooral ggz zou er naar mijn mening toch echt wel in moeten.
GGZ wordt toch vergoed vanuit de basisverzekering, of zit ik er nu helemaal naast?
Boras schreef:De tactiek voor meer vrouwen in de kamer volgens Opzij: stem op een vrouw die net niet verkiesbaar lijkt (stem dus niet op de eerste vrouw in de lijst).
Vrouwenblad Opzij maakte een handige kieslijst van vrouwen die nét niet op een verkiesbare plaats staan:
VVD (23 – 27 zetels): plaats 30: Chantal Nijkerken-de-Haan
PVV (21 – 25 zetels): plaats 27: Daniëlle de Winter
PvdA (11 – 13 zetels): plaats 12: Joke de Kock of 14: Marith Volp
SP (14 – 16 zetels): plaats 23: Sun Yoon van Dijk
CDA (18 – 20): plaats 20: Lenny Geluk-Poortvliet of 21: Hilde Palland
D66 (17 – 19 zetels): plaats 18: Antje Diertens of 20: Monica den Boer
CU (5-7 zetels): plaats 6: Stieneke van der Graaf of 10: Joëlle Gooijer-Medema
GroenLinks (15-17 zetels): plaats 19: Isabelle Diks
PvdD (4 – 6 zetels): plaats 5: Femke Merel Arissen of 6: Eva van Esch
plaats 7: Christine Teunissen
50PLUS (4 – 6 zetels): plaats 8: Wilma Schrover
DENK (0 – 2 zetels): plaats 4: Gladys Albitrouw
VNL ( 0 – 1 zetel): plaats 4: Tanya Hoogwerf
FvD (0 – 2 zetels): plaats 3: Susan Teunissen
Magrathea schreef:Ik heb gestemd, nummer 6 van de PvdDEen (vrouwelijke) milieuwetenschapper. Vanavond op de vereniging verkiezingsuitslagen kijken. Ik vind het echt retespannend
benangelique schreef:is het zo dat veel groen links stemmers geen tweeverdieners met kinderen zijn? die worden namelijk het hardst getroffen
Janneke2 schreef:Vroegah hadden we daar de AWBZ voor, om langdurige psychotherapie te betalen.
Maar vanwege de marktwerking moest dat weg. (De logica ontgaat mij aan alle kanten: zorg nodig is zorg nodig en dat is ook investeren in mensen die daarna weer veel voor de maatschappij kunnen betekenen...)
bigone schreef:Vanochtend in onze krant nog een zeer handig overzicht van alle partijen met in het kort hun punten. Via de kieswijzers kwam ik elke keer bij SP uit en nu , na alles nogmaals te hebben gelezen is het gewoon SP gebleven. Ik denk nog steeds dat we een links kabinet met GL,SP,PvdA en D66 en misschien de PvdD krijgen.