Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:15

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:20

Polaris schreef:
Gelukkig kan Wilders nooit een (gekwalificeerde) meerderheid krijgen om bovenstaande bepalingen te doen wijzigen.

Dat niet nee, maar hij praat een boel Nederlanders wel een Moslim fobie aan
Cessario, jouw links ga ik straks uitgebreid lezen, moet eerst naar school ;)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:37

Heino schreef:
Polaris schreef:
Gelukkig kan Wilders nooit een (gekwalificeerde) meerderheid krijgen om bovenstaande bepalingen te doen wijzigen.

Dat niet nee, maar hij praat een boel Nederlanders wel een Moslim fobie aan
Cessario, jouw links ga ik straks uitgebreid lezen, moet eerst naar school ;)

Klopt, en dat valt dan weer (tot op zekere hoogte) onder de vrijheid van meningsuiting.
En helaas willen veel Nederlanders dat blijkbaar horen.
We doen er niets aan! Mijn hoop op dat mensen wel beter weten dan voor de praatjes van Wilders te vallen is al lang gevaren..
Er zijn helaas nog een hoop mensen die het groter geheel niet willen zien, maar alleen vanuit zichzelf denken.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:44

Die man maakt zich druk om niks.

Hoe kun je het trouwens verzinnen: belasting heffen op hoofddoekjes... :roll:

Mijn arme oude Omatje, die gaat al jaren met een hoofddoekje de straat op omdat haar watergolf er anders uitwaait _O-. Goede kennis van mij heeft borstkanker en is inmiddels kaal en gaat ook met een hoofddoekje de straat op, zou zij dat dan weer kunnen terug vragen bij haar jaarlijkse aangifte?

Mafkees...

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:02

peanutbutter schreef:
En wat als ze daar niet geboren zijn, maar in Nederland?
Dan is Nederland toch hun land van herkomst?

En hoe wil je het juridisch gaan doen zonder dat je, je moet verantwoorden bij het EHRM? (eur. hof voor de rechten van de mens)
Want geloof me die gaan dat niet pikken en groot gelijk ook.

Ja maar ik vraag me af waarom vele jongeren dan wel een dubbel paspoort hebben als nederland hun land van herkomst is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:07

noudy schreef:
Ja maar ik vraag me af waarom vele jongeren dan wel een dubbel paspoort hebben als nederland hun land van herkomst is?

Voor een deel is dat gedwongen, dat krijgen ze of ze het willen of niet erbij, net zoals ze geen Westerse naam mogen hebben.
Zaken waar men nu op alle fronten mee bezig is. Bij voorbeeld door de ambtenaren van de burgerlijke stand daar niet aan mee te laten werken.

_lautje_

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:23

Mijn vriend is van Turkse komaf en hij kreeg automatisch een Turks paspoort erbij. Onze (toekomstige) kinderen krijgen die er ook zo bij.

En waarom zou je geen dubbele nationaliteit hebben? Is toch niks mee mis. Als ik een Zwistsers paspoort erbij kreeg zou ik ook niet klagen. Altijd mooi wonenn in een dergelijk belastingparadijs :Y)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:40

peanutbutter schreef:
Mijn vriend is van Turkse komaf en hij kreeg automatisch een Turks paspoort erbij. Onze (toekomstige) kinderen krijgen die er ook zo bij.

En waarom zou je geen dubbele nationaliteit hebben? Is toch niks mee mis. Als ik een Zwistsers paspoort erbij kreeg zou ik ook niet klagen. Altijd mooi wonenn in een dergelijk belastingparadijs :Y)

Exactly :D

Vriend van mij is ook Turks. Als hij afstand doet van zijn Turkse nationaliteit mag hij niet eens van zijn familie erven, laten ze eerst daar eens iets aan doen voordat ze beginnen over dubbele nationaliteiten !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:46

San1978 schreef:
Vriend van mij is ook Turks. Als hij afstand doet van zijn Turkse nationaliteit mag hij niet eens van zijn familie erven, laten ze eerst daar eens iets aan doen voordat ze beginnen over dubbele nationaliteiten !

Ja daar zijn nog een hoop rare dingen. En ach 2 paspoorten doet geen pijn.

Ik vind het wel schandelijk dat wanneer een totaal geintrigeerd stel hun kind een Westerse naam wil geven dat dat door de ambtenaar geweigerd wordt. En die gevallen komen steeds vaker voor omdat jonge werkende mensen ondervonden hebben dat hun namen ze aardig in de weg staan bij het verkrijgen van werk. En dat willen ze hun kinderen niet aandoen, maar zijn machteloos.
Dat soort zaken en de eventueel gedwongen dienstpicht en het erfrecht zou toch eens flink onder de loep moeten komen

(zou een mooie verkiezings onderwerp zijn voor een andere partij dan Wilders)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:19

Mijn vriend heeft ook twee paspoorten, Engeland en Australië. Niets mis mee toch? En dat heeft hij oa. in Duitsland, Spanje en Engeland gewoond de afgelopen jaren. Wereldburger! :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:58

daar is niets mis mee. maar zodra een persoon een nederlands en marokkaans paspoort heeft schijnt er wel iets mis te zijn

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:35

San1978 schreef:
peanutbutter schreef:

Exactly :D

Waarom? Hij kan natuurlijk ook alleen een turks paspoort hebben :+ Kan hij erven wat hij wil :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:44

Lyonesse schreef:
Waarom? Hij kan natuurlijk ook alleen een turks paspoort hebben :+ Kan hij erven wat hij wil :D

Sorry hoor maar zelfs de smilies maken zon uitspraak niet minder walchelijk

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:54

sarabande schreef:
Lyonesse schreef:

Mag je walchelijk vinden. t is een serieuze vraag. Als ik zou emigreren zou ik gewoon mijn nederlandse paspoort houden, en er niet nog 1 bij willen. Ik ben immers een nederlander en mocht ik naar bijv brazilie verhuizen, was ik dat nog steeds en geen braziliaan. Ik snap het probleem dus niet zo wat betreft het behouden van je eigen paspoort en dat er altijd meteen wordt geroepen als het over dubbele nationaliteiten gaat, je je marokkaanse/turkse/amerikaanse paspoort niet in kunt leveren. Hoeft toch ook niet, je kunt ook gewoon dat paspoort houden?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:57

Lyonesse, als je geen paspoort hebt van het land(buiten europa) waar je woont ben je illegaal.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:59

Chrisje92 schreef:
Lyonesse, als je geen paspoort hebt van het land(buiten europa) waar je woont ben je illegaal.

Is dat zo? Heb ik nog nooit gehoord namelijk :) Je kunt het toch ook met verblijfsvergunningen regelen? Mijn moeder heeft zo bijvoorbeeld in amerika gewoont, maar is nooit amerikaan geweest. Woont nu in duitsland en is nog steeds nederlander.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:02

Dood laten gaan en begraven die kerel. Klinkt grof, maar zo denk ik erover.
Nederland een vrij land? Misschien maar met Wilders zeker niet en moslims etc mogen zich niet vrij voelen, omdat ze de Koran lezen. Nou sorry en normaal heb ik het ook niet zo op buitenlandse mensen (meer moslims etc), maar iedereen heeft zijn eigen geloof en hun ook en dat kán je gewoon niet verbieden..
Hij denkt dus van wel en vind het raar dat er bedreigingen tegen hem lopen etc etc. Nou sorry, maar als ik een moslim was geweest, zou ik hetzelfde doen.
Tuurlijk zullen een van zijn uitspraken wel beter zijn als het zou gebeuren, maar verder is het een kl*relijer..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:05

Lyonesse schreef:
Chrisje92 schreef:

Is dat zo? Heb ik nog nooit gehoord namelijk :) Je kunt het toch ook met verblijfsvergunningen regelen? Mijn moeder heeft zo bijvoorbeeld in amerika gewoont, maar is nooit amerikaan geweest. Woont nu in duitsland en is nog steeds nederlander.

Hmm kan ook wel, misschien heb ik het wel fout :') Even kijken of ik het kan vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:06

sarabande schreef:
Lyonesse schreef:

Wat is er walgelijk aan dan? Is toch gewoon 'deels' de waarheid?

Mijn oom en tante hebben in Amerika gewoond op een verblijfsvergunning, niks geen Amerikaans paspoort. Gewoon een Nederlander die in Amerika woont. Zelfde geld voor een vriend van mij die in Zuid-Afrika zit.

Edit: Ik vind het heel moeilijk te voorspellen waar Wilders gaat eindigen. De steun aan zijn partij is zó hoog momenteel en hij heeft ook echt wel goede punten (ik geloof dat deze al genoemd zijn)... Beetje jammer dat het negatieve gedeelte overheerst.

Ik ga verder niet in op wat ik vind van criminele Moslims, Christenen, Joden of wat dan ook maar in onze samenleving. Maar ik kan niet zeggen dat ik per definitie tegen een uitzettingsbeleid ben...
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 04-11-09 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:07

Lyonesse, misschien kun je eerst eens gaan googlen wat de nadelen zijn van het niet hebben van een NL paspoort. Zodra je volledig geinformeerd bent praat ik graag nog eens met je verder.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:10

Lyonesse schreef:
Mag je walchelijk vinden. t is een serieuze vraag. Als ik zou emigreren zou ik gewoon mijn nederlandse paspoort houden, en er niet nog 1 bij willen. Ik ben immers een nederlander en mocht ik naar bijv brazilie verhuizen, was ik dat nog steeds en geen braziliaan. Ik snap het probleem dus niet zo wat betreft het behouden van je eigen paspoort en dat er altijd meteen wordt geroepen als het over dubbele nationaliteiten gaat, je je marokkaanse/turkse/amerikaanse paspoort niet in kunt leveren. Hoeft toch ook niet, je kunt ook gewoon dat paspoort houden?

Als ik zou, het is allemaal zo gemakkelijk gezegd.

Daarbij gaat het niet over mensen die emigreren, die allochtonen van boven de 65 tot 75 veroorzaken weinig deining. Het gaat(waarom is dat toch zo moeilijk te begrijpen voor Wilders aanhangers) over mensen die hier geboren en getogen zijn en daarom bij hun geboorte een Nederlands paspoort en in sommige gevallen daarbij ook ongewild een ander paspoort krijgen.
Een groot deel van die mensen zijn en voelen zich Nederlander, waarom zouden ze dat Nederlandse paspoort dan moeten inleveren????

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:25

San1978 schreef:
Lyonesse, misschien kun je eerst eens gaan googlen wat de nadelen zijn van het niet hebben van een NL paspoort. Zodra je volledig geinformeerd bent praat ik graag nog eens met je verder.

Wat dan? Dat je niet mag stemmen? Nou en? Werken mag je zonder nederlandse nationaliteit, huizen huren mag je zonder nederlandse nationaliteit, boodschappen doen, abbo's afsluiten en een uitkering kun je ook krijgen zonder nederlandse nationaliteit.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:27

sarabande schreef:
Lyonesse schreef:

Daarbij gaat het niet over mensen die emigreren, die allochtonen van boven de 65 tot 75 veroorzaken weinig deining. Het gaat(waarom is dat toch zo moeilijk te begrijpen voor Wilders aanhangers) over mensen die hier geboren en getogen zijn en daarom bij hun geboorte een Nederlands paspoort en in sommige gevallen daarbij ook ongewild een ander paspoort krijgen.
Een groot deel van die mensen zijn en voelen zich Nederlander, waarom zouden ze dat Nederlandse paspoort dan moeten inleveren????

Daar gaat het hier NIET om. Het gaat hier om nakomelingen van gastarbeiders, asielzoekers en ook buitenlanders die hier op wat voor andere manier dan ook heengekomen zijn.

Daarnaast ben ik geen wilders-aanhanger en hoef je zelfs al was ik dat wel, niet te doen of ik dom ben >;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:39

Lyonesse schreef:
sarabande schreef:

Daar gaat het hier NIET om. Het gaat hier om nakomelingen van gastarbeiders, asielzoekers en ook buitenlanders die hier op wat voor andere manier dan ook heengekomen zijn.

Daarnaast ben ik geen wilders-aanhanger en hoef je zelfs al was ik dat wel, niet te doen of ik dom ben >;)

Die nakomelingen van gastarbeiders zijn toch geen emigranten, of mensen die hier even naar toe verhuizen, die wonen hier en zijn hier geboren. Sorry hoor de enige die zegt dat iemand je dom noemt ben jezelf maar vind je jouw antwoord dan slim????

Ik zou, om de discussie een beetje zuiver te houden de mensen die hier naar toe gevlucht zijn om hun leven te redden, even buiten beschouwing laten. Is trouwens niet van toepassing velen van hen hebben niet eens 1 paspoort, laat staan 2

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:16

Haha, wat een bak om vluchtelingen in het rijtje te noemen mensen met een Nederlands paspoort en van het land van herkomst!! _O-