Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:00

Sizzle schreef:
Die doden in Syrie kloppen inderdaad alleen zijn er vermoedens dat deze vaccins met cyanide vergiftigd waren.
In een land waar expres aan de lopende band kinderen vermoord worden die in ziekenhuizen liggen of als levend schild gebruikt worden is dat vermoeden misschien niet zo raar.

Dus dan mag een conspiracy theorie weer wel :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:33

Tja, dat was een uitspraak van de lokale gezondheidsminister, heb ik niet zelf bedacht of zo.
Daarnaast was het probleem enkel op 1 locatie waar haast alle kinderen ziek werde. en waren op andere locaties daarvoor al probleemloos 60.000 kinderen ingeent.
Maar ik weet dat jij dat liever niet logisch vind. Geeft niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:10

Wel banketstaaf voor Unicef dat ze bij zo'n vaccinatie campagne de veiligheid van de kinderen en vaccins niet eens kunnen waarborgen terwijl ze weten wat er gaande is in dat land.
Het komt trouwens wel vaker voor dat er bepaalde lots met vaccins besmet zijn en terug geroepen worden, daar heb je geen conspiracy theorie voor nodig. Dat is gewoon "foutje, bedankt".

http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... fanrix_IPV

http://www.blogaap.nl/blog/679/Onderzoe ... ven-baby-s

http://www.cdc.gov/media/releases/2013/ ... ccine.html

http://www.protvintl.com/prevenile-west ... ggeroepen/

http://www.medisite.fr/a-la-une-rappel- ... .2035.html

http://www.sbs.com.au/news/article/2014 ... tamination

Het gebeurd overal en wanneer het even kan worden slachtoffers afgedaan als "komt niet van het vaccin, kind had al wat anders" zoals in de Chinese link.
Maar in Syrië kunnen ze zich er niet zo makkelijk vanaf maken en nu komt het natuurlijk beter uit om de schuld af te schuiven. Er zal ook vast wel een heel eerlijk onafhankelijk onderzoek komen waarvan de onderzoeksresultaten openbaar worden gemaakt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:38

Ik zie bij cyanide vergiftiging trouwens nergens staan dat het lichaam opzwelt. Dat was wel wat de arts verklaarde. Lichamen die opzwellen.
Maar de berichtgeving wordt al snel aangepast

http://rt.com/news/188580-syria-childre ... ccinations

Around one hour after being given a second round of the measles vaccine in Idlib on Tuesday, the children demonstrated signs of “severe allergic shock,” said Abdullah Ajaj, a physician administering the vaccinations at a medical center in Jarjanaz, according to AP. The second round of vaccinations began in Idlib and Deir Ezzour on Monday.

Following the vaccine, some of the children’s bodies swelled and they suffocated to death.

“There was shouting and screaming, it was hard for the parents. You get your child vaccinated and then you find your child dying, it’s very hard,” Ajaj said.

Bij sommige, dus niet bij allemaal. Dus sommige kinderen konden wel tegen de cyanide en anderen niet?

Maar dan ineens werden ze blauw en is er van zwellende lichamen geen sprake meer?

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/09/vac ... VIJHAAAgLA

Zuigelingen aan wie het vaccin is toegediend vertoonden een snel dalende hartslag en werden blauw.

Past beter in het cyanide verhaal. En iedereen geeft iedereen de schuld. 8)7

Mungbean

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:58

Jij wilt hoe dan ook de schuld bij jouw stokpaardje leggen dus dan zal elk bewijs altijd in je voordeel spreken. Je zou een slechte wetenschapper zijn (niet dat dat je wat uit maakt waarschijnlijk).
Met chinese leveranciers hebben we hier gelukkig niet te maken (denkt aan chinese melkpoeder schandalen).
Het RIVM heeft het potentieel niet steriele vaccin teruggetrokken uit voorzorg. Er was immers nog niets gebeurd. Dat kun je niet echt vergelijken.
Dat in Syrie is tragisch en inderdaad het is buitengewoon verschrikkelijk dat de veiligheid niet gewaarborgt kan worden in een oorlogsland. Maar dat het niet iets te maken heeft met vaccinatie als principe dat zou toch zelfs een fanaticus als jij moeten inzien toch? Het is volslagen onlogisch om dat de schuld te geven ivm 1 locatie waar vermoedelijk gerotzooid is.
Als dat de standaard was dan waren we na 40 jaar mazelen vaccinaties inmiddels wel van de overbevolking af :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:09

Ik vermoed eerder een per ongeluk vervuilde lot dan dat er iemand stiekem 1 multidose flesje heeft gesaboteerd. Mocht dat laatste toch het geval zijn dan mag Unicef zich de ogen wel uit de kop schamen over hun gang van zaken.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:28

Anoniem schreef:
Manda schreef:
Nu beweren dat de mazelen bij mij fout gediagnosticeerd was en met dingen komen wat het dan wel was. Jij bent echt veel erger van het pad dan ik al dacht. Wie denk jij dat je bent om dit soort uitspraken te doen?

Kijk dat dacht ik wel :D
Dit gaat het hele topic al zo.
Maar wie ben jij dat jij wel zulke uitspraken mag doen.
Jij bent net zo erg als ik alleen heb je het van jezelf niet eens door.

Je leest ook dit verkeerd. Ik zeg wie ben jij om uitspraken te doen over dat ik geen mazelen heb gehad maar iets heel anders. Lijkt me toch meer dan logisch dat ik die uitspraak over mezelf wel kan doen.... beetje vreemd van jezelf vind je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:41

Manda schreef:
[naam] schreef:

Kijk dat dacht ik wel :D
Dit gaat het hele topic al zo.
Maar wie ben jij dat jij wel zulke uitspraken mag doen.
Jij bent net zo erg als ik alleen heb je het van jezelf niet eens door.

Je leest ook dit verkeerd. Ik zeg wie ben jij om uitspraken te doen over dat ik geen mazelen heb gehad maar iets heel anders. Lijkt me toch meer dan logisch dat ik die uitspraak over mezelf wel kan doen.... beetje vreemd van jezelf vind je niet.

Ja en ik zeg wie ben jij om uitspraken te doen dat je niet gelooft dat mijn dochter diabetes kreeg door het bmr vaccin. Maar laat maar :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:40

In principe heb je een punt Repelsteel. Beide geloven jullie iets van elkaar niet. Maar ik vind er nog wel een belangrijk verschil in zitten. Een diagnose mazelen is betrouwbaarder te stellen dan de conclusie dat de diabetes is veroorzaakt door het vaccin. Uiteraard is er altijd een kans dat het toch een andere ziekte was, maar als het heerste en de symptomen kloppen (en dat is hier het geval volgens mij) dan is de diagnose toch aardig betrouwbaar. Terwijl het bij de diabetes van jouw kind gaat om een KANS dat het is gekomen door het vaccin. Dat is namelijk gewoon niet zo makkelijk te bewijzen, het kan ook aan andere oorzaken hebben gelegen. Een causaal verband is gewoon verdomde moeilijk aan te tonen.
Ik vind het wel onterecht om het per definitie als onzin af te doen, want het kan wel degelijk. Een vaccin grijpt in op je immuunsysteem en datzelfde systeem kan diabetes triggeren/veroorzaken. Dus is het mogelijk? Imo wel. Is het keihard te zeggen dat het vaccin DUS de oorzaak is geweest? Dat is imo dus een conclusie die je niet kan stellen en nooit met zekerheid een antwoord op kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:44

Zwerte schreef:
In principe heb je een punt [naam]. Beide geloven jullie iets van elkaar niet. Maar ik vind er nog wel een belangrijk verschil in zitten. Een diagnose mazelen is betrouwbaarder te stellen dan de conclusie dat de diabetes is veroorzaakt door het vaccin. Uiteraard is er altijd een kans dat het toch een andere ziekte was, maar als het heerste en de symptomen kloppen (en dat is hier het geval volgens mij) dan is de diagnose toch aardig betrouwbaar. Terwijl het bij de diabetes van jouw kind gaat om een KANS dat het is gekomen door het vaccin. Dat is namelijk gewoon niet zo makkelijk te bewijzen, het kan ook aan andere oorzaken hebben gelegen. Een causaal verband is gewoon verdomde moeilijk aan te tonen.
Ik vind het wel onterecht om het per definitie als onzin af te doen, want het kan wel degelijk. Een vaccin grijpt in op je immuunsysteem en datzelfde systeem kan diabetes triggeren/veroorzaken. Dus is het mogelijk? Imo wel. Is het keihard te zeggen dat het vaccin DUS de oorzaak is geweest? Dat is imo dus een conclusie die je niet kan stellen en nooit met zekerheid een antwoord op kan geven.

Het ging erom dat zij wel zoiets mag zeggen maar ik niet.... Zucht.....
Daarom zei ik dat van die mazelen.
Ik ga er maar verder niet op in want dan krijg ik weer een half topic en een mod over me heen. Iets met traag van begrip enzo.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:05

Anoniem schreef:
Zwerte schreef:
In principe heb je een punt Repelsteel. Beide geloven jullie iets van elkaar niet. Maar ik vind er nog wel een belangrijk verschil in zitten. Een diagnose mazelen is betrouwbaarder te stellen dan de conclusie dat de diabetes is veroorzaakt door het vaccin. Uiteraard is er altijd een kans dat het toch een andere ziekte was, maar als het heerste en de symptomen kloppen (en dat is hier het geval volgens mij) dan is de diagnose toch aardig betrouwbaar. Terwijl het bij de diabetes van jouw kind gaat om een KANS dat het is gekomen door het vaccin. Dat is namelijk gewoon niet zo makkelijk te bewijzen, het kan ook aan andere oorzaken hebben gelegen. Een causaal verband is gewoon verdomde moeilijk aan te tonen.

Het ging erom dat zij wel zoiets mag zeggen maar ik niet.... Zucht.....
Daarom zei ik dat van die mazelen.
Ik ga er maar verder niet op in want dan krijg ik weer een half topic en een mod over me heen. Iets met traag van begrip enzo.

Noem je mij nou traag van begrip? Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp en dat je wat anders bedoeld...
Waarom wil je niet ingaan op een doodnormale discussie? Jemig, ik geef je in dit geval zelfs deels gelijk, ik zeg dat ik het onterecht vind om de link tussen diabetes en het vaccin af te doen als onzin, omdat het wel degelijk kan. Eigenlijk neem ik het dus juist voor je op hier. Ik geef echter ook een nuance, een kanttekening. En dat is dat beide niet helemaal vergelijkbaar zijn. Niks mis mee, gewone discussie over dit onderwerp. Als je er gewoon inhoudelijk op in gaat, lijkt het me sterk dat je een half topic en mod over je geen krijgt. Maar goed, als jij zo defensief wil blijven doen, moet je dat vooral doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:38

Ik had het niet over jou maar over degene waar ik het tegen zei van mazelen-diabetes-geloven enzo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:47

Anoniem schreef:
Ik vermoed eerder een per ongeluk vervuilde lot dan dat er iemand stiekem 1 multidose flesje heeft gesaboteerd. Mocht dat laatste toch het geval zijn dan mag Unicef zich de ogen wel uit de kop schamen over hun gang van zaken.

Je weet ook dat een lot betaat uit een hele grote batch multidoses die niet tot 1 locatie gelimiteerd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:09

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:45

Tjonge wat zijn we weer fel tegen elkaar.
En waarom mag je (zo lijkt het) als je wel vaccineert iemand belachelijk maken met jouw stokpaardje?
Terwijl wanneer je niet vaccineert wil je niks bijleren? en ben je blind voor de andere kant? Tja dat is nu net wat iedereen elkaar verwijt. En voegt niks toe aan deze discussie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:09

Afbeelding

:D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:52

Ik vind tegenargumenten prima. Iedere ingreep is een zeker risico, de een groter dan de ander. Maar dan moet het wel enigszins gefundeerd zijn. Op een moment dat er ergens in de wereld (midden in een oorlogsgebied notabene, waar je geen idee hebt of de koelkasten het eigenlijk wel doen) iets mis gaat en men weet niet wat, dan kun je daarmee niet als 'bewijs' schermen. Dat is gewoon niet logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:33

In het bericht wat jij waarschijnlijk bedoelt had je toch al gelezen dat er niets mis was met de koeling e.d.

http://www.theguardian.com/world/2014/s ... es-vaccine

Parents accused opposition health authorities of failing to store the vaccines properly, and of supplying out-of-date medication. But opposition officials denied accusations of negligence, saying that the vaccines came from Unicef and WHO, via the Turkish government, and that the same batch had successfully vaccinated 60,000 schoolchildren in 30 locations in recent days.

En aan de crew lag het ook niet volgend het bericht. Een crew met veel ervaring.
Maar blijkbaar niet goed genoeg om een geopende ampul niet te herkennen terwijl in de WHO voorschriften toch staat dat je geopende ampullen niet meer mag gebruiken en ze aan het eind van een sessie of na 6 uur whatever het eerst komt, moeten worden weggegooid.

http://extranet.who.int/ivb_policies/re ... _vials.pdf

Dwars door zo''n dopje heen prikken om er cyanide in te krijgen ga je echt wel zien hoor.
Kortom, een raar verhaal :Y)

Als er in zo'n lot wat vervuild raakt hoeft dat niet in alle ampullen te gebeuren. Soms zijn het er maar een paar.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:00

Waarom kunnen voor en tegenstanders van vaccinatie elkaar niet in de waarde laten. Laten we blij zijn dat het bestaat voor de mensen die zich daar goed bij voelen en laten we mensen die er liever vanaf zien omdat ze de nadelen groter vinden dan de voordelen ook respecteren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:15

Sharani schreef:
Waarom kunnen voor en tegenstanders van vaccinatie elkaar niet in de waarde laten.

Dat probeer ik, maar zou graag wat solidere data willen zien wat meer uitnodigt tot leren. De meeste links neigen eerder naar ramptoerisme in mijn ogen. Dat is geen aanval, dat is een mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:42

Ik begrijp niet hoe je een vaccin waarbij met de onderzoeksresultaten is gefraudeerd dmv menselijk bloed met dierlijk bloed te mengen om zo valse resultaten te creëren waarmee de Europese en Amerikaanse licentie mee konden worden verkregen en waar nog steeds rechtzaken over lopen terwijl de situatie aangaande het vaccin ongewijzigd blijft, wel kan tellen als solide data om jezelf ervan te overtuigen dat het een betrouwbaar en werkzaam vaccin betreft.
Heb jij je kind de BMR laten halen Sizzle?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:43

Dat moet nog, maar dat zal wel gebeuren.
Het aantal rodehond/mazelen gevallen hier is erg laag in vergelijking tot nederland ivm goede inentingsdekking, ook op volwassen leeftijd.
In de laatste uitbraak in 2013 waren slechts 170 mensen ziek waarvan 91% niet ingeent was en de overigen nog niet klaar wsren met de boosters.
Mijn ouders wonen daarentegen in een dorp in de bible belt waar het waar het haast ieder jaar wel raak is. (Toen ik klein was was daar ook af en toe polio aan de orde.)
Ik wil graag zonder naar het nieuws te kijken met de kleine gup naar mijn ouders.
Daarnaast heb ik een broer met een auto immuun aandoening (onstaan door een hele zware griep). Die ga ik geen extra risico geven door zijn nichtje.
Verder is onze kleine vrij gevoelig op de luchtwegen (2 zijdig genetisch belast helaas) dus wil ik haar geen ziektes door laten maken die autoimmuun aandoeningen sterk in de hand werkt (vooral rode hond is daar gevaarlijk bij).

Bij mij is mijn 36 jaar oude BMR enting nog actief trouwens.

Ik begrijp jouw argument eigenlijk gewoon heel goed, ik lok gewoon graag wat reacties uit die misschien nieuw licht werpen op een discussie.
Je weet dat je een genetische belasting voor diabetis in de familie hebt en hebt sterk het idee dat deze predispositie getriggert is door de inenting. Daarmee valt je kind dus in de risico groep die beter niet ingeent kan worden. Ik vind die reden 100x meer overtuigend dan alle halfzachte kwaadsprekende 'bewijzen'.
Ik vind het zonde dat je het gevoel hebt te moeten schermen met overwegend slechte bronnen. Je moederinstinkt en je eigen afwegingen is een reden die voor mij belangrijker is.
Pas wel op met mazelen en rode hond uitbraken want als je zoon ook genetisch gevoelig is voor diabetis kan het doormaken van deze ziektes dat extreem versterken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:07

Wij hebben dankzij mijn vaders bloedlijn moeite met reguliere medicatie. Mijn vader was allergisch voor de meeste medicijnen. Hij kreeg zelfs van jodium enorme zweren. Hij is doordat ze zijn dossier niet gelezen hadden in het ziekenhuis als het ware per ongeluk vermoord dmv foute middelen die hij kreeg toegediend. Hij had reuma en geeft fout gevoelige immuun systemen door. Mijn zus heeft ms. Dan de diabetes bij de kleinkinderen. Diabetes type I kwam in de vorige generaties helemaal niet voor. MS ook niet. Reuma ook niet. Geen van mijn opa`s of oma`s of hun generatie en ook niet bij de generatie daarvoor.
Omdat mijn dochter diabetes heeft valt ze juist onder de kwetsbare groep die zoveel mogelijk gevaccineerd moet worden. Ieder jaar de griepprik.... Hoe ironisch... Ze haalt hem natuurlijk niet.
Voor de kwetsbaarheid van mijn zus en mijn dochter zou ik volgens de pro`s juist mijn zoontje moeten vaccineren maar tot nu toe is mijn zoontje degene die door hun aangestoken is (verkoudheid) en niet andersom.
Ik denk ook dat de levende virussen in vaccins, zolang ze zich binnen het lichaam nog vermeerderen kunnen zoals het rivm duidelijk aangeeft op zijn site, besmettelijk zijn.

http://www.greenmedinfo.com/blog/vaccin ... s-confirms
Ik kijk niet op het nieuws, ik ga gewoon overal naartoe. In ballorig kan hij ook van alles oplopen.
Ik denk niet dat het doormaken van een kinderziekte zijn immuunsysteem in de fout laat lopen, dan was dat bij de oude generatie ook wel het geval geweest want die waren allemaal niet gevaccineerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:36

Dat laatste zinnetje is echt foutieve informatie.
Zowel mazelen als rode hond zijn toch echt berucht om het induceren van auto immuunziekten. Ook vernietigt het rode hond virus rechtsreeks de pancreas beta-cellen. Rode hond kan daarmee ook direct diabetus veroorzaken.
Dat is niet om je te plagen maar een oprecht bedoelde waarschuwing. Ik zou daar liever zeker bij uit de buurt blijven als het even kan.

Nogmaals ik snap je beredenatie maar 3 gereaties geleden wist men doorgaans niet waar men aan doodgegaan was.
MS was toen nog niet eens beschreven, dan was je gewoon 'lam'. Grote kans dat een baby met onverwachte zware diabetus allang dood was, de ambulance was immers nog niet wat het nu was en het was veel normaler om kinderen in slaap te laten huilen zodat een sterfte pas laat opgemerkt kon worden.
Je kan gewoon niet 1 op 1 vergelijken.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:29

Anoniem schreef:
Ik denk ook dat de levende virussen in vaccins, zolang ze zich binnen het lichaam nog vermeerderen kunnen zoals het rivm duidelijk aangeeft op zijn site, besmettelijk zijn.

Misschien wel, maar wat dan nog ?
Het gaat om verzwakte virussen,
wat betekent dat zo'n besmetting hooguit een mazelen extra-light produceert,
voor zover de patiënt er al iets van merkt.

Eigenlijk is het een voordeel.
Kom je toevallig in contact met iemand die net gevaccineerd is,
en raak je "besmet", dan ben je ook gevaccineerd.