Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Ik vind het echt niet tof hoe je nu doet. Je verwijt me vanalles en nog wat, maar als ik dan vraag waar ik bepaalde dingen gezegd heb is het een gebed zonder end??
janderegelaa schreef:Ik heb je echt heel duidelijk antwoord gegeven. Dat je het niet snapt ligt meer aan jou dan aan mij. Ik maak er nu geen woorden meer aan vuil. Lees maar gewoon terug, het anwoord staat er echt tussen.
verography schreef:Weet je wat ik erg vind, dat als je in elkar geslagen word door een groep marokkanen en dat meld bij de politie ze zeggen dat je racist bent. En ja dit is gebeurd bij een kennis.. Dat is schandalig dat je dus gewoon een signalering geeft je meteen racist bent :S en de politie je dan ook niet helpt.
MISTRAL94 schreef:1.5 miljoen stemmers schijnen er wel in te geloven, diezelfde 1.5 miljoen stemmers geven een hele duidelijke boodschap af. Het kan niet langer zo verder las ik hier iemand die schreef dan ga je toch emigreren als het hier zo k*t is? Dat vind ik helemaal ziekelijk, dus moet jij als nederlander verkassen omdat een ander zich niet aanpast aan het land waar ze zijn?
Een hele hoop landen accepteren enkel mensen die goed geschoold zijn, eigen geld meenemen zodat ze niet komen om hun handje op te houden en de burgers daar hard laten werken om dit soort mensen te onderhouden, daar zou nederland nog wat van kunnen leren.
jameyskatje schreef:verography schreef:Weet je wat ik erg vind, dat als je in elkar geslagen word door een groep marokkanen en dat meld bij de politie ze zeggen dat je racist bent. En ja dit is gebeurd bij een kennis.. Dat is schandalig dat je dus gewoon een signalering geeft je meteen racist bent :S en de politie je dan ook niet helpt.
maargoed, wat vind je dan van de andere kant, namelijk dat ik opgewacht en in elkaar geslagen wordt door een groepje skinheads en als ik aangifte doe (wat al een burocratische dagtaak is) dat ik van alle kanten te horen krijg 'moet je maar geen hoofddoek dragen' , of 'eigen schuld dikke bult' of deze 'nu moet je niet in een slachtofferrol kruipen he'. same story, maar dan van de andere kant. tolerantie is bijna nergens meer te vinden lijkt het wel.
jameyskatje schreef:verography schreef:Weet je wat ik erg vind, dat als je in elkar geslagen word door een groep marokkanen en dat meld bij de politie ze zeggen dat je racist bent. En ja dit is gebeurd bij een kennis.. Dat is schandalig dat je dus gewoon een signalering geeft je meteen racist bent :S en de politie je dan ook niet helpt.
maargoed, wat vind je dan van de andere kant, namelijk dat ik opgewacht en in elkaar geslagen wordt door een groepje skinheads en als ik aangifte doe (wat al een burocratische dagtaak is) dat ik van alle kanten te horen krijg 'moet je maar geen hoofddoek dragen' , of 'eigen schuld dikke bult' of deze 'nu moet je niet in een slachtofferrol kruipen he'. same story, maar dan van de andere kant. tolerantie is bijna nergens meer te vinden lijkt het wel.
sallandval schreef:Ik heb niet álle pagina's gelezen maar wel het topic globaal gevolgd.
Inderdaad denk ik niet dat de media of Wilders mensen tegen elkaar uitspelen. De media rapporteren subjectief wat er gebeurd en Wilders toont de zaken vanuit een wat minder extreem-links perspectief.
Feit is dat Wilders één van de weinige politici is die veel tijd heeft doorgebracht in Islamitische landen en zich heeft verdiept ik hoe het kan dat daar op veel plaatsen zoveel sprake van agressie en onderdrukking is. Zijn conclusie was dat de Islam geen geloof is maar een ideologie. er is geen sprake van scheiding tussen kerk en staat. De Islam heeft een eigen wet- en regelgevingssysteem; de Sharia. Dat maakt een eventuele Islamitische regering gevaarlijk voor de waarden in Nederland, omdat Nederland nu juist een zeer vrij land is. Pim Fortuyn kwam tot dezelfde conclusie vanuit een andere achtergrond; hij was professor en had zijn kennis en conclusies met name uit de theorie en de boeken (en waarschijnlijk deels ook uit zijn eigen ervaringen als overtuigd homoseksueel katholiek).
De vrijheid van Nederland staat zo ongeveer haaks op de wet- en regegeving van de Sharia. De Sharia geeft de 'schuld' van een overtreding aan de uitlokker; niet aan de agressor. Een verkrachting is de schuld van de verleidende vrouw, een moord op een Journalist of cartoonist is de schuld van de uitlokkers. Niet van de verkrachter of moordenaar want het is 'logisch' dat je iemand verkracht of vermoord als je wordt uitgelokt. Niet een mensenleven is heilig maar Allah is heilig. Sterker nog; sommige mensen wordne niet eens als mensen gezien. Zo zijn homo's en prutsmutsen (volgens sommigen; alle vrouwen zonder hoofddoek) gelijk aan dieren; die mogen best worden mishandeld als dat beter uitkomt.
Het verschil tussen de profeten Jezus en Mohammed is ook groot. Zo was Jezus een vrijheidsstrijder; die zei dat iederéén in de hemel kan komen, als hij maar in God geloofdd. Hij was degene die zei dat je de andere wang moet toekeren als je geslagen wordt. Dat mensen zijn woorden verkeerd geinterpreteert hebben, dat kun je hem moeilijk aanrekenen. Maar als je het nieuwe testament leest dan lees je dat het gaat om verlossing door liefde.
Mohammed daarentegen was een krijgsheer. Iemand die met zijn opvatting de wereld wilde overheersen. Het geloof is goed doordacht met als doel; verlossing door overheersing. Als je eenmaal bekeerd bent of als moslim geboren; dan kun je niet meer terug. Op uittreding staat officieel de doodsstraf (hoewel men daar in westerse maatschappijen niet meer mee wegkomt; hier worden uittreders gewoon doodgezwegen).
Zelf ben ik eerder een 'keer de wang toe' type...en geen strijder. ik denk dat je van agressie en onderdrukking alleen maar meer agressie en onderdrukking krijgt; vandaar dat ik bij een voorbeeldfiguur eerder aan Jezus denk dan aan Mohammed... maar dat is míjn persoonlijke voorkeur. En als mensen die het niet met me eens zijn de overhand krijgen en ik me moet aanpassen aan strengere regels. Prima dat zal ik wel doen. Als het wordt voorgeschreven doe ik heus ook wel een hoofddoek om. Maar denk ik dan dat de wereld er beter op wordt? Nee.
Ik ben dan ook niet voor strenger straffen, structureel harder optreden, of cartoonisten of journalisten de mond snoeren want in feite zou dat nu juist aanpassen zijn. En ik vind over het algemeen niet dat Nederland terug moet naar meer traditionele normen. Op sommige gebieden overigens wel maar ik ben boven alles een grote aanhanger van scheiding van kerk en staat.
KiWiKo schreef:JK........... ik heb ook nooit het gevoel dat mensen het met me oneens zijn van de mensen die het met me eens zijn![]()
![]()
ik respecteer je ook, ik heb buitengewoon veel bewondering voor je en hoe je je blijft verdedigen op een toch redelijk nette manier ........ en dat heb ik meerdere malen hier op het forum ook geschreven, en daar blijf ik bij......... maar ik ben het absoluut in sommige dingen helemaal niet met je eens, en ik vind je in sommige dingen doorslaan en erg oogklepperig.
KiWiKo schreef:Randalin.......... de enige reden waarom de werkeloosheid zo hoog is omdat werkgevers geen vast personeel meer willen hebben......... is veel te riskant.........![]()
![]()
de rechtsbescherming van werknemers heeft daar een behoorlijke bijdrage aan geleverd........ be proud of it![]()
heeft veel goed gedaan voor de werknemers, die nu na 3 contracten allemaal op straat gezet worden........... Er is geen werkgever in Nederland meer zo gek om vaste contracten te geven........
jameyskatje schreef:janderegelaa schreef:[Prachtig, zo'n inhoudsloos antwoord. Het geeft aan dat ik gelijk heb.
Dat je werkelijk doorgeslagen bent geven de foto's in je profiel wel aan. Je bent de eerste moslim die ik hier zie die met een broek, een jurk en een hoofddoek op haar paard rijdt. Overigens had ik liever een cap opgezet dan een hoofddoek omgeslagen. De profeet vangt je namelijk niet op als je van je paard stuitert ( Jezus ook niet maar dat terzijde ). Ik denk serieus dat je jezelf belachelijk maakt en het moslim geloof naar beneden trekt door zo op een paard te gaan zitten.
Of we je komen redden? Zeker niet. Een kleurenblinde potloden laten sorteren heeft meer succes.
Over het algemeen "bekeren"Nederlandse Moslima's zich na een jaar of 10 weer omdat ze hun "Nederlandse" vrijheden terug willen. De manier waarop jij je nu uitdost betekent nl. dat je ook een man krijgt die streng in de leer is en dat gaat je opbreken.
Tot slot een quote uit het Marokko forum uit een topic over Moslim Nederlanders.
Want een goede moslim draagt dit ook uit in zijn of haar manier van doen en loopt er niet zoals zovelen mee te koop. Dus stel de vraag aan elke moslim of persoon die pretendeert moslim of moslima te zijn? Ben je echt 200% moslim of moslima of loop je gewoon een showtje op te houden.
M.a.w. die hoofddoeken uitdosserij maakt je nog geen moslim. Je kunt ook moslim zijn zonder hoofddoek ( zoals mijn Marokkaanse werkneemster ) en volledig geaccepteerd meedraaien in de maatschappij. Door jouw gedrag maak je het in mijn ogen feitelijk onmogelijk voor heel veel buitenlandse moslimvrouwen om hun hoofddoek af te doen als ze dat zouden willen. Het is nl. net zo'n uiting als de mensen hier van de bible belt dat de meisjes lange rokken en zwarte kousen aanmoeten.
wat een misselijke reactie zeg! neem dan tenminste de moeite om mij via de pb aan te vallen (pb naar jou is in ieder geval onderweg)
en dat de bokt moderators dit door laten gaan. heb al meerdere malen getemd en aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden. echt misselijkmakend dat jij zo over anderen mag spreken.
dit is een persoonlijke aanval en zo vat ik dat ook op.
wie ben jij om over mij te oordelen?
lekker veilig van achter je toetsenbord!
maar je bent uitgenodigd om me een keer te ontmoeten hoor, sta ik helemaal voor open! kunnen we eens een diepgaande discussie aangaan.
jeetje, het wordt steeds gekker hier op bokt.
sallandval schreef:Voor een Moslim staan culturele waarden schijnbaar boven wettelijke beperkingen die wij hier in Nederland kennen. Als ze zich nu eens net zo sterk zouden keren tegen raddraaiers (of noem het rotte appels als je wilt) als tegen Moslimbroeders die homoseksuele gevoelens willen uiten of tegen Moslimzusters die het niet zo nauw nemen met de zedelijkheid denk ik dat we echt niet zo'n groot probleem zouden hebben. Stel nou dat verstoring van de openbare orde een schande was en een jochie die problemen zou maken met de nek zou worden aangekeken door de familie, of bespuugd zou worden door zijn vrienden... dán zou hij wel laten bij onschuldig kattekwaad hoor.
Heino schreef:sallandval schreef:Voor een Moslim staan culturele waarden schijnbaar boven wettelijke beperkingen die wij hier in Nederland kennen. Als ze zich nu eens net zo sterk zouden keren tegen raddraaiers (of noem het rotte appels als je wilt) als tegen Moslimbroeders die homoseksuele gevoelens willen uiten of tegen Moslimzusters die het niet zo nauw nemen met de zedelijkheid denk ik dat we echt niet zo'n groot probleem zouden hebben. Stel nou dat verstoring van de openbare orde een schande was en een jochie die problemen zou maken met de nek zou worden aangekeken door de familie, of bespuugd zou worden door zijn vrienden... dán zou hij wel laten bij onschuldig kattekwaad hoor.
Maar eerwraak is ook weer niet goed?
Heino schreef:Interessant stuk sallandval
Ik weet alleen niet of de sharia heel erg leeft onder de Marrokanen in Nederland. Die indruk krijg ik in elk geval niet.