Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:31

maritJ_e schreef:
vriendin's www op hyves
Kennis was bij schietpartij, werd niet goed van de schrik... Gisteravond overleden

gecondoleerd

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:32

maritJ_e schreef:
vriendin's www op hyves
Kennis was bij schietpartij, werd niet goed van de schrik... Gisteravond overleden

Ik heb begrepen dat dat de vader is van Benangelique's buurman....

liberty22

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:34

ach bah dat meen je sterkte voor de nabestaanden wederom helaas

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:39

Sterkte en gecondoleerd

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:40

Cayenne schreef:
Voor zover ik weet wordt die jongen op twitter juist zo aangevallen omdat hij vlak na de gebeurtenissen opeens een account op twitter had aangemaakt en zich waarschijnlijk als iemand voordoet die zo heet.
Daar waren de meeste mensen niet van gediend.

nee, hij had deed zich juist niet voor als iemand anders. hij had een account op twitter gemaakt om te klagen dat zijn hyves en facebook accounts waren geblokkeerd. en hij wordt nu door iedereen vals beschuldigd. hij blijkt dus dezelfde naam als de dader te hebben.er is vanmiddag op het persmoment gezegd dat er nog een tristan van der vlist in alphen woont. deze jongen dus en dat die er echt helemaal niets mee te maken heeft. alleen zijn er toch gekken die hem er nu op pakken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:41

Ik hoorde van mijn oom (die zit bij de Alphense schietvereniging) dat Tristan daar geen lid was.
Maar er zijn veel meer schietverenigingen in de buurt van Alphen, in Alphen zelf zit er maar 1, vlakbij het spoor.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:47

Dit is zeker afschuwelijk en ik sprak net een buurman van mij en die kende die jongen. Nee, wij komen niet uit Alphen aan den Rijn.

Ik heb helaas ieders posting niet gelezen, maar er staat in nieuwberichten dat mensen hem zagen als een rustige, aardige jongen. Zo zie je maar weer. Ik blaf vaak, maar ik bijt niet. Van binnenvetters weet je dat maar nooit.

Hoop enge mensen op straat. Je zou bijna binnen blijven.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:50

CathCath schreef:
Dit is zeker afschuwelijk en ik sprak net een buurman van mij en die kende die jongen. Nee, wij komen niet uit Alphen aan den Rijn.

Ik heb helaas ieders posting niet gelezen, maar er staat in nieuwberichten dat mensen hem zagen als een rustige, aardige jongen. Zo zie je maar weer. Ik blaf vaak, maar ik bijt niet. Van binnenvetters weet je dat maar nooit.

Je kan niet aan iemand zien of ie tot zoiets in staat is, ook een blaffer kan ineens eng gaan doen.
Maar op de oversteek kan je ook aangereden worden en toch ga je elke dag de straat weer op, je kan gewoon niet alles altijd ontwijken, hoe moeilijk ook.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:56

Tieme schreef:
Olympia schreef:
Zeiden ze nog wat over de doden?

alleen de leeftijden. vrouwen van 91, 68, en 45 jaar en 3 mannen van 80, 49 en 42 jaar. allemaal uit alhen. de 42 jarige man was syrisch.

Ik las dit ook net op het Nu en zat me af te vragen wat de meerwaarde is van de vermelding dat 1 van de dodelijke slachtoffers uit Syrie komt. Maar goed, ik begrijp het grootste gedeelte van de berichtgeving niet.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:08

Miepie77 schreef:
CathCath schreef:

Je kan niet aan iemand zien of ie tot zoiets in staat is, ook een blaffer kan ineens eng gaan doen.
Maar op de oversteek kan je ook aangereden worden en toch ga je elke dag de straat weer op, je kan gewoon niet alles altijd ontwijken, hoe moeilijk ook.

Dat bedoel ik dus met binnenvetters; je ziet er niets van. Iemand die zijn emotie op een normale manier kan ventileren (zoals ik) doet dat op een andere manier en slaat niet door.

Lees even goed. Mensen, ik ken die hele jongen niet. Mensen die hem wel kenden "zagen" hem als een rustige, aardige jongen.

Je zou bijna binnen blijven dat moet je niet te letterlijk nemen, maar het wordt zo wel een hele enge wereld.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:12

Iedereen die zegt waar gaat het met de wereld heen en ik zou maar binnenblijven.
Ik zie het liever andersom. In plaats van te kijken naar de wrede daad van deze jongen kijk ik liever naar de hartverwarmende reacties in de rest van Nederland. Wat is één jongen op al die mensen die mooie woorden hebben geschreven in het condoleance register.
Nee, ik geef die jongen zijn zin niet. Ik baseer mijn mening liever op de honderden, duizenden berichten van mensen die meeleven met de nabestaanden en ooggetuigen. Op alle hulpverleners die zo hun best hebben gedaan gister, vandaag en vannacht.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:15

Krips schreef:
Iedereen die zegt waar gaat het met de wereld heen en ik zou maar binnenblijven.
Ik zie het liever andersom. In plaats van te kijken naar de wrede daad van deze jongen kijk ik liever naar de hartverwarmende reacties in de rest van Nederland. Wat is één jongen op al die mensen die mooie woorden hebben geschreven in het condoleance register.
Nee, ik geef die jongen zijn zin niet. Ik baseer mijn mening liever op de honderden, duizenden berichten van mensen die meeleven met de nabestaanden en ooggetuigen. Op alle hulpverleners die zo hun best hebben gedaan gister, vandaag en vannacht.

Maar die ene jongen heeft 6 mensen het leven ontnomen en een hoop andere een hoop verdriet en trauma aangedaan. Die ene jongen, is een van de zovelen, want dit soort incidenten vinden in andere landen veel vaker plaats. Ik vind jouw reactie dan enigzins naief, want die hartverwarmende reacties houden de volgende gestoorde gek die zo iets doet niet tegen. Het is heel belangrijk om te realiseren dat onze wereld langzaamaan aan het verrotten is, of we dat nou wel of niet illen accepteren.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:19

Ik wil hier geen discussie houden over of de wereld nou wel of niet aan het verrotten is. Dus misschien had ik die reactie niet moeten plaatsen. En ik ben niet naief hoor, ik kies alleen zelf hoe ik in het leven wil staan. Geweld is van alle tijden. We kunnen kiezen of we onze wereld laten verotten door mensen als Tristan van der V. of met zijn alle onze best doen om er een mooie wereld van te maken en het niet te laten verpesten. En wat ik vind doet niets af aan het enorme verdriet dat deze jongen veroorzaakt heeft, waar ik mij ten volste van bewust ben en mee meeleef.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:25

Krips schreef:
Ik wil hier geen discussie houden over of de wereld nou wel of niet aan het verrotten is. Dus misschien had ik die reactie niet moeten plaatsen. En ik ben niet naief hoor, ik kies alleen zelf hoe ik in het leven wil staan. Geweld is van alle tijden. We kunnen kiezen of we onze wereld laten verotten door mensen als Tristan van der V. of met zijn alle onze best doen om er een mooie wereld van te maken en het niet te laten verpesten. En wat ik vind doet niets af aan het enorme verdriet dat deze jongen veroorzaakt heeft, waar ik mij ten volste van bewust ben en mee meeleef.

Ik vind jouw positieve houding ontzettend goed hoor, maar je moet niet vergeten in wat voor wereld we tegenwoordig leven, positief zijn en het goede in het leven zien is prima, maar bekijk de wereld niet door een roze bril.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:25

Krips schreef:

Je bedoelt mij toch niet, hé? Nou, ik blijf nergens voor binnen.

In Nederland krijg je hartverwarmende reacties als iedereen met zijn neus op de feiten wordt gedrukt. Dan pas beseffen velen iets, dan staan we er weer even bij stil. Over een tijdje hoor je niemand er meer over. Zo zit het leven in elkaar, tja, hoe hard het ook is. Iedereen kijkt alleen in zijn eigen straatje.

Ken jij die jongen, die dit heeft aangericht? Wat ik met mijn buurman bedoelde is niet dat hij hem "echt" kende. Hij heeft even met die jongen gewerkt en dat is een paar jaar geleden.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:26

xx_Horsiex schreef:
Krips schreef:

Ik vind jouw positieve houding ontzettend goed hoor, maar je moet niet vergeten in wat voor wereld we tegenwoordig leven, positief zijn en het goede in het leven zien is prima, maar bekijk de wereld niet door een roze bril.

Helemaal mee eens!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:40

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:44

Tjongejonge zeg!
Hoe gek ben je dan!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:46

Inderdaad, wat ontzettend zonde dat de politie tijd aan zo iemand moet besteden. Die tijd kunnen ze echt wel beter gebruiken op het moment.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:46

dan ben je toch wel lichtelijk ziek in je hoofd en kom je aandacht tekort!
Bah wat een ziek persoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:50

Denk ook dat dit een typisch geval is van aandacht te kort.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:58

Je zou zeggen dat die reacties van MaritJ t/m Fresley van meisjes van 12 komt, die de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:00

fresley schreef:
Denk ook dat dit een typisch geval is van aandacht te kort.

idd :n

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:01

CathCath schreef:
Je zou zeggen dat die reacties van MaritJ t/m Fresley van meisjes van 12 komt, die de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt

??? :?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:01

CathCath schreef:

lees de link van saskiakefie is zou ik zegge ;)
Laatst bijgewerkt door Mri op 10-04-11 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt