Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:53

Ik meen gelezen te hebben dat ze geld geven aan Turkije/Libanon etc.. Maar dat is al weer zon drie weken geleden. Dis ff terug zoeken is wat lastig. Zit boven ook mobiel.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:46

EskeGirl schreef:
Wie zegt dat jij last moet hebben van mensen die hun geloof uitoefenen? Zolang jij je niet tot hun geloof bekeert en hun wetten niet de onze worden (waar ik op gok :D).
Ik vind dat iedereen vrij mag zijn in wat hij geloofd en ben blij dat ik in zo'n land leef. En niet in een streng christelijk/joods/islamitisch/whatever.
Ieder geloof wil andere bekeren en de ene persoon doet dit heftiger en extremee dan de ander. IS is extreem, zeer extreem. De gemiddelde moslim misschien net zo als een gemiddelde christen of jehova. Dat je enkele extreme hebt, betekend niet dat het hele geloof zo is.

De islam is niet te vergelijken met het Christendom.
Binnen de islam zijn heel veel stromingen, een flink aantal daarvan is behoorlijk fundamentalistisch
In de AZC in Duitsland zijn al behoorlijk wat vechtpartijen en bedreigingen geweest tegen Christenen.
En even to de point: we hebben het dus over een enorme groep mensen die gevlucht zijn voor een religieuze oorlog en deze dus direct zelf voortzetten binnen de veilige muren van een AZC op veilige bodem.
Dat geeft te denken....

Ik vind het zelf absoluut geen prettig idee dat er zulke grote aantallen nu in NL worden opgenomen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:48

Moos99 schreef:
Ik vind het zonde om te zien dat mensen zoals Sammie en Cowboy hun tijd moeten verspillen aan Mensen zoals Zeeuwtje. Respect voor jullie dat jullie nog steeds de moeite willen nemen hierin iets te betekenen. Laten het zo zeggen, de hardste roepers kun je wel opgeven, die blijven toch wel op tokkie-gehalte voort zetten...maar er zijn wellicht ook stille meelezers die toch eens verder gaan nadenken dan hun neus lang is en inzien dat alles idd niet zo zwart wit is!

Ik begin de moed iig allang op te geven, m'n fb vriendelijkst krimpt steeds meer in aangezien ik iedereen die respectloos spreekt eruit gooi. In real life ga ik wel graag nog de discussie aan, dan zitten mensen ook niet veilig achter hun schermpje en kunnen ze niet met bronnen gooien van dubieuze website met artikelen die van geen kant kloppen.

Dat zegt meer over jou dan over de andere mensen binnen dit topic.
Als je überhaupt het linkse gesnater van cowboy serieus neemt :O

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:50

alex66 schreef:
EskeGirl schreef:
Wie zegt dat jij last moet hebben van mensen die hun geloof uitoefenen? Zolang jij je niet tot hun geloof bekeert en hun wetten niet de onze worden (waar ik op gok :D).
Ik vind dat iedereen vrij mag zijn in wat hij geloofd en ben blij dat ik in zo'n land leef. En niet in een streng christelijk/joods/islamitisch/whatever.
Ieder geloof wil andere bekeren en de ene persoon doet dit heftiger en extremee dan de ander. IS is extreem, zeer extreem. De gemiddelde moslim misschien net zo als een gemiddelde christen of jehova. Dat je enkele extreme hebt, betekend niet dat het hele geloof zo is.

Jij bent tolerant, jij vind dat iedereen moet kunnen geloven wat hij of zij wil .....De islam is alles behalve tolerant.
De gemiddelde Nederlander is opgevoed met de stelling leven en laten leven, de gemiddelde islamiet is dat niet.
Het kleine groepje extreme christenen in dit land preekt nog steeds geen geweld tegen anders denkende. De grote groep moslim's die nu het land binnen komen is groot geworden met het idee dat geweld tegen anders denkende heel normaal is.
Juist die mooie gedachte van leven en laten leven heeft er voor gezorgd dat de 1e 2e en 3e generatie nieuwkomers zich niet of nauwelijks heeft aangepast aan onze normen en waarden en dat gaat de groep die nu binnen komt ook niet doen.

Juist, goed samengevat Alex
De islam is absoluut niet tolerant.
En die groep blijft wereldwijd groeiende.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:56

ravellie schreef:

Dan lees je dus gewoon echt niet goed. Cowboy is helemaal niet links, maar geeft wel aan je niet zomaar moet geloven wat er gezegd wordt. Even zelf nadenken. Denk dat dat verkrachten in Zweden bij elke vrouw door asielzoekers het meest duidelijke voorbeeld is. Even nadenken en dan weet je dat het niet realistisch is wat er gezegd wordt.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:03

EskeGirl schreef:
Mag ik vragen, even heel oprecht, wat voor de tegenstanders de defenitie voor 'gelukszoeker' is? Want er zijn inderdaad rijkere mensen die hierheen zijn gekomen, maar wel vluchten voor IS/Assad/streng regime enz.

Veel mensen komen naar Europa uit de Turkse vluchtelingenkampen omdat er daar een tekort aan alles is. Zijn dat gelukszoekers?

De mensen die in echte nood zijn, zijn de mensen die nog in de oorlogsgebieden zitten.
Die geen geld en middelen hebben om daar weg te kunnen.
Een groot gedeelte had de middelen ( ook financieel om te vluchten)
Ja, dan vlucht je voor de oorlog en vervolgens trek je door zeven veilige landen heen naar Duitland-Zweden-en Nederland.
Waarom? deze landen zijn het verste weg van de brandhaarden.
Er wordt voornamelijk gekeken naar sociale voorzieningen en economische belangen/situatie.
Dat wordt ook nog eens fors duidelijk gezien de reacties van de vluchtelingen:
-Ter weinig privacy
-De lucht is niet goed
-Eten is niet goed
-Sanitair is niet schoon
-Lastig vallen van buurtbewoners ( die niet in de buurt van een AZC mogen komen, maar andersom mogen ze wel gewoon van het terrein van de opvang af..Nederland weer op zijn smalst :)F :)F ).

Natuurlijk zijn er mensen/gezinnen die wegmoesten omdat de bedreigingen te groot werden ( bommen, gevaarlijke aanhangers van een losgeslagen waanbeeld van een zelfverworven godsdienst etc.
Maar ik geloof ook zeker dat er een hele natie op de been is gebracht met het beeld elders een beter leven te zoeken waarbij sociale en economische belangen voorop staan.
Allemaal prima en heel menselijk.
Maar daar hoeft Europa niet door te gaan zinken.

Landen als de ver Emiraten houden de deur dicht.

Naar mijn idee is de balans allang zoek.
NL kan niet eens zoiets als een PGB fatsoenlijk regelen.
En het zou wel deze enorme stroom mensen kunnen monitoren en opvangen ( los van de hele papierwinkel)
Ze willen nu al particuliere beveiligers in gaan zetten omdat er een tekort aan politie optreden is ( joh :roll: ).

Integratie in NL? niet bepaald een succes verhaal.

In de zorg is het al jaren een opeenstapeling van bezuinigen.

Nu ben ik heel benieuwd wie er gaat betalen voor: opvang-integratie-medische zorg-overkomen van familie van de vluchtelingen-(nood)woningen-beveiliging

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:06

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:09

Sammie schreef:
ravellie schreef:

Dan lees je dus gewoon echt niet goed. Cowboy is helemaal niet links, maar geeft wel aan je niet zomaar moet geloven wat er gezegd wordt. Even zelf nadenken. Denk dat dat verkrachten in Zweden bij elke vrouw door asielzoekers het meest duidelijke voorbeeld is. Even nadenken en dan weet je dat het niet realistisch is wat er gezegd wordt.

Nee, ik denk niet dat iedere vrouw in Zweden slachtoffer van verkrachting wordt, wel mag je als een normaal denkend mens best mogen begrijpen dat de veiligheid van vrouwen wel even een tikje anders word als er grote groepen mannen van een totaal andere cultuur in de westerse beschaving worden opgevangen ( tijdelijk of niet).
De eerste voorbeelden zijn Duitsland ( Zweden weet ik niet) en bijv een aanranding in Almere.
Dat moet een Nederlanderneens doen..die wordt direct verguist.
Nu zijn die daders alweer vrij en wordt het hier alweer afgedaan als 'oud nieuws'.
>;)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:09

@ravelli...eh wie dat gaat betalen? jij ik en alle andere loonslaven die Nederland rijk is

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:12

alex66 schreef:
link

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/in ... hting.html

ik vind dat zeeuwjte best een punt heeft

Ik twijfel over deze website. Het is niet helemaal neutraal geschreven en ik zie geen verdere bronnen. Daarnaast is dit geen algemene nieuwswebsite. Ook kan iedereen, of iig onprofessionele mensen, hier schrijven.

Neem: de nationaliteit wordt bij misdaden niet genoemd. Even later: zoveel % is moslim en zoveel % is immigrant. Bronnen? Zijn nogal beweringen.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 11-10-15 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:13

Het aantal verkrachtingen in Zweden is schrikbarend toegenomen. Iedere dag vinden er in Zweden gemiddeld 100 verkrachtingen plaats. Een stijging van 723 procent ten opzichte van 1975 en dit betekent in dat in de tien jaar vanaf 2005 één op de vier Zweedse vrouwen minimaal één keer verkracht is. Bij deze verkrachtingen is de dader in 77 procent van de gevallen een moslim en in 90 procent van de gevallen een immigrant. Hierbij moet dan nog vermeld worden dat tweede generatie-immigranten in de statistieken vermeld worden als Zweden.

Nou dat stukje sluit dan mooi aan bij mijn vorige post ...
Los van welke cultuur de dader is...
Het is niet handig zoveel mensen bij elkaar op te gaan vangen.
En dan kiest NL er voor om ook honderden mannen bij elkaar te zetten.
Je zal er maar iedere dag langs moeten :(

Eske_B

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:14

Want iedere moslim is een verkrachter? :roll:

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:15

EskeGirl schreef:

Dat zei niemand, maar het is wel zo dat de meeste verkrachtingen door die mensen gebeuren omdat ze ons zonder boerka naakt vinden en dat vinden ze een aanleiding voor aanranden (laatst nog een filmpje over gezien)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:18

alex66 schreef:
@ravelli...eh wie dat gaat betalen? jij ik en alle andere loonslaven die Nederland rijk is

Loonslaaf...zou die ook al in de van Dale zijn opgenomen?

'Loonslaaf...Mensen die oorspronkelijk uit Nederland komen en aan regels gebonden zijn waardoor zij een enorme financiele draaglast hebben en daardoor 'het systeem' in stand houden en met elkander zorg dragen voor het verplicht afdragen van verworven inkomen , welke is opgelegd door de EU.

Ravellie voor president :D

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:20

EskeGirl schreef:

Nee, lezen
En dan je conclusie trekken.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:21

ravellie schreef:
alex66 schreef:

'Loonslaaf...Mensen die oorspronkelijk uit Nederland komen en aan regels gebonden zijn waardoor zij een enorme financiele draaglast hebben en daardoor 'het systeem' in stand houden en met elkander zorg dragen voor het verplicht afdragen van verworven inkomen , welke is opgelegd door de EU.

Net verzonnen, en ik vind hem nu al geweldig :+ :+ :+ :+ :+ :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:24

ravellie schreef:
EskeGirl schreef:

Nee, lezen
En dan je conclusie trekken.

Maar in dat stuk... eerst: in Zweden wordt nationaliteit niet bij misdaad genoemd' en dan opeens, zonder enige bron beweren dat zoveel procent moslim en immigrant is, dat vind ik absoluut onbetrouwbaar.

Maar goed, omdat bepaalde moslims ons zo zien betekend het niet gelijk dat (bijna) iedere moslim denkt: aanranden die handel. Want mensen blijven zeggen: ZE denken, ZE doen dit. Ze als in algemeen, dat klopt niet.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:24

ravellie schreef:
alex66 schreef:

:') _/-\o_ :') _/-\o_

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:29

Zou ik die omschrijving ergens kunnen laten vast leggen?
Ik ga eens googlen bij de van Dale :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:53

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:59

Ik vind de mijne toch wel helemaal 2015-2016 :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:01

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:16

Kansloos maar ben wel benieuwd hoever brammetje gaat komen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:35

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:42

http://oogopdenhelder.nl/2015/10/08/mee ... en-helder/

Iedereen blij. Echter, er wordt niet bij vermeld dat de flats die op de lijst stonden om afgebroken te worden, onbewoonbaar waren gemaakt zodat er niemand meer ik kon wonen tot de tijd dat het gesloopt zou worden, daarvoor is de woningbouwvereniging ingezet om alles weer bewoonbaar te maken zodat daar vluchtelingen ondergebracht kunnen worden. Zo zie je maar weer hoe selectief de hele media is.