Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:32

Zoe_97 schreef:
ik krijg trouwens ook wel schrik. In Brussel zijn vrij vaak europese topen etc. dus best een groot doelwit. Laat ik nu net door de week in brussel wonen :/

Niet bang worden Zoe. Ga er maar gewoon van uit dat jij iemand bent die op het juiste moment op de juiste plek bent. Blijf alert in de wetenschap dat jouw stad enorm goed beveiligd is juist vanwege al die top overleg situaties. Voetbalstadions, grote manifestaties/ feesten/ toeristische plekken/ restaurants/ bioscopen zijn een veel gemakkelijker doelwit en die worden meestal genomen. Kijk maar naar Egypte, Parijs en naar andere aanslagen.
Gun dit soort mensen niet je angst.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:33

xValentijn schreef:
Bedenk even dat er ongeveer dagelijks zo een 15.000 kinderen en duizenden volwassenen sterven aan uitdroging, verhongering, schietpartijen en oorlogen. En dan rouwt nu opeens heel de wereld. 120 mensen dood is een lachtertje voor derdewereldlanden. Natuurlijk ben ik ook geschokt door dit nieuws, en ik pray ook mee voor Paris, en ik wens alle nabestaande en getuige heel veel sterkte. Maar alsnog, dit is nog niet eens de helft van de mensen die sterven per dag aan oorlogen, uitdroging, verhongering. En die halen het nieuws niet hoor. Dat is gewoon een normaal fenomeen hier in deze wereld.

Zou je hetzelfde zeggen als je moeder, vader, kind,... zouden omgekomen zijn in zo'n aanslag. Goh, mijn kind is omgekomen, maar er zijn duizenden kinderen in de wereld die ook sterven, dus dit is niet zo erg.

Het is niet omdat er ergens anders ook slechte dingen gebeuren, dat een gemeenschap niet mag rouwen op de manier dat ze dat willen. En dat daar geen berichtmaking over mag zijn.

Vind dat er hier door sommige allemaal wel makkelijk gepraat wordt, is natuurlijk heel makkelijk iets typen, maar denk dat het andere koek zou zijn als ze er zelf slachtoffer zou zijn van geworden of hun familie.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:34

Franse media melden dat er bij het lichaam van een terrorist een Egyptisch paspoort is gevonden.
door Redactie NU.nl 15:28

Dus ze komen niet (allemaal) uit Ffrankrijk als dit klopt.

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:35

Ik zeg toch ook niet dat het niet erg is. Maar een uur geleden is er ook echt wel een kindje in Syrie zijn moeder kwijtgeraakt doordat ze neergeknalt werd. Maar nee, niemand merkt dat op. Dat vind ik alleen gewoon ook heftig eigenlijk. Ik wens de nabestaande toch ook sterkte en zo..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:35

er was ook een Syrier bij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:36

Dit plaatje geeft duidelijk weer hoe en wat.
Afbeelding

Felcxa, er is ook al een Syrisch paspoort gevonden. Weet niet hoe het in Frankrijk met dubbele nationaliteiten werkt

geerke

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:38

zag al op FB weer iets voorbij komen dat we de vluchtelingen hier niet de schuld van mogen geven...Maar als deze gasten in Frankrijk woonden(waar nog niet duidelijkheid over is)dan zijn ze toch ooit gevlucht?
Of snap ik iets niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:39

geerke schreef:
zag al op FB weer iets voorbij komen dat we de vluchtelingen hier niet de schuld van mogen geven...Maar als deze gasten in Frankrijk woonden(waar nog niet duidelijkheid over is)dan zijn ze toch ooit gevlucht?
Of snap ik iets niet?

Er zijn ook andere manieren voor mensen om te emigreren zonder dat ze vluchten toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:39

pien_2010 schreef:
Zoe_97 schreef:
ik krijg trouwens ook wel schrik. In Brussel zijn vrij vaak europese topen etc. dus best een groot doelwit. Laat ik nu net door de week in brussel wonen :/

Niet bang worden Zoe. Ga er maar gewoon van uit dat jij iemand bent die op het juiste moment op de juiste plek bent. Blijf alert in de wetenschap dat jouw stad enorm goed beveiligd is juist vanwege al die top overleg situaties. Voetbalstadions, grote manifestaties/ feesten/ toeristische plekken/ restaurants/ bioscopen zijn een veel gemakkelijker doelwit en die worden meestal genomen. Kijk maar naar Egypte, Parijs en naar andere aanslagen.
Gun dit soort mensen niet je angst.

Daarom vind ik het raar dat er juist op een dag als vandaag vrijwel geen beveiliging in den haag op het Binnenhof en plein was. Ik zou haast denken dat de veiligheid opgeschroefd zou zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:40

purny schreef:
Daarom vind ik het raar dat er juist op een dag als vandaag vrijwel geen beveiliging in den haag op het Binnenhof en plein was. Ik zou haast denken dat de veiligheid opgeschroefd zou zijn

Die zijn er ook wel, ze zullen gewoon ergens anders staan of de boel van een afstandje in de gaten houden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:41

de wereld is het veiligst net na zo een aanslag...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:41

Purny, dan geef je als NL overheid wel een verkeerd signaal af. Want als je gaat beveiligen dan moet je ook alles beveiligen. Zomaar wat beveiligen heeft geen zin.
Kijk hier in Frankrijk in Parijs is nu vrijwel alles dicht en stikt het de moord van de militairen. Dus of je doet hetniet, of je doet het heel volledig in de wetenschap dat je dan ook nog te laat kunt zijn.
Ik denk dat NL de juiste keuze heeft gemaakt. Je kunt niet alles beveiligen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:42

Er was ook op het nieuws dat ze donderdag per toeval in Berlijn een auto hadden aangehouden met daarin een persoon onderweg naar Parijs met in de auto zware wapens en munitie.
Deze persoon zit in hechtenis voor verhoor.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 16:43

purny schreef:

Natuurlijk zou het logisch zijn als er meer zichtbare beveiliging zou zijn, maar vergeet niet dat er ook genoeg voor ons "onzichtbare" beveiliging is. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:44

rapido schreef:
Er was ook op het nieuws dat ze donderdag per toeval in Berlijn een auto hadden aangehouden met daarin een persoon onderweg naar Parijs met in de auto zware wapens en munitie.
Deze persoon zit in hechtenis voor verhoor.

Niet in Berlijn, in Beieren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:44

Emmaa_ schreef:
purny schreef:

Die zijn er ook wel, ze zullen gewoon ergens anders staan of de boel van een afstandje in de gaten houden.

Ik heb niemand gezien alleen een aantal toeristen. Er staat normaal altijd marechaussee bij de ministeries enzo. Ik kom vrijwel dagelijks daar omdat ik in de stad woon en m'n wandelingetje doe. Ik heb alleen een aantal zwarte pieten gezien

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:45

Emmaa_ schreef:
geerke schreef:
Of snap ik iets niet?

Er zijn ook andere manieren voor mensen om te emigreren zonder dat ze vluchten toch?

Geerke, als jij volgende week besluit in the US te gaan wonen ben je dan ook gevlucht? En hoeveel landen kennen dubbele paspoorten? Niet meteen zulke rare dingen roepen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 16:45

purny schreef:
Ik heb niemand gezien alleen een aantal toeristen. Er staat normaal altijd marechaussee bij de ministeries enzo. Ik kom vrijwel dagelijks daar omdat ik in de stad woon en m'n wandelingetje doe. Ik heb alleen een aantal zwarte pieten gezien

Vergis je niet dat zo'n zwarte piet (of zo'n toerist) ook mogelijk beveiliging kan zijn. Tijdens de intocht zijn er zo ook enkele beveiligers/agenten vermomt als piet oid.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:47

Zoe_97 schreef:
misschien niet het eerste waar iemand aan denkt, maar dit kan er wel voor zorgen dat de europa/rusland situatie 'opgelost' raakt bedenkt ik mij net. In d vorige eeuw hebben ze ook een einde gemaakt aan de koude oorlog (of de uitlopers daarvan), door samen een front tegen hiltler te vormen. Met een beetje 'geluk' vormen Europa, USA en Rusland nu een front tegen IS.

??? Volgens mij was Hitler al paar jaar dood toen de Koude Oorlog aanving!!

Amandavd

Dreamy schreef:
purny schreef:

Vergis je niet dat zo'n zwarte piet (of zo'n toerist) ook mogelijk beveiliging kan zijn. Tijdens de intocht zijn er zo ook enkele beveiligers/agenten vermomt als piet oid.

Het heet niet voor niks onzichtbare beveiliging... |o Alleen omdat een simpele burger het niet ziet betekent niet dat het er niet is. Geheel eens met Dreamy dus.

dromertje2

xValentijn schreef:
Ik zeg toch ook niet dat het niet erg is. Maar een uur geleden is er ook echt wel een kindje in Syrie zijn moeder kwijtgeraakt doordat ze neergeknalt werd. Maar nee, niemand merkt dat op. Dat vind ik alleen gewoon ook heftig eigenlijk. Ik wens de nabestaande toch ook sterkte en zo..

Dat is ook heftig. Maar het is niet omdat je ze ook sterkte wenst dat het hetgeen je ervoor gezegd hebt steekt houd.

Maar je moet jezelf is inleven, stel je voor: jij bent de moeder van dat kind dat neergeschoten is ( uit uw eigen voorbeeld), en iemand zegt tegen u, "tja, ik leef met u mee maar ergens anders sterven er ook kinderen. Zou op dat moment dat goed overkomen bij u?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:59

Zijn hier toevallig nog mensen die morgen naar Marilyn Manson gaan in Tilburg? Mijn vriend ziet het niet meer zitten om te gaan, hij is bang dat het optreden van Manson ook een doelwit gaat worden aangezien deze wel bekend staat als de grooste ongelovige van de muziekwereld. Mijn ouders zijn er ook niet gerust op dat ik nog ga morgen.

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:05

vooropgesteld dat ik absoluut tegen dit soort waanzinnige acties ben moet mij wel van het hart dat dit soort aanslagen echt dagelijks,echt dagelijks gebeuren.
Het is nu alleen zo dichtbij dat we er heel de dag mee om de oren wordt geslagen via tv,sociaal media,radio etc.
Waarom wordt er geen of weinig aandacht besteed aan wat er iedere dag gebeurt?
Ik steek zelf mn hoofd in het zand,kijk weinig nieuws omdat ik er in en inverdrietig van wordt.
Tuurlijk leef ik mee met parijs maar ik leef ook iedere dag mee met alle andere duizenden moeders die hun kinderen zijn verloren of gaan verliezen,leef ik mee met de mensen die iedere dag in extreme angst leven.
De wereld wordt er niet leuker op en er is geen antwoord op het geweld van IS.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:10

Het is gewoon afwachte totdat er hier wat gebeurt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:12

Zoe_97 schreef:

Natuurlijk zijn we hier in Belgie bang.Belgie steunt het franse oorlogschip Charles de gaulle.Dus ook wij gaan doelwit zijn.De terroristen zouden rondgereden hebben in een auto met Belgische kentekenplaten.
De dader op de thalystrein laatst had zijn wapens in Brussel gehaald en vergeet het terroristen netwerk niet wat is opgerold in Verviers.

Mijn dochter studeert in Antwerpen neemt daar het openbaar vervoer.Ik ben er ook niet gerust op.Ik kan me wel voorstellen dat iemand die op het platteland woont in één of ander gehucht ,de angst minder heeft als wij hier in de voorstad.