Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:48

russel schreef:
Als er geen openheid is van het proces en hij geen Nederlandse advokaat krijgt die alle stukken in mag zien, wat dus vaak in dat soort landen gebeurd, dan geloof ik niet in een eerlijk proces.

Als je het filmpje op youtube ziet, die vrouw wacht op haar man die zijn straf heeft uitgezeten, hij heeft al betaald om weg te mogen en nog zit hij daar. Als je dat filmpje over die gevangenis kijkt, dan zegt het al genoeg.

Hij heeft zelf gevraagd om een advocaat uit Peru dus een Nederlandse advocaat zal het niet worden.

Zonnetje81: Ik zeg dat omdat jij spreekt over pech, het is alleen pech als hij onschuldig zou zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:49

ThePast03 schreef:
russel schreef:
Als er geen openheid is van het proces en hij geen Nederlandse advokaat krijgt die alle stukken in mag zien, wat dus vaak in dat soort landen gebeurd, dan geloof ik niet in een eerlijk proces.

Als je het filmpje op youtube ziet, die vrouw wacht op haar man die zijn straf heeft uitgezeten, hij heeft al betaald om weg te mogen en nog zit hij daar. Als je dat filmpje over die gevangenis kijkt, dan zegt het al genoeg.

Hij heeft zelf gevraagd om een advocaat uit Peru dus een Nederlandse advocaat zal het niet worden.

Zonnetje81: Ik zeg dat omdat jij spreekt over pech, het is alleen pech als hij onschuldig zou zijn.

Ja als hij onschuldig is heeft hij DIKKE pech als hij wel schuldig is kan het ook pech zijn omdat hij door het gedoe van Natalie slechter wordt behandeld of een zwaardere straf krijgt. Voor mij zijn dat los staande zaken, snap je?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:50

lesilla schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dat zou in NL echt niet gebueren....ook niet voor de media. Net zo goed niet als die foto's die ze maken, joran 3x op en neer laten lopen voor de cameras en hij nog aangevallen wordt ook!!! Hoe laf kan je zijn tegen een geboeid persoon. Ook als verdachte moet je beschermt worden, anders kunnen ze je net zo goed meteen afschieten.

nee maar we zitten niet in nederland, wel in een land waar het normaal is dat zo een dingen vrijgegeven worden

Ja en daarom betwijfel ik of alles wel zo volgens de regels gaat....ik denk dat het daar wel werkt met voorkeursposities ;)

lesilla

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:52

Maar ja weet je ergens kan je alles in twijfel brengen, als er nu volledige harde bewijzen zijn, sporen onder zijn nagels, sporen op het meisje enz

dan gaat er ook gewoon gezegd worden, de politie heeft ze vervalst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:52

lesilla schreef:
Maar ja weet je ergens kan je alles in twijfel brengen, als er nu volledige harde bewijzen zijn, sporen onder zijn nagels, sporen op het meisje enz

Ja, zal je denken?

Beetje onredelijk deze gedachte....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:53

lesilla schreef:

Nee hoor, maar als het een vaag verhaal blijft zeg maar. Het is gewoon helemaal afhankelijk hoe alles nu gaat lopen. NL zal zich er vast wel mee gaan bemoeien. Ook al vinden veel nederlanders dat een slechte zaak. Maar waarom zou je onderscheid mogen maken in personen?? Als het hun betrof zouden ze over de rooie gaan als NL zich er niet mee zou bemoeien omdat ze onschuldig zijn.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 06-06-10 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:55

Ik vind het gewoon maf, bij Nathalee is het ' de ideale moord' (mits het moord is en geen ongeluk) en nou zou hij de simpelst op te lossen moord (ongeluk) plegen/laten gebeuren?? Ik vind dat gewoon niet rijmen met elkaar.

Daarom geloof ik er in van: kom maar eerst met harde feiten dat hij het WEL gedaan heeft voordat hij tot op het bot wordt gevilt door heel de wereld!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:58

Zonnetje81 schreef:
omdat hij door het gedoe van Natalie slechter wordt behandeld of een zwaardere straf krijgt. Voor mij zijn dat los staande zaken, snap je?

Waar heb je deze informatie vandaan? Waar staat dat hij anders behandeld gaat worden omdat hij in verband wordt gebracht met de verwijningszaak van Natalee Holloway?

Voor het overige: Mensen geloven nu al niet in een eerlijk rechtsysteem daar dus zullen inderdaad alles in twijfel trekken.

En volgens de Telegraaf heeft de Nederlandse Ambassade al opheldering gevraagd over de manier van prestenteren tijdens de persconferentie.
Het wordt allemaal zeer strak in de gaten gehouden door de pers wereldwijd, denk niet dat Peru een flater wil slaan met dit proces.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:59

Inderdaad, snap niet waarom mijn gedachte onredelijk zou zijn.
Hopelijk word het inderdaad strak in de gaten gehouden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:00

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het gewoon maf, bij Nathalee is het ' de ideale moord' (mits het moord is en geen ongeluk) en nou zou hij de simpelst op te lossen moord (ongeluk) plegen/laten gebeuren?? Ik vind dat gewoon niet rijmen met elkaar.

Daarom geloof ik er in van: kom maar eerst met harde feiten dat hij het WEL gedaan heeft voordat hij tot op het bot wordt gevilt door heel de wereld!

Jij vindt het niet verdacht dat iemand op de vlucht slaat terwijl hij helemaal niets weet van een dood meisje in zijn kamer?
Jij vindt het niet verdacht dat hij (alweer) de laatste was die in gezelschap van dat meisje werd gezien?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:07

Ja verdacht maakt nog niet per definitie schuldig. En het is maar goed dat NL het strak in de gaten houdt!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:10

ThePast03 schreef:
Zonnetje81 schreef:
omdat hij door het gedoe van Natalie slechter wordt behandeld of een zwaardere straf krijgt. Voor mij zijn dat los staande zaken, snap je?

Voor het overige: Mensen geloven nu al niet in een eerlijk rechtsysteem daar dus zullen inderdaad alles in twijfel trekken.
.

Als jij met drugs daar wordt gepakt of bijv een familielid van je... zeg jij dan ook dat je je hand voor in het vuur steekt dat het een eerlijk proces wordt??? Ook al ben jij of die ander erin geluisd.... Ik geloof er geen snars van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:13

ThePast03 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Jij vindt het niet verdacht dat iemand op de vlucht slaat terwijl hij helemaal niets weet van een dood meisje in zijn kamer?
Jij vindt het niet verdacht dat hij (alweer) de laatste was die in gezelschap van dat meisje werd gezien?

Met voorkennis het het verdacht. Maar als je niet op de hoogte bent, dan ben je hoogstverbaasd en dan is het niet verdacht.

Niemand denkt dat hij gewoon zijn hotel is uitgegaan en misschien wel zonder te betalen, dat vind ik nl iets voor Joran. Dat hotel zat vol met pokerspelers over de hele wereld en dus mensen met veel cash, sierraden, dure spullen, dure kleren, alles luxe. Insluipers heb je overal in elk hotel....
Als er een insluiper komt die de boel wil roven en een meisje aantreft wat hij niet verwacht. In Mexico bv zoals ik al aanhaalde wordt je keel zo doorgesneden en je in de bosjes gegooid als tourist, Peru is niet beter...de armoe is gelijk...de Zuid Amerikaanse landen zijn onveilig voor rijke mensen in bepaalde gebieden en rijke touristen zijn daar vogelvrij. Verdwijnen is normaal in die landen....

Dus even verder speculeren, een insluiper op zoek naar geld en waardevolle spullen wordt overlopen door dat meisje, niet wetend dat er een vrouw in die kamer woont, want hij heeft gezien dat Joran daar steeds binnen gaat....en tja wat moet je...in de bak komen voor diefstal als arme sloeber of je leven redden door er een te nemen en te vluchten....niemand die het weet, immers de Europeaan staat ingeschreven op dat adres.

Wat als de insluiper nu gewoon daar werkt en een uniform van het hotel draagt?

Ik heb in een hotel gewerkt, weet hoe makkelijk alles daar kan..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:17

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:18

Peru zit nu denk ik een beetje in dubio: Aan de ene kant willen de hun volk zo snel mogelijk een dader kunnen presenteren om daar de gemoederen in toom te kunnen houden en aan de andere kant staan ze onder streng toezicht vanuit NL en Amerika of alles wel conform de internationale afgesproken regelgeving gaat.

Mijn tassen theorie speelde zich natuurlijk wel af in de badkamer he :)* Met een aantal flessen bleek erbij.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:20

Ik denk dat Joran zo arrogant was om te denken dat hij in een derde wereld land als Peru makkelijk weg kon komen met moord.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:20

Trouwens ik weet niet hoe dat met anderen zit maar op een of andere manier heeft hij iets. Ik denk dat als ik hem ergens zou zijn tegen gekomen dat hij ook wel mijn 'interesse' had weten te wekken. Ik kan niet uitleggen wat hij heeft, misschien dat hij daarom ook al die meiden kan inpakken..?? Of is het omdat ik gewoon nieuwsgierig aangelegd ben? Hoewel ik absoluut niet naief ben, je weet dat hij niet klopt, toch is hij interessant. creepy gevoel geeft dat. Zeker als je dat nieuwe filmpje op de telegraaf bekijkt, of ik ben een softie maar dat wekt bij mij wel een raar soort van medelijden gevoel op ofzo?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:22

Zonnetje81 schreef:
Ja als hij onschuldig is heeft hij DIKKE pech als hij wel schuldig is kan het ook pech zijn omdat hij door het gedoe van Natalie slechter wordt behandeld of een zwaardere straf krijgt. Voor mij zijn dat los staande zaken, snap je?

Mag ik even een kotszakje, dat is een dood meisje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:23

Hij is heel erg zelfbewust, laat geen angst, onzekerheid, verlegenheid zien. Je vergeet daardoor dat hij nog maar 22 is. Dat zie je eigenlijk alleen bij mensen die heel werelds zijn, heel ervaren zijn in hun levenswandel en dat is meestal pas als men van middelbare leeftijd is. Vandaar dat hij intrigeert....een volwassen uitstralende jongeling die ook nog eens een vlotte babbel heeft.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:23

Psycholoog in De Volkskrant schreef:
Gladde prater
Andere psychopathische kenmerken van Van der Sloot zijn volgens haar dat hij een thrillseeker en een gladde prater is, en een parasitaire levensstijl laat zien. ‘Psychopaten hebben een bepaalde flair. Ze hebben een vlotte babbel, en ze kunnen ook heel charmant en beleefd zijn. Small talk is hun core business. Relaties gebruiken ze instrumenteel. In tbs-klinieken zijn zij altijd de eersten die relaties aanknopen met medepatiënten of met de staf.’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:24

sarabande schreef:
Zonnetje81 schreef:

Mag ik even een kotszakje, dat is een dood meisje

Ja, 2 dode meisjes, maar nog steeds geen bewijs dat hij het heeft gedaan en dat bedoelt ze...

Het enige bewijs is dat iedereen graag denkt dat hij het heeft gedaan en wacht tot hij eindelijk in de bak zit.

Ik ook als ik zeker weet dat hij het heeft gedaan...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:24

Wranglerbutt schreef:
Psycholoog in De Volkskrant schreef:
Gladde prater
Andere psychopathische kenmerken van Van der Sloot zijn volgens haar dat hij een thrillseeker en een gladde prater is, en een parasitaire levensstijl laat zien. ‘Psychopaten hebben een bepaalde flair. Ze hebben een vlotte babbel, en ze kunnen ook heel charmant en beleefd zijn. Small talk is hun core business. Relaties gebruiken ze instrumenteel. In tbs-klinieken zijn zij altijd de eersten die relaties aanknopen met medepatiënten of met de staf.’

Ik zat het net te lezen......maf idee.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:25

Zonnetje81 schreef:
Trouwens ik weet niet hoe dat met anderen zit maar op een of andere manier heeft hij iets. Ik denk dat als ik hem ergens zou zijn tegen gekomen dat hij ook wel mijn 'interesse' had weten te wekken. Ik kan niet uitleggen wat hij heeft, misschien dat hij daarom ook al die meiden kan inpakken..?? Of is het omdat ik gewoon nieuwsgierig aangelegd ben? Hoewel ik absoluut niet naief ben, je weet dat hij niet klopt, toch is hij interessant. creepy gevoel geeft dat. Zeker als je dat nieuwe filmpje op de telegraaf bekijkt, of ik ben een softie maar dat wekt bij mij wel een raar soort van medelijden gevoel op ofzo?

'

Ik herken wel wat hierin.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:29

Zonnetje81 schreef:

Ik snap het ook wel. Vrijdag nog met mijn baas over gehad trouwens. Als ik niet had geweten waar hij allemaal van verdacht wordt had ook hij wel mijn aandacht getrokken denk ik. Hij komt zeer zelfverzekerd en sterk over en is lang. Vind ik ook wel aantrekkelijke eigenschappen in een man. J

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:32

Ik denk dat hij voor veel meiden aantrekkelijk is, gevaarlijke eigenschap als iemand het niet goed meent natuurlijk