Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:07

LadyMadonna schreef:
Zie een aantal leuke honden op het filmpje, vooral het rankere model vind ik leuk. Maar echt, Tig x achter elkaar over die schutting, met ook vrij jonge honden zo te zien, en dat tegen elkaar trekken.... Nee... Dan de tuigen en brede halsbanden, en ik zie toch ook het typische volk rond lopen... Nee, niet mijn ding en het nodigt mij ook niet uit om hier een x te gaan kijken.

Ja ik vind zelf het rankere type ook mooi :)
Dat over die schutting daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld, omdat het niet echt goed is voor de gewrichten, ik zelf train dat niet. Die dag had ik het wel gedaan omdat het een vijfkamp was, en je aan alle onderdelen moest meedoen wil je in de prijzen vallen :)
En dat touwtrekken, doe ik ook niet met Reno hij vind dat wel leuk om te doen maar voor even, hij heeft niet de drang om het vast te blijven houden, hij laat het gewoon los en heeft de andere hond gewonnen ;) Dus voor reno is dat niks, hij vind het leuker om te springen en racen.

Nens77

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:10

Wat mij wel erg opvalt aan het filmpje is dat bijna alle baasjes worden voort getrokken door hun hond, of ze nu een tuig dragen of een halsband.
Sommigen dragen zelfs allebei.
Cesar Millan heeft daar een mooi stukje geschreven in 1 van zijn boeken.
Het lijkt stoer maar is eigenlijk een gebrek aan leiderschap.
Nu weet ik niet of dit alleen op zo een dag zo is, of dat die mensen altijd zo voort getrokken worden ?
En lopen jouw honden wel netjes naast/schuin achter je Sammy ?
Daar horen ze namelijk te lopen, met de leider mee.
Met mijn Haf moet ik dat trouwens ook structureel doen, dominant typje en als hij half het idee krijgt dat ik met hem mee loop (omdat hij met zijn schouder mij voorbij is) gaat hij de lucht in, probeert me mee te sleuren of gaat staan bokken of maaien met het voorbeen). Zolang ik de leidpositie heb, loopt hij netjes mee.....
Onze pup wordt nu ook al geleerd op de juiste plaats te lopen, hier beginnen ze op puppycursus al mee....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:20

9 van de 10 hondeneigenaren worden 'voort getrokken' door hun hond, niet dat het vooral iets is van de pitbull eigenaren in ieder geval.
Zelf laat ik mijn honden ook lopen waar ze willen. Er is zoveel te ruiken en te volgen. Als ze alleen maar achter me mogen lopen dan vinden ze het niet leuk genoeg om het terrein af te gaan :+ Vind ik zelf ook saai trouwens.
Maar ik kan me voorstellen dat je met een dominant typje dat doet of zelfs niet anders kan, omdat je daarmee jouw leiderschap uit.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 22:28

Het gebeurd denk meer op zo'n dag, die honden zien veel, plus veel honden weten dat ze mogen werken. Niet alle honden doen daar aan sport, sommige alleen show. Maar Ik weet van Reno bijv, als ik op vreem terrein kom, met heel veel honden dat weet hij dat hij weer mag werken, dus dan trekt hij ook heel erg. Net zoals als ik naar ons trainingsveld ga, dan is hij ook geobsedeerd kanik het wel bijna noemen, hij wilt zo graag.

En of ze bij die andere mensen ook zo trekken dat zou ik echt niet weten, denk wel alleen als het mag.
Veel mensen doen ook aan powerwalk, dus flink stuk lopen met de hond trekkend in een tuig dan wel. Doen ze voor spieropbouw ook.
Maar ik kan alleen voor mezelf spreken hiermee, reno kan gewoon netjes naast lopen. Cheeco loopt altijd naast schuin achter me ( maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet fijn ) Maar ze mogen van mij gewoon voor me uit lopen, niet trekken dat vind ik irritant. Maar wel voor me uit, vind het zo ongezellig als ze schuin achter me lopen, wil ze graag zien als ik met ze loop :) beetje met ze praten enzo :P

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:36

Geryon schreef:
9 van de 10 hondeneigenaren worden 'voort getrokken' door hun hond, niet dat het vooral iets is van de pitbull eigenaren in ieder geval.
Zelf laat ik mijn honden ook lopen waar ze willen. Er is zoveel te ruiken en te volgen. Als ze alleen maar achter me mogen lopen dan vinden ze het niet leuk genoeg om het terrein af te gaan :+ Vind ik zelf ook saai trouwens.
Maar ik kan me voorstellen dat je met een dominant typje dat doet of zelfs niet anders kan, omdat je daarmee jouw leiderschap uit.

Hmmm ok, misschien ben ik daar een rare in dan maar als ik de hond mee uit neem, moet die mij volgen. Tijd om rond te rennen en te snuffelen is er zodra ik de riem los gemaakt heb, en de hond van mij te horen heeft gekregen dat het mag... Net zoals ik de eerste ben die de deur uitloopt en ook de eerste ben die weer binnen stapt. Er pas gegeten wordt als de hond netjes zit en toestemming krijgt om te eten, zodat ik met een verjaardag gewoon wat te eten op tafel kan zetten zonder de hond op te moeten sluiten.....
De hond naast mij gaat zitten wanneer ik stil sta om over te steken en zo zijn er nog heel veel meer.....

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:39

Sammy_xxs schreef:
Het gebeurd denk meer op zo'n dag, die honden zien veel, plus veel honden weten dat ze mogen werken. Niet alle honden doen daar aan sport, sommige alleen show. Maar Ik weet van Reno bijv, als ik op vreem terrein kom, met heel veel honden dat weet hij dat hij weer mag werken, dus dan trekt hij ook heel erg. Net zoals als ik naar ons trainingsveld ga, dan is hij ook geobsedeerd kanik het wel bijna noemen, hij wilt zo graag.

En of ze bij die andere mensen ook zo trekken dat zou ik echt niet weten, denk wel alleen als het mag.
Veel mensen doen ook aan powerwalk, dus flink stuk lopen met de hond trekkend in een tuig dan wel. Doen ze voor spieropbouw ook.
Maar ik kan alleen voor mezelf spreken hiermee, reno kan gewoon netjes naast lopen. Cheeco loopt altijd naast schuin achter me ( maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet fijn ) Maar ze mogen van mij gewoon voor me uit lopen, niet trekken dat vind ik irritant. Maar wel voor me uit, vind het zo ongezellig als ze schuin achter me lopen, wil ze graag zien als ik met ze loop :) beetje met ze praten enzo :P

Dan volgen ze jou wel netjes :)
Daarom vroeg ik ook of dat dit alleen op zo een dag is of altijd.
Die honden van mijn zus trekken ook zo en de Beagle van mijn schoonzus ook.
Ik wil dat echt niet, dat getrek aan de lijn.....

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 22:42

Oke duidelijk verschil in opvoeden denk ik Nens77, jij doet je opvoeding vanuit de dominantie theorie. Die gebruik ik niet.
Mijn honden mogen alles eigenlijk, mij maakt het niet uit wie er als eerst de deur uit gaat. Ze krijgen 1x per dag eten, daar hoeven ze niet voor te zitten of pas op mijn commando. ZE doen al de hele dag zoveel voor me dus hun eten krijgen ze gewoon :)
Mijn honden gaan niet los ( of wel op een afgelegen plek waar geen andere honden zijn ) dus ik wil graag met ze samen lopen, ze hoeven niet achter mij aan te lopen :) Ik bepaal natuurlijk wel waar we heen lopen :P maar vind het zo saai als ik met ze loop en ik zie mn mooie honden niet eens :D
Naast mij zitten als ik stil sta, doen ze uit zichzelf als ik te lang stil sta. Voor een stoplicht hoeven ze van mij niet te zitten gewoon stilstaan is genoeg ;)

Maar inderdaad constant trekken word ik ook gek van, plus de mijne zijn echt heel sterk denk dat ik dan geen armen over hou :+
Laatst bijgewerkt door Sammy_xxs op 03-09-14 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:43

Daar ben jij niet raar in hoor, en heb je goed voor elkaar. Heel veel mensen weten er gewoon niet vanaf.. En dat is niet alleen met honden zo helaas.

Ik doe gewoon niet zo aan leiderschap, als het niet nodig is. Net zoals sammy dus, want dat vind ik minder leuk. De bordeaux dog van hiernaast laat ik wel altijd eerst zitten voor ik de bak met eten neerzet, en zeg dan goedzo als hij mag. Anders gaat hij zo irritant doen met die kwijlbek tegen je aan, alsof ie jaren geen eten heeft gehad :+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 22:45

Ja inderdaad Geyron, ze zijn mn maatjes en zie ze als gelijke. Behandel ze net zoals ik mn kinderen behandel. Wel grenzen, maar niet overheersend :)
Hahaha ja dat zou ik dan ook doen met een kwijlbak hahahha, mijn honden doen ook altijd of ze jaren geen eten krijgen elke dag hahahha, ze maken een heel vreugedansje als ik zeg "gaan jullie eten" :')

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:48

Sammy_xxs schreef:
Oke duidelijk verschil in opvoeden denk ik Nens77, jij doet je opvoeding vanuit de dominantie theorie. Die gebruik ik niet.
Mijn honden mogen alles eigenlijk, mij maakt het niet uit wie er als eerst de deur uit gaat. Ze krijgen 1x per dag eten, daar hoeven ze niet voor te zitten of pas op mijn commando. ZE doen al de hele dag zoveel voor me dus hun eten krijgen ze gewoon :)
Mijn honden gaan niet los ( of wel op een afgelegen plek waar geen andere honden zijn ) dus ik wil graag met ze samen lopen, ze hoeven niet achter mij aan te lopen :) Ik bepaal natuurlijk wel waar we heen lopen :P maar vind het zo saai als ik met ze loop en ik zie mn mooie honden niet eens :D
Naast mij zitten als ik stil sta, doen ze uit zichzelf als ik te lang stil sta. Voor een stoplicht hoeven ze van mij niet te zitten gewoon stilstaan is genoeg ;)

Maar inderdaad constant trekken word ik ook gek van, plus de mijne zijn echt heel sterk denk dat ik dan geen armen over hou :+

En ik heb helemaal geen dominant type hondje (maar wel een paard en daarvoor heb ik heel wat uit de kast moeten trekken om het gebrek aan opvoeding te corrigeren), maar nu ze zo jong is wil ik de basis goed hebben. Later de teugels laten vieren kan altijd nog :D
Ze mag dan bijvoorbeeld wel weer op de bank, maar ik pak ze niet wanneer ze tegen de bank op staat te springen, maar ik pak haar pas op als ze netjes voor de bank gaat zitten.
Ik heb trouwens een engelse springer spaniel uit de showlijn, beter te hanteren dan de jachtlijnen.....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:53

Sammy_xxs schreef:
Ja inderdaad Geyron, ze zijn mn maatjes en zie ze als gelijke. Behandel ze net zoals ik mn kinderen behandel. Wel grenzen, maar niet overheersend :)
Hahaha ja dat zou ik dan ook doen met een kwijlbak hahahha, mijn honden doen ook altijd of ze jaren geen eten krijgen elke dag hahahha, ze maken een heel vreugedansje als ik zeg "gaan jullie eten" :')

Haha :D Dan doen ze hier bij 'willen jullie wat LEKKERS?' De chi x dwergpincher begint dan helemaal te kreunen :')

Je hebt in ieder geval een opgevoede hond nens77 en daar mogen veel mensen een voorbeeld aan nemen. :j Veel mensen die zoals sammy en ik niet zo aan leiderschap willen doen, doen dan weer te weinig waardoor de dieren gewoon niet goed opgevoed zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 22:56

Okee ja showlijnen zijn inderdaad meestal makkelijker dan werklijnen ja :)
Ja teugels laten vieren kan altijd, zolang de baisi er goed inzit kan je later altijd de teugels laten vieren ja :D
Reno had ik als pup ook best wel streng opgevoed, nu is hij de koning in huis samen met cheeco :')
Bij mij liggen ze nooit in de mand eigenlijk, alleen als ik ze ff zat ben en geen zin heb in 2 honden in mij :+ want ze kunnen nooit normaal naast me liggen, altijd half over me heen. In bed komt reno elke avond stiekem, en hij komt er mee weg ook want als ik diep slaap merk ik niks meer, en dan word ik wakker ligt tie weer tussen ons in :Y) Moet een haakje op de deur nog een keer maken, want hij maakt alle deuren open, dus dicht doen heeft geen zin. Ook niet de hendel omdraaien, dan maakt hij het ook open :P
Maar ik ben gewoon gek op mn hondjes, ze zijn echt mn beste vrienden en ik doe alles om hun een zo'n perfect mogelijk leventje geven :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 22:59

Geryon schreef:
Sammy_xxs schreef:

Haha :D Dan doen ze hier bij 'willen jullie wat LEKKERS?' De chi x dwergpincher begint dan helemaal te kreunen :')

Je hebt in ieder geval een opgevoede hond nens77 en daar mogen veel mensen een voorbeeld aan nemen. :j Veel mensen die zoals sammy en ik niet zo aan leiderschap willen doen, doen dan weer te weinig waardoor de dieren gewoon niet goed opgevoed zijn.

hahahhahahha ja kreun geluiden maakt cheeco ook nog wel is ja :')
Reno zou wel perfet kunnen luisteren, puppycurses had hij perfect afgerond, maar ik benzelf niet zo van de regeltjes zo. Ze mogen doen wat ze willen in huis, buiten lopen ze aan de lijn dus hebben ze niet veel te vertellen :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:02

_O-

Had ik ook met mijn engelse bull toen ik een jaar of 12 was. Hij leefde buiten met zijn vriend. Toen die was overleden en hij nog geen andere vriend had, ging hij elke avond voor de deur huilen als een zeehond en mocht hij bij mij in de kamer onder het bureau slapen.

En elke nacht werd ik weer wakker, of van de pijn omdat dat logge dikke beest (hij was echt uit de kluiten gewassen) ergens op me lag, of van de kou omdat ik mijn dekens niet meer kon pakken omdat hij erop lag. :+

Mensen hebben gewoon verschillende grenzen. Ik kan me voorstellen dat je dit eeeeecht niet wilt en het dus bij voorbaat al afleert zoals nens.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 23:06

Geryon schreef:
_O-

Had ik ook met mijn engelse bull toen ik een jaar of 12 was. Hij leefde buiten met zijn vriend. Toen die was overleden en hij nog geen andere vriend had, ging hij elke avond voor de deur huilen als een zeehond en mocht hij bij mij in de kamer onder het bureau slapen.

En elke nacht werd ik weer wakker, of van de pijn omdat dat logge dikke beest (hij was echt uit de kluiten gewassen) ergens op me lag, of van de kou omdat ik mijn dekens niet meer kon pakken omdat hij erop lag. :+

Mensen hebben gewoon verschillende grenzen. Ik kan me voorstellen dat je dit eeeeecht niet wilt en het dus bij voorbaat al afleert zoals nens.

:') :') komt me erg bekend voor geen dekens meer hahahah voel je t ineens zwaar koud worden, en ja hoor ligt tie weer op je dekens, of je kan niet meer bewegen omdat hij alles blokeerd, en wil je hem opzij duwen dan gaat hij met heel zn gewicht er tegenin :') :')
Pas als ik zeg "ga je nou eraf , schiet op! " dan pas gaat tie eraf :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:10

Ja precies, geweldig _O- Dat blokkeren ook echt, zo herkenbaar _O_

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:12

Geryon schreef:
Sammy_xxs schreef:

Showlijn was een zeer bewuste keus evenals het ras, de erkende fokker, 6 maanden wachten enz.

Ik doe mijn best maar ze moet nog gaan puberen :Y)
Als ik naar mijn puberende dochter kijk, hou ik mijn hart vast :oo
Op bed mag ze niet, dat mogen de katten ook niet. Nou ja, behalve s ochtends als we al wakker zijn, dan zetten we de deur open maar de hond slaapt voorlopig nog in de bench, trappen lopen in de groei is niet best....
We hebben de katten niet op bed omdat we dan zelf niet best slapen (ze wegen 8 kilo, het zijn Maine Coons), ze nemen nogal wat ruimte in en gaan graag zo liggen dat je je niet meer om kunt draaien enzo
Ik ben ervan overtuigd dat honden, net als kinderen en paarden duidelijke regels en grenzen nodig hebben.
Mijn kinderen hebben bijvoorbeeld al heel jong alstublieft en dank je wel geleerd, aan tafel blijven zitten als iedereen nog eet, U zeggen tegen (onbekende) volwassenen. Gewoon de basis dingen, respect hebben voor ons. Dat verwacht ik dus van mijn beesten ook (alleen bij katten ligt het iets anders).
Nu de kids ouder worden kan ik daar de teugels ook af en toe laten vieren, maar de basis is goed. Dat merk ik vooral buitenshuis :=

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 23:12

_O- _O- :') :') :') hahahah ja wat hou ik toch van mn hondjes dat je dat toch allemaal maar weer toelaat hahahha.
Maar we gaan een beetje offtopic hier :P :=

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:14

Sammy_xxs schreef:
_O- _O- :') :') :') hahahah ja wat hou ik toch van mn hondjes dat je dat toch allemaal maar weer toelaat hahahha.
Maar we gaan een beetje offtopic hier :P :=

Oh ja, on topic weer !
:=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:16

Nou, als je een puberende dochter hebt dan kan je een puberende hond zeker wel aan. :P

Moeilijk om niet offtopic te gaan bij dit soort dingen _O-

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 23:20

Nens77 schreef:
Showlijn was een zeer bewuste keus evenals het ras, de erkende fokker, 6 maanden wachten enz.

Ik doe mijn best maar ze moet nog gaan puberen :Y)
Als ik naar mijn puberende dochter kijk, hou ik mijn hart vast :oo
Op bed mag ze niet, dat mogen de katten ook niet. Nou ja, behalve s ochtends als we al wakker zijn, dan zetten we de deur open maar de hond slaapt voorlopig nog in de bench, trappen lopen in de groei is niet best....
We hebben de katten niet op bed omdat we dan zelf niet best slapen (ze wegen 8 kilo, het zijn Maine Coons), ze nemen nogal wat ruimte in en gaan graag zo liggen dat je je niet meer om kunt draaien enzo
Ik ben ervan overtuigd dat honden, net als kinderen en paarden duidelijke regels en grenzen nodig hebben.
Mijn kinderen hebben bijvoorbeeld al heel jong alstublieft en dank je wel geleerd, aan tafel blijven zitten als iedereen nog eet, U zeggen tegen (onbekende) volwassenen. Gewoon de basis dingen, respect hebben voor ons. Dat verwacht ik dus van mijn beesten ook (alleen bij katten ligt het iets anders).
Nu de kids ouder worden kan ik daar de teugels ook af en toe laten vieren, maar de basis is goed. Dat merk ik vooral buitenshuis :=

Hahah ja mijn kinderen hebben de basis ook wel goed door, ook inderdaad wat jij zegt ja :) bij mn zoontje moet dat nog iets beter worden maar hij is 3 dus dat komt wel :P
Maar inderdaad iedereen heeft grenzen nodig, mijn honderen luisteren echt prima naar me. Als ik iets niet wil gebeurd dat ook niet, maar ze mogen heel veel dus hoef eigenlijk weinig te corrigeren. Maar als ik bijv wil dat ze stoppen stoeien met elkaar is 1 woord al genoeg. Als reno aan het sporten is en hij heeft de bijtrol vast, is ook gewoon het woordje klaar genoeg. Terwijl ik heel veel mensen zien die met een breekstick de bijtrol uit de bek van hun hond moeten halen. Dat heb ik allemaal gelukkig niet. Ze luisteren wanneer het moet en dan is voor mij genoeg :D

Mijn kids zijn nog jong bijna 4 en bijna 7 maar ook daar heb ik goed werk verricht dat merk ik ok buitenshuis :+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 23:21

hahaha jaa erg lastig on topic te blijven :+ vind het nou net zo gezellig worden ook :Y)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:28

Sammy_xxs schreef:

Hier lees ik iets wat een probleem kan gaan worden.
Als een hond volwassen gaat worden en hij is dominant dan is dat het moment om het leiderschap over te gaan nemen.
Jij dient ten alle tijde de leider te zijn en een hond niet te zien als kind.
Zeker bij alle soorten dominante honden.
Op het filmpje zie ik honden die trekken aan de lijn en opgewonden zijn en dat ook mogen zijn dat word toegelaten omdat het een wedstrijd is en jij wilt dat jou hond wint.
Jij bent ook opgewonden en dat neemt je hond over.
Tussen opgewonden zijn en agressief worden zit maar een dun lijntje.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:49

lady62 schreef:
Sammy_xxs schreef:

Als een hond volwassen gaat worden en hij is dominant dan is dat het moment om het leiderschap over te gaan nemen.
Op het filmpje zie ik honden die trekken aan de lijn en opgewonden zijn en dat ook mogen zijn dat word toegelaten omdat het een wedstrijd is en jij wilt dat jou hond wint.

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:46

lady62 schreef:
Sammy_xxs schreef:

Precies. Bij ons op de ipo club (weet niet hoe het op andere clubs aan toegaat) moet de hond eerst rustig aan de voet zitten tot we het veld op gaan. Appèl bij ons is belangrijker als pakwerk.