Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:56

Paspoort is sowieso handbagage anders kom je niet door de douane en het vliegtuig niet in. Gok dat er nog een deel van die bovenluiken intact was en e daar uit de bagage zijn gehaald.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:57

Resistance schreef:
Vriendin van me is nu totaal in shock, ze is alleen thuis en kan haar ouders niet bellen. Wij hadden het er allemaal over op whatsapp, en toen zij halverwege het gesprek ook mee kwam praten, kwam ze erachter dat het het vliegtuig van haar oma en tante was.

Weet iemand wat we kunnen doen? We kunnen niet naar haar toe, etc... Ik ben echt heel slecht met dit soort situaties en ik ben nu ook helemaal overstuur.

Bel haar even of via Skype?

Lous

Resistance schreef:
Vriendin van me is nu totaal in shock, ze is alleen thuis en kan haar ouders niet bellen. Wij hadden het er allemaal over op whatsapp, en toen zij halverwege het gesprek ook mee kwam praten, kwam ze erachter dat het het vliegtuig van haar oma en tante was.

Weet iemand wat we kunnen doen? We kunnen niet naar haar toe, etc... Ik ben echt heel slecht met dit soort situaties en ik ben nu ook helemaal overstuur.

Voor familie is er een nummer dat je kunt bellen.

070-348770
Laatst bijgewerkt door Lous op 17-07-14 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Resistance schreef:

Misschien kun je haar even bellen en op haar in praten dat ze een beetje rustiger wordt?

Sammie

Resistance schreef:

Woont ze ver van je vandaan?

Ik zou even bellen en gewoon beiden emoties laten gaan. Laat haar iig even bellen naar dat nummer van schiphol/ D reizen? Misschien weten ze inmiddels namen.

En bel anders iemand bij je in de buurt (of bij haar in de buurt) die even bij je wil komen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:58

Danique_G schreef:
magda_90 schreef:
De namen zijn nog niet vrijgegeven? Ik weet dat een kennis vandaag zou vliegen maar ik weet niet hoe laat, ik krijg ook geen contact met haar. -O-

Volgens mij kan je dat nummer bellen!
Sterkte..

Ik weet of ze informatie geven aan kennissen, het is geen familie van mij namelijk. Ik heb nu haar broer via Facebook te pakken, afwachten maar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:58

Je red er echt niks meer aan hoor als je beschoten wordt als piloot.
De aerodynamica van het toestel klopt al heel gauw niet meer in dit geval.
Om een voorbeeld te nemen, de bijlmerramp.
Het toestel is van een van de vleugels een motor van los gekomen door een versleten slagpin, de binnenste aan de kant van de romp.
Die motor heeft een groot gat geslagen in de vleugel in plaats van zonder schade naar beneden te vallen.
Ze konden op 1 hoogte blijven vliegen, maar zodra ze moesten landen/sturen ging het hopeloos fout.
Moet je nagaan als ze je met een raket uit de lucht schieten.

Qua G-krachten daar zullen ze best op getraind worden.
Zelf vlieg ik, welliswaar paragliding maar ik kan rustig met 15 meter per seconde naar beneden.
Maar het is maar de vraag hoe lang je die enorme G-krachten van een 777 vol kunt houden, ik denk dat dat heel erg gauw afgelopen is dan met je.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:59

moonfish13 schreef:

Er is toch ook niemand die dit beweert?

xNathaliee

Nee geven ze niet er is namelijk al gebeld om te weten of de baas van mijn vriend er in zat maar ze geven geen informatie aan anderen dan familie.

HappyBuddha

Het ministerie van Buitenlandse Zaken van Groot-Brittannië (dat zeker 6 doden te betreuren heeft) dringt aan op een door de VN geleid onderzoek naar de oorzaak van de vliegramp.
door Redactie NU.nl 23:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:00

Lous schreef:
Resistance schreef:

Voor familie is er een nummer dat je kunt bellen.

Goed idee. Ik heb haar even dat nummer van die hulpverleners gegeven.

Ik ben nu ook helemaal in tranen en van slag, maar een vriendin van mij en haar belt nu met haar. Ik denk niet dat het helpt als ik haar bel... :(

magda_90

Dacht ik al. Eerst familie inderdaad. Bah bah bah, wat een nachtmerrie dit.

x_ankieee

Steeds meer mensen met nabestaanden die in het vliegtuig zaten.. Het is zo erg :(

xNathaliee

Hoop wel dat ze de zwarte dozen op zijn minst aan Malaysia Airlines geven. Voor zover ik gehoord heb wilt Rusland ze niet kwijt..

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:01

Als ze al niet geroofd zijn..

BillyJean

Wat een vreselijk nieuws....

Raineri

moonfish13 schreef:
De aerodynamica van het toestel klopt al heel gauw niet meer in dit geval.
Om een voorbeeld te nemen, de bijlmerramp.
Het toestel is van een van de vleugels een motor van los gekomen door een versleten slagpin, de binnenste aan de kant van de romp.
Die motor heeft een groot gat geslagen in de vleugel in plaats van zonder schade naar beneden te vallen.
Ze konden op 1 hoogte blijven vliegen, maar zodra ze moesten landen/sturen ging het hopeloos fout.
Moet je nagaan als ze je met een raket uit de lucht schieten.

Qua G-krachten daar zullen ze best op getraind worden.
Zelf vlieg ik, welliswaar paragliding maar ik kan rustig met 15 meter per seconde naar beneden.
Maar het is maar de vraag hoe lang je die enorme G-krachten van een 777 vol kunt houden, ik denk dat dat heel erg gauw afgelopen is dan met je.

En in dit geval maar goed ook.. Bah.. Ik vind dit zo naar. En het had gewoon voorkomen kunnen worden. Bah. Gadverdamme.. Hopelijk is niemand in angst gegaan.

Sammie

Laat haar aangeven wat ze fijn vindt. Als ze nu al iemand aan de lijn heeft, heeft voor jouw ook bellen niet zo'n zin. Maar je kan wel in what app aangeven dat je aan dr denkt en vragen of ze nog wil dat je belt of dat ze liever alleen is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:02

@ Resistance
Ik heb het nummer nog even bij mijn post ge-edit.

Thesserd

Resistance schreef:

Er zijn een aantal nood nummers die je kan bellen! Andere bokkers hier die ze zo toevallig even weten te vinden?

Selena

Ook voor jou sterkte Resistance! :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:03

xNathaliee schreef:
Hoop wel dat ze de zwarte dozen op zijn minst aan Malaysia Airlines geven. Voor zover ik gehoord heb wilt Rusland ze niet kwijt..

De seperatisten wilden ze niet kwijt aan Oekraine hoorde ik vanavond? Ik kan mij niet voorstellen dat Poetin (want dat is Rusland) gaat zeggen wij houden die zwarte dozen zelf. Dan is het wel echt hommeles.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:03

Sammie schreef:
Laat haar aangeven wat ze fijn vindt. Als ze nu al iemand aan de lijn heeft, heeft voor jouw ook bellen niet zo'n zin. Maar je kan wel in what app aangeven dat je aan dr denkt en vragen of ze nog wil dat je belt of dat ze liever alleen is.

Gewoon vragen of je wat voor haar kunt doen. En als ze zegt dat ze het niet fijn vindt om morgen alleen te zijn kun je samen met die andere vriendin bijvoorbeeld naar haar toe gaan.
Je hoeft niet altijd te praten om er toch voor iemand te zijn. Zorgen voor een kopje thee oid kan al een hele grote troost zijn hoor ;)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:04

Wat leren ze eigenlijk uit de zwarte dozen?
Want als het vliegtuig neer is gehaald, kan je er toch niks van afleiden?
Ik ken er dan ook helemaal niks van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:04

Gatver.. Verschrikkelijk!

En dat het voor sommige bokkers ook zo dichtbij komt!

Verschrikkelijk voor familie en vrienden van de inzittenden ;(