Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:52

Waarschijnlijk van het weekend al of maandag :)
En dan duurt het misschien wel een jaar voordat de zaak voorkomt en dan een taak straf jeeejjjj.
Ben benieuwd hoe het afloopt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Iemand moet deze dierenmishandelaarster toch kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:54

De kracht van Social Media. Helaas heeft het ook een keerzijde.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:55

Goed nieuws! Alleen zo jammer dat hier in Nederland amper gestraft word..

NathalietjeB

weet iemand of er ook een mail adres is waar je tips naar toe kan mailen want ik wil graag die andere website van deze vent door geven waar ook op honden enzo gereden word

Rawr

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:56

Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar ik vraag mij zelfs af of een van de betrokkene misschien zelfs hier een account heeft of nog erger, misschien zelfs actief post...bokt is heel groot dus het zou toch goed kunnen en wie weet zitten hetzelfde soort vieze mannetjes hier de fotofora af te gaan op zoek naar amazones op te kleine shetten of die ze aantrekkelijk vinden :x .

Ik geloof ook niet dat je geen nee durft zeggen tegen zoiets. Dan heb je echt wel geen greintje sociaal weerbaarheidsvermogen ofwel geen enkele hersencel als je er zelf geen kwaad in ziet. Ik vind die meiden er ook niet jong en bang uitzien, eerder heel zelfverzekerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:57

bonney4evver schreef:
Goed nieuws! Alleen zo jammer dat hier in Nederland amper gestraft word..

Want jij weet precies wie wanneer waarvoor gestraft is en op wat voor manier?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:57

Fijn dat de betrokkenen van dit bewuste filmpje aangehouden zijn.
Nu hopen dat de rest van de filmpjes en dit soort praktijken worden aangepakt.

Even een kanttekening:

+:)+ voor de bokkers en de moderators hoe dit opgepakt is!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:58

NathalietjeB schreef:
weet iemand of er ook een mail adres is waar je tips naar toe kan mailen want ik wil graag die andere website van deze vent door geven waar ook op honden enzo gereden word

zie link politie: dit staat op de site van de politie

Bedreigingen
Sinds woensdag zijn meerdere mensen via internet bedreigd en beledigd die niets met deze dierenmishandeling te maken hebben. Ook hebben enkele personen van wie de identiteit door publiek op internet openbaar is gemaakt, telefonische bedreigingen ontvangen, terwijl zij niets met de zaak van doen hebben. De politie wil het publiek daarom met klem oproepen om niet zelf actie te ondernemen tegen anderen. Als mensen waardevolle informatie hebben over het onderzoek, dan worden zij verzocht contact op te nemen met de dierenpolitie in Noord-Holland via het nummer 144 of 0900-8844.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:58

Ik bied mij en mijn paard aan om even op de dames en camera man hun rug te piafferen!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:59

NathalietjeB schreef:

Nee je kan niet mailen, er word verzocht telefonisch contact op te nemen met de politie.
Zie update 2 [VN] Rel op social media door vrouw op te kleine pony *Update 6*

Kwanyin

Neonlight
Moderator Over Paarden

NathalietjeB schreef:

Tips kun je via het reguliere politiekanaal kwijt.

Verder, laat ik dit stukje ook maar in een modopmerking plaatsen:

Moderatoropmerking:
http://www.politie.nl/nieuws/2013/juli/4/04-aanhoudingen-vanwege-dierenmishandeling.html
Citaat:
Bedreigingen

Sinds woensdag zijn meerdere mensen via internet bedreigd en beledigd die niets met deze dierenmishandeling te maken hebben. Ook hebben enkele personen van wie de identiteit door publiek op internet openbaar is gemaakt, telefonische bedreigingen ontvangen, terwijl zij niets met de zaak van doen hebben. De politie wil het publiek daarom met klem oproepen om niet zelf actie te ondernemen tegen anderen. Als mensen waardevolle informatie hebben over het onderzoek, dan worden zij verzocht contact op te nemen met de dierenpolitie in Noord-Holland via het nummer 144 of 0900-8844.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:00

NathalietjeB schreef:

Bellen! :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:01

janouk schreef:
NathalietjeB schreef:

zie link politie: dit staat op de site van de politie

Bedreigingen

Ik zag ergens ook een facebook circuleren van een meisje dat volgens sommigen verdacht veel op de sigaret rokende vrouw leek...(mij niet vragen want ik ben de naam toch al weer vergeten). Maar om eerlijk te zijn was ik zelf toch niet overtuigd van de gelijkenis en kan me inbeelden dat het verschrikkelijk is als er anderen door deze heksenjacht dan doodsbedreigingen naar je gaan sturen omdat ze menen je herkend te hebben :x .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:01

Even als informatie voor iedereen, dit heb ik ook in de openingspost neergezet:

Moderatoropmerking:
Bedreigingen

http://www.politie.nl
http://www.politie.nl/nieuws/2013/juli/ ... eling.html

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:02

Kwanyin schreef:
Ik denk niet dat de vrouw op het filmpje al achteraan de 50 was...of ik heb het niet zo goed bekeken :) .

Als het filmpje daadwerkelijk 9 jaar oud is dan was ze destijds 48, en dat lijkt me wel mogelijk als je naar d'r kijkt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:03

Oh ja dat is ook waar, was ik even vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:04

Even een herhaling van de vorige pagina:

Moderatoropmerking:
Bedreigingen

http://www.politie.nl
http://www.politie.nl/nieuws/2013/juli/ ... eling.html

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:05

Urielle schreef:
zimbabwe schreef:
De blonde dame in het tweede filmpje blijkt een semi professionele amazone te zijn...eventing...die hoeft zich ook niet meer op het concoursterrein te vertonen... Ik denk dat de sociale afstraffing (lees: pa en ma zullen ook wel vernemen wat dochterlief heeft uitgespookt, zusje ook, vrienden etc..) vele malen zwaarder zal zijn dan welke straf de rechter hierover ook kan uitspreken.

Oeiii die kan haar carrière wel gedag zeggen voor de rest van haar leven, dit vergeet geen enkele Nederlander in de paardenwereld meer.
Ik denk niet dat de KNHS iets kan en mag ondernemen bij dingen die niet op het concoursterrein gebeuren.

Nou, inderdaad... Wat heeft die vrouw gedacht?

Niet alleen zij, maar iedereen die aan dit soort filmpjes mee hebben gewerkt zullen een sociale paria worden als namen bekend worden gemaakt. Zoals ik al eerder zei, dat is erger dan de ergste straf die een rechter je kan geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:05

Is het nodig om steeds hetzelfde bericht in het groen op te laten lichten? Na één keer is het ook wel duidelijk...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:06

Mensen de hoofdverdachten zijn nu aangehouden.
Lijkt mij niet meer dan zo fatsoenlijk om geen verdere informatie te verstrekken in dit topic.
Dus ook geen informatie zoals dat iemand op een ander filmpje in de paardensport zit.
Dit is informatie die niet officieel bevestigd is en laat staan dat zij nu gezocht word.
Mocht de politie meer informatie daarover willen of wil je die geven neem dan contact op met de politie maar niet hier.
Zowel via pb als hier in dit topic, straks word het definitief gesloten.
Dat zou zonde zijn toch?
Laatst bijgewerkt door BugsFunny op 04-07-13 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:06

heb net gebeld met 144 en de tip doorgegeven waren ze erg blij mee
politie+dieren politie zitten er vollop aan alle tips over deze dierenpraktijken en websites van deze companie zijn van harte welkom. ze zijn nog steeds bezig met meerdere arrestaties en verhoren. dit werd mij verteld door de dierenpolitie
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 04-07-13 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:07

_San87_ schreef:
Is het nodig om steeds hetzelfde bericht in het groen op te laten lichten? Na één keer is het ook wel duidelijk...

Is het nodig om een nieuwe post te maken terwijl je de laatste post had en je dus ook je bericht had aan kunnen passen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:08

Rawr schreef:
_San87_ schreef:

Is het nodig om een nieuwe post te maken terwijl je de laatste post had en je dus ook je bericht had aan kunnen passen?

Je kan je hetzelfde afvragen van deze post :'). Maar, ja, dat was het.