Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:36

jameyskatje schreef:
je laatste zin kwam zo verwijtend over, maargoed, boeiend, dan heb ik het misschien verkeerd begrepen. ik probeerde weer terug te komen op geert en job. niet om deze disucssie af te kappen, maar we dwalen zover af

Nou ja omdat Geert geloof als speerpunt van zijn programma maakt, en dan niet zoals we gewend zijn, is geloof wel degelijk een significant onderdeel van deze discussie

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:37

@ Mambobeach: De beeldenstorm of in het algemeen?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:39

Het maakt allemaal niks uit, want Wilders zal toch niet in de regering komen. Dat hebben de gemeenteraadsverkiezingen wel duidelijk gemaakt. De andere partijen zullen gewoon een cordon sanitaire optrekken, en uiteindelijk komt de PVV dan gewoon in de oppositie. Zo werken al die fatsoensrakkers in Den Haag.
Op zich niet slim, want de enige garantie die Nederland heeft dat het een Christelijke-Joodse cultuur blijft, is Wilders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:44

Springert schreef:
Het maakt allemaal niks uit, want Wilders zal toch niet in de regering komen. Dat hebben de gemeenteraadsverkiezingen wel duidelijk gemaakt. De andere partijen zullen gewoon een cordon sanitaire optrekken, en uiteindelijk komt de PVV dan gewoon in de oppositie. Zo werken al die fatsoensrakkers in Den Haag.
Op zich niet slim, want de enige garantie die Nederland heeft dat het een Christelijke-Joodse cultuur blijft, is Wilders.

Niemand heeft een cordon sanitair opgetrokken, de PVV wilde in beide steden niet inleveren op hun punt over de hoofddoekjes. Pas toen alles mislukt was riep Geert dat daar over te praten viel.

Wel een beetje sneu voor je dat je echt denkt dat Geert de redder des vaderlands is :(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:47

Krips schreef:

Algemeen

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:47

sarabande schreef:
Springert schreef:

Niemand heeft een cordon sanitair opgetrokken, de PVV wilde in beide steden niet inleveren op hun punt over de hoofddoekjes. Pas toen alles mislukt was riep Geert dat daar over te praten viel.

Wel een beetje sneu voor je dat je echt denkt dat Geert de redder des vaderlands is :(:)

Sneu voor jou dat je denkt dat het niet zo is. _-:(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:51

sarabande schreef:
Springert schreef:

Waarom nou zo'n reactie sarabande? Wat zit je allemaal dwars?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:52

jameyskatje schreef:
nee hoor. geloof wordt daarvoor misbruikt. de eigenlijke reden is machts en haantjes gedrag. gepaard met geld en eergevoel natuurlijk. daarom zijn het ook altijd de mannen die oorlog maken.

gerelateerd dus wel, maar veroorzaakt niet

Veel geloven zijn alleen maar groot geworden doordat verschillende leiders ze zijn gaan misbruiken om macht te hebben over mensen. Net zoals veel regeltjes waarvan men zegt dat ze vanuit het geloof komen gewoon zijn verzonnen door mensen om macht te krijgen.
Citaat:
maar nederland is de laatste jaren helemaal niet zo erg afgedaald. want bv de criminaliteit is verminderd, de immigratie is verminderd, de financiele crisis is nog redelijk onder controle gehouden etc etc.. toch allemaal wel goed?
(zo wat positief van mijn kant )

Immigratie is gestegen. Klik
Criminaliteitscijfers zijn gedaald, maar het geweld is toegenomen. De door de politie geregistreerde criminaliteit is gedaald, maar de werkelijke criminaliteit schijnt niet afgenomen te zijn (misschien zelfs wel gestegen). Mensen nemen niet meer de moeite om bij kleine misdrijven aangifte te doen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:56

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:

Ik denk dat Wilders en de PVV haar dwars zit?

MamboBeach

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:00

gohya, waarom dan zo denigrerend doen, iedere keer weer. Je mening en standpunt duidelijk maken, oke. Maar zo doen...

Als we zo tegen jou doen sarabande, zou jij dat zelf op prijs stellen?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:01

femke27 schreef:
Zolang Nederlanders zich onveilig voelen, er steeds meer mensen werkloos zijn, het onderwijs gewoon slecht is, de ziekenhuizen en verzorginshuizen overvol liggen en de files met de dag langer worden en het bijkomende feit dat je extra mag betalen om in de file te mogen staan zegt mij maar één ding: ze hebben allemaal gefaalt!

Hm, jij zegt dat ALLE partijen (behalve PVV) hiervoor gezorgd hebben.
Als SP stemmer ben ik benieuwd, hoe de (oppositiepartij) SP in jouw ogen gefaald heeft in bijvoorbeeld het zorgbeleid? :)
[edit] En wat Wilders beter zal gaan doen wat betreft zorg?
Laatst bijgewerkt door Toekie op 11-04-10 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:01

Wilders!!!!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:03

gohya schreef:
MamboBeach schreef:

Ik denk dat Wilders en de PVV haar dwars zit?

Juistem :Y)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:03

marissie170 schreef:
Wilders!!!!

Waarom?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:04

MamboBeach schreef:
Krips schreef:

Algemeen

Dat is natuurlijk heel moeilijk om een algemeen beeld te schetsen. Maar bijvoorbeeld een verschil in welvaart waarbij verschillende 'centrum' landen de periferie uitbuiten. Economische frustratie is dan een reden dat er rivaliteit tussen landen ontstaat. Verschillen in religie zijn ook vaak verschillen in cultuur en geschiedenis, die kunnen ook zeker erg botsen zonder dat religie de daadwerkelijke speelbal is. Het ene land wil het andere land domineren. Het idee van superioriteit (vooral ten tijde van het sociaaldarwinisme) over een ander volk heeft ook gezorgd voor vele oorlogen. Dan is religie wel één van de factoren, maar zeker niet doorslaggevend.
Denk aan de eerste wereld oorlog, het gevoel van superioriteit van landen over elkaar, net als met de tweede wereld oorlog en alle koloniale oorlogen. Waarbij ook expansie zeer belangrijk is.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:08

MamboBeach schreef:
gohya, waarom dan zo denigrerend doen, iedere keer weer. Je mening en standpunt duidelijk maken, oke. Maar zo doen...

Waarom??dát is nou "sarabande".
Nee ik zou dat echt niet leuk vinden als ze zo tegen mij doen,maar het gebeurt ook tegen mij.
Ik word voor racist uit gemaakt in dit topic,So What,maakt me nix uit.Leuk is anders,mja het zij zo.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:09

ik heb me reactie verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Chiron_ op 11-04-10 13:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:10

marissie170 schreef:
uuhm vind ik moeilijk uitteleggen sorry,

He? :?

Probeer maar, ik ben gewoon benieuwd waarom je op deze man zou stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:13

MamboBeach schreef:

Denigrerend??? heb je wel eens geluisterd hoe Geert over een deel van de Nederlandse bevolking praat, ja dat zit me dwars. Dat dat getolereerd wordt binnen een regering.
Dat Nederland zo te kakken wordt gezet in het buitenland door die zelfingenomen man die zich voor de internationale pers als Minister President profileert.
Ja dat zit me dwars en gelukkig met mij heel veel mensen.

Liever zoals krackertje aangeeft, de discussie met de mede Nederlanders opzoeken in plaats van hen op een hoop te gooien en de rug toe te keren.

Krips

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:16

Sjonge jonge, daar gaan we weer. Goya en Sarabande jullie zijn allebei vrij fel. Zeggen allebei niet altijd lieve dingen tegen elkaar. Of jullie moeten er allebei mee stoppen of je neemt elkaars opmerkingen die je vervelend vind maar niet zo persoonlijk op. Jullie beginnen nu gewoon weer opnieuw van voor af aan met 'kibbelen', sorry voor het woord. Ik voel me net een school juf. Maar ik zit hier gewoon vrolijk te discussieren en elke keer vliegen jullie elkaar weer in de haren :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:22

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:

Waarom is die reactie zo vreselijk. Het is toch onvoorstelbaar dat iemand denkt dat het hele erfgoed van Nederland alleen maar te redden is door iemand die onder andere iedere vorm van gesubsidieerde cultuur wil afschaffen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:25

Krips schreef:
Sjonge jonge, daar gaan we weer. Goya en Sarabande jullie zijn allebei vrij fel. Zeggen allebei niet altijd lieve dingen tegen elkaar. Of jullie moeten er allebei mee stoppen of je neemt elkaars opmerkingen die je vervelend vind maar niet zo persoonlijk op. Jullie beginnen nu gewoon weer opnieuw van voor af aan met 'kibbelen', sorry voor het woord. Ik voel me net een school juf. Maar ik zit hier gewoon vrolijk te discussieren en elke keer vliegen jullie elkaar weer in de haren :P

Uh "Krips" dat was ik niet hoor,dat was MamboBeach tegen Sarabande dat bovenstaande stukje over denigrerend.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:25

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Denigrerend??? heb je wel eens geluisterd hoe Geert over een deel van de Nederlandse bevolking praat, ja dat zit me dwars. Dat dat getolereerd wordt binnen een regering.
Dat Nederland zo te kakken wordt gezet in het buitenland door die zelfingenomen man die zich voor de internationale pers als Minister President profileert.
Ja dat zit me dwars en gelukkig met mij heel veel mensen.

Liever zoals krackertje aangeeft, de discussie met de mede Nederlanders opzoeken in plaats van hen op een hoop te gooien en de rug toe te keren.

@ Krips: vind jij dit fel? Dit is de realiteit, en dat Wilders dit allemaal flikt vind ik onbegrijpelijk. Nee, het is onbegrijpelijk dat zoveel Nederlanders voor die flauwe en valse praatjes van hem gaan. Om maar niet het feit te vergeten dat hij de Turkse premier uitschold. En waar slaat die hele "kopvoddentax" op? Agnes Kant ging er dieper op in, waarom hoofddoeken dan wel moeten worden afgeschafd -maar hoe zit het dan met de keppeltjes, petjes, etc.?
Allemaal l*lkoek en absoluut geen inhoud.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:27

gohya schreef:
Krips schreef:

Uh "Krips" dat was ik niet hoor,dat was MamboBeach tegen Sarabande dat bovenstaande stukje over denigrerend.

Sorrryyy! Ik bedoelde mambobeach.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:28

Krips schreef:

Uh "Krips" dat was ik niet hoor,dat was MamboBeach tegen Sarabande dat bovenstaande stukje over denigrerend.[/quote]
Sorrryyy! Ik bedoelde mambobeach.[/quote]

Hahaha,geeft niet hoor, vergissen en foutjes maken is menselijk toch.