Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Blue_Eyes schreef:Ik kwam deze tegen en vond hem wel mooi om even hier neer te zetten.
https://www.facebook.com/kirstin.wilde. ... 1629510041
Dat vind ik nu echt een heel gaaf antwoord. Wat jammer dat ik te ver weg woon, want anders zou ik zeker graag mee willen doen met dat gesprek.
Mooi dat je deze hier hebt geplaatst.
Dribbel schreef:Er zijn anders zat buren die elkaar niet kennen R12312. Is helemaal niks vreemds aan in deze tijd. Ben juist blij dat er uit iets slechts iets goed komt. Juist in deze tijd moet je samen sterk staan.
pien_2010 schreef:Hahaha R12312. Ik geef antwoord op je vraag: "Moet er dan werkelijk eerst iets gebeuren voor je interesse toont aan je buren?"
Wat ik heb gedaan: meegebakken toen de moskee in onze wijk open ging was ook buuf. Samen met NL marrokaanse vrouwen naar de ouderavond gegaan. Een Marokkaanse vrouw aangenomen voor mijn eigen zaak en haar moeder aan werk geholpen en gezorgd dat ze door de certificering kwam.
Een Turkse vrouw geholpen zodat ze niveau 1 en 2 kon halen en dus gastouder kon worden en door de certificering kwam.
Regelmatig zowel in Egypte en Tunesië toen dat nog kon gesluierd de moskeeën bezocht ivm respect hebben voor de andere culturen en andere geloven. Mijn buuf (was ik verhuisd) met het suikerfeest een felicitatie kaart in de brievenbus gestop met als ongewild gevolg dat ze 's avonds mij met de kinderen verraste met allerlei lekkernij. Kleine Mohammed opgevangen en altijd mee laten spelen met mijn kinderen daar het ventje elke dag buiten moest spelen. Toen hij inmiddels de schrik van de straat was geworden als 18 jarige (wij waren al jaren verhuisd) en ik hem tegen kwam in de oude straat, vloog hij me om de nek tot grote verbazing van de buurtbewoners.
Met Marokkaanse buuf gesprek gehad daar zijn kinderen de vuilniszakken over de schutting gooiden. De kleintjes hadden nog niet door dat er nieuwe buren waren komen wonen en na dat gesprek is dat nooit meer voorgekomen en hebben we altijd fijne warme buurtcontacten gehad. Met Kerstmis van de buurvrouw een lieve kaart gehad met Mohammed op de ezel en Jezus op de kameel waarmee ze me een fijne kerst toewenste.
Turkse Sevdahja die net in Nl woonde en zich diep ongelukkig voelde, geholpen met het regelen van een aantal zaken.
Een andere MOhammed toen hij vertelde dat hij van school was afgeschopt en zei: "ja mevrouw, als u mijn moeder was dan zou dat nooit gebeurd zijn" enorm op zijn donder gegeven en verteld hoe intelligent hij was en moest gaan voor zijn toekomst. Waarna hij blij lachte en zei: "dat had ik nodig mevrouw".
Met een andere buurtbewoner die de Christenen maar stom vond daar we altijd nieuwe bijbel uitbrachten uitgelegd dat het bij de Christenen om hetzelfde verhaal gaat maar of nieuwe druk, of andere vertaling of zo vertaald dat kinderen het kunnen begrijpen.
Ik kan nog uren doorgaan.
O ja, en ik hoop een Turkse schoondochter te krijgen want mijn lieve zoon is zo verliefd op haar. En wie mijn kinderen gelukkig maakt maakt mij gelukkig.
Moet ik nog eventjes doorgaan R12312?
Citaat:De familie van Ahmed Merabet, de agent die afgelopen woensdag werd doodgeschoten bij de aanslag op Charlie Hebdo, sprak vandaag de pers toe. Zijn broer bracht een zeer emotionele verklaring, in naam van de hele familie.
Hij richtte zich tot "alle racisten, islamofoben en antisemieten: Verwar extremisten niet met moslims. Gekken hebben geen kleur of geloof. Steek geen moskees of synagoges in brand. Jullie vallen mensen aan. Het brengt onze doden niet terug en het brengt de families geen rust." Daarnaast prees hij zijn broer als een familieman, die voor zijn familie zorgde toen zijn vader twintig jaar geleden overleed. Volgens hem was Ahmed "een Fransman, van Algerijnse afkomst, moslim, zeer trots op zijn naam Ahmed Merabet en trots om de politie te vertegenwoordigen en de waarden van de Republiek aan: vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid."
pien_2010 schreef:Maar juist omdat ik zo open sta voor andere geloven en culturen zou ik dus graag mee gedaan hebben met dat gesprek in Deventer. Ik juich het toe dat soort goede initiatieven.
pien_2010 schreef:Ja we moeten met zijn allen opstaan en helaas is het vaak zo dat eerst iets heel erg pijn moet doen voordat de "bevruchting", de verandering plaats kan vinden.
Wij hebben het geluk dat we op kunnen staan. Want in Noord Afrikaanse landen waar Boko Haram afgelopen weekend 100 mensen weer heeft gedood, heeft de regering geen antwoord op dat extreme geweld. Dus iedereen kan alleen maar bang zijn en vluchten. Deze mensen van deze zeer extreme terroristische organisatie zogenaamd uit naam van de Islam doet werkelijk alles wat God en Allah verboden hebben.
Hier was het ook zeer extreem maar de Fransen hebben de terroristen opgejaagd en nagejaagd tot ze deze mensen te pakken hadden. Dat geeft ons gewone burgers (van alle achtergronden) ook de moed om te demonstreren en "Charlie" te zijn. Dat realiseerde ik me vandaag heel erg. Hoe bevoorrecht we zijn dat we hier in Europa wonen. Dat geeft dus ook de verantwoordelijkheid om onze angst op zij te schuiven en samen met de moslimgemeenschap te gaan staan voor onze democratie en vrijheid van meningsuiting.
R12312 schreef:Dribbel schreef:Er zijn anders zat buren die elkaar niet kennen R12312. Is helemaal niks vreemds aan in deze tijd. Ben juist blij dat er uit iets slechts iets goed komt. Juist in deze tijd moet je samen sterk staan.
Jawel dat is wel vreemd.
We zijn veel te individueel gaan leven en velen hebben lange tijd alleen gekeken en niet meegedaan aan de integratie. Wij nederlanders mogen net zo goed integreren.
Maar misschien ben ik wel te nieuwsgierig, want als jong kind vroeg ik een turkse medewerker van mijn vader zijn bedrijf al de oren van zijn hoofd waarom hij 6 keer per dag ging bidden.
R12312 schreef:pien_2010 schreef:Maar juist omdat ik zo open sta voor andere geloven en culturen zou ik dus graag mee gedaan hebben met dat gesprek in Deventer. Ik juich het toe dat soort goede initiatieven.
Enschede
Maar, ik juich dat ook zeker toe, vind het alleen zo jammer dat er eerst iets ergs moet gebeuren.
Een enorm grote winst is, zoals Prem gisteren bij dwdd al zei: We staan tenminste allemaal op nu! Want als je bokt even als voorbeeld neemt, de vorige topics sprak het gros nog over de K moslims. Nu spreekt iedereen over die K extremisten. Ook de moslims staan nu op!
Dat is de grootste winst.
R12312 schreef:Dribbel schreef:Er zijn anders zat buren die elkaar niet kennen R12312. Is helemaal niks vreemds aan in deze tijd. Ben juist blij dat er uit iets slechts iets goed komt. Juist in deze tijd moet je samen sterk staan.
Jawel dat is wel vreemd.
We zijn veel te individueel gaan leven en velen hebben lange tijd alleen gekeken en niet meegedaan aan de integratie. Wij nederlanders mogen net zo goed integreren.
Maar misschien ben ik wel te nieuwsgierig, want als jong kind vroeg ik een turkse medewerker van mijn vader zijn bedrijf al de oren van zijn hoofd waarom hij 6 keer per dag ging bidden.
Citaat:8. You live in the most densely populated country in Europe, and still
you've never seen your neighbours.
Stinkmodder schreef:Kwam dit artikel net tegen en wil het even met jullie delen:
http://www.volkskrant.nl/dossier-aansla ... iType=FREE
pien_2010 schreef:Stinkmodder schreef:Kwam dit artikel net tegen en wil het even met jullie delen:
Amen!
Goed artikel dat je geplaatst hebt van deze man.
Shiloh schreef:Stinkmodder schreef:Kwam dit artikel net tegen en wil het even met jullie delen:
Goed artikel wil ik niet zeggen, maar dat is meer schrijf technisch, ik kan de daadwerkelijk argumenten maar half volgen. Maar zijn boodschap is uiteindelijk wel duidelijk en die vind ik goed. Ben nu ook wel benieuwd naar het boek dat hij geschreven heeft eigenlijk. Geen idee of ik daar zijn argumenten en uitleg beter kan volgen, maar ik ben wel ontzettend benieuwd of dat mij duidelijk kan maken hoe hij toen dacht. Hoe die indoctrinatie werkt.
Citaat:"Het interesseert me geen reet hoe onsmakelijk je die cartoons over de profeet en big boss Baghdadi vindt, maar je gaat mensen niet vermoorden, mishandelen, bedreigen of wat dan ook omdat jij met je bekrompen levensvisie geen ruimte ziet voor deze vorm van satire.
(...)
Het gaat niet allemaal om cartoons over de profeet. Wanneer je hen daarin tegemoetkomt, is hun strijd tegen het vrije woord niet voorbij, nee, elke kritiek op wat zij zien als de waarheid moet gesmoord worden, met kogels of messen. Waarbij andere prachtige zielen, mooie mensen van hun leven worden beroofd omwille van de debiele ideologie van zwaar verdwaalde jongens. Dat is voor dit soort lui geen probleem. Terwijl ze Allah u Akbar roepen, denken zij werkelijk de toekomstige bewoners van het paradijs te zijn.
Bron: http://www.volkskrant.nl/dossier-aansla ... iType=FREE Door: Yehya Kaddouri