Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 20:03

Mpepers schreef:
Anders dan wat jij denkt,(vergeef me als ik je verkeerd interpreteer) denk ik dus precies andersom. Jij denkt dat de onderdrukking, ongelijkwaardigheid en achterhaalde opvattingen juist een uitzondering zijn binnen de Islam, dat dat alleen voorkomt bij extremisten. Ik denk dat het een veel groter issue is dan we denken.
En ik denk ook dat dat niet gaat veranderen als we daar niet op staan. In ieder geval in ons eigen land. (wat gerust het land mag zijn van een ieder die respect heeft voor de normen en waarden zoals waar wij ooit ook hard voor hebben moeten vechten)

Ik weet niet of het een uitzondering is, maar ik vind het niet eerlijk om de Islam zo negatief te beoordelen wanneer we dat niet zeker weten :)

Mpepers

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:22

Die bezorgdheid delen we dus, want dat ben ik met je eens, dat is lastig met 100% zekerheid te checken.
Toch is daar wel aanleiding voor, vind ik dan. (om dat te denken)

Ook vind ik het 'verdacht' dat er maar weinig moslim's opstaan en keihard het tegendeel bewijzen. Alle medewerking verlenen wat betreft transparantie en openheid om te laten zien dat ik, Leila , Wilders of de pvv het absoluut bij het verkeerde eind hebben. Dat er geen Imams openlijk en met luide stem verkondigen, dat die bepaalde teksten niet meer kunnen in deze samenleving. En dat mensen als Ayaan en vele anderen nog steeds niet veilig uit kunnen laten hierover. En, inderdaad, dat er nog steeds meisjes/vrouwen zijn die hier pas over durven praten als ze 'veilig'zijn.

Maar nogmaals, ik snap wat je bedoeld!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:03

Was het niet meneer die op uitnodiging met een niet zo nette fascistische demonstratie mee liep in België?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:19

"U heeft afgelopen zondag vast allemaal het premiersdebat gezien. Het ging er soms stevig aan toe. Veel mensen vonden dat Job Cohen het slecht heeft gedaan. Maar mensen, dat maakt voor Cohen niet veel uit, want zijn achterban kijkt toch niet naar de Nederlandse televisie."

" Eerst mocht u als Nederlandse burger de banken redden en nu mag u Griekenland redden. Een land dat zich met fraude en bedrog de euro heeft eigengemaakt. Een land waar ambtenaren een dertiende en veertiende maand krijgen. Een land waar iedereen bijna direct na hun eindexamenfeest met pensioen gaat. Wij werken, zij aan de souvlaki. Wij zwoegen, zij de aan gyros. Wij ploeteren, zij aan de ouzo"

Even direct van de site van de PVV gehaald.. Vrij discruminerende opmerkingen lijkt mij. Het is gewoon een spelletje van wijzen wij tegen hen.
En dat maakt mij heel erg bang, want een hele boze meneer deed hetzelfde tijdens de tweede wereld oorlog wij arisch volk tegen hen.
Letterlijk gewoon eigen volk eerst..
En we hebben er blijkbaar niets van geleerd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:26

Amvbeek schreef:
"U heeft afgelopen zondag vast allemaal het premiersdebat gezien. Het ging er soms stevig aan toe. Veel mensen vonden dat Job Cohen het slecht heeft gedaan. Maar mensen, dat maakt voor Cohen niet veel uit, want zijn achterban kijkt toch niet naar de Nederlandse televisie."

" Eerst mocht u als Nederlandse burger de banken redden en nu mag u Griekenland redden. Een land dat zich met fraude en bedrog de euro heeft eigengemaakt. Een land waar ambtenaren een dertiende en veertiende maand krijgen. Een land waar iedereen bijna direct na hun eindexamenfeest met pensioen gaat. Wij werken, zij aan de souvlaki. Wij zwoegen, zij de aan gyros. Wij ploeteren, zij aan de ouzo"

Even direct van de site van de PVV gehaald.. Vrij discruminerende opmerkingen lijkt mij. Het is gewoon een spelletje van wijzen wij tegen hen.
En dat maakt mij heel erg bang, want een hele boze meneer deed hetzelfde tijdens de tweede wereld oorlog wij arisch volk tegen hen.
Letterlijk gewoon eigen volk eerst..
En we hebben er blijkbaar niets van geleerd.

Ach nee, weer de Hitler vergelijking.... :roll:

Behalve het benutten van de ontevredenheid van de burgers en intelligentie zie ik toch echt geen overeenkomsten tussen die twee hoor.... :=

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:31

nou ik dus wel. En dat beangstigd mij gewoon. Vooral omdat niemand dat wil zien blijkbaar. Ik hoor vrij weinig duidelijk uitgewerkte goede oplossingen van de man. Maar vooral het vingerwijzen. Maar goed we gaan met ons nederlandse volk gewoon lekker op een eilandje leven zonder allochtonen. Lekker de eigen gulden invoeren en alleen nog maar elke dag kaas eten. Ik denk dat ik heel snel emigreer als wilders minister president wordt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:39

Amvbeek schreef:
nou ik dus wel. En dat beangstigd mij gewoon. Vooral omdat niemand dat wil zien blijkbaar. Ik hoor vrij weinig duidelijk uitgewerkte goede oplossingen van de man. Maar vooral het vingerwijzen. Maar goed we gaan met ons nederlandse volk gewoon lekker op een eilandje leven zonder allochtonen. Lekker de eigen gulden invoeren en alleen nog maar elke dag kaas eten. Ik denk dat ik heel snel emigreer als wilders minister president wordt.

Nou, noem eens een overeenkomst dan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:40

Amvbeek schreef:
"U heeft afgelopen zondag vast allemaal het premiersdebat gezien. Het ging er soms stevig aan toe. Veel mensen vonden dat Job Cohen het slecht heeft gedaan. Maar mensen, dat maakt voor Cohen niet veel uit, want zijn achterban kijkt toch niet naar de Nederlandse televisie..

Zijn achterban kijkt wel naar de televisie, maar vooral ook degenen die nog wat willen opsteken. En daarom was Geert er bij het lijsttrekkers debat in het noorden niet meer bij.
Bij de discussies waar alle lijsttrekkers aanwezig zijn valt hij teveel door de mand

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:43

Het slecht gaan met de economie en samenleving ophangen aan 1 groepering het wijzen naar een 1 groep. lekker nationalistisch eigen volk eerst.
Het zaaien van verdeeldheid.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:45

Amvbeek schreef:
Het slecht gaan met de economie en samenleving ophangen aan 1 groepering het wijzen naar een 1 groep. lekker nationalistisch eigen volk eerst.
Het zaaien van verdeeldheid.

Doet Wilders dat...? Welke groepering? Waar heeft hij die uitspraak gedaan dan? Is me echt geheel ontgaan....

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:46

maar lieve mensen ik ga mijn bedje opzoeken. Morgenavond lees ik weer verder. Welterusten :D!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 23:46

Noujaaa wat een belachelijke opmerkingen weer van Wilders :? Echt, waarom probeert die man nou geen toenadering te zoeken maar stoot hij mensen alleen maar af? Zo blijft er straks geen partij meer over om mee te regeren :?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:47

Heino schreef:
Noujaaa wat een belachelijke opmerkingen weer van Wilders :? Echt, waarom probeert die man nou geen toenadering te zoeken maar stoot hij mensen alleen maar af? Zo blijft er straks geen partij meer over om mee te regeren :?

Waar heb je het over, Heino?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:49

"Wie denkt dat islamisering een kwestie is van ‘one issue’ kan niet tellen. De massa-immigratie heeft enorme gevolgen voor alle facetten van onze samenleving. Het is economisch gezien een ramp, het tast de kwaliteit van ons onderwijs aan, vergroot de onveiligheid op straat, leidt tot een uittocht uit onze steden van autochtonen, verdrijft Joden en homo’s en spoelt decennia vrouwenemancipatie door de wc. De islam moet worden bestreden, de islamisering van ons land gestopt."

lijkt mij behoorlijk vinger wijzen. Maar goed ik ga er morgen verder op in. Ik ga mijn bed op zoeken. Ik heb nog een heel weekend werken voor de boeg.
Laatst bijgewerkt door Annem84 op 28-05-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 23:50

Adil18 schreef:

Over die uitspraken over dat PvdA-ers geen Nederlandse tv kijken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:55

Amvbeek schreef:
"Wie denkt dat islamisering een kwestie is van ‘one issue’ kan niet tellen. De massa-immigratie heeft enorme gevolgen voor alle facetten van onze samenleving. Het is economisch gezien een ramp, het tast de kwaliteit van ons onderwijs aan, vergroot de onveiligheid op straat, leidt tot een uittocht uit onze steden van autochtonen, verdrijft Joden en homo’s en spoelt decennia vrouwenemancipatie door de wc. De islam moet worden bestreden, de islamisering van ons land gestopt."

lijkt mij behoorlijk vinger wijzen. Maar goed ik ga er morgen verder op in. Ik ga mijn bed op zoeken. Ik heb nog een heel weekend werken voor de boeg.

Nou nou....Dan vind ik je uitspraak wel iets overdreven... Ik zie hier Wilders niet per se mensen de schuld geven dat het nu niet zo lekker loopt in NL, hij noemt nadelen van immigratie op wat volgens hem anders moet....

Hij zegt wel dat het een groot effect heeft op de samenleving (imo waar, op welke manier van ook) en dat het voor de economie een ramp is (immigratie is duur, en dat zeker voor een land wat economisch in een vrij diep dalletje zit.....Maar dit
Citaat:
Het slecht gaan met de economie en samenleving ophangen aan 1 groepering het wijzen naar een 1 groep.
zegt hij nergens....

nee, dat ligt imo aan jouw interpretatie van de uitspraak die imo ook niet helemaal juist is...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:57

Heino schreef:
Adil18 schreef:

Ja, die uitspraak heb ik gelezen, eergisteren volgens mij, op de site van de PVV....

Sja, gewoon een oerdomme opmerking...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:26

Bij mij is het niet alleen de uitspraken tegen de Islam die mij storen. Het ongeremde populisme zie ik als het grootste probleem. Populisme helpt het hele politieke systeem aan gort. Eigenlijk wilde ik al niet meer reageren aangezien ik constant in herhaling val. Maar ik hoor zo weinig hierover. Populisme is slecht voor de politiek. Het gaat niet uit van volksvertegenwoordiging. De huidige partijen handelen vanuit een bepaalde ideologie. Zij hebben een bepaald beleid. De kiezer weet in principe dus waarvoor hij kiest. Zonder het partijprogramma van GL te lezen kan ik al van veel punten aangeven waarvoor zij staan, net als bij de andere partijen. De PVV zoekt enkel naar wat het volk roept en zet dit direct in het programma. Maar helaas weet men zelf niet altijd precies wat het beste is. De beste economen en andere geleerden komen er aan te pas om bijvoorbeeld berekeningen te maken over onze economie. Zoals ik in het wat stem jij topic ook al heb gezegd. Bepaalde problemen, zoals Griekenland, worden veelste simpel voor gesteld, terwijl ze veel complexer zijn. Men weet niet altijd precies wat goed voor ze is. Neem de AOW, even als voorbeeld, niemand wil tot zijn 65 door werken, of belasting betalen, niemand wil belasting betalen. Maar wat men wil is niet altijd het beste voor een samenleving. Ook verwoest het populisme elke vorm van debat. Zeg nou eerlijk. Je kunt niet debateren met iemand die niet beargumenteerd maar smijt met one-liners. Sommige dingen zijn bijvoorbeeld gewoon foutief, maar worden voor waar aangenomen. Het wordt een spelletje wie het hardst schreeuwd krijgt de meeste kiezers. Zo werkt de politiek niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:38

Amvbeek schreef:

Daar hebbie een heel groot verschil tussen Hitler en Wilders, Hitler mocht de joden en de homo's ook al niet O:)
Waar blijven de vergelijkingen? :)

As usual in dit soort discussies ga'k geheel met Adil mee. :) Wilders geeft problemen weer in de maatschappij maar nederland (oh en begrijp me niet verkeerd, Belgie ook niet) hoort en ziet dat liever niet. :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:41

Ik heb trouwens in een ander topic al helemaal uiteengezet wat ik zie als overeenkomsten. Ik zie gaan overeenkomsten tussen Hitler en Wilders. Wel zie ik overeenkomsten in de tactieken om kiezers te winnen en zie ik zeker veel overeenkomsten als ik kijk naar het fascisme uit politiek oogpunt en de verkiezingsstategieen van Wilders. Dit heeft alleen niets te maken met het verdere verloop van de geschiedenis en het nazisme.

Edit: Even mezelf gequote

Citaat:
Maar niet alleen op het punt van het antisemitisme en de islam-haat kun je paralellen trekken als het gaat om de periode voordat Hitler aan de macht kwam. Ook het populisme en het inspelen op de onderbuik gevoelens van de mensen. Even een aantal punten van het fascisme wat erg overeenkomt.
- tegen internationalisering.
- standpunten worden niet rationeel maar emotioneel bepaald.
- bekritiseren van de tegenstander, anti-liberalisme, communisme, democratie, etc etc.
- inspelen op verlangens en angsten
- creeeren van een gevoel van eenheid onder het volk (nationalisme)
- die eenheid geldt alleen niet voor de zondebok
- Het creeeren van een duidelijk wereldbeeld
- duidelijke rolverdelingen
- duidelijk idee van goed en kwaad.
- Nationalisme gericht op cultuur.
- Een echt leider figuur staat centraal.

Natuurlijk zijn er ook punten die niet overeenkomen. Fascisme verheerlijkt geweld. Dat doet Wilders niet. Het fascisme wil de rechtstaat echt afbreken. Alles moet in dienst staan van de natie. Het voert ook een zeer agressieve buitenlandse politiek. Deze overeenkomsten hebben niets te maken met de jodenvervolging. Niet eens met Hitler persee. Maar wel met het fascisme, politiek gezien. En ik zie toch wel overeenkomsten. Dus ik denk dat het trekken van de paralel niet zomaar uit de lucht komt vallen.

Maar de discussie is in principe alwel gevoerd. :P Net als alle andere discussies rond Wilders ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 07:34

Heino schreef:
Adil18 schreef:

zit er niet een klein beetje iets van waarheid in dan?
Of mag de waarheid niet gezegt worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:49

Wat Griekenland betreft moet ik hem wel gelijk geven. Ik vind het ook afschuwelijk dat er geld naar Griekenland moet terwijl de situatie daar precies is zoals hij beschrijft.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 10:21

geerke schreef:
zit er niet een klein beetje iets van waarheid in dan?
Of mag de waarheid niet gezegt worden?

Nee de waarheid (wat is jouw waarheid?) moet ontkend worden en in de doofpot gestopt worden. Want dat doen alle linkse personen en partijen immers ook *zucht*

Krips, ik ben het weer helemaal met jou eens. De herinvoering van de gulden was ook weer zo'n populistische poging, helaas mislukt ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:47

Wilders gooit (gelukkig) steeds meer zijn eigen glazen in, en ben al een stuk geruster voor de verkiezingen nu.. Met een beetje geluk valt ie buiten de boot.. :) Ik ga verder geheel mee met Krips en Heino in hun mening..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:49

CtjeLief schreef:
Wilders gooit (gelukkig) steeds meer zijn eigen glazen in, en ben al een stuk geruster voor de verkiezingen nu.. Met een beetje geluk valt ie buiten de boot.. :) Ik ga verder geheel mee met Krips en Heino in hun mening..

Toch betekent op de VVD stemmen dikke kans dat Wilders mee gaat doen. En gezien de grote hoeveelheid mensen hier op bokt die toch voor Wilders stemmen wat hij ook zegt, ben ik nog niet al te optimistisch