Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:39

Urielle schreef:
wat is DSB? Sorry, ik krijg nauwelijks iets mee van Nederlands nieuws dus ik klink nu vermoedelijk alsof ik onder een steen vandaan kom, maar ik ben begrijpelijkerwijze beter thuis in de toestand bij de bedrijven aan deze kant van de grens (en hier gaan de ontslagen echt nog vrolijk door)

Ik word godbetert niet eens gebeld voor een krantenwijkje :')

Dirk Scheringa Bank.

Ik had 2 banen, in totaal zo'n 55 uur per week. Ik heb er eentje opgezegd... Vorige week nog.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:40

NatasjavE schreef:
Blue_Eyes schreef:
Moedercontract.... dat zal lang zoeken worden naar een werkgever die dat biedt :=

Dat is in de farma heel gebruikelijk anders...

Maar in heel veel andere onderdelen van de zakenwereld helemaal niet... Ik zit goed in het onderwijs, maar bv bij mijn man op de zaak (technisch) hoef je dat echt niet te proberen. Daar lopen dan ook heel weinig vrouwen rond, alleen de secretaresses (een oudere vrouw en wat jonge grietjes van rond de 20).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:41

MamboBeach schreef:
Welke problemen dan Liezel? Dat je moet gaan werken en dergelijke? Je eigen kostje moet verdienen?

Dat kan soms tot zeer schrijnende gevallen lijden.
http://www.alimentatie.nl/page?2,909/Se ... ancieel_af

Een voormalig vriendinnetje van mij had een goede baan omgeruild voor een baan als secretaresse voor 3 dagen.

Na een aantal gelukkige huwelijks jaren bleek dat hij al een jaar vreemd ging...

Ze heeft echt een tijd nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden...haar ouders moesten echt bijspringen.. Er zijn ik weet niet hoeveel manieren om onder de alimentatie uit te komen. Hij sjoemelde met de hoogte van zijn eigen inkomen..etc etc..

Het gaan nu weer goed omdat ze weer in een goede baan terecht is gekomen en een weer een mooi inkomen heeft...maar dat zijn een paar zeer zure jaren voor haar geweest. Op haar oude inkomens nivo zit ze overigens nog steeds niet...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:42

Dat is aan deze kant van de grens niet anders hoor.

Maar het verschil met Belgie, is dat er weinig word gedaan om de echt notoire gevallen "uit de dop" te krijgen (voor de Nederlandse Bokkers: doppen= ww)

Op het moment dat een gezin of een koppel het kan rooien op een salaris, hebben ze mijn zegen. Of degene (of de families waar twee inkomens zijn) het ooit in de toekomst gaan redden met hun pensioentje een de AOW die tegen die tijd op is, zal de tijd leren.
En als ik om me heen kijk, halen er veel te veel de pensioengerechtigde leeftijd niet...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:43

Liezel1 schreef:
Dat hangt er vanaf hoe je het oppakt....
Het kan heel goed gaan, maar het kan ook compleet verkeerd gaan. Dat is per persoon verschillend. Je moet ze de kost eens geven....
Ik heb er al zoveel voorbij zien komen tijdens zittingen, die compleet gebroken waren na een scheiding..... Sommigen weten niet eens hoe ze een eigen bankrekening moeten openen. Andere moeten het ineens met véél minder gaan doen.

Ik geloof dat dat voorbij komt, ik heb zelf ook al heel veel meegemaakt en gezien. Over het algemeen vind ik dat een moeder in NL niet echt mag klagen. Dit zal wellicht die en gene tegen het zere been zijn maar veel moeders weten de weg wel te vinden hoe ze bepaalde zaken het beste kunnen oppakken. :)
Daarbij komend, je hebt niet alles in de hand en om nu voor alles al in de toekomst vooruit te denken.

Carpe diem! ;)

(Nu gelden deze regels en volgend jaar zijn er weer andere...)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:47

Ik zie het dan wel, heb volgens mij ook alleen recht op alimentatie voor de kinderen in zo'n geval, wij zijn niet getrouwd nl.
Misschien zijn wij wel het koppel wat samen in het bejaardentehuis zit, vreemdgaan is voor mij iig geen reden om de relatie af te blazen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:50

Urielle schreef:
Ik zie het dan wel, heb volgens mij ook alleen recht op alimentatie voor de kinderen in zo'n geval, wij zijn niet getrouwd nl.
Misschien zijn wij wel het koppel wat samen in het bejaardentehuis zit, vreemdgaan is voor mij iig geen reden om de relatie af te blazen.

Lees even de link door die ik geplaatst heb.

Heb bovendien al te vaak meegemaakt dat de alimentatie niet betaald wordt. Kan je naar de rechter gaan....helpt echt niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:50

Urielle schreef:

Ach, wie dan leeft... :)

Weet je, ik ken ook schrijnende gevallen dat de vader helemaal wordt uitgekleed. Tja, scheiden is lijden. Ik denk dat als je aan kinderen begint je altijd in je hoofd moet houden dat je er alleen voor kan komen te staan. Op welke manier dan ook, scheiden of overlijden... Maarja, om daar nu alles op te baseren...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:52

NatasjavE schreef:
Urielle schreef:

Lees even de link door die ik geplaatst heb.

Heb bovendien al te vaak meegemaakt dat de alimentatie niet betaald wordt. Kan je naar de rechter gaan....helpt echt niet.

Naar de rechter gaan helpt niet? Zeer zeker wel! Als er een beschikking ligt kan dat wel degelijk.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:54

MamboBeach schreef:
Naar de rechter gaan helpt niet? Zeer zeker wel! Als er een beschikking ligt kan dat wel degelijk.

Er zijn zoveel manieren om de inkomsten/uitgaven dusdanig te manipuleren dat een man geen draagkracht meer heeft.... En wat als hij opnieuw trouwt met een vrouw die kinderen heeft? Wat gaat er dan gebeuren met zijn draagkracht?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:56

Urielle

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:57

tja en voor hetzefde geld ben je straks 80, kinderen hebben zelf al kroost en je bent nog steeds bij je man. Heb je voor niks zo weinig van ze meegekregen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:57

Liezel1 schreef:
MamboBeach schreef:

Er zijn zoveel manieren om de inkomsten/uitgaven dusdanig te manipuleren dat een man geen draagkracht meer heeft.... En wat als hij opnieuw trouwt met een vrouw die kinderen heeft? Wat gaat er dan gebeuren met zijn draagkracht?

Natuurlijk kan een man dat, maar een vrouw ook! :)

Wat er dan gebeurt? Nieuwe vrouw mag voor exvrouw werken! Jij ziet dit anders?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:58

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:59

Hangt er helemaal vanaf óf nieuwe vrouw wel werkt en hóe nieuwe vrouw getrouwd met exman.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:00

Liezel1 schreef:
Hangt er helemaal vanaf óf nieuwe vrouw wel werkt en hóe nieuwe vrouw getrouwd met exman.....

Dus... is ieder verhaal niet te vergelijken met elkaar en kan alles mogelijk zijn. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:02

Urielle schreef:
tja en voor hetzefde geld ben je straks 80, kinderen hebben zelf al kroost en je bent nog steeds bij je man. Heb je voor niks zo weinig van ze meegekregen.

Maar je man dan? Die krijgt nu heel weinig van de kinderen mee. Omdat hij zo veel moet werken.

Toen ik na de geboorte van Mika een paar maanden thuis zat. Moest Patrick dus veel meer werken.
Hij vond het echt vreselijk dat zijn zoontje nooit eens een hele dag voor zichzelf had. (een papadag dus.)

Ik krijg overigens genoeg van mijn kinderen mee hoor.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:03

Dat klopt..... elk geval is uniek... helaas zijn er nog steeds vrouwen die denken dat ze idd tot hun 80e samen zullen zijn met hun man en die echt compleet de vernieling in gaan als ze alleen komen te staan. Als je vantevoren al rekening hebt gehouden met dat scenario, kan dat een hoop ellende besparen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:05

NatasjavE schreef:
Urielle schreef:

Maar je man dan? Die krijgt nu heel weinig van de kinderen mee. Omdat hij zo veel moet werken.

Toen ik na de geboorte van Mika een paar maanden thuis zat. Moest Patrick dus veel meer werken.
Hij vond het echt vreselijk dat zijn zoontje nooit eens een hele dag voor zichzelf had. (een papadag dus.)

Mijn man vindt het prima zoals het gaat. :j In het weekend is hij vaak met de kinderen in touw en ben ik niet altijd mee en daar geniet hij van.

Op deze manier maken we allebei genoeg mee van de kinderen en zijn we allemaal tevreden! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:09

Liezel1 schreef:
Dat klopt..... elk geval is uniek... helaas zijn er nog steeds vrouwen die denken dat ze idd tot hun 80e samen zullen zijn met hun man en die echt compleet de vernieling in gaan als ze alleen komen te staan. Als je vantevoren al rekening hebt gehouden met dat scenario, kan dat een hoop ellende besparen ;)

Misschien klinkt dit heel cru maar iedereen kan toch begrijpen dat ze hiermee te maken kunnen krijgen?
Alhoewel, ik schrijf dit nu maar ik ken ook iemand die na het overlijden van haar man niets kon. Eigenlijk is dat gewoon ontzettend triest en heel zwak. Bepaalde zaken wil je dan niet onder ogen zien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:10

NatasjavE schreef:

Dave zit liever op zijn werk dan hier thuis. Wij hebben in het verleden best heel wat ruzie gehad toen we allebei werkten, dat ik in het weekend overdag weg moest en hij die dag 'op zou passen' (weet even niet hoe ik het moet omschrijven) en dat hij haar dan naar zijn moeder had gebracht, ging hij nl. werken ;)
Dan was ik boos, maar ja, ik was ook weg, dus ergens had ik ook geen recht van spreken natuurlijk.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:12

Mijn man werkt in 2 ploegen ( avond en ochtend) en juist door die ploegen ziet hij de kids ongelofelijk veel!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:12

Je moest eens weten.....
Vrouwen die tijdens een zitting mbt de alimentatie in tranen uitbarsten omdat ze niet eens weten hoe ze een bankrekening moeten openen. Vrouwen die een verzekeringsmaatschappij bellen met de vraag hoe een verzekering werkt etc, omdat ze nog nooit zelf iets hebben moeten afsluiten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:17

Liezel1 schreef:
Je moest eens weten.....
Vrouwen die tijdens een zitting mbt de alimentatie in tranen uitbarsten omdat ze niet eens weten hoe ze een bankrekening moeten openen. Vrouwen die een verzekeringsmaatschappij bellen met de vraag hoe een verzekering werkt etc, omdat ze nog nooit zelf iets hebben moeten afsluiten.

Ik moest eens weten. Ik weet dat ook.

Sorry, maar vrouwen, kom eens onder die steen vandaan en geef jezelf een schop en blijf up to date! Er zijn vrouwen die niet eens weten wat de pincode van de pas is of niet kunnen tanken... Nu vraag ik je! Dat ligt niet aan de man hoor. Misschien ben ik weer heel cru maar dit ligt echt aan de vrouw zelf!

Liezel1

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:19

En aan een man die het zo wel prima vindt....
Mijn vent zou er echt een rolberoerte van krijgen als ik álles aan hem moest vragen.