Juul schreef:Yinnar schreef:
Op school is het anders. Ze zit niet in een totaal isolement maar tussen haar klasgenoten. Er zijn leraren aanwezig. Verder kan er ingeval van calamiteit snel gehandeld worden. Gaat een beetje moeilijk midden op zee.
Een kind van 13 hoort haar school af te maken. Leuke 13 jarige dingetjes te doen en niet in der uppie in een bootje 2 jaar rond te varen. Het is een meisje in ontwikkeling en die kan zich beter aan wal ontwikkelen zodat ze later welbewust haar droom kan verwezenlijken.
Behalve het feit dat dit kind tegen zichzelf beschermt moet worden (en vooral tegen die ouders) is er volgens mij praktisch geen enkele weldenkende ouder die het in zijn kop haalt om toestemming te geven voor een zeiltocht als deze.
Okee ander voorbeeld. Als deze ouders niet welkdenkend zouden zijn.. Zijn ouders dat dan wel die een 13-jarig meisje uit laten gaan, zich vol laten zuipen en met allemaal jongens het bed delen, alleen over straat laten gaan 's nachts etc etc ? Dat gebeurt de laatste jaren zóveel. Dat vind ik eigenlijk net zoiets, maarja 'daar kun je niks tegen doen'. Waarom hiertegen dan wel? Ik vind die reis persoonlijk een stuk gezonder.... Dan vind ik die ouders ook een stuk weldenkender eigenlijk.
Dus omdat er ouders zijn die hun kinderen ook onverantwoordelijke dingen laten doen, moeten deze ouders dit meisje ook maar de zee op sturen? Dat heeft toch totáál niks met elkaar te maken?? En daarbij komt dat er hier sprake is van een keuze. De ouders stemmen tóé met hun kind die in haar eentje een levensgevaarlijke reis wil maken.
Mij lijkt dat er geen één ouder is die hun kinderen met toestemming zich vol laten zuipen en wat je nog meer allemaal opnoemt.