Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:18

petitparis schreef:
niemand van mijn kennissen met Proximus kunnen bellen of gebeld worden, ook diegene die op meer dan 40km van Brussel zitten... Sommigen zelfs niet sms'en

Idd, kan mijn ouders niet bereiken.. Behoorlijk vervelend. (Ze zijn ook niet mee met sociale media dus via internet mag ik ook vergeten)

Thesserd

IS heeft veel grondgebied verloren de laatste tijd, dus zo zinloos is het allemaal niet volgens mij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Maar wie is er eigenlijk begonnen dan? Iemand hier zei dat Breivnik zich had opgeworpen als redder van Europa, maar dat we daar helemaal niet om gevraagd hebben. Nee, maar landen als Irak, Iran, syrië etc hebben ook niet gevraagd om Europa en Amerika als hun redder. Bovendien zien ze ons vaak ook niet als redding, maar juist als onderdrukker. Juist onze aanwezigheid daar maakt dat er veel geradicaliseerd word. Misschien moeten we onze handen er juist wel vanaf trekken, jullie regelen daar je ding en wij regelen hier ons ding.

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat er gebeurt.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:19

44Myrthe44 schreef:
Crazy_boon schreef:
Denk jij echt dat onze militairen hun leven riskeren om daar zogezegde 'zinloos' geweld uit te voeren?

Nee :P.
Ze komen niet eens aan de grond. Bovendien doet NL nog vrij weinig, dus het is niet helemaal juist om over ''onze'' militairen te spreken. Ik heb het over Europa als geheel.

Maar luchtaanvallen zijn nu eenmaal geen goede manier om IS aan te vallen. Bovendien is het bijeffect van luchtvaanvallen, dat er veel onschuldige slachtoffers vallen - burgers dus.
Bestrijden we IS op deze manier? Nee. Doden we burgers? Ja.
Wil je IS bestrijden, dan zul je inderdaad militairen moeten hebben die hun leven willen riskeren, en grondtroepen moeten vormen. Vanuit de lucht ga je niks beginnen.

excuseer, maar ik had het niet over de NL, en ook niet over Europa als een geheel. En er komen echt wel BELGISCHE (waar ik woon) en BRITSE (mijn nationaliteit) soldaten aan de grond, FAMILIE zelfs...., soldaten dat ik zeer erg respecteer.

Ik begin zelfs niet aan deze discussie, ik vind het gewoon heel onrespectvol.
Als jij denkt dat het allemaal zo zwart-wit is, wil ik dat jij een een vliegtuigje naar Syrie neemt en daar 3 weken verblijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:19

Jackytje schreef:
petitparis schreef:
niemand van mijn kennissen met Proximus kunnen bellen of gebeld worden, ook diegene die op meer dan 40km van Brussel zitten... Sommigen zelfs niet sms'en

Idd, kan mijn ouders niet bereiken.. Behoorlijk vervelend. (Ze zijn ook niet mee met sociale media dus via internet mag ik ook vergeten)

SMS zou het moeten doen toch?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:20

Jackytje schreef:
petitparis schreef:

Ik ben blij dat men ouders net een smartphone hebben, kon men moeder tenminste bereiken om te laten weten dat ik ok ben.
Een collega van me kan nog steeds niet zijn zoon bereiken die op de metro naar school zat. Maar hij zei ook als hij in school zit zet hij de gsm af. Ik zou persoonlijk wel zot worden denk ik

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:23

SMS doet het, bellen is niet te doen.

Zat vlakbij Zaventem te vergaderen toen de gsm's begonnen af te gaan, bij mij mijn zus die belde dat ze m'n vader (werkt in hartje Brussel) niet kon bereiken. Achteraf bleek omdat hij vast zit in een gebouw en er niet uitmocht. Ook mijn vriend werkt in Brussel, mijn nicht zit op de VUB campus in Etterbeek die ontruimd is... pff zo eng allemaal.

Hoe je instinct dan ook meteen je familie probeert te gaan bereiken, met onze hele familie (ooms, tantes, etc heel breed) hebben we een FB-groep en daar vlogen de "ik ben veiligs" heen en weer *oef*

Vriendin werkt en woont in Brussel, haar kreeg 'k niet vast maar ze is arts, dus gokte opgeroepen. Net berichtje gehad dat ze inderdaad opgeroepen is en alles op de spoed relatief vlot verloopt. Ze hebben dit scenario de voorbije maanden vaak geoefend!!

Van vergaderen niet veel meer terecht gekomen, allemaal je familie bellen, naar het tv scherm staren... bizar gevoel :(

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:25

Jackytje schreef:
petitparis schreef:

Heb je een vaste lijn? Die schijnen beter te werken dan gsms, misschien kan je het zo eens proberen?

Solleke_Noah

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:27

Sms'en komen er wel door normaal gezien! Of email?

Mijn vader zit nog vast in de lockdown, vriendje is door een collega naar huis gebracht (zij zitten in Jette dus net erbuiten gelukkig)

Hoop dat we vanavond mijn vader mogen gaan oppikken...... vriend wou hem nu al gaan halen maar mag geen auto Brussel centrum in :(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:28

Inderdaad afschuwelijk. Veel sterkte voor de slachtoffers en hun familie.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:29

Lalidan schreef:
Maar wie is er eigenlijk begonnen dan? Iemand hier zei dat Breivnik zich had opgeworpen als redder van Europa, maar dat we daar helemaal niet om gevraagd hebben. Nee, maar landen als Irak, Iran, syrië etc hebben ook niet gevraagd om Europa en Amerika als hun redder. Bovendien zien ze ons vaak ook niet als redding, maar juist als onderdrukker. Juist onze aanwezigheid daar maakt dat er veel geradicaliseerd word. Misschien moeten we onze handen er juist wel vanaf trekken, jullie regelen daar je ding en wij regelen hier ons ding.

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat er gebeurt.

Dat was ik :j ik doelde echter op een eerdere uitspraak waarin het ging om het feit dat IS zegt zijn daded uit naam van de Islam te doen. Moslims hebben daar net zo min om gevraagd als wat Breivik zei.

Verder ben ik het tot op hoogte met je eens :j of het verstandig is nu de handen er af te trekken weet ik niet, maar ik durf met enige zekerheid te zeggen dat wij (Amerika & Europa) deze bende zelf hebben ontketend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:31

Luchtaanvallen doen ze echt niet als ze er niets mee bereiken. Alleen al één f16 laten vliegen kost per uur 30000 euro, laat staan de munitie die hij bij zich heeft. Als luchtaanvallen zinloos zouden zijn, zouden ze ze echt niet doen. Daarbij hebben ze tegenwoordig technologie waar ze met zowel straaljagers als helicopters zoals Apaches ongelofelijk gericht mee kunnen vuren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-16 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:31

Solleke er zei iemand hier dat om 16u de treinen in noord en zuid weer zouden rijden, misschien kan hij een trein naar een station net buiten Brussel pakken en dat jullie hem dan daar kunnen ophalen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:32

Klopt, vanaf 16u weer verkeer, bevestigd door Minister van Mobiliteit op De Morgen:

Citaat:
Vanaf 16u opnieuw treinverkeer

Er zullen vanaf 16 uur opnieuw treinen in Brussel rijden. Dat meldt de Brusselse politie op Twitter. Voorlopig zullen er alleen treinen stoppen in Brussel Zuid en Noord. Het Centraal station blijft gesloten. Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) bevestigt ondertussen het nieuws op Twitter.

Het treinverkeer van en naar de hoofdstad lag sinds deze ochtend helemaal stil. De treinen die vanuit Oost- en West-Vlaanderen naar de hoofdstad rijden, worden beperkt tot Denderleeuw. Vanuit het oosten van het land (Limburg en Vlaams-Brabant) wordt het treinverkeer naar Brussel beperkt tot Leuven en vanuit het noorden (Antwerpen en de Kempen) rijden treinen niet verder dan Mechelen of Vilvoorde.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:34

Roweentje89 schreef:
Solleke er zei iemand hier dat om 16u de treinen in noord en zuid weer zouden rijden, misschien kan hij een trein naar een station net buiten Brussel pakken en dat jullie hem dan daar kunnen ophalen?

Ja we zullen zien, mijn vriend is ondertussen thuis dus die kan wel eender moment met de auto vertrekken. Hoop dat we hem snel kunnen oppikken...

Rottige is dat je werk gewoon daar is, dus dat ze er toch terug naartoe moeten. Was bij de vorige lockdown ook al zo, konden ze wel enkele dagen thuiswerken, maarja, dat kan niet eeuwig... dus hup toch weer naar je werk toe, en vandaag zijn daar dan de aanslagen..

edit: lap, vader zit vlakbij centraal station.. misschien als hij te voet kan tot één van de andere twee stations. Belangrijkste is natuurlijk dat ze veilig zijn maar je wilt je familie toch het liefst gewoon veilig thuis hebben..

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:37

Als er iemand in Brussel zit momenteel die nog niet heeft kunnen melden aan familie dat die veilig is omdat de telefoonlijnen eruit liggen en de familie geen smartphone hebben.

Kunnen we onderling dan niet berichten uitwisselen.
Dat degene die graag zijn familie wilt bellen om te zeggen dat je veilig bent het nummer van zijn/haar familie via een pb stuurt en dat iemand vanuit Nederland dan de familie belt om te zeggen dat diegene in veiligheid is?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:40

EarthFocus schreef:
Als er iemand in Brussel zit momenteel die nog niet heeft kunnen melden aan familie dat die veilig is omdat de telefoonlijnen eruit liggen en de familie geen smartphone hebben.

Dat degene die graag zijn familie wilt bellen om te zeggen dat je veilig bent het nummer van zijn/haar familie via een pb stuurt en dat iemand vanuit Nederland dan de familie belt om te zeggen dat diegene in veiligheid is?

Vind ik een hele mooie. Mij mag je ook PB'en als je wilt dat ik bel of sms. Als ik kan helpen doe ik dat heel graag.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 22-03-16 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

nenahdm

Oh stations in Brussel gaan blijkbaar terug open om 16u. Over 20 minuten dus.

tessyke

ik volg mee in het topic....
Wat een verschrikkelijke dag...

Vanmorgen nietsvermoedend aan het werk en ineens hoor je dat er een aanslag is gebeurd.
Daarna te horen gekregen dat er in metro's ook nog ontploffingen zouden zijn.

Tijdens de pauze dan eindelijk een beetje meer info verkregen.
Mensen werden gevraagd binnen te blijven en dat is hard te merken.
Zelf ben ik 3u vroeger van mijn werk gestuurd (met andere collega's) omdat er gewoon veel te weinig klanten waren en de leveringen vanuit Brussel moesten we ook niet op wachten.
Eenmaal thuis kwam mijn man ook al thuis omdat alle scholen dicht zijn en wss deze week ook dicht blijven.

Ik werk in de gemeente waarvan de klas kwam dus hier voelen we de aanslag ook wel en je voelt het verdriet, angst en de onmacht onder de mensen.
Vanmiddag kon je ook amper bellen omdat de lijnen het niet aan konden.

Het is dus 2 ontploffingen in de hal van de luchthaven en 1 ontploffing in de metro.
Heel het land is in lockdown.

Hoe gaat het hier met onze Brusselse bokkers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:41

EarthFocus schreef:

Goed idee! :j Ik wil ook wel voir iemand bellen als daar behoefte aan is.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:41

xTitanic schreef:
Oh stations in Brussel gaan blijkbaar terug open om 16u. Over 20 minuten dus.

Inderdaad, even gekopieerd:
"De NMBS bevestigt aan onze redactie dat de treinstations Brussel-Zuid, Brussel-Centraal en Brussel-Noord om 16 uur weer opengaan. Brussel-Schuman en Brussel-Luxemburg worden niet bediend, maar er rijden wel treinen langs. De NMBS waarschuwt wel voor vertragingen en afgeschafte treinen, maar hoopt op enig begrip bij de reizigers. "

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:43

Ik hoor hier plots heel veel brandweer en ziekenwagens voorbij rijden... Brrr.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:44

EarthFocus schreef:

Goed idee, als iemand dat wil, doe ik dat graag voor je. Even een pb met telefoonnummer en de boodschap die je door wilt geven.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:45

Yasmine schreef:
Ik hoor hier plots heel veel brandweer en ziekenwagens voorbij rijden... Brrr.

En jij bent in Leuven nu?

Ik woon op 40 km van Brussel en blijkbaar zijn hier ook al gewonden "opgevangen" in het ziekenhuis... Het is eng dat het zo dichtbij is allemaal :(

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:45

EarthFocus schreef:

Mijn inbox staat hier natuurlijk ook voor open!