Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:43

Nou dan hopen dat je steak niet rare was gebakken. :oo

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:57

Gewoon. *wats* die vingertjes eraf. Nooit geen problemen met gegraai meer.

Hadden ze dat niet bij Rutte en co kunnen doen vraag ik me nu af :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:01

[***] schreef:
En zeurvrije mensen horeca, stinkende mensenvrije horeca, hondenvrijehoreca, slechtemuziekvrije horeca, mensendieoverallastvanhebbenvrije horeca. Voor mensen die er niet van houden om naar dikke of dunne mensen te kijken ook horeca waar die er niet in komen. Of voor mensen met geverfd haar, brrrr

Schijnbaar is de welvaart in Nederland zo goed dat er mensen zijn die denken zich zo wel gelukkig te voelen. Volgende keer eens op vacantie naar een land waar IS de scepter zwaait of buiten een resort in een sloppenwijk.

Als je geen last van kinderen wilt hebben ga je gewoon wat later naar een restaurant, naar een wat duurder restaurant of je zet gewoon je ergerknop eens uit

Amen! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:54

De koekjes "lange vingers" zullen me nu altijd doen lachen :')

Ken wel paar mensen die met hun vork zouden durven uithalen, maar dat zijn algemeen best aso gevallen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:29

hipkippie schreef:
Maar je tikt t kind wel zo hard over de vingers dat ze t niet weer doen, dat is de bedoeling van zo'n tik toch? Nou ik geef die "volwassene" een tik dat ie de volgende keer ook twee keer nadenkt voor die weer een kind een tik geeft :-)

Nee, dat is een aanname ;). De schrik is vaak effectiever dan dat een tik pijnlijk is hoor. Ik heb echter zo maar het idee dat jouw 'tik' aan de volwassene dat niet is. Bovendien, moet je dan, om ook écht het oog om oog tand om tand principe hanteren, dus uitsluitend een tik op de hand van de volwassene geven en niet ergens anders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:38

Varekaj schreef:
Stel dat je kind iemand doet schrikken en die gilt als een speenvarken. Ok, dan ga ik helemaal strak maar donder erop dat het kind daar ook helemaal van over de rooie gaat :')

Idd, wil je niet dat je kind een tik krijgt, hou hem dan aan tafel. Simpel zat, hoef je geen Einstein voor te zijn.

Ukkie hier deed gisteren in de supermarkt nog gillen als een speenvarken :oo

Stemmetje oefenen in van die hoge, langgerekte gilletjes :+ Was ook voor het eerst, doettie anders nooit...alleen thuis jodelt 'ie de hele boel bij elkaar :P

Nu geef je een baby daarvoor niet op zijn kop, maar ik zeg dan toch even van "hallo hee, m'n oren moeten nog langer mee hoor...! Doe dat lekker thuis :) "

En dan zijn er ook weer mensen die zeggen: geeft niks hoor, heerlijk toch!!

Heel lief natuurlijk want ja wat ga je er tegen doen bij zo'n ienimini :(:)
Maar ik vind wel dat je het moet benoemen dat dat eigenlijk niet de bedoeling is want straks als hij een paar jaar oud is dan is dat ook niet de bedoeling toch.

Kan het "nu" wel heel leuk zijn maar net als bij een veulen dat met zijn kont tegen je aan staat te duwen omdat het gekriebeld wil worden: daarvan zeg je als het goed is ook: doe maar niet....want straks weeg je een paar 100 kg en is het ook niet leuk meer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:47

Ik snap soms niet hoe kinderen in staat zijn om van die immense scherpe toonhoogtes te produceren. Als ouder ben je toch stokdoof op het einde van de middag?

Ivm kont krabben, ik pleit schuldig :') mijn jaarling vond dat heerlijk. Intussen is dat 550kg net gecastreerde hengst van 7 jaar oud. Als die poepiekrab wil, dan plukt die even aan mijn arm en parkeert dan zijn kont voor mijn neus. Maar voor die vrolijke smoel die hij erna trekt heb ik het wel over :)) iets met paard traint baasje...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:22

pmarena schreef:
Varekaj schreef:
Stel dat je kind iemand doet schrikken en die gilt als een speenvarken. Ok, dan ga ik helemaal strak maar donder erop dat het kind daar ook helemaal van over de rooie gaat :')

Idd, wil je niet dat je kind een tik krijgt, hou hem dan aan tafel. Simpel zat, hoef je geen Einstein voor te zijn.

Ukkie hier deed gisteren in de supermarkt nog gillen als een speenvarken :oo

Stemmetje oefenen in van die hoge, langgerekte gilletjes :+ Was ook voor het eerst, doettie anders nooit...alleen thuis jodelt 'ie de hele boel bij elkaar :P

Nu geef je een baby daarvoor niet op zijn kop, maar ik zeg dan toch even van "hallo hee, m'n oren moeten nog langer mee hoor...! Doe dat lekker thuis :) "

En dan zijn er ook weer mensen die zeggen: geeft niks hoor, heerlijk toch!!

Heel lief natuurlijk want ja wat ga je er tegen doen bij zo'n ienimini :(:)
Maar ik vind wel dat je het moet benoemen dat dat eigenlijk niet de bedoeling is want straks als hij een paar jaar oud is dan is dat ook niet de bedoeling toch.

Kan het "nu" wel heel leuk zijn maar net als bij een veulen dat met zijn kont tegen je aan staat te duwen omdat het gekriebeld wil worden: daarvan zeg je als het goed is ook: doe maar niet....want straks weeg je een paar 100 kg en is het ook niet leuk meer :P

mens en dieren moet je niet vergelijken wanneer gaan mensen dat nu toch eens inzien

verder is het nu voort een nutteloze niet zeggende discussie, want heb na 3 x vragen naar een oprechte vraag nog geen antwoord.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:30

Zinnen begin je met een hoofdletter en eindig je met een punt. Wanneer gaan mensen dat nou eens inzien :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:34

Consequent opvoeden geldt voor kinderen en voor dieren. Ik zou willen dat veel ouders dát eens zouden inzien. Dan zijn dit soort topics niet meer nodig.....

Sluit mij compleet aan bij pmarena.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:41

Precies :j

Daarom krijg ik er ook altijd een beetje de kriebels van dat sommige ouders alles maar lief en leuk vinden van hun kinderen....dat ze alle kastjes opentrekken ofzo. Dat doen ze dan maar lekker bij je thuis als je dat zelf okee vindt :j

Maar niet bij andere mensen thuis.... dat is in principe niet leuk en lief maar gewoon brutaal.

Op sommige plekken moet je gewoon je handen thuis leren houden :j

En dat zal heus niet altijd perfect gaan, maar het is pas een leerproces als je het bespreekt dat het niet hoort.

Maargoed ik mag er natuurlijk nog niks van zeggen want ik heb nog geen peuter / kleuter ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:47

Wacht maar pmarena tot jouw kleintje in de peuterpubertijd komt! }>

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:48

Ja ik kijk er nu al naar uit, constant vertellen dat het er eigenlijk op neer komt dat hij eigenlijk he-le-maal niks mag van zijn strenge mamma := :P

Hij mag nu ook al niet de poezen knijpen, arm kind :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:54

Jeeetje wat ben jij een vervelende moeder pmarena! ;) .

Lijkt wel een beetje op mijn moeder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:55

De paarden en de poezen mogen ook niks, ik regeer met ijzeren hand :')

(en dan zeg ik, dan krijg je een pak voor je broek hoor....vindt hij dolletjes *\o/* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:56

pmarena schreef:
De paarden en de poezen mogen ook niks, ik regeer met ijzeren hand :')

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ !!!!!!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:06

Pmarena en dat is imo ook de enige manier om te 'regeren' mits je uiteraard wel ruimte overlaat voor ontdekken en zelfontplooiing maar daar twijfel ik niet aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:32

Ik ben van het type dat streng is zodat ik juist veel vrijheid kan geven :j

En je kan niet van dier of kind verwachten dat ze altijd opzitten en pootjes geven, moeten gewoon lekker in hun vel zitten en hun ei kwijt kunnen. Als dat goed is dan vind ik dat ze zich best even moeten kunnen gedragen als dat nodig is :)

En ja soms kun je ze wel wurgen, maar dan weet je zelf ook vaak wel dat het komt omdat je een beetje verzaakt hebt met quality time bieden zeg maar :o

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:29

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:40

Het klinkt bij dat stukje alsof dat betreffende restaurant ook min of meer de boodschap geeft dat het wel okee is om kinderen te laten spelen.... want waarom zou je NIET een bordje neerzetten / hangen dat er niet gerend mag worden?

Of zet het inderdaad op de menukaart, op de tafel...waar dan ook dat er geen kinderen in de weg mogen gaan lopen vervelen.

Kan me ergens wel voorstellen als je daar komt en je ziet dat alles er dikke pret heeft tussen en rond de tafeltjes en er wordt niet echt wat van gezegd, dat je dan als ouders denkt: nouja dan hoeven die van mij ook niet aan tafel te blijven zitten, laat maar rondwapperen dan.... blij dat ze even van het politieagentje spelen af zijn :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:59

Horror, pure horror!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:10

Dat behang lijkt me wel wat :D

Amsterdam is ook wel bijzonder wat dat betreft.
Amsterdammers hebben sowieso de neiging om hun plaatselijke cofffiebar en restaurant tot verlengde van hun woonkamer te zien.
Dat doen ze ook als ze eenmaal kinderen hebben.
Elders zie je dat lang niet zo sterk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:10

Ja, dat van dat behang viel mij ook op :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:34

Haha ja idd, neukende varkentjes stond er geloof ik? :))

edit: Hee hè huh....? Het staat er gewoon, geen marsepein enzo meer :?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:08

Iris82 schreef:
Mijn theorie in dit geval is dat zolang er een kinderhoek is, je de kans hebt dat mijn kind langs je tafel loopt. Wanneer je dan ook nog eens een hond bij hebt zal ie misschien zelfs bij je tafel stil staan om te vragen of ie de hond mag aaien.

Geen kinderhoek: zal ik er alles aan doen om m gewoon tevreden aan tafel te houden. Wordt hij nukkig (en geloof me dat hoeft het tafeltje naast ons nog niet eens te horen maar dat zie ik zo) omdat het eten bv heel lang duurt, dan ga ik bv even met m naar buiten tot het eten er is en in sommige gevallen geef ik m ook wel eens mn telefoon als laatste redmiddel. Filmpje Mickey Mouse doet soms wonderen.

Dit dus. Dat pappen en nat houden, daar krijg je van die jankbekken van. Alles om de kleine prins tevreden te hoden. Dit werkt over 2 of 3 jaar niet meer he, realiseer je je dat wel. Gewoon NEE en die nee blijft ook NEE.