jameyskatje schreef:anshrop schreef:ik denk dat jij beetje probeert het effect hiervan te minimaliseren, voor je zelf te verstoppen, het minder erg te maken
nou het tegendeel hor
ik vind het juist jammer dat er nergens meer een zuivere sharia is. zuiver, zoasls het hoort, zonder die westerse invloeden.. mocht dat nog bestaan had het zeker een optie geweest om naar te emigreren.
ik als moslim zou noooiiit iets van mijn geloof voor mezelf verstoppen! waarom wel? ik geloof, ben overtuigd van die waarheid, ik hou ervan, ben er trots op.. zou me er nooit voor schamen.
hoe moet ik iets 'minder erg' maken terwijl ik het niet erg vind?
verschil is.. ik heb een aantal lessen gevolgd over deze wet en bijeenkomsten bezocht en er zelf studie naar gedaan, dit in combinatie met mijn liefde en geloof in de islam en het praktiseren ervan maakt mij anders dan jou. verschil is dus het geloof en kennis.
Jij vindt het dus niet erg dat vrouwen gestenigd worden, handen afgehakt worden, homo's gedood, opgehangen worden en vervolgd voor hun sexuele geaardheid, dat vrouwen in afghanistan niet naar school mogen, in saudi geen auto mogen rijden, ga zo maar even door? Heel, heel er naief. Jouw geloof heeft hele nare kanten, je ogen daarvoor sluiten is ontzettend gevaarlijk! meid, wil jij leven naar de sharia, verhuis een poosje naar Iran, daar is hij grotendeels van kracht, samen met het gewoonterecht, kun jij je hart ophalen!!!!! En daarna wil ik deze discussie graag nogmaals met je voeren.