Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:25

Dat is toch geen Islamisering van de staat :? Maar juist "Moslims" een tik op de vingers geven wanneer ze zich misdragen.
Ik begrijp JK wel. Zoals de Islam nu gepraktiseerd wordt door een aantal "Moslims" mag het geen Islam genoemd worden, aangezien die personen de Islam misbruiken. De kernwaarden van de Islam komen nu in elk geval niet altijd naar voren bij veel Moslims. Wanneer dit wél het geval zou zijn zou Nederland er veel fijner uitzien, voor zowel Moslims als niet-Moslims.

En dan nog, wie steekt zijn kop in het zand voor wat?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:26

sarabande schreef:
Nicolletje schreef:
Ik geef dus gewoon heel netjes antwoord waarom mij dat geen goed idee lijkt.

Je kan wel veel schrijven, maar blijkbaar niet goed lezen. JK stelt voor om de onhandelbare jongens door o.a. imams streng op te laten voeden. Jij leest dat weer als een extremistische opvoeding en zo komen de misverstanden de wereld in

JK gebruikt Islamisering hier een beetje sarcastisch, de ondertoon is pluk ze van de straat en onderricht ze.

Dan weet jij niet wat Islamisering is?
Ik geef antwoord daarop, ik snap werkelijk niet waarom ik dan nu de gebeten hond ben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:28

Nicolletje schreef:
Ik geef antwoord daarop, ik snap werkelijk niet waarom ik dan nu de gebeten hond ben.

Je voelt je erg snel ^) , maar mag mij wel van onkunde betichten, dat is wel wat vreemd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:29

Islamisering of islamificatie is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Het woord wordt ook gebruikt om een proces aan te duiden, waarbij een Westerse samenleving uit een groeiend aantal moslims bestaat en daardoor een meer islamitisch karakter krijgt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:31

janesmith schreef:
Laat nou de PVDA ons precies op de Islamstandpunten aanvallen. Heb je gelijk antwoord op beide vragen in één zin.

Als dat een exclusief PVDA standpunt zou zijn, zou je wellicht gelijk kunnen hebben. Jouw PVDA fobie is dermate groot dat de algemene mening je ontgaat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:31

Ik heb niet echt behoefte om omgesmolten te worden naar een Islamitisch religie, cultuur, wetgeving in Nederland.
Als ik daar nieteens antwoord op mag geven is het wel heel erg triest.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:33

Nicolletje schreef:
sarabande schreef:

Je kan wel veel schrijven, maar blijkbaar niet goed lezen. JK stelt voor om de onhandelbare jongens door o.a. imams streng op te laten voeden. Jij leest dat weer als een extremistische opvoeding en zo komen de misverstanden de wereld in

JK gebruikt Islamisering hier een beetje sarcastisch, de ondertoon is pluk ze van de straat en onderricht ze.

Omdat je heel soms sympathie hebt voor de stroming die vindt dat er te veel naar de pijpen van een kleine minderheid gedanst wordt.

Men wordt eerder door een strontkar overreden dan door een koets

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:34

Nicolletje schreef:
Islamisering of islamificatie is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Het woord wordt ook gebruikt om een proces aan te duiden, waarbij een Westerse samenleving uit een groeiend aantal moslims bestaat en daardoor een meer islamitisch karakter krijgt.

Nee niet een meer islamitisch karakter een overwegend islamitisch karakter en dat is helemaal niet aan de orde hier. Domme bangmakerij.

Als Wilders zich niet zo uitgesproken op de islam zou richten zou die met de jaren hier ook verminderen onder de huidige moslim bevolking, net zoals het katholicisme.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:35

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Laat nou de PVDA ons precies op de Islamstandpunten aanvallen. Heb je gelijk antwoord op beide vragen in één zin.

Als dat een exclusief PVDA standpunt zou zijn, zou je wellicht gelijk kunnen hebben. Jouw PVDA fobie is dermate groot dat de algemene mening je ontgaat.

Zou dat komen omdat het de PVDA is geweest die ons deze ellende bezorgd heeft?

Sarabande schreef:
Als Wilders zich niet zo uitgesproken op de islam zou richten zou die met de jaren hier ook verminderen onder de huidige moslim bevolking, net zoals het katholicisme.

Hoe kun je een probleem aankaarten als je het niet mag benoemen?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 17-07-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:36

Je draait eromheen Sarabande en richt je weer tot Wilders.

Iemand hier komt met de term islamisering als oplossing voor de problemen en ik geef antwoord waarom mij dat geen goed idee lijkt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:38

Nicolletje schreef:
Je draait eromheen Sarabande en richt je weer tot Wilders.

Iemand hier komt met de term islamisering als oplossing voor de problemen en ik geef antwoord waarom mij dat geen goed idee lijkt.

Ik draai er niet omheen ik leg wat uit
Maar de angst zit zo in je hoofd, gezien al je teksten, dat je dat niet wilt zien, jammer

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:41

Nogmaals ik heb geen angst en ik vind het ook vervelend dat jij mij nu min of meer beticht van angst hebben en bangmakerij.

Ik ben naar mijn idee alleen realistisch. Dat mijn realiteit afstaat van de jouwe is prima, maar als daardoor meteen de mond gesnoerd wordt om te discussiëren omdat ik angst heb en van daaruit reageer, vind ik dat wel heel vervelend.
Dan is er dus echt geen discussie mogelijk.

Anoniem

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:43

Ik denk dat sarabande geen antwoord weet. Laat gaan!

Islamisering is zeker geen goed idee en het is zaak om daar zoveel mogelijk verzet tegen te bieden. Moet er niet aan denken dat dat werkelijkheid wordt, heb twee dochters!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:49

faye schreef:

Islamisering is zeker geen goed idee en het is zaak om daar zoveel mogelijk verzet tegen te bieden. Moet er niet aan denken dat dat werkelijkheid wordt, heb twee dochters!

Ik heb duidelijk antwoord gegeven, heb ook haar teksten daaromtrent gelezen.
Dus jij vind islamisering van Nederland ook een zichtbaar aanwezig gevaar???

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:50

Islamisering zal er in Nederland ook nooit komen, vooral omdat we een grote stroming hebben die dat tegen elke prijs zullen tegenhouden. Het moet wel de kop ingedrukt worden nu het nog kan. Als we wachten tot het aan kracht gewonnen heeft wordt het een heel hard gevecht. Nu kan het nog op simpele wijze in toom gehouden worden. Daarom is de PVV zo belangrijk. Ook al zitten ze niet in een regering, het feit alleen dat ze al 24 zetels hebben geeft aan dat een groot deel van de bevolking zich nooit zal laten dwingen en maakt het voor partijen als de PVDA een stuk lastiger om door te gaan met de multiculturele samenleving te forceren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:51

Nouja in de eerste instantie lijkt het een prima plan om de problemen op te lossen, alleen is er heel weinig afgebakend wat nou Islamisering voorstelt en waar het ophoudt en de Nederlandse democratie begint.

(waar stopt de Islamitische rechtsspraak? Wat als de moslim in conflict komt met de Nederlander? Moet de Nederlander berecht worden door een Islamiet of de moslim door een Nederlandse rechter? Volgens de Sharia is dat laatste niet mogelijk dus dan wordt de Nederlander ook berecht door een moslim. Als de ene Nederlander wel en de andere Nederlander niet berecht wordt volgens de Sharia dan komt onze democratisch gedachtegoed in problemen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:52

sarabande schreef:
faye schreef:

Inderdaad. Er wordt teveel afgedwongen in naam van de islam. En wat mij betreft wordt daar een halt aan toe groepen. Ik zal nooit Wilders stemmen, nooit extreem rechts, maar wel rechts. Al is dat niet handig voor mijn portemonnaie. Ik denk aan de toekomst van mijn dochters. Ik ben niet bang, ik vertrouw er op dat er vanuit onze maatschappij genoeg weerstand tegen islamitisering is. Maar ik vind het inderdaad wel een aanwezig gevaar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:53

En Sarabande, door Islamisering in een zin te noemen met gevaar, impliceer jij dat ik Islamisering bestrijdt als een gevaar.
Ik doe niks bestrijden, ik geef antwoord waarom ik dat geen goed plan vind.

Nogmaals, als jij dat wel vindt en ik niet, prima, maar zet mij niet neer als een angstzaaier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:54

janesmith schreef:
Islamisering zal er in Nederland ook nooit komen, vooral omdat we een grote stroming hebben die dat tegen elke prijs zullen tegenhouden. Het moet wel de kop ingedrukt worden nu het nog kan. Als we wachten tot het aan kracht gewonnen heeft wordt het een heel hard gevecht. Nu kan het nog op simpele wijze in toom gehouden worden. Daarom is de PVV zo belangrijk. Ook al zitten ze niet in een regering, het feit alleen dat ze al 24 zetels hebben geeft aan dat een groot deel van de bevolking zich nooit zal laten dwingen en maakt het voor partijen als de PVDA een stuk lastiger om door te gaan met de multiculturele samenleving te forceren.

Ze forceren niet iets dat er al is, ze zeggen alleen dat we hier allemaal zijn en allemaal met elkaar moeten leren leven. En dat is heel wat beter dan je er tegen afzetten, want dat maakt vooral voor jezelf het leven een stuk ongemakkelijker.

sarabande

Nicolletje schreef:
Nogmaals, als jij dat wel vindt en ik niet, prima, maar zet mij niet neer als een angstzaaier.

Dat doe ik niet dat doe je zelf

Nic

Faye, het is pas echt een gevaar als wij Nederlanders zelf nieteens weten wat het is of gaat worden, en het toestaan onder het mom van vrijheid.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:55

Sarabande, jij zegt dat ik vanuit de angst regeer en bangmakerij verspreid.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:56

faye schreef:
sarabande schreef:

Inderdaad. Er wordt teveel afgedwongen in naam van de islam. En wat mij betreft wordt daar een halt aan toe groepen. Ik zal nooit Wilders stemmen, nooit extreem rechts, maar wel rechts. Al is dat niet handig voor mijn portemonnaie. Ik denk aan de toekomst van mijn dochters. Ik ben niet bang, ik vertrouw er op dat er vanuit onze maatschappij genoeg weerstand tegen islamitisering is. Maar ik vind het inderdaad wel een aanwezig gevaar.

Mijn zusje zit op een scholengemeenschap in Amsterdam. Als je hoort met wat voor verhalen die thuiskomt dan is het absoluut niet verwonderlijk dat bij scholieren de PVV de populairste partij is. Ook ik wil voor mijn eventuele kinderen niet dat we die kant op gaan.
Als er één groep is die midden in het leven staan wat betreft de multiculturele samenleving, dan zijn het de scholieren wel.

PVV wint opnieuw scholierenverkiezingen
Laatst bijgewerkt door janesmith op 17-07-10 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:57

Nicolletje schreef:
Faye, het is pas echt een gevaar als wij Nederlanders zelf nieteens weten wat het is of gaat worden, en het toestaan onder het mom van vrijheid.

Daarom moet er ook zo snel mogelijk een verbod op niqab en burka komen. Ik vind dat echt walgelijk, heb er geen ander woord voor. Als je dergelijke lappen wil dragen ga je maar in een islamitisch land wonen.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:01

faye schreef:
Nicolletje schreef:

Daarom moet er ook zo snel mogelijk een verbod op niqab en burka komen. Ik vind dat echt walgelijk, heb er geen ander woord voor. Als je dergelijke lappen wil dragen ga je maar in een islamitisch land wonen.

Laat ze maar juist in grote getale zo'n kledingstuk dragen, dat is koren op de molen voor de PVV. Ieder keer zal dat het aantal kiezers verhogen.
Je moet eens op sites als http://www.maroc.nl lezen wat de reden is dat ze die dingen dragen. Om te provoceren, schrijven ze!

De VVD is verheugd dat het CDA bereid lijkt om vrouwen die een boerka dragen uit te sluiten van bijstand. Ook de PvdA lijkt zich aan te sluiten bij het voorstel van partijgenoot en burgemeester van Amsterdam Job Cohen om de bijstandsuitkering van boerkadraagsters die door het gezichtsbedekkende gewaad geen werk kunnen vinden te stoppen.

Twee jaar geleden stemden CDA en PvdA nog tegen een soortgelijk voorstel. PVV, SP en VVD stemden toen voor. VVD-Kamerlid Paul de Krom is 'verheugd dat het CDA en de PvdA nu wel bereid zijn om boerkadraagsters uit te sluiten van de bijstand'. "Jammer dat het allemaal zo lang heeft moeten duren, maar prettig dat we het nu wel gaan regelen", meldt de liberaal.

Cohen stelde maandag in Trouw dat 'als je geen werk kunt vinden door die boerka, je dan ook niet langs moet komen om een uitkering aan te vragen'.

Vorig jaar januari besloot het kabinet dat er geen algemeen verbod komt op het dragen van allesbedekkende kleding. Een deel van de Tweede Kamer wilde dat de boerka's uit het straatbeeld zouden verdwijnen, maar het kabinet vindt een verbod in strijd met de vrijheid van godsdienst. Wel is gezichtsbedekkende kleding verboden op scholen en voor ambtenaren. In de Tweede Kamer zijn alleen de PVV en de VVD voor een totaalverbod op de boerka.

Bron