Plaudar schreef:Niet gezond = giftig toch?
Van Dale schrijft:
Giftig: vergif bevattend
Vergif: stof die een nadelige of dodelijke werking heeft op het lichaam
Nadelig lijkt me hetzelfde als 'niet gezond'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjaap schreef:Hier in Utrecht ruik ik nog niks, maar ik zit ook aan een doorgaande weg en ruik voornamelijk auto.
Ben er nog niet uit of ik vind dat er wel of niet overdreven wordt. Vaak is het bij zulke dingen zo dat het achteraf allemaal ontzettend mee blijkt te vallen, maar mij kan je niet vertellen dat er niks giftigs vrijkomt nu die zooi in de fik staat. Zeker omdat het ook te ruiken en te proeven is. Hmmm
Zinia schreef:En dit is nog geen reden om die rook NIET in te ademen/te proeven?? Mijn scheikunde docent zei altijd; nooit aan onbekende stoffen ruiken of snuffelen. Ook als je niets ruikt, wil dat nog niet gelijk zeggen dat je niets binnen krijgt dát schadelijk kan zijn!
Aarrghh ik word naar van die laconieke houding die de mensen hebben. Nee je moet ook geen paniek zaaien maar er wordt toch gewaarschuwd dat ze nog niet weten HOE giftig het is? Neem maatregelen en blijf binnen!!!
Cchanny schreef:Nouja we mogen gewoon niet meer inademen.
Dan blijven we 'leven'
Iris82 schreef:d0nnaa_dan schreef:Wat een dropl.ul is die Burgemeester trouwens, straalt niet echt vertrouwen uit ofzo
Joh die baalt als een stekker.
Die had net zn pensioen aangekondigd! Wilde het lekker rustig aan gaan doen!
Staat nu opeens voor de grootste klus vna zijn hele ambtstermijn.
Plaudar schreef:Neej schreef:Plaudar, cheeseburgers zijn ook niet gezond, maar ook niet giftig.. Is imo iets heel anders..
Haha nee zo bedoelde ik dat niet. Maar we praten hier over chemische stoffen. Dan denk ik toch gelijk aan giftig als er wordt gezegd dat de stoffen niet gezond zijn om in te ademen