Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:25

Aideen schreef:
*knip*
Ben ik nou de enige die het een laffe streek vind van ons Peter R dat ie het gore lef heeft om een tienermoeder van 21 jaar oud, die op haar dertiende of veertiende wel seks heeft gehad met meerderjarigen? En dat deze meerderjarigen ook nog zijn veroordeeld tot seks met een minderjarige?
*knip*

Mag ik vragen wat je hiermee bedoelt? Ik begrijp je zin niet eerlijk gezegd.

En is Maria Mosterd een tienermoeder dan? Ik kan dat nergens vinden in bio's van haar.

Somebitch

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:28

Maria heeft een kind ja. :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:30

Ze is ook geen tienermoeder.
Ze heeft nu een baby, dus als ze in juli jarig is dan is ze op haar 21e moeder geworden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:31

21 jaar is behoorlijk jong, en zeker voor haar gezien haar verleden...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:33

Het is wel jong, maar ze is geen tienermoeder. :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:36

Nou zo oud was mijn moeder ook, zo bijzonder is dat niet hoor. :+ En dat was ook geen ongelukje of "tienermoeder" idee. :n Tegenwoordig krijgen mensen op belachelijk hoge leeftijd nog kinderen, kennelijk ben je zelfs tienermoeder als je al in de 20 bent. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:41

Daar bedoel ik mee te zeggen dat Peter R haar neerzet als iemand die geen slachtoffer is, in mijn ogen. Terwijl er wel degelijk twee meerderjarigen zijn veroordeeld wegens seks met een minderjarige (met haar dus). Ik denk dat er gebrek aan bewijs was om ze te veroordelen op verkrachting. Verkrachting is nu eenmaal moeilijk te bewijzen, maar ik geloof wel dat ze daar wel degelijk het slachtoffer van is. Daarnaast vind ik het ook een laffe streek dat twee volwassen mannen, die professioneel zijn in hun vakgebied, op zo'n manier Maria Mosterd afschilderen.

Tienermoeder, daar heb ik me in vergist. Ik bedoelde eigenlijk ook meer te zeggen dat het in haar situatie verdomd lastig is om een kind op te voeden. En dat ik het daarom nog extra banketstaaf vind dat Kortelul en Peterrrrr haar zo aanpakken.

@Dwaallicht: Vergis je behoorlijk in...Met een boek word je echt niet rijk...Bovendien...Lezingen en dergelijke...Doet ze vaak gratis en voor niks. Geen enkel geldbedrag kan goed maken wat dat kind heeft meegemaakt. Ik geloof dat ze wel degelijk iets heeft meegemaakt en dus slachtoffer is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-10 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:44

Tsja als je kijkt hoe ze zich gedraagt heb ik inderdaad ook medelijden met het kind... met allebei, want ook zij komt niet al te intelligent en volwassen over. ;)

Ik geloof ook best dat haar verhaal een kern van waarheid heeft en dat ze geen leuke dingen heeft meegemaakt. Ik vind PRdV ook geen toffe kerel en hij boort haar behoorlijk de grond in, maar feit blijft wel dat als de helft gelogen/verzonnen is ze dus niet de waarheid verteld terwijl ze zegt dat alles waar is. En dat kan je gewoon niet maken. Dat mag van mij best aan het licht komen - al kan je het met de manier waarop niet eens zijn. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:46

@Fiffill: Het mag van mij best aan het licht komen, ben ik helemaal met je eens. Maar de manier waarop...Dat vind ik zo gestoord. Gedeeltelijk eens met u.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:48

Zeg maar je. ;)
Ik ben het ook niet eens met de manier van PRdV en de schrijver van dat boekje. :n Het probleem was er nooit geweest als Maria gewoon eerlijk had gezegd dat niet alles de waarheid is... vraag is of ze het bewust heeft gedaan of onbewust.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:30

@ Aideen:

Ik ben het niet helemaal oneens met je wb die 16 miljoen rechters.
Want ik deel je mening dat het walgelijk is dat heel Nederland op deze manier over haar heen valt.
Ik formuleer het liever anders en ik wil daarin niet zeggen dat het heel nederland is.

De nederlanders die hun mening hierin formuleren op de juiste manier, zonder bedreigen, schelden ed die hebben zich dat recht ook verworven.
Dat is nl een automatisch gevolg als je een boek publiekelijk maakt.
Daar maak ik zelf nog een aanvulling op, nl: Maria mag wel beseffen wat de gevolgen zijn van haar keuzes.
Dat is niet meer dan een stukje realiteitzin aanbrengen, iets wat zich bij haar ws, gezien de gebeurtenissen, denk ik wel wat meer zou mogen ontwikkelen.

Wat betreft je stuk over geuren en je bewering hierin, vind ik echt dat je de plank mis slaat.
Ten eerste ga je er van uit dat er bij Maria sprake is van PTSS?
Anders kun je deze onderbouwing nl niet gebruiken.

Want jouw tekst heeft specifiek betrekking op PTSS en hieraan refereer je wat betreft de geuren.
Los van het gegeven dat je Maria niet kan en mag diagnosticeren op een stoornis kun je dus ook niet zo maar stellen dat dit er dus op van toepassing is.
Alleen al daardoor maak je je onderbouwing niet ter zake doende.

Maar daarnaast wil ik ook nog even een stukje uit jouw tekst citeren:
Citaat:
De herinnering is zo pijnlijk, dat deze het liefst wordt vermeden,

Als de herinneringen het liefst wordt vermeden, dan is een boek schrijven over deze herinneringen wel het allerlaatste wat je doet :+ ... Toch?

De bewuste hoogleraar die zijn uitspraak heeft gedaan, heeft dit gedaan op basis van het boek en zijn kennis van zaken over slachtoffers in een vergelijkbare situatie.
En op die basis heeft hij in mijn ogen een heel juiste uitspraak gedaan.

Wat betreft de definitie en benaming wil men een duidelijk onderscheid in pooier en loverboy maken.
Die bewustwording begint net een beetje te ontstaan, in hulpverleningsland is die er al wat langer.
Ik had een stuk hierover, maar kan deze niet zo gauw vinden.
Daarom een onderbouwing in mn eigen woorden:

Er is een duidelijk onderscheid in de werkwijze en aanpak van die van een pooier en die van een loverboy:
Een pooier neemt h-o-e-r-e-n aan in legale club of achter raam oid, ronselt deze niet.
De dames zijn in principe boven de 18.
Een pooier pleegt in deze geen strafbare feiten.
Daarnaast is duidelijk dat een pooier een pooier is, deze erkent zichzelf als zodanig en komt hier openlijk voor uit.

Een loverboy doet zich anders voor, palmt een meisje op valse voorwendselen in en maakt gebruik van het weerloze in meisjes. Meisjes zijn vrijwel altijd minderjarig.
Een loverboy pleegt in deze vrijwel altijd strafbare feiten. (bijv sex met minderjarige)
Een loverboy daarentegen, oet zich niet als pooier voor, maar probeert dit zoveel als mogelijk te ontkennen en verborgen te houden.

Om deze reden dus 2 verschillende definities en dus ieders zijn eigen benaming.
Een pooier en een loverboy zijn dus niet hetzelfde.

Dan tot slot vind ik dat 1 enkele opmerking van een groepsleider in India die zegt: Misschien kun je wel een boek schrijven? welke ook nog eens onder het mom van een geintje is gezegd, niet bestempelen als een serieuze rol van de hulpverlening in het schrijven en uitgeven van het boek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:37

Aideen schreef:
Daar bedoel ik mee te zeggen dat Peter R haar neerzet als iemand die geen slachtoffer is, in mijn ogen. Terwijl er wel degelijk twee meerderjarigen zijn veroordeeld wegens seks met een minderjarige (met haar dus). Ik denk dat er gebrek aan bewijs was om ze te veroordelen op verkrachting. Verkrachting is nu eenmaal moeilijk te bewijzen, maar ik geloof wel dat ze daar wel degelijk het slachtoffer van is. Daarnaast vind ik het ook een laffe streek dat twee volwassen mannen, die professioneel zijn in hun vakgebied, op zo'n manier Maria Mosterd afschilderen.

Een minderjarieg die sex heeft met een meerderjarige is nog niet automatisch verkracht.
Toevallig had ik hier vorige week een gesprek over en zo'n 80 % van de aangiftes van verkrachting door jonge meisjes zijn volledig verzonnen (bron is een agente). Vaak hebben ze spijt van het feit dat ze met een oudere jongen sex gehad hebben en doen dan aangifte van verkrachting.

Ze zal ongetwijfeld veel meegemaakt hebben dat (absoluut) niet leuk en mooi was, maar het hele zaakje rammelt aan alle kanten volgens mij.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:42

----Dan tot slot vind ik dat 1 enkele opmerking van een groepsleider in India die zegt: Misschien kun je wel een boek schrijven? welke ook nog eens onder het mom van een geintje is gezegd, niet bestempelen als een serieuze rol van de hulpverlening in het schrijven en uitgeven van het boek.----

Hierover kun je niet echt oordelen in mijn opinie want we zijn niet bij dat gesprek geweest. Er zijn duidelijke redenen dat men in India duidelijk gefaald heeft. Wat weten we nu echt van wat wel of niet gezegd is, iemand kan achteraf ook altijd zijn woorden verdraaien of ontkennen.. zeker als het een sprek van een op een is geweest.. Daarbij als dat meisje zo naief is en goedgelovig dan zou je dat als hulpverlener helemaal niet mogen zeggen..

Iedereen ontkent nu ineens dat men wat heeft gezegd of gedaan.. zeker de hulpverlener.. makkelijk zeggen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:49

Ik vind het sneu dat ze niet meer veilig over straat kan. Als je op haar twitter kijkt, of voorheen in haar gastenboek op haar site, dan zijn de bedreigingen niet te tellen

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:52

Jesser schreef:
----Dan tot slot vind ik dat 1 enkele opmerking van een groepsleider in India die zegt: Misschien kun je wel een boek schrijven? welke ook nog eens onder het mom van een geintje is gezegd, niet bestempelen als een serieuze rol van de hulpverlening in het schrijven en uitgeven van het boek.----

Hierover kun je niet echt oordelen in mijn opinie want we zijn niet bij dat gesprek geweest. Er zijn duidelijke redenen dat men in India duidelijk gefaald heeft. Wat weten we nu echt van wat wel of niet gezegd is, iemand kan achteraf ook altijd zijn woorden verdraaien of ontkennen.. zeker als het een sprek van een op een is geweest.. Daarbij als dat meisje zo naief is en goedgelovig dan zou je dat als hulpverlener helemaal niet mogen zeggen..

Iedereen ontkent nu ineens dat men wat heeft gezegd of gedaan.. zeker de hulpverlener.. makkelijk zeggen..

We discussiëren op basis van de aantoonbare informatie die er ligt en op basis van feiten.
Wat jij nu doet is dingen in twijfel trekken door een invulling van wat misschien wel of misschien niet is en je doet het dan af met: want je bent er niet bij geweest.
Nee, klopt en daarom beperk ik me tot de informatie die voorhanden is en de feiten.
Daar waar dat niet het geval is, beperk ik me tot: ik vind, ik denk, ik beweer, etc.

In het voorbeeld van de rol van hulpverlening zijn het Maria's eigen woorden over die hulpverlener en het geintje.
En zij is er wel bij geweest.

Maar ja: de woorden van Maria kunnen we nu niet meer echt serieus nemen he??????

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:54

MarcoBorsato schreef:
Ik vind het sneu dat ze niet meer veilig over straat kan. Als je op haar twitter kijkt, of voorheen in haar gastenboek op haar site, dan zijn de bedreigingen niet te tellen

Heb jij haar Twitter? Ik had die van "haar" gevonden maar ik kan me niet voorstellen dat dat d'r echte is gezien de dingen die ze zegt...

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:58

Jesser schreef:
iedereen ontkent nu ineens dat men wat heeft gezegd of gedaan.. zeker de hulpverlener.. makkelijk zeggen..

Edit: in India hebben de hulpverleners NIET gefaald!
De organisatie had niet alle zaken op orde, dat is een hele andere!

De resultaten van het project waren zeker wel heel positief!

Ik vind dat wat voorzichtiger mag zijn in wat je zegt Jesser, want juist jij hebt bijv het verslag van de onderzoeksinspectie gelezen.
En ik wil graag van je weten waar jij het vandaan haalt dat iedereen nu ineens ontkent?

En inderdaad: Dat is inderdaad makkelijk zeggen, nl van jou.
Ik vind het jammer dat je lukraak dingen roept, ik zie liever een onderbouwing.
Laatst bijgewerkt door Trennie op 12-05-10 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:58

MarcoBorsato schreef:

Dat is ook schandalig, dat wens je niemand toe (ik tenminste niet).
Dat sterkt mij dat ik in deze "vete" de twee kindjes van Maria en Manou het zieligst vind.
Want niet alleen de ouders kunnen niet fatsoenlijk overstraat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:59

Aideen schreef:
Daar bedoel ik mee te zeggen dat Peter R haar neerzet als iemand die geen slachtoffer is, in mijn ogen.

Dat doet hij niet. Hij stelt alleen kritische vragen en dat is heel wat anders :)
Hij heeft meerdere malen in het programma genoemd dat er wel degelijk vreselijke dingen met haar zijn gebeurd.

Aideen schreef:
Daarnaast vind ik het ook een laffe streek dat twee volwassen mannen, die professioneel zijn in hun vakgebied, op zo'n manier Maria Mosterd afschilderen.

Ze wordt door niemand "zo afgeschilderd". Ze schrijft een boek waarin dingen staan die niet kloppen.
Dan is het logisch dat er na verloop van tijd iemand eens vragen gaat stellen. Het valt me nog mee dat het zo lang heeft geduurd.

Aideen schreef:
En dat ik het daarom nog extra banketstaaf vind dat Kortelul en Peterrrrr haar zo aanpakken.

Wat jammer en laag bij de grond om met scheldwoorden te gaan smijten :\
Dat is alles behalve volwassen.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:08

Ik denk dat het hele boek een beetje met een korrel zout gelezen moet worden. Voor een meisje van 13 is 200 euro al ontzettend veel geld, dus dat het in haar ogen duizenden euros was, kan zomaar betekenen dat het maar om een paar honderd euro ging.
Aan het hoofd van een bende? Zal ze niet gewoon wat boefjes bedoelen?

Het boek is geschreven vanuit haar belevingswereld en die is als 13 jarige heel anders dan iemand van 30 ( ook al is ze inmiddels 20 en heeft ze het boek geschreven toen ze iets ouder was).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:09

_Hedwig_ schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat sterkt mij dat ik in deze "vete" de twee kindjes van Maria en Manou het zieligst vind.

Oh gosh hebben ze 2 kindjes samen? En is hij zeker weten de vader?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:09

Nee niet samen, Manou en zijn vriendin hebben een baby'tje, en Maria en haar vriend.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:11

MarcoBorsato schreef:
_Hedwig_ schreef:

Oh gosh hebben ze 2 kindjes samen? En is hij zeker weten de vader?

Jah jeetje, zoals Unwritten zegt, ik heb het wel een beetje krom omschreven.
Maar ze hebben allebij met een ander een baby'tje :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:12

Fiffill schreef:
MarcoBorsato schreef:

Heb jij haar Twitter? Ik had die van "haar" gevonden maar ik kan me niet voorstellen dat dat d'r echte is gezien de dingen die ze zegt...

Ja gewoon die gegoogled is. Ik ga er vanuit dat het de echte is, haar twitter en website hebben hetzelfde taalgebruik. Maar zelfs als het haar twitter niet is zijn het wel bedreigingen aan haar adres. Dus of het wel of niet haar twitter is vind ik in dit geval niet interessant.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:16

Nou ik mag hopen dat het niet de echte is met posts zoals "Zwaar irritant al die bijdehante reacties op Twitter. 2 jaar geleden had ik een gespierde Antilliaan op jullie af gestuurd. hahaha!"
Mocht het d'r wel zijn, dan neem ik haar nu al helemaal niet meer serieus. := Ik kan me niet voorstellen dat ze 't echt zelf is. :+

Ik heb even op haar site gekeken, maar hoe heeft iemand het met zulk belabberd taalgebruik voor elkaar gekregen een boek te schrijven. :?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-05-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt