De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:40

Och zo,n verhaal ken ik ook vertellen mijn eigen dochter kwam eens met een Turk thuis

Mama Turk was des duivels omdat wij atheist zijn riep mijn dochter de duivel op en was ze een kind van Satan hihi

Soms zou ik wel eens willen dat ik de duivel op kon roepen }:)

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:41

En nu wil ik niet gaan stoken hoor, maar er zijn in dit topic veel die zeggen dat GW de moslims en Marokkanen niet discrimineert en dat hij maar een bepaald aantal daarvan benoemt in zijn uitspraken. Terwijl, als je deze site eens goed doorleest, het duidelijk is dat GW wel degelijk discrimineert:

http://www.watwilwilders.nl/index.html

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:43

sallandval schreef:
Ik denk wel eens: als de Islamitische ouders het nou eens een schande voor de familie zouden vinden als een kind in de bak belandt (in plaats van als een kind met een Nederlandse partner thuis komt of met iemand van hetzelfde geslacht) dan waren we al een heel eind.

Een kennis van mij heeft al 7 jaar een Marokkaanse vriend, aardige jongen maar als de dood voor zijn vader. Ze heeft haar 'schoonouders' nog nooit ontmoet want een Nederlands meisje mag niet. Ze weten wel dat ze bestaat maar accepteren haar simpelweg niet en willen haar niet leren kennen want dat zou een schande zijn.

Maar toen hij wegens mishandeling van een zakenman in de bak belandde wilden ze hem wel steunen op elk vlak, schijnbaar is dat geen schande.

Ik begrijp gewoon niet dat je in een land gaat wonen (waar je weet dat je kind door de andere cultuur zal worden beïnvloed) en vervolgens je kind verbied een relatie aan te gaan met een iemand uit dat land.

Persoonlijk vind ik het best wel minachtend overkomen mbt de Nederlandse cultuur. Een opleiding volgen hier mag wel maar een Nederlandse moeder van mijn kleinkinderen? "Over mijn lijk." En zij zijn echt niet de enigen. Maarja ik durf dat bijna niet te denken want voor je het weet wordt je rascist genoemd...

Er zijn ook genoeg Nederlandse gezinnen waar een kind niet met een moslim(a) thuis mag komen. Dat vind ik juist minachtend overkomen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:45

LadyKantje schreef:
Er zijn ook genoeg Nederlandse gezinnen waar een kind niet met een moslim(a) thuis mag komen. Dat vind ik juist minachtend overkomen.

Dat vind ik ook, maar waarom zou je het één wel minachtend vinden en het ander niet?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:47

yentl2010 schreef:
Nou volgens mij snap jij zoals zovele in Nederland de Heer Wilders nog steeds niet

Hij is niet tegen de Marrokaan zelf maar tegen de Islam,en logisch dat vredelievende geloof hoort niet in Nederland thuis
Want leg mij eens uit waarom hij dan een Marrokaanse vrouw helpt die bedreigt word door haar eigen family ,omdat ze een wijnbar in Rotterdam heeft geopend?

Waarom zou hij dit doen als dat volk haat?

Wat bedoel je met, dat geloof hoort hier niet thuis?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:52

ja dat soort dingen probeer ik in mijn vorige vb ook aan te geven. Dit soort situaties is niet ondenkbaar maar gewoon gebaseerd op dagelijkse gang van zaken.
En ik vind het dan ook jammer dat sommige mensen de strekking van mijn bedoelingen niet begrijpen.

en uitspraken van GW worden de hele tijd aangehaald maar dat Samson zegt: 'Marokkanen hebben een genetisch alleenrecht op criminaliteit' word vergeten?
Maar dat is toch waar het over gaat? Niet over nationaliteiten maar criminaliteit?

Het is natuurlijk ontzettend vervelend dat de goeden onder de kwaden lijden. Maar ik ben het met je eens sallandval dat het gewoon een ontzettende boost zou zijn als mensen uit hun eigen kringen meer aan het woord zouden komen om hun afschuw erover uit te spreken.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:49

sallandval schreef:
LadyKantje schreef:

Dat vind ik ook, maar waarom zou je het één wel minachtend vinden en het ander niet?

Dat vind ik ook niet. Ik zal het even aanpassen. Mis het woordje "ook"

Het moet zijn "Dat vind ik juist ook minachtend overkomen" :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:00

yentl2010 schreef:
Nou volgens mij snap jij zoals zovele in Nederland de Heer Wilders nog steeds niet

Hij is niet tegen de Marrokaan zelf maar tegen de Islam,en logisch dat vredelievende geloof hoort niet in Nederland thuis
Want leg mij eens uit waarom hij dan een Marrokaanse vrouw helpt die bedreigt word door haar eigen family ,omdat ze een wijnbar in Rotterdam heeft geopend?

Waarom zou hij dit doen als dat volk haat?

Volgens mij nap ik hem ook niet. :) Kan er aan liggen dat hij zijn boodchap dan niet zo goed verwoord? Maar ik hoop dat jij het nu kunt uit leggen wat hij precies bedoeld :)

yentl2010

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:04

Zou zeggen verdiep je eens wat meer in de PVV zelf en bezoek eens de website

Misschien word het jullie dan allemaal wat duidelijker of niet

Er zijn nog altijd mensen die oog kleppen op hebben

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:06

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:08

yentl2010 schreef:
Och zo,n verhaal ken ik ook vertellen mijn eigen dochter kwam eens met een Turk thuis

Mama Turk was des duivels omdat wij atheist zijn riep mijn dochter de duivel op en was ze een kind van Satan hihi

Soms zou ik wel eens willen dat ik de duivel op kon roepen }:)

Is toch bijna het Nederland toen de zuilen nog overeind stonden dus tot eind jaren 60.

Mijn tante mocht ook echt niet omgaan met een bepaalde man omdat die " niet van 't houtje" was :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:10

yentl2010 schreef:

Dat heb ik al gedaan :j Ondanks dat ben ik het nog altijd niet met zijn standpunten eens en doet hij mij altijd denken aan een dreinende kleuter :)

Ik een zwaktebod om dan maar te gaan roepen dat mensen oogkleppen op hebben. Dat zelfde argument zou ook vv gebruikt kunnen worden. Maar ik ga er vanuit dat iemand die de moeite neemt er over te discuseren ook wel iets verder probeert te kijken dan de neus lang is.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:49

nou yentl ik heb je advies maar ff ter harte genomen. Vind het wel een goed programma hoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:30

yentl2010 schreef:

Nee sorry, ik hoef niet achter een partij te staan waarvoor mensen in de kamer zitten die behoorlijk wat op hun kerfstok hebben (Brinkman om maar even iets te noemen), en al helemaal niet achter die engerd van een GW.

Verder heb ik je link gelezen en ben ik benieuwd waarom ik PVV-aanhangers zo serieus moet nemen als je ze er meestal zo uit pikt in de comments (slecht Nederlands onder andere... Ken allochtone mensen die netter schrijven :D )

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:54

ben wel benieuwd hoeveel lokale politici niks op hun kerfstok hebben. Dhr. Van Rey is ook al in opspraak gekomen en was politicus voor de VVD.
Bij het journaal was te zien dat de man ongekend populair moet zijn......

Ook werden er stemmen geronseld wat niet erg netjes is............PvdA?

Een stem breng je gelukkig niet uit op de aanhang van een partij ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:48

Ben wel benieuwd wat er bij in de gemeente uitkomt vanavond.
Volgens mij zijn wij de enige met NCPN in de gemeenteraad en ik vermoed dat die er aankomende termijn ook blijft zitten :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:50

Magrathea schreef:
yentl2010 schreef:

Nee sorry, ik hoef niet achter een partij te staan waarvoor mensen in de kamer zitten die behoorlijk wat op hun kerfstok hebben (Brinkman om maar even iets te noemen), en al helemaal niet achter die engerd van een GW.

Verder heb ik je link gelezen en ben ik benieuwd waarom ik PVV-aanhangers zo serieus moet nemen als je ze er meestal zo uit pikt in de comments (slecht Nederlands onder andere... Ken allochtone mensen die netter schrijven :D )

Als je van dieren,en van oude mensen houd zit je goed bij de PVV :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:55

Zo, dit topic staat wel barstensvol met aannames. Siert sommige mensen niet.

Ik zou persoonlijk het gesprek met Wilders wel eens aan willen gaan. Eens zien of hij daadwerkelijk de antwoorden zou geven die hier aangenomen worden.

Niemand kan bij een ander in zijn of haar hoofd kijken. En een mening is als een kont, iedereen heeft er een.

En een aantal lijsttrekkers van andere partijen roepen nu ook dingen die mij ook niet zo aardig in de oren klinken, maar hier leest men hier gewoon overheen.

Beetje struisvogel politiek.. ;) succes met jullie hoofden onder de grond en het afbranden van 1 politiek figuur. Ik hoop dat jullie niet de deksel op de neus krijgen van VVD en PvdA.

Want wat Samsom van de week heeft voorgesteld... Wees er maar trots op jongens! Zorg maar dat illegalen onder moeten duiken en niet meer naar dokter of het werk durven. Ik vraag mij af, waar kennen we dat nou ook al weer van? ;)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:11

Thanks tallie geheel mee eens, helder en duidelijk, sterk stukje.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:10

Oh ik zeg niet dat alle andere politici allemaal brave Hendriken zijn hoor. Het mag gewoon allemaal wel wat minder bij meneer Wilders...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:14

Magrathea schreef:
Oh ik zeg niet dat alle andere politici allemaal brave Hendriken zijn hoor. Het mag gewoon allemaal wel wat minder bij meneer Wilders...

Dat vind ik ook.

Alleen vind ik het opvallend hier de vergelijk van Wilders en hitler te lezen, terwijl Samsom kennelijk richting de SS gaat? Illegalen opjagen en beboeten..

Maar laten we eerlijk en reëel zijn. Wilders is niet hitler. Samsom is niet de SS.

(Hoewel de verkliklijn voor Polen wel weer aan NSB doet denken.. ;) )

Het zijn politici met ieder hun idealen. En het blijven mensen.. ;)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 19-03-14 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:16

Tallie1979 schreef:
Magrathea schreef:

Dat vind ik ook.

Alleen vind ik het opvallend hier de vergelijk van Wilders en hitler te lezen, terwijl Samsom kennelijk richting de SS gaat? Illegalen opjagen en beboeten..

Maar laten we eerlijk en reëel zijn. Wilders is niet hitler. Samsom is niet de SS.

Het zijn politici met ieder hun idealen. En het blijven mensen.. ;)

Oh maar ik voel voor mezelf ook wel overeenkomsten met Hitler hoor, hij was namelijk vegetariër, net als ik. Ben ik nu ook slecht? :o

Nee ik snap wat je bedoelt, maar je kunt iedereen wel met gruwelijke mensen gaan vergelijken maar daar schiet je toch niks mee op. Vind dat Wilders ook een beetje doorschiet met zijn rechtszaken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:20

Wat ik er mee wil zeggen is dat we allemaal mensen zijn en ieder mens bepaalde idealen heeft. En dat ik het uiterst bijzonder te noemen vind dat er een aantal mensen in dit topic het heel normaal en negeerbaar vinden als Samsom iets roept wat niet door de beugel kan, terwijl deze zelfde mensen met een sneltreinvaart op de achterste poten staan om Wilders zijn uitspraken te veroordelen en uiteraard bergen aannames verkondigen als waarheid, 37 pagina's lang.

Ja, Wilders doet meer uitspraken en ja, hij is er een met de botte bijl. Maar ze kunnen er allemaal wat van!

Ik vind het hypocriet dat je het ene veroordeeld en van het ander wegkijkt, terwijl ze echt allebei trekjes hebben uit de tweede Wereldoorlog ;) als we dan toch die vergelijking gaan maken, laten we ze dan allemaal een naam geven :D dat is pas eerlijk! ;)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 19-03-14 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:21

Ach, overal zitten rotte appels :D, als je ze er maar uitgooit.

Feit is dat de PVV geen democratische partij is, de PVV maar in 2 steden meedoet met deze verkiezingen en als je het woord Marokkanen vervangt door Joden dan zou de hele wereld op haar kop staan.

GW is een hele goede strateeg. Eerst was het een 1-issue-partij (de islam), tijdens de vorige verkiezingen kwam ineens de "oudere" in beeld bij de PVV (liet wel binnen 10 minuten de verhoging van de AOW-leeftijd vallen :D) en nu anti-Europa. GW weet heel goed hoe en waar hij stemmers mee kan trekken. Waar ik benieuwd naar ben, is hoe GW de beloften gaat waarmaken, als zij ooit gaan regeren. :D

Ik vind het wel vreemd, dat de CDA zoveel verliest. VVD en PvdA is logisch, die regeren samen en hebben vervelende maatregelen genomen, maar CDA zit in de oppositie. Als je als oppositie-partij nog zoveel verliest, dan doe je iets zeker niet goed.

Ik luister net naar Wilders zijn speech: zijn vraag is: willen jullie meer of minder Marokkanen? Het gaat dus niet om speciaal crimineel tuig, maar echt om Marokkanen. Dat noem ik discriminatie. Dat mag van mij, ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar ontken het niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:43

Tallie1979 schreef:
Wat ik er mee wil zeggen is dat we allemaal mensen zijn en ieder mens bepaalde idealen heeft. En dat ik het uiterst bijzonder te noemen vind dat er een aantal mensen in dit topic het heel normaal en negeerbaar vinden als Samsom iets roept wat niet door de beugel kan, terwijl deze zelfde mensen met een sneltreinvaart op de achterste poten staan om Wilders zijn uitspraken te veroordelen en uiteraard bergen aannames verkondigen als waarheid, 37 pagina's lang.

Ja, Wilders doet meer uitspraken en ja, hij is er een met de botte bijl. Maar ze kunnen er allemaal wat van!

Ik vind het hypocriet dat je het ene veroordeeld en van het ander wegkijkt, terwijl ze echt allebei trekjes hebben uit de tweede Wereldoorlog ;) als we dan toch die vergelijking gaan maken, laten we ze dan allemaal een naam geven :D dat is pas eerlijk! ;)

Volgens mij keurt niemand in dit topic de vergelijking met Hilter goed Ook de uitspraak van Samson is eerder voorbij gekomen en ook dat is afkeurend ontvangen.

Persoonlijk irriteer ik mij aan de manier waarop Wilders zich uit en zijn voorstellen die bij voorbaat al niet wettelijk haalbaar zijn. Daarbij vind ik het uiterst raar dat de minst democratische partij zoveel stemmen kan krijgen.