Heino schreef:Rebeccatjuh schreef:Het grote bezwaar, Heino, is dat het volk aangegeven heeft meer naar rechts te willen ipv links.
En inhoudelijk? Want de wil van het volk inwilligen kan helaas niet omdat de meningen zo ontzettend versplinterd zijn.
Dat de meningen versplinterd zijn is vervelend, maar aangezien er een verplaatsing van links naar rechts is geweest vind ik dat er een (gedeeltelijk) rechtse coalitie moet komen.
Dat is mijn grote bezwaar tegen paars +.
Ik ben het inhoudelijk (vaak) niet eens met linkse partijen;
ik ben tegen het verhogen van de aow,de ww terugbrengen naar 1 jaar,gesubsidieerde kunst,het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek, ontwikkelingshulp om zo maar een paar punten te noemen.
Vaak vind ik dat links te soft blijft handelen.
Overigens vind ik dat links ook goede punten heeft hoor; naar mijn mening is een links kabinet goed voor een land als het economisch goed gaat.
Mijn grootste bezwaar voor paars+ is dus dat het absoluut niet de wil van het volk is, of ik het er nou mee eens zou zijn of niet.
Ik zal vanavond /vannacht weer is bijlezen, ga nu naar het werk. Prettige avond en een fijne discussie toegewenst!