zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:24

Ik vind het echt niet tof hoe je nu doet. Je verwijt me vanalles en nog wat, maar als ik dan vraag waar ik bepaalde dingen gezegd heb is het een gebed zonder end??

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:26

u
janderegelaa schreef:
Heino schreef:
Nogmaals, waar zeg ik dat ik het eens ben met JK?

Een probleem negeren betekent accepteren. Maar ook dat leer je nog wel.

weer wat geleerd :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:27

Heino schreef:
Ik vind het echt niet tof hoe je nu doet. Je verwijt me vanalles en nog wat, maar als ik dan vraag waar ik bepaalde dingen gezegd heb is het een gebed zonder end??

Ik heb je echt heel duidelijk antwoord gegeven. Dat je het niet snapt ligt meer aan jou dan aan mij. Ik maak er nu geen woorden meer aan vuil. Lees maar gewoon terug, het anwoord staat er echt tussen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:29

janderegelaa schreef:
Ik heb je echt heel duidelijk antwoord gegeven. Dat je het niet snapt ligt meer aan jou dan aan mij. Ik maak er nu geen woorden meer aan vuil. Lees maar gewoon terug, het anwoord staat er echt tussen.

Kom op, ga nu niet doen alsof ik het gedaan heb. Jij verwijt mij iets, ik vraag om opheldering en jij komt met nonargumenten en moet er persoonlijke dingen (leeftijd, opleiding) bij halen om je punt te maken. Wees een man en geef gewoon toe dat je het mis hebt. Als je zelf even terug leest schrijf ik namelijk ook dat ik vind dat JK af en toe te veel haar best doet met de Islam verdedigen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:35

verography schreef:
Weet je wat ik erg vind, dat als je in elkar geslagen word door een groep marokkanen en dat meld bij de politie ze zeggen dat je racist bent. En ja dit is gebeurd bij een kennis.. Dat is schandalig dat je dus gewoon een signalering geeft je meteen racist bent :S en de politie je dan ook niet helpt.

maargoed, wat vind je dan van de andere kant, namelijk dat ik opgewacht en in elkaar geslagen wordt door een groepje skinheads en als ik aangifte doe (wat al een burocratische dagtaak is) dat ik van alle kanten te horen krijg 'moet je maar geen hoofddoek dragen' , of 'eigen schuld dikke bult' of deze 'nu moet je niet in een slachtofferrol kruipen he'. same story, maar dan van de andere kant. tolerantie is bijna nergens meer te vinden lijkt het wel.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:38

MISTRAL94 schreef:
1.5 miljoen stemmers schijnen er wel in te geloven, diezelfde 1.5 miljoen stemmers geven een hele duidelijke boodschap af. Het kan niet langer zo verder las ik hier iemand die schreef dan ga je toch emigreren als het hier zo k*t is? Dat vind ik helemaal ziekelijk, dus moet jij als nederlander verkassen omdat een ander zich niet aanpast aan het land waar ze zijn?

Een hele hoop landen accepteren enkel mensen die goed geschoold zijn, eigen geld meenemen zodat ze niet komen om hun handje op te houden en de burgers daar hard laten werken om dit soort mensen te onderhouden, daar zou nederland nog wat van kunnen leren.

Nou zal het wel liggen aan de uithoek waarin we hier leven, maar ik heb werkelijk nooit last van allochtonen en zeker niet van moslims. Ik ken er een paar van gezicht en die zie ik regelmatig, maar dat zijn heel bescheiden, keurige mensen waar de mensheid weinig van te vrezen heeft.
Ik heb nog nooit overwogen om dit land te ontvluchten vanwege buitenlanders, ook niet toen ik nog in Tilburg woonde waar er toch ook wel wat los liepen. En daar hebben in mijn omgeving wel wat incidenten plaatsgevonden met Marokkaanse en Turkse jongeren.

Wat in bovenstaande post weer eens wordt vergeten, is dat er in dit land inmiddels tweede en derde generatie moslims leven die gewoon Nederlands staatsburger zijn.
Daarvan kan je bezwaarlijk eisen dat die 'zich aanpassen aan de Nederlanders', het zijn namelijk Nederlanders. :Z

Overigens was in 2004 de emigratie groter dan de immigratie.

Nog even over die linkse kerk die ons op al die buitenlandertjes heeft getracteerd volgens Janesmith (en die behalve sinterklaas spelen van andermans geld ook vooral op het gebied van rechtsbescherming van werknemers veel heeft betekent voor dit land, want zoiets kan je vanzelfsprekend niet overlaten aan werkgevers):

Dit artikel geeft een globaal overzicht van immigratie in Nederland:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Immigratie ... (Nederland)

Fabriek in Utrecht die in de jaren 50 werknemers zocht in verre landen:
http://www.hetutrechtsarchief.nl/werkst ... /fabrieken

Het probleem zit hem voor zover ik het kan zien vooral in de grote vergissing dat gastarbeiders na afloop van hun contracten weer naar het land van herkomst zouden vertrekken, en dat de politiek daar niet genoeg controle op hield en weinig oog had voor de problemen die bijv. gezinshereniging met zich mee zou brengen.
Maar goed, dat kan je nauwelijks de linkse kerk verwijten, dat is een probleem dat over langere tijd is ontstaan onder diverse kabinetten.

Dit artikel geeft aan wat in mijn ogen wel eens de grootste oplossing voor de problemen van nu kan worden: werk!
http://www.leeftijd.nl/actueel/nieuws/v ... aar_voor__

Als er straks tekorten op de arbeidsmarkt optreden, valt een belangrijke prikkel tot discriminatie weg, namelijk concurrentie op de banenmarkt.

En als allochtone jongeren weten dat ook zij straks gewenste werknemers zullen zijn verbetert dat hun toekomstperspectieven zodanig dat een deel van de overlast zal verdwijnen.

Als we dan ook nog na decennia de krapte op de woningmarkt in het goedkopere segment weten op te lossen, scheelt dat al enorm.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 03-07-10 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:38

jameyskatje schreef:
verography schreef:
Weet je wat ik erg vind, dat als je in elkar geslagen word door een groep marokkanen en dat meld bij de politie ze zeggen dat je racist bent. En ja dit is gebeurd bij een kennis.. Dat is schandalig dat je dus gewoon een signalering geeft je meteen racist bent :S en de politie je dan ook niet helpt.

maargoed, wat vind je dan van de andere kant, namelijk dat ik opgewacht en in elkaar geslagen wordt door een groepje skinheads en als ik aangifte doe (wat al een burocratische dagtaak is) dat ik van alle kanten te horen krijg 'moet je maar geen hoofddoek dragen' , of 'eigen schuld dikke bult' of deze 'nu moet je niet in een slachtofferrol kruipen he'. same story, maar dan van de andere kant. tolerantie is bijna nergens meer te vinden lijkt het wel.

Bovenstaande doet bij mij vooral het vermoeden rijzen dat een deel van het politiekorps ongelooflijk lui en onprofessioneel bezig is...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:41

overigens, in ieder geval tnx aan degene die mij wel als een mens zien :P

en heino, ik heb helemaaal niet het gevoel dat jij mij in alles goed praat of het overal met me eens bent. maar je respecteerd mij wel om wie ik ben en ik respecteer jou! dat is een andere les die je er uit kan halen. zwijgen kan goud zijn, iemand in zn waarde laten ook. je hoeft niet altijd 2 verschillende meningen tegen elkaar uit te spelen tot het ontploft, je kan ze ook gewoon respecteren.

neem een voorbeeld aan fabersmid! iemand die mij altijd een steunend pb'tje stuurt zonder eigen belang. een man met een andere religie, maar WEL met respect voor een ander en wel iemand die de moeite neemt om een andermans verhaal te begrijpen en daar dan weer het positieve uit te halen.

en zo zijn er zeker nog meer op bokt waar ik het heus niet altijd mee eens bent, en zij vast ook niet naar mij, waar ik me ook wel eens aan kan irriteren en zij vast ook wel aan mij, maar waarbij ik wel een gevoel van respect heb!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:42

Randalin.......... de enige reden waarom de werkeloosheid zo hoog is omdat werkgevers geen vast personeel meer willen hebben......... is veel te riskant......... :) :)

de rechtsbescherming van werknemers heeft daar een behoorlijke bijdrage aan geleverd........ be proud of it :) :) heeft veel goed gedaan voor de werknemers, die nu na 3 contracten allemaal op straat gezet worden........... Er is geen werkgever in Nederland meer zo gek om vaste contracten te geven........

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:42

Ik heb niet álle pagina's gelezen maar wel het topic globaal gevolgd.

Inderdaad denk ik niet dat de media of Wilders mensen tegen elkaar uitspelen. De media rapporteren subjectief wat er gebeurd en Wilders toont de zaken vanuit een wat minder extreem-links perspectief.

Feit is dat Wilders één van de weinige politici is die veel tijd heeft doorgebracht in Islamitische landen en zich heeft verdiept ik hoe het kan dat daar op veel plaatsen zoveel sprake van agressie en onderdrukking is. Zijn conclusie was dat de Islam geen geloof is maar een ideologie. er is geen sprake van scheiding tussen kerk en staat. De Islam heeft een eigen wet- en regelgevingssysteem; de Sharia. Dat maakt een eventuele Islamitische regering gevaarlijk voor de waarden in Nederland, omdat Nederland nu juist een zeer vrij land is. Pim Fortuyn kwam tot dezelfde conclusie vanuit een andere achtergrond; hij was professor en had zijn kennis en conclusies met name uit de theorie en de boeken (en waarschijnlijk deels ook uit zijn eigen ervaringen als overtuigd homoseksueel katholiek).

De vrijheid van Nederland staat zo ongeveer haaks op de wet- en regegeving van de Sharia. De Sharia geeft de 'schuld' van een overtreding aan de uitlokker; niet aan de agressor. Een verkrachting is de schuld van de verleidende vrouw, een moord op een Journalist of cartoonist is de schuld van de uitlokkers. Niet van de verkrachter of moordenaar want het is 'logisch' dat je iemand verkracht of vermoord als je wordt uitgelokt. Niet een mensenleven is heilig maar Allah is heilig. Sterker nog; sommige mensen wordne niet eens als mensen gezien. Zo zijn homo's en prutsmutsen (volgens sommigen; alle vrouwen zonder hoofddoek) gelijk aan dieren; die mogen best worden mishandeld als dat beter uitkomt.

Het verschil tussen de profeten Jezus en Mohammed is ook groot. Zo was Jezus een vrijheidsstrijder; die zei dat iederéén in de hemel kan komen, als hij maar in God geloofdd. Hij was degene die zei dat je de andere wang moet toekeren als je geslagen wordt. Dat mensen zijn woorden verkeerd geinterpreteert hebben, dat kun je hem moeilijk aanrekenen. Maar als je het nieuwe testament leest dan lees je dat het gaat om verlossing door liefde.

Mohammed daarentegen was een krijgsheer. Iemand die met zijn opvatting de wereld wilde overheersen. Het geloof is goed doordacht met als doel; verlossing door overheersing. Als je eenmaal bekeerd bent of als moslim geboren; dan kun je niet meer terug. Op uittreding staat officieel de doodsstraf (hoewel men daar in westerse maatschappijen niet meer mee wegkomt; hier worden uittreders gewoon doodgezwegen).

Zelf ben ik eerder een 'keer de wang toe' type...en geen strijder. ik denk dat je van agressie en onderdrukking alleen maar meer agressie en onderdrukking krijgt; vandaar dat ik bij een voorbeeldfiguur eerder aan Jezus denk dan aan Mohammed... maar dat is míjn persoonlijke voorkeur. En als mensen die het niet met me eens zijn de overhand krijgen en ik me moet aanpassen aan strengere regels. Prima dat zal ik wel doen. Als het wordt voorgeschreven doe ik heus ook wel een hoofddoek om. Maar denk ik dan dat de wereld er beter op wordt? Nee.

Ik ben dan ook niet voor strenger straffen, structureel harder optreden, of cartoonisten of journalisten de mond snoeren want in feite zou dat nu juist aanpassen zijn. En ik vind over het algemeen niet dat Nederland terug moet naar meer traditionele normen. Op sommige gebieden overigens wel maar ik ben boven alles een grote aanhanger van scheiding van kerk en staat.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:43

Ik zit dit zo eens even te lezen, maar ik denk dat jij persoonlijk al veel negativiteit naar boven haalt (@ topic schrijvster)

Ik kan mij namelijk nog heel goed herinneren dat er in een bep. stad in Nederland joden zo worden getreiterd dat ze niet meer normaal met hun keppel op over straat kunnen lopen en daar over heen dus een petje dragen zodat de Moslim in deze hun geen lichaamelijk leed bezorgt!!!!!! Dus waarom denk jij dat er veel nederlanders voor Wilders kiezen?
Wat geeft jou het recht zo over ons te oordelen?
IK BEN ABSOLUUT GEEN WILDERS STEMMER! Ik vindt dat hij te ver gaat, ik vindt echter wel dat er in dit land iets moet gebeuren, als je hier komt wonen pas je je aan, accepteer je dat er verschillende culturen wonen en haal je het niet in je hoofd deze culturen te treiteren! Hierin geldt dat de goede onder de slechte moeten lijden, erg vervelend, ik zeg alle slechte het land uit en alle goeie mogen wat mij betreft best blijven...Met hoofddoek maar respecteer alsjeblieft onze tradities, want het is ONS geboorteland! Onze grootvaders hebben er voor gevochten en niet om het kapot te laten maken door een stel rad draaiers! Moslim of niet!

Oorzaak en gevolg dus!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:44

jameyskatje schreef:
verography schreef:

Hoezo maar goed? Met die opmerking veeg je de ervaring van Verography achteloos aan de kant om vervolgens de aandacht op je eigen ding te vestigen. Ben jij echt belangrijker? Zou het dan toch kloppen ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:44

sallandval schreef:
Ik heb niet álle pagina's gelezen maar wel het topic globaal gevolgd.

Inderdaad denk ik niet dat de media of Wilders mensen tegen elkaar uitspelen. De media rapporteren subjectief wat er gebeurd en Wilders toont de zaken vanuit een wat minder extreem-links perspectief.

Feit is dat Wilders één van de weinige politici is die veel tijd heeft doorgebracht in Islamitische landen en zich heeft verdiept ik hoe het kan dat daar op veel plaatsen zoveel sprake van agressie en onderdrukking is. Zijn conclusie was dat de Islam geen geloof is maar een ideologie. er is geen sprake van scheiding tussen kerk en staat. De Islam heeft een eigen wet- en regelgevingssysteem; de Sharia. Dat maakt een eventuele Islamitische regering gevaarlijk voor de waarden in Nederland, omdat Nederland nu juist een zeer vrij land is. Pim Fortuyn kwam tot dezelfde conclusie vanuit een andere achtergrond; hij was professor en had zijn kennis en conclusies met name uit de theorie en de boeken (en waarschijnlijk deels ook uit zijn eigen ervaringen als overtuigd homoseksueel katholiek).

De vrijheid van Nederland staat zo ongeveer haaks op de wet- en regegeving van de Sharia. De Sharia geeft de 'schuld' van een overtreding aan de uitlokker; niet aan de agressor. Een verkrachting is de schuld van de verleidende vrouw, een moord op een Journalist of cartoonist is de schuld van de uitlokkers. Niet van de verkrachter of moordenaar want het is 'logisch' dat je iemand verkracht of vermoord als je wordt uitgelokt. Niet een mensenleven is heilig maar Allah is heilig. Sterker nog; sommige mensen wordne niet eens als mensen gezien. Zo zijn homo's en prutsmutsen (volgens sommigen; alle vrouwen zonder hoofddoek) gelijk aan dieren; die mogen best worden mishandeld als dat beter uitkomt.

Het verschil tussen de profeten Jezus en Mohammed is ook groot. Zo was Jezus een vrijheidsstrijder; die zei dat iederéén in de hemel kan komen, als hij maar in God geloofdd. Hij was degene die zei dat je de andere wang moet toekeren als je geslagen wordt. Dat mensen zijn woorden verkeerd geinterpreteert hebben, dat kun je hem moeilijk aanrekenen. Maar als je het nieuwe testament leest dan lees je dat het gaat om verlossing door liefde.

Mohammed daarentegen was een krijgsheer. Iemand die met zijn opvatting de wereld wilde overheersen. Het geloof is goed doordacht met als doel; verlossing door overheersing. Als je eenmaal bekeerd bent of als moslim geboren; dan kun je niet meer terug. Op uittreding staat officieel de doodsstraf (hoewel men daar in westerse maatschappijen niet meer mee wegkomt; hier worden uittreders gewoon doodgezwegen).

Zelf ben ik eerder een 'keer de wang toe' type...en geen strijder. ik denk dat je van agressie en onderdrukking alleen maar meer agressie en onderdrukking krijgt; vandaar dat ik bij een voorbeeldfiguur eerder aan Jezus denk dan aan Mohammed... maar dat is míjn persoonlijke voorkeur. En als mensen die het niet met me eens zijn de overhand krijgen en ik me moet aanpassen aan strengere regels. Prima dat zal ik wel doen. Als het wordt voorgeschreven doe ik heus ook wel een hoofddoek om. Maar denk ik dan dat de wereld er beter op wordt? Nee.

Ik ben dan ook niet voor strenger straffen, structureel harder optreden, of cartoonisten of journalisten de mond snoeren want in feite zou dat nu juist aanpassen zijn. En ik vind over het algemeen niet dat Nederland terug moet naar meer traditionele normen. Op sommige gebieden overigens wel maar ik ben boven alles een grote aanhanger van scheiding van kerk en staat.

Goed stuk, helemaal mee eens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:45

JK........... ik heb ook nooit het gevoel dat mensen het met me oneens zijn van de mensen die het met me eens zijn :D :D

ik respecteer je ook, ik heb buitengewoon veel bewondering voor je en hoe je je blijft verdedigen op een toch redelijk nette manier ........ en dat heb ik meerdere malen hier op het forum ook geschreven, en daar blijf ik bij......... maar ik ben het absoluut in sommige dingen helemaal niet met je eens, en ik vind je in sommige dingen doorslaan en erg oogklepperig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:47

en wat de PVV aangaat........ naast mij zit een man, waar ik heel veel van hou...... die accuut een gele ster op zijn jas gaat naaien als de PVV het voor het zeggen krijgt.........

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:49

Interessant stuk sallandval :)
Ik weet alleen niet of de sharia heel erg leeft onder de Marrokanen in Nederland. Die indruk krijg ik in elk geval niet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:54

KiWiKo schreef:
JK........... ik heb ook nooit het gevoel dat mensen het met me oneens zijn van de mensen die het met me eens zijn :D :D

ik respecteer je ook, ik heb buitengewoon veel bewondering voor je en hoe je je blijft verdedigen op een toch redelijk nette manier ........ en dat heb ik meerdere malen hier op het forum ook geschreven, en daar blijf ik bij......... maar ik ben het absoluut in sommige dingen helemaal niet met je eens, en ik vind je in sommige dingen doorslaan en erg oogklepperig.

precies! ik denk dat wij het vaker oneens zijn dan eens met elkaar. maar absoluut ook echt respect van mijn kant. (ben jou inmiddels wel gaan waarderen en neem het soms ook met een knipoogje haha) en dat maakt een discussie dan toch leuk en interessant? ipv een gehele rel..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:58

KiWiKo schreef:
Randalin.......... de enige reden waarom de werkeloosheid zo hoog is omdat werkgevers geen vast personeel meer willen hebben......... is veel te riskant......... :) :)

de rechtsbescherming van werknemers heeft daar een behoorlijke bijdrage aan geleverd........ be proud of it :) :) heeft veel goed gedaan voor de werknemers, die nu na 3 contracten allemaal op straat gezet worden........... Er is geen werkgever in Nederland meer zo gek om vaste contracten te geven........

Jij draait het lekker om zeg. De werkeloosheid is hoog omdat er niet genoeg banen zijn voor het deel van de bevolking dat kan werken. Maar iedereen weet dat dat binnenkort verandert.

En als werkgevers het voor het uitkiezen hebben, zullen ze natuurlijk altijd de optie kiezen die voor henzelf het handigste is en kiezen voor kortlopende contracten zodat ze werknemers kunnen lozen en daarna eventueel weer jongere kunnen aannemen.

Als er structurele arbeidstekorten ontstaan dan zullen werknemers arbeiders maar wat graag vastleggen als deze bevallen (lees: hun werk goed uitvoeren, geen halfvijfwegwezenmentaliteit, gezond)

En dat geldt nu overigens ook al voor de wat beter geschoolde baan.
In sectoren waar veel vrouwen werken en voor de lagergeschoolden zal het minder zijn.

@Heino: gezien het feit dat Engeland shariarechtbanken gedoogd (iets waar ik van schrok) ben ik toch wel benieuwd of er hier niet ook illegaal sharia gepractiseerd wordt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:59

Voor een Moslim staan culturele waarden schijnbaar boven wettelijke beperkingen die wij hier in Nederland kennen. Als ze zich nu eens net zo sterk zouden keren tegen raddraaiers (of noem het rotte appels als je wilt) als tegen Moslimbroeders die homoseksuele gevoelens willen uiten of tegen Moslimzusters die het niet zo nauw nemen met de zedelijkheid denk ik dat we echt niet zo'n groot probleem zouden hebben. Stel nou dat verstoring van de openbare orde een schande was en een jochie die problemen zou maken met de nek zou worden aangekeken door de familie, of bespuugd zou worden door zijn vrienden... dán zou hij wel laten bij onschuldig kattekwaad hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:59

jameyskatje schreef:
janderegelaa schreef:
[Prachtig, zo'n inhoudsloos antwoord. Het geeft aan dat ik gelijk heb.

Dat je werkelijk doorgeslagen bent geven de foto's in je profiel wel aan. Je bent de eerste moslim die ik hier zie die met een broek, een jurk en een hoofddoek op haar paard rijdt. Overigens had ik liever een cap opgezet dan een hoofddoek omgeslagen. De profeet vangt je namelijk niet op als je van je paard stuitert ( Jezus ook niet maar dat terzijde ). Ik denk serieus dat je jezelf belachelijk maakt en het moslim geloof naar beneden trekt door zo op een paard te gaan zitten.

Of we je komen redden? Zeker niet. Een kleurenblinde potloden laten sorteren heeft meer succes.

Over het algemeen "bekeren"Nederlandse Moslima's zich na een jaar of 10 weer omdat ze hun "Nederlandse" vrijheden terug willen. De manier waarop jij je nu uitdost betekent nl. dat je ook een man krijgt die streng in de leer is en dat gaat je opbreken.

Tot slot een quote uit het Marokko forum uit een topic over Moslim Nederlanders.
Want een goede moslim draagt dit ook uit in zijn of haar manier van doen en loopt er niet zoals zovelen mee te koop. Dus stel de vraag aan elke moslim of persoon die pretendeert moslim of moslima te zijn? Ben je echt 200% moslim of moslima of loop je gewoon een showtje op te houden.

M.a.w. die hoofddoeken uitdosserij maakt je nog geen moslim. Je kunt ook moslim zijn zonder hoofddoek ( zoals mijn Marokkaanse werkneemster ) en volledig geaccepteerd meedraaien in de maatschappij. Door jouw gedrag maak je het in mijn ogen feitelijk onmogelijk voor heel veel buitenlandse moslimvrouwen om hun hoofddoek af te doen als ze dat zouden willen. Het is nl. net zo'n uiting als de mensen hier van de bible belt dat de meisjes lange rokken en zwarte kousen aanmoeten.

wat een misselijke reactie zeg! neem dan tenminste de moeite om mij via de pb aan te vallen (pb naar jou is in ieder geval onderweg)

en dat de bokt moderators dit door laten gaan. heb al meerdere malen getemd en aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden. echt misselijkmakend dat jij zo over anderen mag spreken.

dit is een persoonlijke aanval en zo vat ik dat ook op.

wie ben jij om over mij te oordelen?

lekker veilig van achter je toetsenbord!

maar je bent uitgenodigd om me een keer te ontmoeten hoor, sta ik helemaal voor open! kunnen we eens een diepgaande discussie aangaan.

jeetje, het wordt steeds gekker hier op bokt.

waarom vat je dit op als een persoonlijke aanval?...een gedeelte was naar ik begreep ge-qoute uit een ander forum.
Weet je...het zou zomaar zijn dat juist het probleem is bij moslims...ze kunnen niets hebben omtrent het geloof de islam en zijn snel beledigt en persoonlijk aangevallen.
Van mij mag ieder geloven wat hij wil ,ik stoor mij er niet aan...behalve als het niet echt samengaat met de westerse lijfwijze,en wij geen homo mogen zijn,en voor prutsmuts uitgemaakt worden...dan knapt er iets in mij.

En weet je...een kennis van mij is homofiel en marokkaan,heeft een relatie met en andere kennis van mij.
Het moet allemaal stiekem,de familie weet er niets van...
Nu is de relatie verbroken want de jongen moet trouwen van zijn familie...twee ongelukkig mensen en waarom?
Om dat een een of ander boek schrijft dat het niet mag...en erger nog,er zijn mensen die dat boek erg serieus nemen.
(en dit verzin ik niet....in en in triest)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:00

sallandval schreef:
Voor een Moslim staan culturele waarden schijnbaar boven wettelijke beperkingen die wij hier in Nederland kennen. Als ze zich nu eens net zo sterk zouden keren tegen raddraaiers (of noem het rotte appels als je wilt) als tegen Moslimbroeders die homoseksuele gevoelens willen uiten of tegen Moslimzusters die het niet zo nauw nemen met de zedelijkheid denk ik dat we echt niet zo'n groot probleem zouden hebben. Stel nou dat verstoring van de openbare orde een schande was en een jochie die problemen zou maken met de nek zou worden aangekeken door de familie, of bespuugd zou worden door zijn vrienden... dán zou hij wel laten bij onschuldig kattekwaad hoor.

Maar eerwraak is ook weer niet goed?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:04

ach een homovriend van mij heeft op een avond in een wilde bui sex gehad met twee marokkaanse jongens......... die hem wel even flink wilde afpersen met foto's ed :) :)

nou was dit net de verkeerde vent om dat mee te doen, dus toen kwamen de doodsbedreigingen........ en daar was het ook nou net de verkeerde vent om dit bij te doen.......

Ik weet niet wat er verder gebeurd is en hoe het opgelost is, maar hij rijd nu wel in een nieuwe auto :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:04

Heino schreef:
sallandval schreef:

Maar eerwraak is ook weer niet goed?

wat heeft opvoeden met eerwraak te maken?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:06

Heino schreef:
Interessant stuk sallandval :)
Ik weet alleen niet of de sharia heel erg leeft onder de Marrokanen in Nederland. Die indruk krijg ik in elk geval niet.

Letterlijk gezien klopt dat denk ik wel. Alleen worden culturele normen en waarden met de paplepel ingegoten. Zo is het onderscheid maken tussen nette vrouwen en 'prutsmutsen' bijvoorbeeld iets wat een Marokkaanse Nederlander (om een voorbeeld te noemen) vast niet doet omdat in de Sharia staat, maar veel moslims doen het wel want het 'hoort zo' of 'is nu eenmaal zo'. Hetzelfde met homoseksualiteit verachten en bekennende homo's minder waard vinden dan varkens. Er zijn echt mensen die zo denken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:07

Zo kun je worden opgevoed...
Eer van de familie moet je hoog houden, en zij die dat niet doen worden ....... eerwraak, om zo de goede naam van de familie te herstellen/hoog te houden.