Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Polaris schreef:Gelukkig kan Wilders nooit een (gekwalificeerde) meerderheid krijgen om bovenstaande bepalingen te doen wijzigen.
Dat niet nee, maar hij praat een boel Nederlanders wel een Moslim fobie aan
Cessario, jouw links ga ik straks uitgebreid lezen, moet eerst naar school
peanutbutter schreef:En wat als ze daar niet geboren zijn, maar in Nederland?
Dan is Nederland toch hun land van herkomst?
En hoe wil je het juridisch gaan doen zonder dat je, je moet verantwoorden bij het EHRM? (eur. hof voor de rechten van de mens)
Want geloof me die gaan dat niet pikken en groot gelijk ook.
noudy schreef:Ja maar ik vraag me af waarom vele jongeren dan wel een dubbel paspoort hebben als nederland hun land van herkomst is?
peanutbutter schreef:Mijn vriend is van Turkse komaf en hij kreeg automatisch een Turks paspoort erbij. Onze (toekomstige) kinderen krijgen die er ook zo bij.
En waarom zou je geen dubbele nationaliteit hebben? Is toch niks mee mis. Als ik een Zwistsers paspoort erbij kreeg zou ik ook niet klagen. Altijd mooi wonenn in een dergelijk belastingparadijs
San1978 schreef:Vriend van mij is ook Turks. Als hij afstand doet van zijn Turkse nationaliteit mag hij niet eens van zijn familie erven, laten ze eerst daar eens iets aan doen voordat ze beginnen over dubbele nationaliteiten !
San1978 schreef:peanutbutter schreef:Mijn vriend is van Turkse komaf en hij kreeg automatisch een Turks paspoort erbij. Onze (toekomstige) kinderen krijgen die er ook zo bij.
En waarom zou je geen dubbele nationaliteit hebben? Is toch niks mee mis. Als ik een Zwistsers paspoort erbij kreeg zou ik ook niet klagen. Altijd mooi wonenn in een dergelijk belastingparadijs
Exactly![]()
Vriend van mij is ook Turks. Als hij afstand doet van zijn Turkse nationaliteit mag hij niet eens van zijn familie erven, laten ze eerst daar eens iets aan doen voordat ze beginnen over dubbele nationaliteiten !
sarabande schreef:Lyonesse schreef:Waarom? Hij kan natuurlijk ook alleen een turks paspoort hebbenKan hij erven wat hij wil
Sorry hoor maar zelfs de smilies maken zon uitspraak niet minder walchelijk
Chrisje92 schreef:Lyonesse, als je geen paspoort hebt van het land(buiten europa) waar je woont ben je illegaal.
Lyonesse schreef:Chrisje92 schreef:Lyonesse, als je geen paspoort hebt van het land(buiten europa) waar je woont ben je illegaal.
Is dat zo? Heb ik nog nooit gehoord namelijkJe kunt het toch ook met verblijfsvergunningen regelen? Mijn moeder heeft zo bijvoorbeeld in amerika gewoont, maar is nooit amerikaan geweest. Woont nu in duitsland en is nog steeds nederlander.
sarabande schreef:Lyonesse schreef:Waarom? Hij kan natuurlijk ook alleen een turks paspoort hebbenKan hij erven wat hij wil
Sorry hoor maar zelfs de smilies maken zon uitspraak niet minder walchelijk
Lyonesse schreef:Mag je walchelijk vinden. t is een serieuze vraag. Als ik zou emigreren zou ik gewoon mijn nederlandse paspoort houden, en er niet nog 1 bij willen. Ik ben immers een nederlander en mocht ik naar bijv brazilie verhuizen, was ik dat nog steeds en geen braziliaan. Ik snap het probleem dus niet zo wat betreft het behouden van je eigen paspoort en dat er altijd meteen wordt geroepen als het over dubbele nationaliteiten gaat, je je marokkaanse/turkse/amerikaanse paspoort niet in kunt leveren. Hoeft toch ook niet, je kunt ook gewoon dat paspoort houden?
San1978 schreef:Lyonesse, misschien kun je eerst eens gaan googlen wat de nadelen zijn van het niet hebben van een NL paspoort. Zodra je volledig geinformeerd bent praat ik graag nog eens met je verder.
sarabande schreef:Lyonesse schreef:Mag je walchelijk vinden. t is een serieuze vraag. Als ik zou emigreren zou ik gewoon mijn nederlandse paspoort houden, en er niet nog 1 bij willen. Ik ben immers een nederlander en mocht ik naar bijv brazilie verhuizen, was ik dat nog steeds en geen braziliaan. Ik snap het probleem dus niet zo wat betreft het behouden van je eigen paspoort en dat er altijd meteen wordt geroepen als het over dubbele nationaliteiten gaat, je je marokkaanse/turkse/amerikaanse paspoort niet in kunt leveren. Hoeft toch ook niet, je kunt ook gewoon dat paspoort houden?
Als ik zou, het is allemaal zo gemakkelijk gezegd.
Daarbij gaat het niet over mensen die emigreren, die allochtonen van boven de 65 tot 75 veroorzaken weinig deining. Het gaat(waarom is dat toch zo moeilijk te begrijpen voor Wilders aanhangers) over mensen die hier geboren en getogen zijn en daarom bij hun geboorte een Nederlands paspoort en in sommige gevallen daarbij ook ongewild een ander paspoort krijgen.
Een groot deel van die mensen zijn en voelen zich Nederlander, waarom zouden ze dat Nederlandse paspoort dan moeten inleveren????
Lyonesse schreef:sarabande schreef:
Als ik zou, het is allemaal zo gemakkelijk gezegd.
Daarbij gaat het niet over mensen die emigreren, die allochtonen van boven de 65 tot 75 veroorzaken weinig deining. Het gaat(waarom is dat toch zo moeilijk te begrijpen voor Wilders aanhangers) over mensen die hier geboren en getogen zijn en daarom bij hun geboorte een Nederlands paspoort en in sommige gevallen daarbij ook ongewild een ander paspoort krijgen.
Een groot deel van die mensen zijn en voelen zich Nederlander, waarom zouden ze dat Nederlandse paspoort dan moeten inleveren????
Daar gaat het hier NIET om. Het gaat hier om nakomelingen van gastarbeiders, asielzoekers en ook buitenlanders die hier op wat voor andere manier dan ook heengekomen zijn.
Daarnaast ben ik geen wilders-aanhanger en hoef je zelfs al was ik dat wel, niet te doen of ik dom ben