Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EskeGirl schreef:Wie zegt dat jij last moet hebben van mensen die hun geloof uitoefenen? Zolang jij je niet tot hun geloof bekeert en hun wetten niet de onze worden (waar ik op gok).
Ik vind dat iedereen vrij mag zijn in wat hij geloofd en ben blij dat ik in zo'n land leef. En niet in een streng christelijk/joods/islamitisch/whatever.
Ieder geloof wil andere bekeren en de ene persoon doet dit heftiger en extremee dan de ander. IS is extreem, zeer extreem. De gemiddelde moslim misschien net zo als een gemiddelde christen of jehova. Dat je enkele extreme hebt, betekend niet dat het hele geloof zo is.
Moos99 schreef:Ik vind het zonde om te zien dat mensen zoals Sammie en Cowboy hun tijd moeten verspillen aan Mensen zoals Zeeuwtje. Respect voor jullie dat jullie nog steeds de moeite willen nemen hierin iets te betekenen. Laten het zo zeggen, de hardste roepers kun je wel opgeven, die blijven toch wel op tokkie-gehalte voort zetten...maar er zijn wellicht ook stille meelezers die toch eens verder gaan nadenken dan hun neus lang is en inzien dat alles idd niet zo zwart wit is!
Ik begin de moed iig allang op te geven, m'n fb vriendelijkst krimpt steeds meer in aangezien ik iedereen die respectloos spreekt eruit gooi. In real life ga ik wel graag nog de discussie aan, dan zitten mensen ook niet veilig achter hun schermpje en kunnen ze niet met bronnen gooien van dubieuze website met artikelen die van geen kant kloppen.
alex66 schreef:EskeGirl schreef:Wie zegt dat jij last moet hebben van mensen die hun geloof uitoefenen? Zolang jij je niet tot hun geloof bekeert en hun wetten niet de onze worden (waar ik op gok).
Ik vind dat iedereen vrij mag zijn in wat hij geloofd en ben blij dat ik in zo'n land leef. En niet in een streng christelijk/joods/islamitisch/whatever.
Ieder geloof wil andere bekeren en de ene persoon doet dit heftiger en extremee dan de ander. IS is extreem, zeer extreem. De gemiddelde moslim misschien net zo als een gemiddelde christen of jehova. Dat je enkele extreme hebt, betekend niet dat het hele geloof zo is.
Jij bent tolerant, jij vind dat iedereen moet kunnen geloven wat hij of zij wil .....De islam is alles behalve tolerant.
De gemiddelde Nederlander is opgevoed met de stelling leven en laten leven, de gemiddelde islamiet is dat niet.
Het kleine groepje extreme christenen in dit land preekt nog steeds geen geweld tegen anders denkende. De grote groep moslim's die nu het land binnen komen is groot geworden met het idee dat geweld tegen anders denkende heel normaal is.
Juist die mooie gedachte van leven en laten leven heeft er voor gezorgd dat de 1e 2e en 3e generatie nieuwkomers zich niet of nauwelijks heeft aangepast aan onze normen en waarden en dat gaat de groep die nu binnen komt ook niet doen.
ravellie schreef:Dat zegt meer over jou dan over de andere mensen binnen dit topic.
Als je überhaupt het linkse gesnater van cowboy serieus neemt
EskeGirl schreef:Mag ik vragen, even heel oprecht, wat voor de tegenstanders de defenitie voor 'gelukszoeker' is? Want er zijn inderdaad rijkere mensen die hierheen zijn gekomen, maar wel vluchten voor IS/Assad/streng regime enz.
Veel mensen komen naar Europa uit de Turkse vluchtelingenkampen omdat er daar een tekort aan alles is. Zijn dat gelukszoekers?
Sammie schreef:ravellie schreef:Dat zegt meer over jou dan over de andere mensen binnen dit topic.
Als je überhaupt het linkse gesnater van cowboy serieus neemt
Dan lees je dus gewoon echt niet goed. Cowboy is helemaal niet links, maar geeft wel aan je niet zomaar moet geloven wat er gezegd wordt. Even zelf nadenken. Denk dat dat verkrachten in Zweden bij elke vrouw door asielzoekers het meest duidelijke voorbeeld is. Even nadenken en dan weet je dat het niet realistisch is wat er gezegd wordt.
alex66 schreef:
alex66 schreef:@ravelli...eh wie dat gaat betalen? jij ik en alle andere loonslaven die Nederland rijk is
ravellie schreef:alex66 schreef:@ravelli...eh wie dat gaat betalen? jij ik en alle andere loonslaven die Nederland rijk is
Loonslaaf...zou die ook al in de van Dale zijn opgenomen?
'Loonslaaf...Mensen die oorspronkelijk uit Nederland komen en aan regels gebonden zijn waardoor zij een enorme financiele draaglast hebben en daardoor 'het systeem' in stand houden en met elkander zorg dragen voor het verplicht afdragen van verworven inkomen , welke is opgelegd door de EU.
Ravellie voor president
ravellie schreef:EskeGirl schreef:Want iedere moslim is een verkrachter?
Nee, lezen
En dan je conclusie trekken.
ravellie schreef:alex66 schreef:@ravelli...eh wie dat gaat betalen? jij ik en alle andere loonslaven die Nederland rijk is
Loonslaaf...zou die ook al in de van Dale zijn opgenomen?
'Loonslaaf...Mensen die oorspronkelijk uit Nederland komen en aan regels gebonden zijn waardoor zij een enorme financiele draaglast hebben en daardoor 'het systeem' in stand houden en met elkander zorg dragen voor het verplicht afdragen van verworven inkomen , welke is opgelegd door de EU.
Ravellie voor president