Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 06:11

Shadow0 schreef:
Omdat atheisme op het bestaan van goden in het algemeem slaat
Als dat werkelijk de verklaring is van Dawkins, dan klopt die in elk geval niet voor het nederlandse taalgebied. Atheisme slaat op het niet geloven in goden, niet in het specifiek niet geloven van bepaalde goden.
Maar er zijn veel kerkelijke genootschappen, met verschillende interpretaties.
Precies! Het zijn allemaal afzonderlijke gemeenschappen. Dus geen eenheid, zoals jij doet voorkomen.

Weet je wat jij moet doen? Lekker blijven drammen ;)

Ik weet héél goed wat de term atheisme is, ook ik heb verstand van google.
Ik zeg nérgens dat ik niet begrijp dat ieder gemeenschap anders is. Ik spreek op een bepaald punt zelfs over kaders om geen verwarring te veroorzaken.
Ik doe nergens voorkomen dat de christenen allemaal 1 pot nat zijn.

Kortom: Wat is nu eigenlijk je doel?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 06:23

Blue_Eyes schreef:
Dan zal ik mijn twee dames van 7 en 4 morgen maar alleen thuis laten als hubbie en ik naar de kerk gaan... dan worden ze tenminste niet met geloof geconfronteerd.

Dat lijkt mij zeer verstandig. Dat zou imo getuigen van onzelfzuchtig ouderschap. Ik ben mijn ouders ontzettend dankbaar dat zij mij nooit een religie hebben opgelegd. Je moet maar zo denken: als ze op latere leeftijd (wanneer ze oud en wijs zijn) beslissen om te geloven in god dan hebben ze écht een bewuste keuze gemaakt.
En wat als 1 van je kinderen moslim wil zijn? Ben je bereid die keuze te accepteren? Jouw kinderen hebben er niet voor gekozen om geboren te worden bij ouders die geloven in de christelijke god. Jouw kinderen zouden geloven in Brahma wanneer zij geboren waren in een hindoeïstisch gezin. Ik vind het zéééééér belangrijk, en dan bedoel ik ook echt zééér belangrijk dat kinderen die tenslotte niet de vrijheid hebben om hun ouders uit te kiezen, in Nederland in ieder geval de kans krijgen om zich te ontwikkelen tot weldenkende mensen voordat ze kiezen voor een religieuze stroming. Geef ze de kans een bewuste keuze te maken. Verootjoo, je kunt wel zeggen dat je kinderen niet kunt dwingen tot geloven. Maar kinderen geloven hun ouders wel. En wanneer papa en mama overtuigd zijn dat er een god bestaat, dan zal een kind dat blindelings geloven. Je kind wijsmaken dat er een god bestaat (terwijl meer dan 20% van de wereldbevolking het daar niet mee eens is) is een kwalijke zaak, of god nou wel of niet bestaat. Je bent het aan je kind verplicht om hem/haar met een open mind de wereld in te sturen. Puur en alleen omdat je kind er niet voor heeft gekozen om bij jou geboren te worden. De een wordt geboren als rijkeluiskind, de anders als hongerlijdende baby in Nigeria. Je hebt je ouders niet voor het zeggen. Nu maak ik met dit soort uitspraken geen vrienden, dat weet ik wel. Toch sta ik volledig achter mijn eigen woorden. Dit is nou eenmaal wat ik vind, en waarom ik sterk tegen relgieuze scholen ben bijvoorbeeld.
Nou wil ik hiermee allerminst zeggen dat je een slechte ouders bent oid. integendeel, ik denk dat iedere ouder het beste voorheeft met zijn/haar kind. Echter kan ik het niet met alle opvoedingsmethoden eens zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:48

christel1857 schreef:
Ik weet héél goed wat de term atheisme is, ook ik heb verstand van google.

Maar Google is niet de definitie :)
Iedereen kan alles op internet zetten, daarmee is het nog niet waar. Je kunt vrijelijk termen voor je eigen doelen gebruiken, maar daarmee is het nog niet juist. Bovendien vraag ik me af wat je wilt bereiken met die verschuiving van termen?

Citaat:
Ik doe nergens voorkomen dat de christenen allemaal 1 pot nat zijn.

Och, je schreef ook:
Citaat:
Als een christen een kindje slaat, worden de naam 'christen' bevuild.

Waar ik toch niet zoveel nuance aan kon ontdekken eigenlijk.

En het is jammer dat mensen god en religie verwerpen op basis van rationaliteit, wetenschap, logica en meer van dat soort dingen, niet zorgvuldig genoeg zijn in hun redenaties waardoor ze niet alleen het godsbeeld verwerpen, maar bovendien de zorgvuldigheid van de wetenschap met voeten treden.

En naast dat alles nog een vraag aan Christel: is er een reden dat je zo vaak kwetsende, emotioneel beladen woorden en persoonlijke reacties gebruikt? Waarom zou je het niet gewoon bij argumenten houden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:01

christel1857 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Dan zal ik mijn twee dames van 7 en 4 morgen maar alleen thuis laten als hubbie en ik naar de kerk gaan... dan worden ze tenminste niet met geloof geconfronteerd.

Dat lijkt mij zeer verstandig. Dat zou imo getuigen van onzelfzuchtig ouderschap.

Denk je? Ik denk dat ik aangeklaagd word voor kindermishandeling als ik dat doe.

Verder moet je uit je hele post vooral dit onthouden:
Citaat:
ik denk dat iedere ouder het beste voorheeft met zijn/haar kind

Op meer ga ik niet in, want die discussie heb ik al eens eerder gevoerd met jou.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 05-09-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:05

@ Blue_Eyes:
Dat wordt oppas zoeken voor de zondag, :o :P

Blue_Eyes

Re: Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:07

Zal ik eens wat zeggen? Er is oppas in de kerk :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:09

Dat lijkt mij zeer verstandig. Dat zou imo getuigen van onzelfzuchtig ouderschap. Ik ben mijn ouders ontzettend dankbaar dat zij mij nooit een religie hebben opgelegd. Je moet maar zo denken: als ze op latere leeftijd (wanneer ze oud en wijs zijn) beslissen om te geloven in god dan hebben ze écht een bewuste keuze gemaakt.
En wat als 1 van je kinderen moslim wil zijn? Ben je bereid die keuze te accepteren? Jouw kinderen hebben er niet voor gekozen om geboren te worden bij ouders die geloven in de christelijke god. Jouw kinderen zouden geloven in Brahma wanneer zij geboren waren in een hindoeïstisch gezin. Ik vind het zéééééér belangrijk, en dan bedoel ik ook echt zééér belangrijk dat kinderen die tenslotte niet de vrijheid hebben om hun ouders uit te kiezen, in Nederland in ieder geval de kans krijgen om zich te ontwikkelen tot weldenkende mensen voordat ze kiezen voor een religieuze stroming. Geef ze de kans een bewuste keuze te maken. Verootjoo, je kunt wel zeggen dat je kinderen niet kunt dwingen tot geloven. Maar kinderen geloven hun ouders wel. En wanneer papa en mama overtuigd zijn dat er een god bestaat, dan zal een kind dat blindelings geloven. Je kind wijsmaken dat er een god bestaat (terwijl meer dan 20% van de wereldbevolking het daar niet mee eens is) is een kwalijke zaak, of god nou wel of niet bestaat. Je bent het aan je kind verplicht om hem/haar met een open mind de wereld in te sturen. Puur en alleen omdat je kind er niet voor heeft gekozen om bij jou geboren te worden. De een wordt geboren als rijkeluiskind, de anders als hongerlijdende baby in Nigeria. Je hebt je ouders niet voor het zeggen. Nu maak ik met dit soort uitspraken geen vrienden, dat weet ik wel. Toch sta ik volledig achter mijn eigen woorden. Dit is nou eenmaal wat ik vind, en waarom ik sterk tegen relgieuze scholen ben bijvoorbeeld.
Nou wil ik hiermee allerminst zeggen dat je een slechte ouders bent oid. integendeel, ik denk dat iedere ouder het beste voorheeft met zijn/haar kind. Echter kan ik het niet met alle opvoedingsmethoden eens zijn.[/quote]

Ik ben het hier echt helemaal mee eens. Ik ben ook christelijk opgevoed en ik moet zeggen dat ik er later eerst best wel moeite mee had om die ideeën weer helemaal los te laten. Een hoop stond me tegen, maar dan werd er bijvoorbeeld gezegd: als je weet dat god bestaat en je kiest niet voor hem, dan kom je dus niet in de hemel (en dus in de hel? of zijn er nog meer opties?). Je zou er bang van worden. Nou goed, gelukkig heb ik dat los kunnen laten en gaat het er bij mij echt niet in dat iemand die gewoon zijn best doet om zo goed mogelijk te leven hel en verdoemenis te wachten staat. Pure bangmakerij. Alles met de mantel der liefde, maar owee als je besluit om er niet aan mee te doen.
Kinderen moeten zich niet met dat soort zaken bezig houden. Heb je nog lang genoeg de tijd voor als je oud genoeg bent om een bewuste keuze te maken.

Edit: NIet helemaal handig gequote zie ik, bovenstaande is de post van Christel1857

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:21

Tsja, om het dan om te draaien; ik ben niet christelijk opgevoed, maar ik ben opgevoed zonder iets. Daar ben ik zelf niet blij mee geweest. Ik heb al die tijd gewoon iets gemist in die opvoeding, dat ik mijn kinderen nu wel wens mee te geven.
Buiten dat is het onmogelijk, praktisch gezien, om datgene wat voor jezelf je leven bepaalt, te verloochenen voor je kinderen. Dat komt voor hen niet geloofwaardig over en geeft hen eerder het gevoel buitengesloten dan vrijgelaten te worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:25

Met alle respect hoor, maar elk kind is een product van zijn of haar ouders. Iedereen voedt zijn kinderen op zoals hij of zij goed dunkt, dus ook met zijn of haar idealen. Nu wil het toevallig zo dat wij als land vrijwel allemaal dezelfde idealen (normen en waarden) hebben met hier en daar kleine verschillen. Nu wil het dus ook zo dat onder die normen en waarden vallen laat elkaar in de waarde en heb respect voor elkaar. Vrijheid van meningsuiting. Dus leven we redelijk in harmonie in Nederland, met dezelfde basis met hier en daar andere opvattingen en ideeën over het een en ander. Als jij als ouders zijnde dus gelooft dan is het toch logisch dat je dat je kind dat mee wil geven! Immers, kun je het heel kort door de bocht stellen, iemand die niet gelooft is onder de invloed van de duivel, grote kans dat je later naar de 'hel' gaat. Als je zelf probeert te leven zodat je in de hemel terecht komt dan wil je dat voor je kinderen toch ook. Je voedt je kinderen dan toch ook zo op, anders zijn ze zondig. (en dan even buiten kijf stellen of er een God bestaat, want in principe kun je in bovenstaand verhaal het 'geloof' ook vervangen door 'vegetarisch', 'rasisme', enz. )

Ik krijg hier echt een beetje Karl Marx ïdeeën van als ik dit zo lees. Ik vermoed zomaar dat er zowel door Christel en Charlie gewoon niet goed wordt nagedacht over die uitspraak. Elk kind wordt opgevoed door zijn ouders, dus krijgt het automatisch zijn of haar ideeën mee. Later kan het zelf beslissingen maken en zelf kiezen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:54

@Sammie: Daar is juist wel goed over nagedacht. Ik geef alleen aan dat ik het zeker prettiger/beter had gevonden als ik zelf nog zoveel mogelijk blanco was geweest tegen de tijd dat ik zelf een keuze kon maken.
Overigens ken ik mensen die vegetarisch eten, maar de kinderen gewoon vlees laten eten. Die keuze kunnen ze later zelf maken. Ik eet zelf ook vegetarisch, maar zou dat niet van mijn kinderen verwachten (heb ze niet hoor). Daarnaast heb ik ook ideeën over spiritualiteit ed en ik zie niet in waarom je dat niet voor jezelf kan houden. Je hoeft niet over alles met je kinderen te praten. Het hoeft ook geen geheim te zijn, je kan best je visie geven als daarom gevraagd wordt. Maar als je jouw geloof zo laat verweven in het leven van een kind, dan maakt dat het later lastiger om een andere keuze te maken(en ik snap wel dat gelovigen ook helemaal niet willen dat hun kind een andere keuze maakt.....maar dat is weer een andere discussie). Dat is gewoon mijn mening.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:08

Nou ja, we agree to disagree dan maar ;)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:35

Sammie schreef:
Ik krijg hier echt een beetje Karl Marx ïdeeën van als ik dit zo lees. Ik vermoed zomaar dat er zowel door Christel en Charlie gewoon niet goed wordt nagedacht over die uitspraak. Elk kind wordt opgevoed door zijn ouders, dus krijgt het automatisch zijn of haar ideeën mee. Later kan het zelf beslissingen maken en zelf kiezen.

Omdat ik vind dat het beter is wanneer ouders nadenken over het feit dat kinderen het niet voor het kiezen hebben op een jonge leeftijd, wil niet zeggen dat ik daar niet over na heb gedacht. Karl Marx ideeën? Mag ik vragen om een uitleg. Karl Marx ideeën is namelijk nogal een breed begrip....

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 03:25

Evolutie theorie

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:23

verootjoo schreef:
Misschien voor jou niet. Ik zou mijn kinderen er ook mee laten opgroeien, en ze vanaf kinds af aan vertrouwd laten worden met God.
En ik kan natuurlijk ook niet voor alle andere mensen spreken die volgens jou van hun geloof af stappen. Maar ik neem aan dat mensen voor zichzelf wel kunnen bedenken waarom ze al dan niet geloven ;)

Overigens snap ik niet zo goed wat je met imprinten bedoelt? Dit is nl bij mijn weten geen nederlands woord. Of bedoel je inprenten? Daar vind ik niks mis aan.

Ik bedoel inderdaad inprenten, het engelse woord gaat automatisch voor mij omdat ik daarmee op mijn werk veel mee te maken heb (in de evolutionaire genetica :+ , heerlijk omringd door een groep Darwin aanhangers). Er is zelfs een sollicitatiekandidaat afgewezen op het geloof.

En ja, ik keur het niet goed dat ik vroeger van mijn moeder mee naar de kerk 'moest'. Leuk dat zij en haar familie best gelovig waren, maar als ik daar niet voor kiezen wil, let me be. Van kinds af aan moest ik mee en dan wordt je imo een richting in geduwd. Toen ik ouder werd realiseerde ik me vrij vlot dat ik het nonsens vond, maar moest alsnog een tijd mee en nadat mijn moeder overleed heeft mijn oma nog een aantal indoctriene streken uitgehaald waar ik ook niet dankbaar voor ben.
Echt, ik ben blij voor gelovigen dat die blijkbaar houvast kunnen hebben aan het geloof, maar VAL MIJ ER NIET MEE LASTIG! Wat een waanzin om tegen een niet gelovige te zeggen dat god wel een bedoeling had met het overlijden van je moeder.

Ik vind het een achterlijk gedoe dat geloof.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:19

christel1857 schreef:
Sammie schreef:

Omdat ik vind dat het beter is wanneer ouders nadenken over het feit dat kinderen het niet voor het kiezen hebben op een jonge leeftijd, wil niet zeggen dat ik daar niet over na heb gedacht. Karl Marx ideeën? Mag ik vragen om een uitleg. Karl Marx ideeën is namelijk nogal een breed begrip....

ik denk idd ook dat communisme invloed heeft op kerkgang :P

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:00

Sammie schreef:
Met alle respect hoor, maar elk kind is een product van zijn of haar ouders. Iedereen voedt zijn kinderen op zoals hij of zij goed dunkt, dus ook met zijn of haar idealen. Nu wil het toevallig zo dat wij als land vrijwel allemaal dezelfde idealen (normen en waarden) hebben met hier en daar kleine verschillen. Nu wil het dus ook zo dat onder die normen en waarden vallen laat elkaar in de waarde en heb respect voor elkaar. Vrijheid van meningsuiting. Dus leven we redelijk in harmonie in Nederland, met dezelfde basis met hier en daar andere opvattingen en ideeën over het een en ander.

Deze opmerking verbaast me... of althans; mij valt het nu juist zo op dat 'we' zulke totaal verschillende normen, waarden en denkbeelden hebben met zijn allen... Vrijheid van meningsuiting is er bijvoorbeeld zo één. Volgens mij kom je in Nederland zowel mensen tegen die geheel voor zijn als mensen die geheel tegen zijn. Ook hoe je met je ouders omgaat; met vrienden; omgangsnormen; of je meer gericht bent op verleden, heden of toekomst; stijl van huizen bouwen; stijl van communiceren; lichamelijk of geestelijk ingesteld zijn... nouja noem maar op.

Ik ben opgegroeid in Limburg; mijn man in Overijssel... we zijn beiden (niet erg) katholiek.... je zou denken dat de normen waarden die we hebben meegekregen vergelijkbaar zijn. Maar mijn hemel wát een wereld van verschil. In zo'n beetje álles.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:47

En toch, sallandval, lijkt het er wel op. Het zit in een bepaalde richting. Wat echt afwijkend is, zijn de normen en waarden in Afghanistan ten opzichte van die van jou. Om maar een voorbeeld te noemen.
Prinses Maxima kan wel zeggen dat de Nederlandse cultuur niet bestaat en tot op zekere hoogte heeft ze daar gelijk in, maar er is zeker wel een grote mate van overeenkomst in het gehele volk.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:18

Ik reis veel, en heb op schiphol een boekje gevonden genaamd The Undutchables. Het is wel een engels boekje, maar zeker interessant en héél komisch om te lezen. Het is geschreven voor mensen die langere tijd naar Nederland komen, of van plan zijn te emigreren naar Nederland. De Nederlandse cultuur wordt beschreven door een aantal schrijvers uit oa Engeland. Er staat ook een heel stukje in over hoe Nederlanders hun kinderen opvoeden, en dat is écht anders dan in Belgie bijvoorbeeld (ik woon in Gent)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:19

christel1857 schreef:
Ik reis veel, en heb op schiphol een boekje gevonden genaamd The Undutchables. Het is wel een engels boekje, maar zeker interessant en héél komisch om te lezen. Het is geschreven voor mensen die langere tijd naar Nederland komen, of van plan zijn te emigreren naar Nederland. De Nederlandse cultuur wordt beschreven door een aantal schrijvers uit oa Engeland. Er staat ook een heel stukje in over hoe Nederlanders hun kinderen opvoeden, en dat is écht anders dan in Belgie bijvoorbeeld (ik woon in Gent)

Hoe dan?? :P Ik ben erg benieuwd wat er in dat boekje staat over ons :D Dat we met z'n allen standaard om 1800 eten?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:56

verootjoo schreef:
christel1857 schreef:

Hoe dan?? :P Ik ben erg benieuwd wat er in dat boekje staat over ons :D Dat we met z'n allen standaard om 1800 eten?

Dat staat er onder andere in. Sowieso verschil met België dat we in Nederland ´s avonds warm eten en in België ´s middags.

*pakt boekje erbij*

`It´s almost a caricature that Dutch children are the ones that decide what happens within the family. Their wishes become so strong that parents have to work very hard to give them what they want.`

Ooievaars bij de geboorte van een kind is echt Hollands, en zo zijn er ongeveer 25 punten die worden behandeld als typisch Hollands.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:30

Blue_Eyes schreef:
Tsja, om het dan om te draaien; ik ben niet christelijk opgevoed, maar ik ben opgevoed zonder iets. Daar ben ik zelf niet blij mee geweest. Ik heb al die tijd gewoon iets gemist in die opvoeding, dat ik mijn kinderen nu wel wens mee te geven.
Buiten dat is het onmogelijk, praktisch gezien, om datgene wat voor jezelf je leven bepaalt, te verloochenen voor je kinderen. Dat komt voor hen niet geloofwaardig over en geeft hen eerder het gevoel buitengesloten dan vrijgelaten te worden.

Het is wel belangrijk je kinderen te leren wat het inhoud, maar niet door te duwen als waarheid. Zo kunnen ze zelf kiezen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 01:44

F_Orumster schreef:
Blue_Eyes schreef:

Het is wel belangrijk je kinderen te leren wat het inhoud, maar niet door te duwen als waarheid. Zo kunnen ze zelf kiezen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Gun je kinderen de kans om zelf te kiezen. Geef ze mee hoe god jou helpt, leer ze hoe fijn het is om te geloven. Maar dwing ze nooit om mee te gaan naar de kerk, geef ze nooit het gevoel dat ze moeten bidden aan tafel. Leer ze te twijfelen terwijl je zelf zeker bent. Geef ze de kans om aan het bestaan van god te twijfelen. Dan pas ben je eerlijk bezig.

@shadow: wat is nou precies jouw hele punt? want je roept van alles maar je zegt bar weinig om eerlijk te zijn. Get to the point please ;) Ik hou van duidelijkheid.

Ik heb me overigens maar ingeschreven op het forum van atheisme.eu, denk dat ik daar meer op mijn plaats ben...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:28

christel1857 schreef:
Leer ze te twijfelen terwijl je zelf zeker bent.
[...]
Get to the point please ;) Ik hou van duidelijkheid.

:?

Mijn vraag was overigens volgens mij wel helder: waarom reageer je persoonlijk en met veel emotioneel beladen woorden, ipv het gewoon bij een open respectvolle discussie te houden?

Maar als jij graag in een omgeving wilt zijn waarin je vooral je eigen ideeen bevestigd ziet, en niet uitgedaagd wordt, (kinderen moeten misschien leren twijfelen maar volwassenen willen dat vaak liever niet) dan denk ik dat dat inderdaad een betere plek is voor je.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:36

Shadow0 schreef:
christel1857 schreef:
Leer ze te twijfelen terwijl je zelf zeker bent.
[...]
Get to the point please ;) Ik hou van duidelijkheid.

:?

Mijn vraag was overigens volgens mij wel helder: waarom reageer je persoonlijk en met veel emotioneel beladen woorden, ipv het gewoon bij een open respectvolle discussie te houden?

Maar als jij graag in een omgeving wilt zijn waarin je vooral je eigen ideeen bevestigd ziet, en niet uitgedaagd wordt, (kinderen moeten misschien leren twijfelen maar volwassenen willen dat vaak liever niet) dan denk ik dat dat inderdaad een betere plek is voor je.

Ja want iedereen op dat forum natuurlijk exact dezelfde ideeën want ze zijn allemaal atheïst. Of wil jij hier nu een eenheid zien die er niet is?
Wat is dat overigens voor een vraag... Ik zou niet weten wat voor antwoord ik daar op moet geven. Omdat ik daar zin in heb? Weet ik veel. Is het belangrijk? Nee. Die emotioneel beladen woorden vind ik nogal meevallen. Als dat je laatste argument is waarom er dingen niet kloppen aan mijn post dan is dat wel heel zwakjes hoor. Overigens kom jij ook echt totaal niet met onderbouwde argumenten aanzetten, dus begin eerst daar maar mee voordat je tegen mij gaat zeggen dat ik de discussie niet volwassen voer.

Overigens hoef je met de volgende zin: kinderen moeten misschien leren twijfelen maar volwassen willen dat vaak liever niet, niet bij mij aan te komen. Ik vind dat altijd zo belachelijk als mensen dit soort dingen zeggen. En als er 1 iemand op dit forum is die twijfelt zeg....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:07

christel1857 schreef:
Wat is dat overigens voor een vraag... Ik zou niet weten wat voor antwoord ik daar op moet geven. Omdat ik daar zin in heb? Weet ik veel. Is het belangrijk? Nee.

Dat lijkt me heel belangrijk. Je reageert aanvallend en onvriendelijk, niet alleen naar mij maar ook naar anderen - en je hebt daar zelfs geen reden voor? Met de discussie heeft dat inderdaad niets te maken, maar wel met omgangsvormen.

Citaat:
Overigens kom jij ook echt totaal niet met onderbouwde argumenten aanzetten, dus begin eerst daar maar mee voordat je tegen mij gaat zeggen dat ik de discussie niet volwassen voer.

Maar ik heb ook geen punt te maken eigenlijk, behalve dan de evolutieleer een geldige, goed onderbouwde wetenschappelijke theorie is, en op dit moment niet op wetenschappelijke gronden kan worden verworpen. En dat het scheppingsverhaal geen wetenschappelijke theorie is, het niet in dat licht bezien zou moeten worden. Maar dat het andere waarde kan hebben, die een wetenschappelijke theorie niet heeft.