Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:26

Wat Magrathea zegt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:27

delerium schreef:
Wat Magrathea zegt.

Gillbo schreef:
Dat gebeurt toch al?
Of ben jij zomers omringd op het terras met blote voedende vrouwen :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:30

Gillbo schreef:
Dat gebeurt toch al?

Nou nee, als ik het zo lees mag je het nauwelijks onsmakelijk vinden om te zien hoe een kind borstvoeding krijgt. (Ik herken wel wat delerium zegt trouwens, je mag niet kijken maar als je je stoel omdraait ben je ook weer intolerant en dat mag ook niet :o ) En voeden met een cover vinden sommigen ook ongepast naar hun kind toe, terwijl ik me niet voor kan stellen dat het kind denkt "o nee ik word bedekt, wat is dit ongepast". Dat is wat de volwassene ervan maakt.
Dus zijn er genoeg moeders die vinden dat het natuurlijk is en dat het dus maar moet kunnen, open en bloot voeden (letterlijk). Genoeg om je eraan te ergeren, zo blijkt.

Poepen is ook natuurlijk, maar ik laat ook niet de deur van het toilet open staan tenzij iemand vraagt of ik hem even dicht kan doen :')
In die lijn, vorig jaar heb ik trouwens gezien hoe een jongetje naakt rondrende over het strand, op een handdoek ging staan die niet bij zijn groepje hoorde en hij begon pardoes te plassen :oo ook heel natuurlijk, maar dat doe je m.i. gewoon niet (je kind zo laten rondrennen iig, dat kind kon er niks aan doen)

Edit: ik zie dat je wat hebt toegevoegd. Nee ik niet in elk geval :D maar je hoeft ook niet omringd te worden door hondendrollen om het ergerlijk te vinden dat er hondenpoep op straat ligt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:35

uitzonderingen dus. Het hele strand loopt ook niet vol met rond pissende kinderen.
Maar als je het topic leest wordt er vooral fel gereageerd omdat bv walgelijk en dat soort dingen genoemd worden.
Terwijl je het 90%(of meer) gewoon helemaal niet ziet.
Dus omdat jij je aan een paar mensen die niet discreet willen voeden ergert moet de rest het ook maar buiten jou gezichtsveld doen.
Je kan toch ook niet alle zomerjurkjes verbieden omdat sommige dames weigeren er een onderbroek onderaan te trekken

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:36

Nee, ik vind niet dat zoveel vrouwen discreet zijn. Of ja, dat is krom, want degenen die het echt netjes onopvallend doen zie ik ws gewoon niet eens. Maar degenen die ik zie ben ik over het algemeen niet bepaald van gecharmeerd. Een stukje huid maakt me echt niet uit, maar een tepelhof is me veel te prive, houd dat ding gewoon bedekt ofzo. En dan in sommige gevallen dat gepluk aan die borst om het maar in de mond van de baby te proppen: nee, nee, nee.
En dat boertje met inhoud; ik kan mezelf niet kwalijk nemen dat ik dat gewoon vies vind. Ja, het hoort erbij, dat weet ik zo ook wel en hoef ik niet meer gedemonstreerd te zien.
Dus oprecht hulde aan de fatsoenlijke vrouwen, maar heus, niet iedereen vindt alles schattig.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:40

Uh tja boeren doen baby's nou eenmaal borst of flesvoeding dat maakt geen verschil. En geloof me geen moeder of vader die het leuk vind om uitgespuugde melk over zich heen te krijgen. Moet je je kind dan onder de tafel houden ofzo als het gedronken heeft?

Er staat in dit topic ook nergens dat je het schattig moet vinden maar er zit wel een verschil tussen iets niet schattig vinden of er van walgen vind ik

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:41

Neehee, ik heb ook nooit gezegd dat alle voedende moeders maar thuis moet blijven... Of dat ik het walgelijk vind. Ik heb er geen problemen mee als ik het niet (echt) zie... Hoe kan ik er een probleem mee hebben als ik het niet zie? ;) Het gaat dus om de mensen die niet wat meer moeite willen doen om te voorkomen dat anderen mogen meegenieten van hun moeder-kind-band zegmaar ;)

Het is immers altijd ergerlijk als iemand niet een beetje rekening houdt met een ander, wat ik een paar posts terug ook al zei. Het lijkt me heerlijk om als het warm is al mijn kleren uit te trekken op een terrasje, maar ik kan me indenken dat een ander dat niet graag ziet dus doe ik dat niet, ook al drijf ik bijkant mijn jurkje uit ;)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:43

oke ja ik reageer idd over de algemene mening in dit topic. Ik den kdat we dan wel aardig op 1 lijn zitten. aangezien ik me als wel openbaar voedende moeder ook stoor aan een over de blouse hangende tiet. DISCREET voeden kan gewoon heeft dus niks met borstvoeding te maken maar met waarden en normen van de dames

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:50

1 ding kan ik iedereen afraden... Heel discreet in een camper op een parkeerplaats in Parijs voeden. Dan proberen ze je fietsen achter van het fietsenrek te jatten en moet je al voedend op het bed achterin de camper door het drukke verkeer maken dat je wegkomt met een gestresste manlief achter het stuur.
Wat een drama ...
Dan kun je beter buiten gaan staan en flink je melkspuitende tiet door de lucht zwiepen terwijl iedereen van afschuw maakt dat 'ie weg komt , stukken veiliger!
Is echt geen grapje :')

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:33

Wat mij duidelijk is geworden na het praten met mensen die 'tegen' het zien van borstvoeden zijn is dat meespeelt dat moedermelk een lichaamsvocht is en dat associƫren ze met iets vies. Zowel het zien ervan als alleen al het idee ervan. Dus ook als een moeder bedekt voedt, vinden ze het hinderlijk omdat ze er dan aan moeten denken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:12

Maar dat is ook met haar. Als het vast op iemand haar hoofd zit is er (meestal) niets aan de hand, maar als het op je rug geplakt zit wel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:19

Gillbo schreef:
Uh tja boeren doen baby's nou eenmaal borst of flesvoeding dat maakt geen verschil. En geloof me geen moeder of vader die het leuk vind om uitgespuugde melk over zich heen te krijgen.

Mwah.... Als je kijkt hoevaak zulke filmpjes bij funniest home video's langs komen is er kennelijk toch iets grappig aan... :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:35

Nee das leedvermaak. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:53

delerium schreef:
Alleen lijkt het taboe op het vies vinden van het zien van een kind dat de borst krijgt gewoon vele malen groter dan het taboe op het geven op bv in het openbaar.

Dat ben ik wel een beetje met je eens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:00

delerium schreef:
Nee, ik vind niet dat zoveel vrouwen discreet zijn. Of ja, dat is krom, want degenen die het echt netjes onopvallend doen zie ik ws gewoon niet eens. Maar degenen die ik zie ben ik over het algemeen niet bepaald van gecharmeerd. Een stukje huid maakt me echt niet uit, maar een tepelhof is me veel te prive, houd dat ding gewoon bedekt ofzo. En dan in sommige gevallen dat gepluk aan die borst om het maar in de mond van de baby te proppen: nee, nee, nee.
En dat boertje met inhoud; ik kan mezelf niet kwalijk nemen dat ik dat gewoon vies vind. Ja, het hoort erbij, dat weet ik zo ook wel en hoef ik niet meer gedemonstreerd te zien.
Dus oprecht hulde aan de fatsoenlijke vrouwen, maar heus, niet iedereen vindt alles schattig.

Precies. Gister ook een vrouw die maar aan de borst aan het trekken was om het in de mond van het kind te krijgen. Dan snap ik niet dat het niet anders kan; bv even qua plek omwisselen met haar partner, dan zat iedereen namelijk tegen de rug aan te kijken. En ja, je kijkt toch even want ik dacht ook echt; wat doet die vrouw nou vreemd? (Kind had een zelfde soort print aan als shirt van moeder dus ik zag het oprecht niet gelijk dat er een kindje lag :') ).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:39

Magrathea schreef:
Gillbo schreef:
Dat gebeurt toch al?

Nou nee, als ik het zo lees mag je het nauwelijks onsmakelijk vinden om te zien hoe een kind borstvoeding krijgt. (Ik herken wel wat delerium zegt trouwens, je mag niet kijken maar als je je stoel omdraait ben je ook weer intolerant en dat mag ook niet :o ) En voeden met een cover vinden sommigen ook ongepast naar hun kind toe, terwijl ik me niet voor kan stellen dat het kind denkt "o nee ik word bedekt, wat is dit ongepast". Dat is wat de volwassene ervan maakt.
Dus zijn er genoeg moeders die vinden dat het natuurlijk is en dat het dus maar moet kunnen, open en bloot voeden (letterlijk). Genoeg om je eraan te ergeren, zo blijkt.

Poepen is ook natuurlijk, maar ik laat ook niet de deur van het toilet open staan tenzij iemand vraagt of ik hem even dicht kan doen :')
In die lijn, vorig jaar heb ik trouwens gezien hoe een jongetje naakt rondrende over het strand, op een handdoek ging staan die niet bij zijn groepje hoorde en hij begon pardoes te plassen :oo ook heel natuurlijk, maar dat doe je m.i. gewoon niet (je kind zo laten rondrennen iig, dat kind kon er niks aan doen)

Edit: ik zie dat je wat hebt toegevoegd. Nee ik niet in elk geval :D maar je hoeft ook niet omringd te worden door hondendrollen om het ergerlijk te vinden dat er hondenpoep op straat ligt.

_/-\o_

Ik heb inderdaad ook al vaker gemerkt dat het uiten van iets minder positief getinte opmerkingen inzake kinderen nogal eh... gevoelig ligt en je daar heel voorzichtig mee moet zijn ;).

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:42

Ligt er ook aan hoe je dat brengt natuurlijk he.
Als iemand zegt ik heb een hekel aan kinderen dan vind ik dat en rare opmerking.
Net als dat je zegt ik heb een hekel aan iedereen die een haflinger bezit.........

Iets met scheren en een kam.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:51

Als je die vergelijking trekt kun je beter zeggen "ik heb een hekel aan mensen die kinderen hebben". Dan zeg je namelijk iets over de bezitter.

Waarom zou je geen hekel aan kinderen mogen hebben? (hoewel "een hekel hebben aan" weer iets anders is dan "er niets mee hebben")
Ik kan me wel voorstellen dat enige nuancering ook wel helpt. Niet "ik heb niets met kinderen" maar "ik vind babies ergerlijk en kinderen pas als ze 8+ zijn werken ze nog maar op een paar van mijn zenuwen ipv allemaal".

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:16

Er zijn mensen die echt een hekel aN kinderen hebben. Waarom zou dat niet mogen? Voor hun is er geen uitzondering.

Ik heb een hekel aan (de ouders van) niet opgevoede kinderen. En tja, dat lijken er wel steeds meer te worden...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:36

Ja ik heb ook borstvoeding gegeven, 8 maanden en toen was de melk op!
Ik zat er echt niet mee alleen is het verveklend dat sommige mensen kinderachtig doen.
dat was eigelijk het vervelendste nog.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:50

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:07

Mooi!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:13

kwita schreef:
Ja ik heb ook borstvoeding gegeven, 8 maanden en toen was de melk op!
Ik zat er echt niet mee alleen is het verveklend dat sommige mensen kinderachtig doen.
dat was eigelijk het vervelendste nog.

Hoe bedoel je kinderachtig?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:03

Gillbo schreef:
Als iemand zegt ik heb een hekel aan kinderen dan vind ik dat en rare opmerking.
Net als dat je zegt ik heb een hekel aan iedereen die een haflinger bezit.........

Maar zo kunnen mensen het wel voelen Gillbo ;). Niet echt subtiel misschien (geldt ook niet voor mij) maar het kan het gevoel zijn van mensen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:09

Sees schreef:
Gillbo schreef:

Maar zo kunnen mensen het wel voelen Gillbo ;). Niet echt subtiel misschien (geldt ook niet voor mij) maar het kan het gevoel zijn van mensen.

Je hoeft er ook niks mee he. Dat gevoel mag er zijn, maar hoeft niemand op te lossen. Laat het bij degene waar het van is ;)