wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:10

FOG schreef:
en dat was een grapje. Ik zal de Pvv stemmers niet allemaal over een kam scheren. Maar je moet toegeven dat er ook PVVstemmers bijzitten waar je liever niet naast zou willen wonen.

Er zullen vast ook wel CDA leden zijn waar je niet naast wil wonen of VVD leden. Dus ik begrijp neit wat je er mee wilt zeggen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:11

bij mij ook LADPR.. Het kan in een vingerknip gebeuren dat je niet meer kan werken... Maar die opmerking is een gebrek aan inzicht en ervaring denk ik...

Specials

Aideen schreef:
Specials schreef:
Ja ik ben echt heel bang dat ik dr ook mee te maken krijg, Want ik wil werken en ik kan werken dus ik ga dr vast mee te maken krijgen :+

Sommige dingen heb je nu eenmaal zelf niet in de hand. Wat nou als je zwaar depressief wordt? Burn-out? Dan lijkt het voor de buitenwereld alsof je te beroerd bent om te werken, terwijl je het gewoon niet kunt opmaken om te werken...Zie jij jezelf dan al staan op zo'n sociale werkplaats?

Ik DENK (denk heb het nooit gehad dus DENK) dat als je zwaar depri ben/word je dat zelf ook deels in de hand heb, Dat voel je toch aankomen/opkomen en dan kan je toch gewoon naar de dokter of naar de zielenknijper , Kijk als je tijdelijk niet kan werken en dan heb ik het over 1 a 2 maanden hoef je echt niet op een sociale werkplaatst te gaan staan maar als het na 6 maanden nog bingo is vind ik dat je wel een grens kan gaan trekken.

Loiz

krumel schreef:
dan ga je toch verhuizen, kom op nou zeg, wat maakt het uit. Ik woon liever langs een gastvrije allochtoon dan een of andere tokkie uit nederland.

En dát vind ik dus tever gaan, je gaat toch niet verhuizen omdat die allochtonen in grote groepen hierheen komen??
Alsof alle goede, werkende mensen in de randstad maar naar het noorden moeten aangezien alle allochtonen in de randstad willen..
Krijgen we nogmeer werkeloosheid, in de randstad onder de allochtonen, en in het noorden omdat daar te weinig banen zijn. :+
Laatst bijgewerkt door Loiz op 10-06-10 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

peer2005

superwoman schreef:
chevax schreef:
@superwoman: wat heeft dat met onze cultuur te maken?

Alles!
Als je niet eens meer voelt dat je in Nederland bent, omdat je simpelweg geen Oer-hollandse mensen tegen komt.
Mensen met een andere achtergrond nemen ook hun gewoontes mee én daarmee een stukje cultuur. Niks mis mee, maar moet niet overheersen en dat gebeurd in meerdere buurten wél.

En wat is volgens jou dan een 'Oer-Hollands mens' ??????

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:12

Ik begrijp eigenlijk niet dat er altijd wél een links/midden kabinet mag komen, maar geen rechts/midden,
het volk heeft gesproken hoor :7

CtjeLief

Ik krijg bijna een white power gevoel bij sommige opmerkingen...

zipje71

chevax schreef:
Wie heeft er nu daadwerkelijk al iets van "verlies van de Nederlandse cultuur" gemerkt? Wat hebben wij van onze cultuur moeten inleveren. En nu niet komen met dat je wordt nageroepen op straat, maar concrete voorbeelden over aanpassingen in onze cultuur.

Wat dacht je van gekleurde pieten ipv zwarte pieten?
Dit soort dingen worden verzonnen om de "allochtonen" maar vooral niet tegen het hoofd te stoten. Er wordt door de huidige politiek veel te krampachtig omgegaan met allochtonen

LADPR

CtjeLief schreef:
bij mij ook LADPR.. Het kan in een vingerknip gebeuren dat je niet meer kan werken... Maar die opmerking is een gebrek aan inzicht en ervaring denk ik...

Laten we het daar dan maar op houden.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:13

Specials schreef:
LADPR schreef:

En dat is gevaarlijk om te zeggen. Het kan zomaar gebeuren dat je van de een op andere dag niet meer kan werken.

Dan moet het toch wel heeeeel gek lopen voordat ik niet meer kan werken, En dan zou k huilend terug gaan naar mn ouders en dan maar van hun zak leven :+

jij hebt blijkbaar het geluk dat je dat eventueel zou kunnen. Niet iedereen heeft nog ouders en niet iedereen heeft rijke ouders, kijk om je heen!
Ik heb mensen om me heen gezien die ontzettend intelligent waren en hadden gestudeerd maar door psychische of lichamelijke redenen niet konden werken. Denk je niet dat die liever hadden gewerkt, meer hadden gekund met hun leven, en hun talenten konden ontwikkelen dan dat ze week in week uit elke dubbeltje om moeten draaien omdat leven van een uitkering echt geen pretje is?!
Open je ogen en kijk om je heen, niet iedereen is zo bevoorrecht als jij, en wil je het die mensen dan nog moeilijker maken?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:14

Heeft de PVV niet meer standpunten dan alleen het geloof, waar iedereen op lijkt te focussen?

Loiz

zipje71 schreef:
Dit soort dingen worden verzonnen om de "allochtonen" maar vooral niet tegen het hoofd te stoten. Er wordt door de huidige politiek veel te krampachtig omgegaan met allochtonen

En de feestdagen van hun cultuur worden hier een vrije dag, maar daar moeten wij maar een nederlandse feestdag voor inruilen?

Specials

LADPR schreef:
CtjeLief schreef:

Laten we het daar dan maar op houden.

Houden jullie het daar maar op hoor, Sjonge jonge..Zeer been geraakt?
Dat betreft kun je met jullie ook een discussie voeren niet normaal..
Vast een gebrek aan inzicht en ervaring? Yeah right... Dream on...

kensha

Ik vindt het toch een beetje raar we zo moeilijk doen voor wat mensen stemmen voor bepaalde partijen.

Ik dacht dat dit een land van vrije meningsuiting was?

En ja er werd zelf een hoop tegen Wilders gediscrimineert voor zijn vrijheids van meningsuiting[dus ja hoever gaat discriminatie?].
Ja ik weet Wilders ook zelf discrimineerde tegen bepaalde groepen maar blijft toch weer vrije meningsuiting.

Voor mij maak het ook niet uit waarom jullie op bepaalde partijen heb gestemt. Want dat is jullie mening en daar hoor je respect voor te houden.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:15

peer2005 schreef:
Je bedoelt dat er naast frustratie en angst nog andere redenen zijn om op Wilders te stemmen? De sociale tak vind je terug bij de linkse partijen. De rest uit het PVV repertoire... is nationalistische oliebol, flirtend met racisme en fascisme. Bovendien profileert Geert W. zich als een nogal dictatoriaal mannetje....

Wat een onzin. Je kunt veel over geert wilders zeggen maar een wrede man is het niet. Hij is misschien erg irritant in debat e.d. Maar ik zie géén wreedheid in zijn ogen.

Anoniem

Over welke feestdagen heb je het?

lillytjuh

Ik vind dat de PVV niet uitgesloten mag worden in de coalitie onderhandelingen. Maar ik denk dat ze wel behoorlijk zullen moeten nuanceren in hun gedachtegang. Wilders heeft ooit gezecht dat de eerste 2 generaties dan maar het land uit moeten. Nou dat is fijn........ kan ik ook vertrekken. Zoiets blijft me bij, en ook al kan ik me in een deel van hun standpunten vinden, zal ik niet op zo'n partij stemmen. Er zijn namelijk andere partijen die een deel van de goede punten ook in hun verkiezingsplan hebben staan. Iedere partij heeft in mijn ogen goede en slechte punten. Ik vond het een kwestie van het kiezen van de minst slechte die dan uiteindelijk het meeste aansluit met hetgeen waar ik voor sta.

Geen werk kunnen vinden vind ik persoonlijk echt een slechte reden. Er is namelijk altijd werk! Een deel van de bijvoorbeeld poolse gastarbeiders is in nederland gekomen omdat de nederlanders bepaald werk niet wilden doen! Nu zal iedereen boos reageren op mijn uitspraak maar het is wel zo. 15 jaar geleden wilde bijna niemand asperges steken, maar nu roepen we wel met zijn allen dat de polen ons werk afpakken.

Het mes snijdt inderdaad aan 2 kanten, politiek blijft een lastig spelletje. Ik hoop dat er en goede coaltie gevormd kan worden maar persoonlijk had ik gehoopt dat de SP meer stemmen had gekregen omdat op sociaal vlak in dit land veel werk te doen is.

Specials

zipje71 schreef:

Negerzoenen?
Ook zo'n verhaal..
Maar dan krijg je de discussie en de blanke vla en de joden koeken dan ?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:16

Cer schreef:
Heeft de PVV niet meer standpunten dan alleen het geloof, waar iedereen op lijkt te focussen?

Veeeeeeeel meer

chevax

Loiz, welke feestdag heb je al moeten inruilen? Er is eens sprake van geweest en verder dan dat is het nooit gekomen.

Splinter

@ chevax Goede vrijdag ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:17

Cer schreef:

Vast wel, alleen de mensen die PVV stemmen geven als reden altijd dat hij "die buitenlanders" wel eens zal aanpakken.

LADPR

Specials schreef:
Vast een gebrek aan inzicht en ervaring? Yeah right... Dream on...

Dat heeft niks met discussie voeren te maken maar met jou onwetendheid waarbij je dus inderdaad tegen het verkeerde been schopt bij een hoop mensen.

Tigra_

Cer schreef:

Die zijn blijkbaar niet intressant genoeg om over te hebben. Tja de meeste zijn nogal snel op de teentjes getrapt als het om geloof gaat.

CtjeLief

[/quote]

Laten we het daar dan maar op houden.[/quote]

Vast een gebrek aan inzicht en ervaring? Yeah right... Dream on...[/quote]

Ja klopt.. dat blijkt uit je posts.. Dat geeft verder niet, wees blij dat je nog niet hebt meegemaakt dat je niet zou kunnen werken..