[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:55

Alves schreef:
Nou zo bedoelde ik het niet.
Wilde dus invullen ALLE allochtonen...
Maar dat is wel kort door de bocht van mezelf, want we zijn immers allemaal mensen ;)

+:)+ Precies, en ik heb het gevoel dat dát nou juist zo vergeten wordt in deze campagne van de PVV

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:55

oh gelukkig, ik ben oprecht blij dat je dit opschrijft.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:59

:o Ik ben vandaag goed bezig!
Ongelovelijk=Ongelooflijk/ ongelofelijk
en
Voorsteldt= voorstelt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:22

[/quote]Heino
Maar ga je nu uitleggen wat er mis is met langetermijnoplossingen zoals preventie, rehabilitatie en dergelijke, Alves?

Ik blijf bij de gedachte dat iemand die in staat is een ander te vermoorden,niet gerehabiliteerd mag/ kan worden.

Het op de kerfstok hebben van een moord, het niet kunnen beheersen, voor god (lot of hoe mensen het willen noemen) spelen.

Nee ik geloof niet in rehabilitatie op dat gebied. Alleen al om het feit dat het leven van een slachtoffer genomen is en de dader een leven aangereikt krijgt.

En al helpt deze methode wel, dan nog ben ik hier absoluut niet voor!

Alleen al als ik kijk naar de risico's die er worden genomen om zo een crimineel op vrije voet te zetten,
ieder onschuldig vermoord mens (die er niet voor kiest) is er 1.

Een moordenaar kiest er voor iemand te doden, daar hangen consequenties aan en ik ga voor de consequenties die de PVV hieraan stelt.

doei

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:23

Wat de preventie betreft:
Minder boetes schrijven en boeven vangen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:25

Dus jij hebt liever dat mensen levenslang opgesloten worden, waar ze enorm veel kosten maken???

Waarom geloof je niet dat mensen kunnen veranderen?

En waarom kies je liever een methode die bewezen niet werkt dan een methode die bewezen wél werkt???

En preventie is juist het voorkómen van misdaden. Zorgen dat er überhaupt geen mensen vermoord, verkracht etc. worden. Ik begrijp niet hoe dat slecht kan zijn.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:31

Alves schreef:
Wat de preventie betreft:
Minder boetes schrijven en boeven vangen!

Mensen die te hard en door rood rijden zijn net zo goed strafbaar hoor. Ze kunnen daardoor bijvoorbeeld iemand doodrijden.
Preventie is juist voorkomen dat je boeven moet vangen :+ .

Verder zijn er natuurlijk ook genoeg criminelen die geen moord op hun geweten hebben, wat doe je daarmee?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:40

Fileprobleem?
Ik ben niet van plan om met de fiets te gaan, ik maak lange afstanden.

Ik ben niet van plan om in een bus/ trein/ tram te staan (denk niet dat er plek is om te zitten), met gerehabiliteerde criminelen, telefonerende mensen, sommige niet fris ruikende personen, fluitend gajes en er ook nog voor betalen?!!!

Dan kies ik liever ervoor om een auto te onderhouden, let wel, een auto met groen A label.

Hierin moet ik dus ook met de PVV meegaan. Meer wegen aanleggen, dus minder file.
Andere partijen houden het er nog weleens op na, de hele binnenstad autovrij te maken!!!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:43

Sorry ik zie nu de andere vragen pas...
Ik kom hier later op terug, vriendlief wil eten :D
Slechte huisvrouw :+
Ik lees me later weer in...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:15

Alves schreef:
Meer wegen aanleggen, dus minder file.

Leuk bedacht....maar op een gegeven moment is alles vol! En dan maakt een weg méér niets meer uit, omdat iedereen een plekje moet vinden in de stad waar iedereen naar toe rijdt. En dus moet er toch iets anders worden bedacht.

Ik begrijp steeds beter waarom Wilders zo aantrekkelijk is; hij maakt het o zo gecompliceerde leven een stuk simpeler. Helaas is de werkelijkheid vaak een stuk weerbarstiger...

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:27

Wonen er niet te veel mensen in dit land. Het is maar een klein landje en we gaan straks richting de 17 miljoen inwoners. We zitten allemaal op een kluitje en worden steeds intoleranter. Als ik alleen al naar Barendrecht kijk.Ik ben hier geboren en getogen. Vroeger was het een durpie nu hebben we ruim 50000 inwoners!! Ik heb echt het idee dat mensen zich steeds meer gaan irriteren aan elkaar.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:41

windhond schreef:
Wonen er niet te veel mensen in dit land. Het is maar een klein landje en we gaan straks richting de 17 miljoen inwoners. We zitten allemaal op een kluitje en worden steeds intoleranter. Als ik alleen al naar Barendrecht kijk.Ik ben hier geboren en getogen. Vroeger was het een durpie nu hebben we ruim 50000 inwoners!! Ik heb echt het idee dat mensen zich steeds meer gaan irriteren aan elkaar.

Nou gelukkig stijgen de emigratiecijfers de laatste jaren flink. Jammer alleen dat het de hoogopgeleiden zijn die vertrekken.
En die vertrekken niet om de allochtonen maar om de negatieve, benauwde, kleinburgelijke sfeer die hier de laatste jaren heerst. Ik ken persoonlijk al 4 stellen die mede om die reden graag een baan in het buitenland aannamen.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:21

windhond schreef:

Hoeveel inwoners had Barendecht voor je gevoel 20 jaar geleden dan?
De oppervlakte is ook wel wat groter geworden.

Het probleem is niet dat NL vol is, het probleem is dat immigranten niet goed verdeeld zijn en vaak met veel in 1 wijk wonen (niet alleen een probleem met immigranten) dit is mi in ieder geval deels veroorzaakt doordat die wijken goedkoop zijn en ze dus nergens anders kunnen wonen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:39

:j
Ik moet echt erg mijn best doen om veel mensen van oorspronkelijk autochone afkomst te spotten waar ik woon. Dat is eigenlijk vooral zichtbaar in 2 of 3 wijken. In twee van die wijken heb ik gewoond toen ik minder te besteden had. Ik moet zeggen: ik had vooral last van de studentenfeestjes die er plaats vonden in de wijk. Niet van de allochtone mensen die daar woonden. De buurvrouw bakte voor mij altijd van die lekkere Turkse pizza's extra. :D

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:40

Kev

Voor mijn gevoel ??? Feit is dat er toen amper 10000 mensen woonden. Maar alles moest hier volgebouwd worden tot aan Rhoon aan toe.

Na de oorlog werden de mensen gestimuleerd om te gaan emigreren want er woonden teveel mensen in Nl. Hoeveel mensen woonden er toen hier? 10 a 11 miljoen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:44

Ach welnee, Nederland is helemaal niet zo vol. Grote delen in Groningen, Friesland, Overijssel, Gelderland en Limburg hebben ruimte zat. Om maar niet te spreken van hier vlak over de grens waar je niet voor niets een vrijstaand huis met veel grond voor 2 ton koopt.

De Randstad is vol. Tuurlijk. Maar je hoeft natuurlijk ook niet persé daar te wonen. Wij wonen in Twente terwijl mijn man in Woerden werkt. En we wonen wel bewust hier. Geen files, rust, goedkopere huizen, mooiere omgeving :D :D

Nederland vol is een zeer relatief begrip.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:52

Ja dat is makkelijk praten als je in Twente woont.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:29

windhond schreef:
Kev

Voor mijn gevoel ??? Feit is dat er toen amper 10000 mensen woonden. Maar alles moest hier volgebouwd worden tot aan Rhoon aan toe.

Na de oorlog werden de mensen gestimuleerd om te gaan emigreren want er woonden teveel mensen in Nl. Hoeveel mensen woonden er toen hier? 10 a 11 miljoen?

Dat klopt niet helemaal. Mensen werden toen niet gestimuleerd omdat NL te vol was maar ze werden met aantrekkelijke regelingen gestimuleerd weg te gaan door landen als Canada, Australie en de VS omdat het daar te leeg was. Het was meer een pull dan een push factor.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:41

En de regering was bang voor overbevolking .

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:50

windhond schreef:
En de regering was bang voor overbevolking .

Oeh, sorry, je hebt gelijk :o Ik heb het even opgezocht en de NL regering moedigde het inderdaad ook aan uit angst voor overbevolking en werkloosheid.

Ik zou zelf ook willen emigreren (omdat ik bepaalde landen een aantrekkelijker klimaat en cultuur vind hebben) maar helaas willen de andere landen ons niet meer zomaar hebben zoals toen ;(

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:54

Wij zouden graag naar het noorden willen (groningen) maar het valt niet mee om een baan te vinden

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:04

Nee, dat is lastig. De meeste bedrijven zitten toch in de randstad. Dat is wel iets waar de overheid bij kan helpen en wat ze ook wel hebben gedaan (IBG naar Groningen, Belastingdienst naar Apeldoorn). Ze zouden het aantrekkelijk kunnen maken voor bedrijven om in de provincie te gaan vestigen.
Dan spreid alles zich wat meer en dan zouden misschien ook een hoop problemen worden opgelost.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:10

Ja dat denk ik ook . Alles zit zo gecontreerd in de randstad.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:50

windhond schreef:
Ja dat is makkelijk praten als je in Twente woont.

In Twente wonen is wel een bewuste keus. Ik ben een geboren Amsterdammer en heb jaren in de Randstad (Amsterdam en Utrecht) gewoon. Dus ik weet wel waar ik het over heb. Je mist in Twente een aantal dingen, maar je krijgt er ook zaken voor terug.

En nogmaals je hoeft niet persé in de Randstad te (blijven) wonen. Wij wonen ook hier terwijl mijn man een baan in het westen heeft. Dat is een keuze. Anderhalf uur reistijd. Maar aan de andere kant: als ik van Amsterdam Noord naar Zuid moest voor school zat ik ook een uur in de bus en de tram. Dus zoveel verschil is er nu ook weer niet in reistijd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:33

Ik hoorde net live muziek, ik naar buiten kijken, liepen er mensen van de SP met een stel blazers rond te praten met mensen op straat en folders uit te delen. Erg leuk :D