PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:43

piezze schreef:
Met het uitzetten van welke crimineel dan ook, van welke afkomst dan ook heb ik geen enkel probleem, ik vraag me wel af waar je ze uit moet zetten, niemand wil toch criminelen? Waarom zou dat discriminatie zijn. Je zet ze niet uit omdat ze buitenlander zijn, je zet ze uit omdat ze crimineel zijn. Je geeft ze als het ware terug aan het land van herkomst maar het is natuurlijk vette onzin want een in Nederland geboren of opgegroeide crimineel hebben we hier zelf gekweekt dus zullen we het hier ook wel op moeten lossen. BEter is misschien om veelplegers permanent op te sluiten maar ja de kosten zullen de pan wel uitrijzen dan.

Mensen die nog geen Nederlands paspoort hebben en rottigheid uithalen mogen van mij vanaf bepaalde grotere delicten (zedenmisdrijven etc.) naar hun oorspronkelijke land terug. Dan vind ik het ook nog geen discriminatie omdat je dan onderscheid maakt op basis van paspoort. Maar ik vind dat je het niet kan maken om mensen die hier verdikkeme geboren zijn naar een land te sturen waar ze helemaal niets mee hebben (behalve dat dubbele paspoort) en waar velen nog nooit geweest zijn. Dan wordt het wel discriminatie, want omdat je dan twee paspoorten hebt (dus op basis van etniciteit) wordt je weggestuurd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:43

piezze schreef:
Als jij met "links" bedoeld de PvdA dan begrijp ik wel dat hele volksstammen van hun balen en zij slecht scoren in de publieke opinie. Door hun actie is het huidige kabinet gevallen

Dat vind ik wel een heel simplistische weergave van de situatie. Je zou bv ook kunnen zeggen dat het CDA niet zomaar van de gemaakte afspraken had moeten willen wijken. Uiteindelijk was er toch iets vastgelegd in het regeerakkoord.

Citaat:
door het terugtrekken van de militairen en het feitelijk weer aan het lot overlaten van de afghanen. Deze actie verdient m.i. niet de schoonheidsprijs. Dan hadden we meteen niet naar afghanistan moeten gaan. Nu zijn de gesneuvelde nederlandse militairen ook nog voor niets gesneuveld.

Ten eerste was de Pvda geen regeringspartij toen deze beslissing genomen is. Ten tweede zijn er talloze redenen waarom je wel een deel van de tijd wilt helpen maar niet oneindig. Ten derde hebben zowel CDA als PvdA een afspraak gemaakt hierover. Als je het met die afspraak niet eens bent, moet je dat beide partijen kwalijk nemen, en die beslissing is niet twee weken geleden genomen maar al tijden terug.

Als je groepen beschuldigt, dan graag op de juiste gronden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:44

Heino schreef:
KiWiKo schreef:
Ik maak me er ook druk om........... maar de enige manier om dit "kwaad" tegen te gaan is je te verdiepen in de belevingswereld of denkwijze van de mensen die op Wilders gaan stemmen straks....... WETEN wat daar tikt, is de enige weg tot het uit de weg halen van Wilders.......

Ik zit niet te wachten op een Wilders als staatshoofd......... maar ik wil wel weten waarom zo een grote bevolkingsgroep denkt dat dit wel een oplossing is....... En alle wildersstemmers als sukkels bestempelen is het ook niet

Wat ik begrijp is dat veel PVV-stemmers op de PVV stemmen omdat niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Dat begrijp ik absoluut. Wat ik dan weer niet begrijp (en waar ik ook maar geen antwoord op krijg, van niemand niet tot nu toe) is waarom men het dan niet eens met links zou proberen (behalve de non-argumenten als "die hebben de laatste jaren alleen maar geknuffeld" terwijl ze niet eens in de regering gezeten hebben) en waarom men aanpakken wil uitproberen die in andere landen ook niet werken. Plus, waarom gaat iedereen zomaar voorbij aan discriminatie? Waarom ontkent men dat Marrokanen het land uit willen zetten discriminatie is???

Maar misschien snap jij de PVV-stemmer wel en kan je me wijzer maken :P

Heino, aangezien ik die opmerking heb gemaakt zou ik je vriendelijk willen vragen mijn posts niet uit verband te trekken...

Ik zie geen sterke veranderingen in de aanbak betreft allochtonenbeleid als het gaat om linke partijen....Daar hebben we het al eens over gehad. Ik denk daarom ook dat de aanpak van vele linkse niet genoeg effect zal hebben.

Hoezo zouden de partijpunten van Wilders niet werken? Kijk bijv. naar het betalen van een waarborgsom bij gezinsvorming. Dit is in Denemark al doorgevoerd :j Voor de rest zijn veel ideeen van Wilders revolutionair dus is het inderdaad afwachten of het allemaal gaat lukken, hoewel ik denk dat zijn partijpunten echt gaan bijdragen aan zijn doel: Indammen van immigratie.

Dat laatste: Dat JIJ het als discriminatie ziet is in orde, dit hooeft echter niet voor iedereen zo te zijn. Daarmee ontkennen mensen als ik bijv. niks.. Zoals ik al eerder aangaf: ik zie het anders...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:46

jameyskatje schreef:
@piezze: dta is een kwestie van paspoorten. dubbele paspoorten afschaffen.

Wij zijn niet degenen die die beslissing kunnen nemen... omdat het niet om het Nederlandse paspoort gaat!
Wij moeten iedereen met de Nederlands nationaliteit gewoon als Nederlander behandelen. Dan is het wat mij betreft aan de andere landen om uit te zoeken wat zij willen met hun onderdanen. Ik vind dat Nederlanders onderworpen zijn aan het Nederlands recht. Niet meer. Niet minder.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:48

piezze schreef:
Ja niets op tegen als ze goede standpunten hebben, maar daar moet ik me nog wel even in verdiepen. Maar heeft in het verleden met linkse kabinetten veel verandering gebracht eigenlijk (vraag ik me even af?)

DAt is denk ik het succes van Wilders, hij heeft iets compleet nieuws als je naar het verleden kijkt. De mensen willen verandering en hij lijkt het te kunnen bieden. (IK ZEG LIJKT HE, voordat het weer verkeerd opgevat wordt en ik hier weer te boek sta als racist / discriminator)

Geen idee of er eerder een links kabinet geweest is, ik kan het nergens terugvinden... Laatste jaren in elk geval niet.

Maar iets echt nieuws heeft Wilders niet. Tenminste, niets nieuwers dan wat andere partijen (denk aan de meer linkse partijen) niet ook bieden :)

Ik vind overigens niet dat hij echt iets niet kan bieden, ook niet dat het zo lijkt. Hij schreeuwt een berg plannen waar iedereen wel voor is maar vergeet er bij te vermelden dat die plannen compleet niet realistisch zijn en elkaar op sommige punten (de ambtenaren minder subsidie geven en meer agenten op straat) zelfs compleet tegenspreken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:50

Adil18 schreef:
Heino, aangezien ik die opmerking heb gemaakt zou ik je vriendelijk willen vragen mijn posts niet uit verband te trekken...

Ik zie geen sterke veranderingen in de aanbak betreft allochtonenbeleid als het gaat om linke partijen....Daar hebben we het al eens over gehad. Ik denk daarom ook dat de aanpak van vele linkse niet genoeg effect zal hebben.

Hoezo zouden de partijpunten van Wilders niet werken? Kijk bijv. naar het betalen van een waarborgsom bij gezinsvorming. Dit is in Denemark al doorgevoerd :j Voor de rest zijn veel ideeen van Wilders revolutionair dus is het inderdaad afwachten of het allemaal gaat lukken, hoewel ik denk dat zijn partijpunten echt gaan bijdragen aan zijn doel: Indammen van immigratie.

Dat laatste: Dat JIJ het als discriminatie ziet is in orde, dit hooeft echter niet voor iedereen zo te zijn. Daarmee ontkennen mensen als ik bijv. niks.. Zoals ik al eerder aangaf: ik zie het anders...

Je bent niet de enige die dit niet als discriminatie ziet hoor. De definitie hiervan is gewoon in de van dale vastgelegd dus daar valt niet over te discussieren.

Volgens mij ken jij de partijpunten van de linkse partijen niet eens want anders zou je niet kunnen zeggen dat ze weinig verschillen van de ex-huidige regering.

En ik blijf mezelf niet herhalen waarom Wilders' plannen niet zullen gaan werken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:53

Heino schreef:
Je bent niet de enige die dit niet als discriminatie ziet hoor. De definitie hiervan is gewoon in de van dale vastgelegd dus daar valt niet over te discussieren.

Volgens mij ken jij de partijpunten van de linkse partijen niet eens want anders zou je niet kunnen zeggen dat ze weinig verschillen van de ex-huidige regering.

En ik blijf mezelf niet herhalen waarom Wilders' plannen niet zullen gaan werken.

En jij de partijpunten van de PVV niet omdat je zegt dat Wilders geen plan van aanpak heeft en maar wat roept.....

Ik geef eerlijk toe dat ik me lang niet zo zeer verdiept heb in de punten van andere partijen omdat ik die niet interessant vind. Dat heb ik al eens eerder aangegeven...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:54

Adil18 schreef:
En jij de partijpunten van de PVV niet omdat je zegt dat Wilders geen plan van aanpak heeft en maar wat roept.....

Ik geef eerlijk toe dat ik me lang niet zo zeer verdiept heb in de punten van andere partijen omdat ik die niet interessant vind. Dat heb ik al eens eerder aangegeven...

Ik durf te zeggen dat ik de partijpunten van de PVV beter ken dan de gemiddelde PVV-aanhanger.
Als je de partijpunten niet goed kent hoe kan je dan in vredesnaam een mening hebben over die partijen?

Ik ga niet meer op jou reageren want ik vond de sfeer in dit topic heel fijn en constructief. Nu niet meer.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:55

Nou Shadow, afspraken of niet, misschien had het CDA ook wel hele goede en gegronde redenen om wel te blijven en is het niet aan een partij die toch echt de verkiezingen verloren had om dit punt zo zwaar te maken dat het kabinet wel moest vallen. Ik bedrijf zelf geen politiek dus excuses voor mijn simplistische mening.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:01

piezze schreef:
Nou Shadow, afspraken of niet, misschien had het CDA ook wel hele goede en gegronde redenen om wel te blijven

Dat zou kunnen. Ik vind het kwalijk dat ze dat niet hebben weten te verantwoorden. Ik vind dat afspraken opnieuw ter discussie gesteld moeten kunnen worden, maar, dan is het aan de partij die van de afspraak afwijkt om duidelijk te maken waarom je van die afspraak af moet wijken. En dat is niet bepaald gebeurd. Hoe het was gelopen als men dat wel had gedaan... dat kan denk ik niemand met zekerheid zeggen.

Citaat:
en is het niet aan een partij die toch echt de verkiezingen verloren had om dit punt zo zwaar te maken dat het kabinet wel moest vallen.
Ik vind dat zeker wel aan een partij als die in de regering zit. En staatsrechtelijk is dat ook zeker wel aan zo'n partij.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:04

Heino schreef:
Adil18 schreef:

Ik durf te zeggen dat ik de partijpunten van de PVV beter ken dan de gemiddelde PVV-aanhanger.
Als je de partijpunten niet goed kent hoe kan je dan in vredesnaam een mening hebben over die partijen?

Ik ga niet meer op jou reageren want ik vond de sfeer in dit topic heel fijn en constructief. Nu niet meer.

Heino, als jij alle punten van de PVV zo goed zou kennen zou je een paar uitspraken hebben gelaten als "Wilders roept maar wat, hij heeft geen plan van aanpak etc." Want je had op de site kunnen lezen wat hij wil doen met welke reden, hoe hij dit wil doen en welk effect hij hierbij verwacht...

Dat de discussie fijn liep kan ik niet zeggen aangezien jij het nodig vindt mensen persoonlijk aan te vallen. "Jij bent PVV-aanhanger, jij bent kortzichtig en naief". Zal ik misschien maar zo'n mooi blond kleurtje nemen als Wilders, dan kun je er nog een vooroordeel aan hangen....?

piezze

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:06

en ik discrimineer omdat ik vind dat een bevolkingsgroep met het grootste verdachtencijfer volgens het CBS zelf ook mee moet denken over mogelijke oplossingen en dit niet alleen aan de overheid over moet laten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:18

Volgens mij denken veel mensen uit die bevolkingsgroep waar jij het over hebt, prima mee over mogelijke oplossingen.
Ik vind dat er nooit een reden is om iemand te discrimineren, want wat maakt jou beter dan een ander? Meestal zegt zoiets meer over de discriminerende dan over de gediscrimineerde.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:20

Dan zijn wij het daar over eens dan Alet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:53

jameyskatje schreef:
gaat dit topic niet over de hoofddoek?? daar heb ik namelijk meer kennis over :P

ik had al eerder gereageerd. criminaliteit moet gewoon hard aangepakt worden!! absoluut, welke origine of religie dan ook. zwaardere straffen.

geloof me, ik baal ook van de KMetjes op straat hoor. ookal heb ik persoonlijk geen last van ze. ik zie gewoon hoe zij het verpesten voor anderen. jongeren die WEL wat van hun leven willen maken en die NIET overal tegenaan willen schoppen. ik zie hoe ze andere marokkanen een slechte naam geven. hoe ze hele wijken een slechte naam geven. hoe ze moslims een slechte naam geven.. dat is gewoon zuur.

enkel zie ik het verband met hoofdoeken dus niet..

ik vind het ook zo jammer dat dit soort discussies alleen maar meer verdeeldheid schept. was dat nou femke halsema? die daar vorige week op tv een leuke opmerking over maakte?
iets over 'je zit op een verjaardag en mensen overtreffen elkaar steeds meer in hun mening tot het uiteindelijk nergens meer over gaat.. weet niet meer hoe ze het beschreef, maar ik begrijp wat ze bedoeld.

mensen hebben een mening.. gaan elkaar aan zitten wakkeren, die mening wordt extremer en extremer.. ondertussen is de hele essentie zoek en wat men overhoud is 1 grote verdeeldheid en meeblatende mensen.

ik vind het ook erg jammer hoeveel mensen lopen te roepen en doen over de islam, soort wildersstyle, lekker imposant, maar dan verwijs ik graag door naar het filmpje in mijn onderschrift:). wat ik hier allemaal niet lees... jullie willen (bij wijze van spreken) mij, als moslima, hulp aanbieden die ik niet nodig heb. moslimvrouwen zijn onderdrukt, niet gelijkwaardig en blabla..

en wie krijgt de schuld? de islam.. waar ik zoveel van hou. of de mannen, terwijl ik er vele ken die ontzettend goed voor hun vrouw zijn, zorgen, liefhebben.. of cultuur; en dat is een punt. dat herken ik ook, misvormende culturen gemixed met een zogenaamde islam nu wonend in het westen.. tja....

maarja, wat ik soms op bokt lees,... voor mij is dat echt niet leuk, omdat het voor mij enkel iets moois is en ik weet, uit ervaring, dat wanneer je de islam goed praktiseerd het alles behalve negatief is. ik heb ervoor gekozen, ik heb er dingen voor opgegeven, ik sta ervoor.. ik krijg dagelijks genoeg 'kots' over me heen van mijn 'eigen volk', de hollanders..
maar ik hou van de islam, dus uiteraard verdedig ik het graag.

maargoed, veel gepraat, wat me dwars zit is de verdeeldheid.

islamieten worden (uit zelfverdediging?) enkel meer praktiserend of feller of gefrustreerder. niet-islamieten krijgen steeds extremere meningen over de moslims of/en islam. en wanneer dialoog niet meer mogelijk is............. vul zelf maar in.

maargoed, het is 1 tegen 100.

Terechte post. Het zoeken naar bewijzen dat de marokkaan de ware crimineel is draagt hier niet op positieve wijze aan bij. Het is toch werkelijk Ra-Buddha-Allah-Shiva-Godgeklaagd dat mensen hier serieus willen gaan laten zien wie hier de werkelijke slechterik is? Niemand mag anders gestraft worden dan wie dan ook, de strafmaat hoort gekoppeld te zijn aan de ernst van het vergrijp en niet aan iemands afkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:56

Shadow0 schreef:
piezze schreef:
Als jij met "links" bedoeld de PvdA dan begrijp ik wel dat hele volksstammen van hun balen en zij slecht scoren in de publieke opinie. Door hun actie is het huidige kabinet gevallen

Dat vind ik wel een heel simplistische weergave van de situatie. Je zou bv ook kunnen zeggen dat het CDA niet zomaar van de gemaakte afspraken had moeten willen wijken. Uiteindelijk was er toch iets vastgelegd in het regeerakkoord.

Citaat:
door het terugtrekken van de militairen en het feitelijk weer aan het lot overlaten van de afghanen. Deze actie verdient m.i. niet de schoonheidsprijs. Dan hadden we meteen niet naar afghanistan moeten gaan. Nu zijn de gesneuvelde nederlandse militairen ook nog voor niets gesneuveld.

Ten eerste was de Pvda geen regeringspartij toen deze beslissing genomen is. Ten tweede zijn er talloze redenen waarom je wel een deel van de tijd wilt helpen maar niet oneindig. Ten derde hebben zowel CDA als PvdA een afspraak gemaakt hierover. Als je het met die afspraak niet eens bent, moet je dat beide partijen kwalijk nemen, en die beslissing is niet twee weken geleden genomen maar al tijden terug.

Als je groepen beschuldigt, dan graag op de juiste gronden.

Ten vierde was het verzoek van de NAVO om mee te werken aan de afronding van de missies had niet op deze manier van tafel geveegd mogen worden, Nederland heeft zich hiermee ongelooflijk belachelijk gemaakt in de internationale wereld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:11

Lovely schreef:
Ten vierde was het verzoek van de NAVO om mee te werken aan de afronding van de missies had niet op deze manier van tafel geveegd mogen worden, Nederland heeft zich hiermee ongelooflijk belachelijk gemaakt in de internationale wereld.

Ik weet niet, volgens mij valt dat wel mee en het maakt mij eigenlijk ook niet uit. Wat kopen wij voor een imago? Welke concrete gevolgen zouden er zijn als ze ons 'belachelijk' vinden? Wel is het gewoon een situatie die veel te lang heeft voortgesleept en daarom uiteindelijk alleen maar verliezers kon hebben. Als er eerder veel duidelijker een beleid gekozen was, was het nooit zo verlopen. Maar dat valt alle partijen aan te rekenen: iedereen heeft het bewust uitgespeeld om niet eerder deuren dicht te gooien, in de hoop het naar hun eigen wensen om te kunnen buigen. Dat geldt m.i. voor pvda, cda en ook voor de navo zelf - die niet alleen maar een open verzoek hebben gedaan maar de boel ook redelijk hebben bespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:19

Jezelf belachelijk maken in de internationale wereld moet je natuurlijk nooit doen, dat is slecht voor de onderlinge betrekkingen. Misschien heb je het interview met Dick Berlijn (generaal b.d.) gezien dat op nrc.nl heeft gestaan, hij heeft redelijk helder uitgelegd wat de narigheid is aan het afschieten van deze missie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:57

Ik weet niet wat dit met hoofddoekjes te maken heeft, maar het gaf mij geen prettig idee dat Amerika zoveel druk uitoefende op ons land om een oorlog te continueren die zij indertijd veroorzaakt hebben door de Taliban van wapens en geld te voorzien.
Als Balk in de kwestie Irak rapport anders gereageerd had en Verhagen niet achter de rug van iedereen afspraken was gaan maken, dan was de inzet in Afghanistan gebleven zij het op een ander front en van een andere samenstelling.

Ik denk dat Amerika zich in deze meer belachelijk opgesteld heeft door voor de zoveelste keer zich met de interne zaken van een ander land te bemoeien.
Meestal is dat om een dictator aan te pakken, maar je kan Balkie toch moeilijk een dictator noemen.
Geert daarentegen, over wie dit topic gaat, heeft wel trekjes die aan de voorwaarden daarvoor voldoen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:21

Ik wil niet zover gaan Wilders met Hitler te vergelijken, die vergelijking gaat op veel te veel punten volledig mank. Hoewel er wel parallellen zijn, met name in de economische situatie zijn de verschillen ook levensgroot. En het is een makkelijke uitspraak.

Ik heb moeite met Wilders omdat hij voor mij veel te hard roept, je hem wel van enige mediageilheid kan betichten, tweespalt wil zaaien in de maatschappij en dat kan nooit tot iets goeds leiden en wat voor mij ook een belangrijk punt is is dat hij zijn financiers niet wil vrijgeven. Zolang je zijn financiers niet weet weet je nooit welke verborgen agenda hij (of wie dan ook) voert. Bij Rita Verdonk weet je dat haar financiers in de vastgoedhoek zitten, die graag bouwen en die bouwsels voor veel te veel geld willen verkopen. Bij Wilders kan iedereen erachter zitten, en het feit dat hij zijn financiers niet openbaar wil maken roept bij mij het idee op dat die financiers op z'n zachtst gezegd van twijfelachtig allooi zijn.

Voor mij zijn die punten, het tweespalt zaaien en het geheim houden van zijn financiers al voldoende reden om niet op hem te stemmen, en eerlijk gezegd ook om me niet verder te verdiepen in zijn programma.

Ik zie het hoofddoekjesverhaal dan ook alleen als stunt om zijn mediageilheid te bevredigen en te zorgen dat hij bij de gemeenteraadsverkiezingen niet vergeten word, ook al doet ie maar op 2 plaatsen mee. Het is een idioot voorstel dat geen enkel probleem op kan lossen en dus hooguit op goedkope sentimenten inspeelt (waarmee ik niet zeg dat elke PVV-stemmer dom, goedkoop of wat dan ook is! Ik ga graag uit van het gezonde verstand van mensen).

Van mij mogen trouwens alle religieuze uitingen verboden worden. Religie prima, thuis achter je voordeur. En zeker niet in de politiek. Geld voor christenen, moslims, joden, boedhisten, hindoes en elke andere gelovige.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:26

piezze schreef:
en ik discrimineer omdat ik vind dat een bevolkingsgroep met het grootste verdachtencijfer volgens het CBS zelf ook mee moet denken over mogelijke oplossingen en dit niet alleen aan de overheid over moet laten.

En wie zegt dat dit niet in heeeeeul veel gevallen al gebeurd, sterker nog, de mensen uit 'deze bevolkingsgroep' denken harder mee over een oplossing dan heel veel andere mensen die alleen maar klagen dat ze er last van hebben.

Ik zag dat Wilders gisteren is uitgeroepen tot winnaar van het eenvandaag debat. Ik heb het niet kunnen volgen helaas. Ik moet zeggen dat Wilders dat echt goed kan, en ik vind dat met name de CDA hier echt steken laat vallen. Die vind ik zeer zwak tot matig acteren in de debatten die ik tot nu toe heb gezien.
Overigens heb ik vorige week het debat van 15 februari ( NOVA? ik weet het niet meer ) nog eens bekeken thuis, toen vond ik Wilders een stuk minder. Ik vraag me wel af waar dat aan ligt, als ik de berichten zo lees misschien ook een beetje aan de onderwerpen.

Gisteravond wel Nova gekeken, en ik vond Rouwvoet daar sterk acteren. Ook al begon hij zelf met kiften, vlak nadat hij had uitgelegd dat dat nou bijdraagt aan de verloedering van de samenleving. Ik ben het zeker niet altijd met die man eens, maar hij kan het goed en constructief brengen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:25

Zesiram schreef:
piezze schreef:

En wie zegt dat dit niet in heeeeeul veel gevallen al gebeurd, sterker nog, de mensen uit 'deze bevolkingsgroep' denken harder mee over een oplossing dan heel veel andere mensen die alleen maar klagen dat ze er last van hebben.

Ik zag dat Wilders gisteren is uitgeroepen tot winnaar van het eenvandaag debat. Ik heb het niet kunnen volgen helaas. Ik moet zeggen dat Wilders dat echt goed kan, en ik vind dat met name de CDA hier echt steken laat vallen. Die vind ik zeer zwak tot matig acteren in de debatten die ik tot nu toe heb gezien.
Overigens heb ik vorige week het debat van 15 februari ( NOVA? ik weet het niet meer ) nog eens bekeken thuis, toen vond ik Wilders een stuk minder. Ik vraag me wel af waar dat aan ligt, als ik de berichten zo lees misschien ook een beetje aan de onderwerpen.

Gisteravond wel Nova gekeken, en ik vond Rouwvoet daar sterk acteren. Ook al begon hij zelf met kiften, vlak nadat hij had uitgelegd dat dat nou bijdraagt aan de verloedering van de samenleving. Ik ben het zeker niet altijd met die man eens, maar hij kan het goed en constructief brengen.

Fair is fair, ik heb gisteren gehoord dat "debatdeskundigen" vonden dat Bos sterker was in het debat dan Wilders...Helaas geen verdere toelichting bij, had het op de radio gehoord. Ik ben benieuwd waarom...En ik ben ook best wel nieuwschierig of deze "debatdeskundigen" kunnen verklaren waarom mensen dan Wilders tot winnaar van het debat hebben gemaakt i.p.v. Bos....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:30

Ik geloof dat het een internet opiniepeiling was waar de mensen maar heel kort de tijd voor kregen.
Ik had het ook niet ingevuld ;) .

Maar eigenlijk vind ik dat de media zich gedraagt of het al om de landelijke verkiezingen gaat, vanavond weer de lijsttrekkers bij P&W

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:55

Adil18 schreef:

- SP wil dat asielzoekers meer mogelijkheden krijgen om tijdens hun procedure te werken om zo te kunnen meebetalen aan hun opvang, die veel beter van kwaliteit moet zijn.
- SP is zeer terughoudend als het gaat om arbeidsmigratie (in tegenstelling tot bijv. het CDA en PvdA).
- SP wil meer geld en middelen voor opvang van vluchtelingen in de regio.
- Het grote verschil tussen SP en CDA over vrijheid in onderwijs (SP is voor gemengde scholen en modernisering van artikel 23 van de Grondwet, heeft uiteindelijk ook te maken met integratie)

En dan heb ik het nog niet eens over het beleid op andere vlakken. Want het gaat tenslotte om het totaalplaatje.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:01

Toekie schreef:
Adil18 schreef:

- SP wil dat asielzoekers meer mogelijkheden krijgen om tijdens hun procedure te werken om zo te kunnen meebetalen aan hun opvang, die veel beter van kwaliteit moet zijn.
- SP is zeer terughoudend als het gaat om arbeidsmigratie (in tegenstelling tot bijv. het CDA en PvdA).
- SP wil meer geld en middelen voor opvang van vluchtelingen in de regio.
- Het grote verschil tussen SP en CDA over vrijheid in onderwijs (SP is voor gemengde scholen en modernisering van artikel 23 van de Grondwet, heeft uiteindelijk ook te maken met integratie)

En dan heb ik het nog niets eens over het beleid op andere vlakken. Want het gaat tenslotte om het totaalplaatje.

De strekking van de punten komt neer op wat wel al jaren hebben: Een opendeurbeleid. Waarom NOG aantrekkelijker maken naar Nederland te gaan?

Als het ook om andere vlakken gaat, waarom wordt PVV dan in deze discussie alleen betreft het immigratiebeleid besproken?

Ik ga hier voor de rest niet meer op in. Zoals in het andere topic al te lezen valt heb ik geen zin meer in die discussie. Sparta plaatste daar in het andere topic een goede post over, daabij sluit ik me helemaal aan.