Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:Focussed schreef:Volgens mij ben jij juist hier alleen maar op een rel uit LimaMambo.
helemaal niet.. en ik sta totaal buiten deze zaak dus waarom zou ik me er buiten moeten houden?
LimaMambo schreef:dat ik afvuur op de fotograven heeft te maken het dat ze er zelf geen ene centimeter in mee willen geven
je hebt samen een probleem, en die moet je samen oplossen.. dat moet je niet aan de 1 over laten
als je iets wilt bereiken, ga dan niet zo kinderachtig op elkaar katten.. want dat is wat er hier wel gedaan word
en dat ik me er mee 'bemoei', doe ik omdat ik vind dat HT in zijn recht staat..
Authentic schreef:Imo illegaal gaat je niet redden in een eventuele rechtzaak. Als die mensen geen schriftelijke toestemming hebben voor die foto's dan is 't pas illegaal. Maar jij kan nooit weten hoe vaak anderen die meiden toestemming geven om foto's op HT te gebruiken, dat kan je namelijk niet ruiken en als het gaat om iets dat illegaal/legaal is kan en mag je niet oordelen voordat je iets zeker weet.
LimaMambo schreef:Authentic schreef:He dat zag ik net ook, daar heb je echt een heel goed punt. Ze zijn namelijk niet geupload op HT maar gehotlinkt.
aaaaaaaaaah daar gaat de rechtzaak
Marjoow schreef:Maar HT verdient er NIET DIRECT geld aan.
HT profiteert er misschien van, maar NIET OMDAT ZE DAT WILLEN.
Er is een optie en daar wordt gebruik van gemaakt.
Misschien dat er 25% van de opbrengsten van de credits door die fotos komt.
Interessant? Nee. Lost het wat op? Nee.
LimaMambo schreef:wat lopen jullie dan hier nog te katten op elkaar..???!!!
dat is toch gewoonweg kinderachtig gedrag als er daadwerkelijk al iets is gestart
LimaMambo schreef:dat ik afvuur op de fotograven heeft te maken het dat ze er zelf geen ene centimeter in mee willen geven
Bluem schreef:LimaMambo schreef:dat ik afvuur op de fotograven heeft te maken het dat ze er zelf geen ene centimeter in mee willen geven
je hebt samen een probleem, en die moet je samen oplossen.. dat moet je niet aan de 1 over laten
als je iets wilt bereiken, ga dan niet zo kinderachtig op elkaar katten.. want dat is wat er hier wel gedaan word
en dat ik me er mee 'bemoei', doe ik omdat ik vind dat HT in zijn recht staat..
Ik moet toch echt gaan denken dat je haast blind bent.. Er zijn inmiddels wel meerdere voorstellen gedaan door de fotografen. Dat dit zo van tafel geveegd wordt als "niet mogelijk" ligt dus niet aan ons, want dat is het met wat goede wil wel.
Citaat:Jij kan daar anders over denken... prima. Maar laat anderen in hun waarde.
Daarentegen zijn websites met User Generated Content wél verplicht om er alles aan te doen om schending van auteursrechten tegen te gaan, en dát is ook de reden dat hier nu gevraagd wordt aan het beheer of zij niet alleen passieve maatregelen (alleen verzoek op verwijderen per foto), maar ook aktieve maatregelen willen nemen.
Citaat:Er is genoeg jurisprudentie waaruit blijkt dat een foto helemaal niet op de server van een website hoeft te staan. Het afbeelden (=zichtbaar maken) van de betreffende foto op de site zelf is het enige criterium waar men aan hoeft te voldoen om al in aanmerking te komen voor het schenden van auteursrechten.
Dus LimaMambo; voor de zoveelste keer. Stop met relschoppen, en het oprellen van onjuistheden, en doe je huiswerk voordat je met dit soort sterke en onjuiste reacties komt.
Bluem schreef:IK heb zelf geen enkele keer gezegd dat ik dat geld wil hebben. Dat ik het niet helemaal correct vind, is wat anders.
Overigens heb je weer niet goed gelezen, want er is voorgesteld een makkelijke zoekfunctie te maken zodat de fotografen makkelijker foto's op kunnen sporen en deze melden.
LimaMambo schreef:Bluem schreef:HT krijgt al JAREN de kans om het op te lossen. En over 2 weken verwacht ik op z'n minst wat, ja.
wacht dan nog even 2 weken voordat je HT af gaat zeiken met dat ze er niks aan doen..
Bluem schreef:Ik zit hier bij mijn weten HT niet af te zeiken hoor én ik had reeds gepost dat ik over 2 weken wel wat verwacht. Beetje meer nadenken voor je wat post is misschien wel op z'n plaats.
Citaat:Overigens heb je weer niet goed gelezen, want er is voorgesteld een makkelijke zoekfunctie te maken zodat de fotografen makkelijker foto's op kunnen sporen en deze melden.
Hypofocus schreef:Bijna alle serieuse paardenfotografen hebben op hun website duidelijk staan dat ze geen gratis materiaal ter beschikking stellen, en in veel gevallen staat er zelfs expliciet bij dat er niet meegewerkt wordt aan foto's voor paardenspellen.
Van AL die fotografen kun je dus op voorhand al met zekerheid stellen dat ze geen toestemming geven.