13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:45

Juul schreef:
Yinnar schreef:

Op school is het anders. Ze zit niet in een totaal isolement maar tussen haar klasgenoten. Er zijn leraren aanwezig. Verder kan er ingeval van calamiteit snel gehandeld worden. Gaat een beetje moeilijk midden op zee.

Een kind van 13 hoort haar school af te maken. Leuke 13 jarige dingetjes te doen en niet in der uppie in een bootje 2 jaar rond te varen. Het is een meisje in ontwikkeling en die kan zich beter aan wal ontwikkelen zodat ze later welbewust haar droom kan verwezenlijken.

Behalve het feit dat dit kind tegen zichzelf beschermt moet worden (en vooral tegen die ouders) is er volgens mij praktisch geen enkele weldenkende ouder die het in zijn kop haalt om toestemming te geven voor een zeiltocht als deze.

Okee ander voorbeeld. Als deze ouders niet welkdenkend zouden zijn.. Zijn ouders dat dan wel die een 13-jarig meisje uit laten gaan, zich vol laten zuipen en met allemaal jongens het bed delen, alleen over straat laten gaan 's nachts etc etc ? Dat gebeurt de laatste jaren zóveel. Dat vind ik eigenlijk net zoiets, maarja 'daar kun je niks tegen doen'. Waarom hiertegen dan wel? Ik vind die reis persoonlijk een stuk gezonder.... Dan vind ik die ouders ook een stuk weldenkender eigenlijk.

Dus omdat er ouders zijn die hun kinderen ook onverantwoordelijke dingen laten doen, moeten deze ouders dit meisje ook maar de zee op sturen? Dat heeft toch totáál niks met elkaar te maken?? En daarbij komt dat er hier sprake is van een keuze. De ouders stemmen tóé met hun kind die in haar eentje een levensgevaarlijke reis wil maken.
Mij lijkt dat er geen één ouder is die hun kinderen met toestemming zich vol laten zuipen en wat je nog meer allemaal opnoemt.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:46

rainbow8 schreef:
Yinnar schreef: op school zit ze niet in een isolement. Nou sorry hoor, maar ik ken genoeg voorbeelden van kinderen die in een gewone klas zitten en toch volledig in een isolement zitten. Sommige vanwege pesten, anderen vanwege hun uiterlijk, weer anderen om een andere reden. Dus kom even met een goed argument alsjeblieft.

Dat kan maar er is eventueel direct hulp voorhanden. Zie dat maar eens heel rap te krijgen op zee als je het nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:47

Yinnar schreef:
[naam] schreef:
[Okee ander voorbeeld. Als deze ouders niet welkdenkend zouden zijn.. Zijn ouders dat dan wel die een 13-jarig meisje uit laten gaan, zich vol laten zuipen en met allemaal jongens het bed delen, alleen over straat laten gaan 's nachts etc etc ? Dat gebeurt de laatste jaren zóveel. Dat vind ik eigenlijk net zoiets, maarja 'daar kun je niks tegen doen'. Waarom hiertegen dan wel? Ik vind die reis persoonlijk een stuk gezonder.... Dan vind ik die ouders ook een stuk weldenkender eigenlijk.

Ik ken geen ouder die hun 13 jarige kind tot diep in de nacht laten stappen. Jij wel? En er wordt ook geen alcohol geschonken aan kinderen van die leeftijd, laat staan dat ze een disco mogen betreden. Dus ik begrijp je punt niet helemaal. Laura is 13 en heeft zich te houden aan de leerplichtwet. Evenals al die andere leerplichtige kinderen. Een kind aan wal vergelijken met een kind in der uppie op een oceaan is niet mogelijk. Een situatie als op zee kan je niet nabootsen aan wal.

Dan mis jij een hoop van deze tijd want dat gebeurt wel, en ja, ik ken ook dat soort ouders.... zijn zelfs docu's over gemaakt, en die zijn best schokkend.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:48

Ik weet het niet hoor...maar mijn zoon gaat met 13 jaar dus ECHT niet stappen.
Hij is nu pas 2,5, maar goed, toen ik 13 was ging ik ook echt niet stappen hoor!
En als ik er achter kom dat hij zich met vriendjes vol laat lopen of wat dan ook, dan komt ie gewoon helemaal de deur niet uit.

Edit: ouders die dit wel goed vinden, die mag je wat mij betreft scharen bij de ouders die deze zeiltoch goedkeuren.
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 26-08-09 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rainbow8

Die hulp is er in theorie dus wel, maar in de praktijk valt dit vaak heel vies tegen. En als je zoals ik het gelezen heb, mee doet aan een wedstrijd. Dus met meerdere boten en goede begeleiding is die hulp dus ook niet echt ver weg.

MamboBeach

Yinnar schreef:
KellyZ schreef:

Ik zie een eigenwijs kind met een air van hier tot Tokyo. En een advocaat die l*lt als een kip zonder kop. Ach zijn centjes krijgt hij toch wel. Mijn gevoel zegt kansloos!

Dat babyface-muiltje van haar! :')

Laura heeft haar ouders ervan overtuigd, aha........

Chrissy_

Juul schreef:
Yinnar schreef:

Ik ken geen ouder die hun 13 jarige kind tot diep in de nacht laten stappen. Jij wel? En er wordt ook geen alcohol geschonken aan kinderen van die leeftijd, laat staan dat ze een disco mogen betreden. Dus ik begrijp je punt niet helemaal. Laura is 13 en heeft zich te houden aan de leerplichtwet. Evenals al die andere leerplichtige kinderen. Een kind aan wal vergelijken met een kind in der uppie op een oceaan is niet mogelijk. Een situatie als op zee kan je niet nabootsen aan wal.

Dan mis jij een hoop van deze tijd want dat gebeurt wel, en ja, ik ken ook dat soort ouders.... zijn zelfs docu's over gemaakt, en die zijn best schokkend.

Dan nog is dat geen reden om een 13-jarig meisje ook maar in haar uppie de zee op te sturen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:49

Maar het gaat nu over een 13 jarige meisje die de wereld wil over zeilen, als wilt discusieëren over 13 jarige meisjes die zich volzuipen en seks hebben met iedereen, open dan een ander topic alstublieft.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:49

Ik ken ze niet en als ik erover hoor dan is jeugdzorg meestal al bezig met het gezin. Probleemgezinnen noemen ze het ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:50

rainbow8 schreef:
Die hulp is er in theorie dus wel, maar in de praktijk valt dit vaak heel vies tegen.

Je was me voor. :) Hoeveel kinderen zijn er niet met trauma's van pesten/ geweld etc? Waar was die hulp AAN WAL dan????

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:50

KellyZ schreef:
nickyu schreef:

nu kom je op de zee elke 5 minuten een andere boot of zandbank of wal tegen waardoor je
om de haverklap over stag moet :j %)

je kan je der geloof ik echt geen voorstelling van maken , is het niet ?

Sorry? Ik zeil zelf ook dus ik kan me er HEEL GOED een voorstelling van maken. Het is al gevaarlijk als ze in haar eentje gaat zeilen, laat staan dat ze lekker ligt te slapen en er gebeurt iets, levensgevaarlijk lijkt me.

Ik vind Kelly van 15 jaar een heel bijdehand ding en weet wat wel en niet kan. Lijkt me duidelijk...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:51

MamboBeach schreef:
Nickyu, haar ouders zullen dit, zullen dat, allemaal speculaties!
Haar ouders laten haar gaan en dat is al fout, dat zou je niet moeten willen. Met andere woorden, van haar ouders heb ik geen hoge pet op nee. :n

Ik ben helemaal geen doorsnee type, dus knap dat jij kan zien wat ik denk! Chapeau Nickyu! _/-\o_

nee , lezen
ik zeg niet dat JIJ een doorsnee type bent

ik zeg dat het lijkt alsof je kinderen allemaal als doorsnee type binnen de regeltjes
handje vast als makke schaapjes in het gelid van de nl staat wilt hebben
dat het lijkt ofdat je je geen voorstelling kan maken
van erg zelfstandige en wijze kinderen
ene 13 jarige zal als een 10 jarige reageren
een andere 13 jarige zal als een 17 jarige reageren ..
ligt allemaal aan je perspectief en wat je op welk vlak hebt meegemaakt

dit meisje "zeilt" al vanaf geboorte
is met de paplepel ingegoten
en blijkt het buiten leuk te doen nog leuk te vinden ook
rara hoe kan dat ..

het lijkt door je antwoorden dat je je t haast niet kan voorstellen
dat er erg veel kinderen een type wereld onderwijs volgen
en dat dat wonderbaarlijk nog goed gaat ook

slechts als voorbeeldje ..

daarbij zijn jouw aannames net zo speculatief als de mijne
alleen heb ik wat ervaringen opgedaan aan de andere kant van het verhaal
- op zee gezeild
- individueel onderwijs gevolgd

en val me nu niet direct aan over mijn taal
heb zeer zware dislectie
en het is dat ik ZELF achter extra onderwijs specifiek daarvoor ben gegaan
want van school uit (vanaf lagere school tot hbo) moet je het niet verwachten
(zeker toen nog niet)

Citaat:
Op school is het anders. Ze zit niet in een totaal isolement maar tussen haar klasgenoten. Er zijn leraren aanwezig.

een gemiddeld meisje ....
volgens de maatstaven waar de meeste gemiddelde tussen opgegroeid zijn ja

model gezinnen met model kinderen in een model maatschappij

in nederland en nog heel veel meer daarbuiten
zijn er ook meisjes die NIET met dinnetjes gaan spelen
die WEL onderwijs volgen maar NIET IN een school

en nee die zijn daar echt niet slechter op geworden ..

daarbij KOMT ZE NIET IN EEN ISOLEMENT
ze gaat geen tocht maken zoals sommige solozeilers
waar iedere keer weer naar gerefereert word
de doem scenarios bekent van tv
die echt alleen en dan ook nog zga nonstop een reis over zee maken

de tocht die ze nu gaat maken
zo maken en hebben er nog honderden mensen
deze tochten gemaakt
en daar heeft nooit iemand iets van gehoord

mensen zien het zwaarder in dan het hoeft te zijn
ja het kan fout gaan .. maar het is vele vele vele malen goed gegaan
vergelijk het met een vliegtuig reis
heel af en toe stort er 1 neer
"zie je wel vliegen is gevaarlijk"
nee procentueel gezien is vliegen veiliger dan fietsen
(en dan hebben we het over dodelijke ongelukken !)
alleen ALS het echt fout gaat gaat het ook ECHT fout
alleen die kans is dus vele malen kleiner
dan bij legio andere zaken (auto rijden ..brommerrijden .. fietsen ..zelfs lopen over straat)
Laatst bijgewerkt door nickyu op 26-08-09 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:51

Die kinderen die slaan vaak dicht omdat ze bang zijn om te praten. Maar er is wel dagelijks een ouder in de buurt. Dat is bij Laura niet het geval.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:52

Juul schreef:
rainbow8 schreef:
Die hulp is er in theorie dus wel, maar in de praktijk valt dit vaak heel vies tegen.

Je was me voor. :) Hoeveel kinderen zijn er niet met trauma's van pesten/ geweld etc? Waar was die hulp AAN WAL dan????

Wat in godsnaam heeft dit te maken met een kind in haar eentje op een bootje?
Want kan je nagaan, als er al kinderen zijn die aan wal tekort hebben aan hulp? Hoe moet dat dan wel niet zijn midden op de oceaan??

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:52

RIJSWIJK -
Laura Dekker heeft een verzoek ingediend bij afdeling burgerzaken van haar woonplaats Wijk bij Duurstede om zich te laten uitschrijven uit de gemeente. Zij heeft aangegeven dat ze zich per heden in Nieuw-Zeeland gaat vestigen. Dat maakte haar advocaat, Peter de Lange, maandag bekend in het actualiteitenrubriek Nova.

De kinderrechter in Utrecht oordeelt vrijdag of de ouders van Laura, het 13-jarige meisje dat in haar eentje de wereld wil overzeilen, worden beperkt in het gezag over hun dochter.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:53

Yinnar schreef:
Die kinderen die slaan vaak dicht omdat ze bang zijn om te praten. Maar er is wel dagelijks een ouder in de buurt. Dat is bij Laura niet het geval.

whahahah , sorrie ...
omg hoe kom je daar nu weer bij ??

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:54

nickyu schreef:
Yinnar schreef:

whahahah , sorrie ...

Lekker onderbouwde reactie dit :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:55

Yinnar schreef:
Juul schreef:
[Okee ander voorbeeld. Als deze ouders niet welkdenkend zouden zijn.. Zijn ouders dat dan wel die een 13-jarig meisje uit laten gaan, zich vol laten zuipen en met allemaal jongens het bed delen, alleen over straat laten gaan 's nachts etc etc ? Dat gebeurt de laatste jaren zóveel. Dat vind ik eigenlijk net zoiets, maarja 'daar kun je niks tegen doen'. Waarom hiertegen dan wel? Ik vind die reis persoonlijk een stuk gezonder.... Dan vind ik die ouders ook een stuk weldenkender eigenlijk.

Begrijp dit ook niet helemaal, begrijp eigenlijk alleen maar dat je de situatie van Laura net zo erg schetst en vindt als bovenstaande, kinderen in de nacht uit, prutsmutsen en snoeren en noem maar op!

Maargoed, ik wil mijn kinderen alle liefde en opvoeding van de wereld geven...
Die krijgen ze sowieso tot hun 18e jaar, zoals ik het wil en zoals ik ze opvoedt en daarna krijgen ze mijn liefde nog steeds maar staan wel op eigen benen...
Even iets anders, ik MOET ER NIET aan denken dat mijn kind dit zou doen, het gemis op zich al, ik kan me niet voorstellen dat je als ouder dan zegt. Joh Laura, puik idee! Nee, nee, hier zit nog een staartje aan het verhaal...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:55

Even resume nickyu...ze zit toch alleen op dat bootje? Dus in een isolement. En natuurlijk hoor je niets van andere mensen die een soortgelijke tocht hebben gemaakt want die waren geen 13 jaar. Heb je de verhalen van die solozeiler Henk de Velde wel eens gelezen? (genoeg verhalen over en van hem overigens) Denk je dat een 13 jarige dit aankan? Nou ik weet zeker van niet.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:57

Goede zaak en gelijk een wet aannemen dat eenmaal het Nederlanderschap ontnomen/opzeggen vanwege ontduiken van Nederlandse wetgeving voor eeuwig is.
Wel de mooie dingen van Nederland willen? Dan ook de minder mooie dingen accepteren.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:59

Chrissy_ schreef:

whahahah , sorrie ...
omg hoe kom je daar nu weer bij ??[/quote]

Lekker onderbouwde reactie dit :=[/quote]

nee jouw reactie zet zoden aan de dijk :+
ik reageer immers op jouw antwoord / mening ??

maar hoe kom je der bij dat die kinderen bang zouden zijn om te praten ?
wat ik persoonlijk heb meegemaakt is eerder het tegenovergestelde waar

vraag me heel serieus af hoe je aan die gedachte komt ... 8-)

Yinnar

Chrissy_ schreef:
Yinnar schreef:

whahahah , sorrie ...

Lekker onderbouwde reactie dit :=

Kinderen die bijvoorbeeld op school gepest worden durven dit vaak niet te vertellen ivm angst voor represailles...zo onderbouwd genoeg mevrouw?

Maar als ze thuis komen zit er wel een vader en/of moeder...dat is niet in het geval van Laura. Komt het nu een beetje door. Je kan wel sarcastisch gaan doen maar dat zegt meer over jou dan over mij. Gewoon goed lezen dan heb je aan een half woord al genoeg.

MamboBeach

nickyu schreef:
nogmaals jij lijkt alles te zien vanuit een gemiddeld meisje
die liever op de hoek hangt spelen met dinnetjes
dan een zelfstandige verantwoordelijke meid
met een erg duidelijk doel voor ogen

Dit ijn JOUW woorden...

Doorsnee type zijn mijn eigen woorden...

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:00

nickyu schreef:
nee jouw reactie zet zoden aan de dijk :+
ik reageer immers op jouw antwoord / mening ??

Je reageert op mijn mening??? Volgens mij was dat niet mijn reactie hoor...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:01

nickyu schreef:
[

Nickyu, we hebben het hier niet over jouw jeugdtrauma's of andere aanverwante vervelende ervaringen. Ik ga die van mij hier ook niet breed uitmeten of naar verwijzen in mijn berichten. Dat is totaal niet relevant in deze kwestie. Het gaat hier om een 13 jarig meisje met leerplicht waarvan de meesten vinden dat die niet alleen de aardbol rond moet varen.