gaat dit topic niet over de hoofddoek?? daar heb ik namelijk meer kennis over

ik had al eerder gereageerd. criminaliteit moet gewoon hard aangepakt worden!! absoluut, welke origine of religie dan ook. zwaardere straffen.
geloof me, ik baal ook van de KMetjes op straat hoor. ookal heb ik persoonlijk geen last van ze. ik zie gewoon hoe zij het verpesten voor anderen. jongeren die WEL wat van hun leven willen maken en die NIET overal tegenaan willen schoppen. ik zie hoe ze andere marokkanen een slechte naam geven. hoe ze hele wijken een slechte naam geven. hoe ze moslims een slechte naam geven.. dat is gewoon zuur.
enkel zie ik het verband met hoofdoeken dus niet..
ik vind het ook zo jammer dat dit soort discussies alleen maar meer verdeeldheid schept. was dat nou femke halsema? die daar vorige week op tv een leuke opmerking over maakte?
iets over 'je zit op een verjaardag en mensen overtreffen elkaar steeds meer in hun mening tot het uiteindelijk nergens meer over gaat.. weet niet meer hoe ze het beschreef, maar ik begrijp wat ze bedoeld.
mensen hebben een mening.. gaan elkaar aan zitten wakkeren, die mening wordt extremer en extremer.. ondertussen is de hele essentie zoek en wat men overhoud is 1 grote verdeeldheid en meeblatende mensen.
ik vind het ook erg jammer hoeveel mensen lopen te roepen en doen over de islam, soort wildersstyle, lekker imposant, maar dan verwijs ik graag door naar het filmpje in mijn onderschrift:). wat ik hier allemaal niet lees... jullie willen (bij wijze van spreken) mij, als moslima, hulp aanbieden die ik niet nodig heb. moslimvrouwen zijn onderdrukt, niet gelijkwaardig en blabla..
en wie krijgt de schuld? de islam.. waar ik zoveel van hou. of de mannen, terwijl ik er vele ken die ontzettend goed voor hun vrouw zijn, zorgen, liefhebben.. of cultuur; en dat is een punt. dat herken ik ook, misvormende culturen gemixed met een zogenaamde islam nu wonend in het westen.. tja....
maarja, wat ik soms op bokt lees,... voor mij is dat echt niet leuk, omdat het voor mij enkel iets moois is en ik weet, uit ervaring, dat wanneer je de islam goed praktiseerd het alles behalve negatief is. ik heb ervoor gekozen, ik heb er dingen voor opgegeven, ik sta ervoor.. ik krijg dagelijks genoeg 'kots' over me heen van mijn 'eigen volk', de hollanders..
maar ik hou van de islam, dus uiteraard verdedig ik het graag.
maargoed, veel gepraat, wat me dwars zit is de verdeeldheid.
islamieten worden (uit zelfverdediging?) enkel meer praktiserend of feller of gefrustreerder. niet-islamieten krijgen steeds extremere meningen over de moslims of/en islam. en wanneer dialoog niet meer mogelijk is............. vul zelf maar in.
maargoed, het is 1 tegen 100.