Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:28

Lyonesse schreef:
@Sarabande: Dat vind ik behoorlijk reeel, aangezien er door Albayrak gezegd is dat die mogelijkheid onderzocht zou worden :j

Ja je moet maar alles willen geloven en alleen dat selekteren wat je aanstaat.
Maar dat is voor illigalen, niet voor degenen die een Nederlands paspoort hebben, dat kan namelijk niet binnen onze rechtsstaat.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:30

@ Anya: Als die er niet zijn, dan hoeft niemand zich druk temaken, want dan blijven we gewoon allemaal gezellig hier :)
@ Sarabande: Als het per definitie niet mogelijk is, zou het niet onderzocht hoeven te worden.

Alet74

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:32

Wilders leeft natuurlijk ook niet echt meer in de samenleving, daardoor zal hij ook niet echt een realistische kijk op de dagelijkse dingen meer hebben. Hij draaft in ieder geval flink door en veel mensen slikken alles voor zoete koek. Daar wordt een mens toch wel verdrietig van hoor, bah!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:32

Lyonesse schreef:
@ Anya: Als die er niet zijn, dan hoeft niemand zich druk temaken, want dan blijven we gewoon allemaal gezellig hier :)
@ Sarabande: Als het per definitie niet mogelijk is, zou het niet onderzocht hoeven te worden.

Daarom denk ik dat je het verkeerd begrijpt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:34

x_Marr schreef:
Ninx schreef:
De Marokkanen zijn de Joden van nu in de ogen van sommige mensen, ik mag voor hen hopen dat men zijn verstand snel bijeen graait... anders hebben we straks weer een afgrijselijk drama te betreuren.

:+
De vergelijking word gedaan door anti-pvv-stemmers... Niet door de PVV stemmers zelf.

En dat vind ik eng. Dat PVV-stemmers de vergelijking met Hitler niet zien. Niet kunnen zien, niet willen zien? Vinden jullie het dan een constructieve aanpak, van Wilders? Een die over pakweg 20 jaar zijn vruchten afgeworpen zal hebben?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:36

Lyonesse schreef:

Opgelost zou je zeggen. Maar het feit dat Wilders wat roept over 'al die illegalen' en daarmee mensen een rad voor ogen draait, dáár zou men zich wel druk over moeten maken. Het is gewoon bangmakerij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:52

Net nog een keer het een en ander doorgelezen en behalve dat we op zoek moeten naar een partij die meer geld uit gaat trekken voor geschiedenisles kwam ik dit tegen

MyHorseGirl schreef:
Ik zou op PVV stemmen.

Mijn beide ouders hebben daar ook op gestemd. Ze hebben een goed beleid voor het Europees Parlement

Ze kunnen in de praktijk niets met hun plannen voor het Europees parlement. Geen aansluting bij een grotere groep en daardoor maximaal 5 minuten spreektijd per jaar met 4 mensen op een totaal van 785, in een setting waarbij niet gedebateerd wordt.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 02:49

Alsof iedere andere partij met 4 zetels meer impact heeft? :?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:18

Misschien is het voor de gemiddelde PVV-stemmer wel te confronterend als zijn/haar partij met Hitler wordt vergeleken. Het is natuurlijk wel een heftige vergelijking. Men wil wel van alles, maar dat is dan te erg.
Het kost misschien wat tijd, maar ik hoop dat men ziet dat Wilders toch wel heeeeeel erg die kant uitgaat!

In het Europees parlement sluiten partijen zoals de PvdA en het CDA zich aan bij hun grote zusterpartijen uit andere Europese landen. Samen hebben zij wel wat meer in de melk te brokkelen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:23

Aimee schreef:
xx_Horsiex schreef:
Oh wat een opluchting zeg. Ja ik merk hier de tolernatie en vrijheid van meningsuiting en respect voor je medemens echt. Ja, echte voorbeelden worden hier gegeven.

Vind je het een opluchting dat jij met jouw vrije mening de intolerantie in Nederland stimuleert?
Vind je de uitspraken van Wilders respectvol tegenover je medemens?
Is Wilders tolerant?

Ik heb hier alleen nog intolerante uitspraken van Wilders-stemmers gelezen.
Het enige wat de anti-Wilders-groep niet tolereert, is de intolerantie van Wilders.

En jij blaat net zoveel in het rond in de Heer Wilders, want ik heb nog geen excuses gehoord over het feit wat je allemaal naar mijn hoofd hebt gesmeten en daar doelde ik op. Want jij mist duidelijk dat greintje fatsoen en past dus precies in plaatje van wat jij denkt dat een PVV stemmer is. Volgens mij heb jij net zo´n gebrekkig onderwijs genoten als ik alleen dan op een andere onderdeel hé.

Plus het feit dat je dus absoluut niet kunt lezen want ik heb nog geen enkele intolerante uitspraak geplaatst.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:19

xx_Horsiex schreef:
En jij blaat net zoveel in het rond in de Heer Wilders, want ik heb nog geen excuses gehoord over het feit wat je allemaal naar mijn hoofd hebt gesmeten en daar doelde ik op. Want jij mist duidelijk dat greintje fatsoen en past dus precies in plaatje van wat jij denkt dat een PVV stemmer is. Volgens mij heb jij net zo´n gebrekkig onderwijs genoten als ik alleen dan op een andere onderdeel hé.

Plus het feit dat je dus absoluut niet kunt lezen want ik heb nog geen enkele intolerante uitspraak geplaatst.

Zoals ik het lees heeft ze jou helemaal niets naar je hoofd geslingerd. Ze maakt wel vergelijkingen met de PVV en Nazi's maar niet op de man. Ik denk dat het meer een kwestie van: wie de schoen past...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:21

Alet74 schreef:
In het Europees parlement sluiten partijen zoals de PvdA en het CDA zich aan bij hun grote zusterpartijen uit andere Europese landen. Samen hebben zij wel wat meer in de melk te brokkelen.

Precies dan krijg je een grote fractie, soms wel 200m mensen, en heb je meer spreektijd. Maar als je je niet wilt aansluiten bij iemand zoals de PVV heb je dat dus niet.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:25

xx_Horsiex schreef:
En wie zijn de Nazi´s dan, de PVV stemmers?

Niet speciaal, niet iedere Duitser die destijds Hitler aan de macht hielp en ook bleef helpen tijdens zijn regime was het achteraf eens met wat gebeurde, althans zo hebben zij verklaard.

"wir haben es nicht gewusst"

Overigens zeg ik niet dat Wilders exact hetzelfde als Hitler zal (kunnen) doen. Ik geef alleen aan dat er wel enigzins een gelijkenis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:51

xx_Horsiex schreef:
Oh wat een opluchting zeg. Ja ik merk hier de tolernatie en vrijheid van meningsuiting en respect voor je medemens echt. Ja, echte voorbeelden worden hier gegeven.

Ik vind het wel heel bijzonder dat gelijk de hele vrijheid van meningsuiting in het gedrang komt, zodra je zegt, dat meneer Wilders niet erg tolerant is. Op mysterieuze wijze ben je dan opeens intolerant. Vreemd is dat........
Vreemd, omdat je wel je openstelt voor andere culturen, andere leefwijzen, andere tradities. Vreemd, omdat je met die mensen praat, en dingen begrijpt waarom ze het zo doen. Vreemd, dat als je mee wilt werken aan integratie door ervoor te kiezen bepaalde mensen níet links te laten liggen, maar de kans aangrijpt om wat over hen te leren, en ze de kans geeft wat van jou te leren........ dat je dán intolerant bent.

Het is ook vreemd, dat als je niet meegaat in het verketteren van een bepaalde godsdienst en bevolkingsgroep, en in tegendeel voor de persoon die haat zaait, die niets dan ruzie en ellende wil, waarschuwt, dat je dán intolerant bent, en de vrijheid van meningsuiting in gevaar brengt. Volgens mij geldt het recht op vrije meningsuiting voor iedereen, en niet alleen voor Wilders en zijn kliek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:53

Ptries schreef:
xx_Horsiex schreef:
En wie zijn de Nazi´s dan, de PVV stemmers?

Niet speciaal, niet iedere Duitser die destijds Hitler aan de macht hielp en ook bleef helpen tijdens zijn regime was het achteraf eens met wat gebeurde, althans zo hebben zij verklaard.

"wir haben es nicht gewusst"

Overigens zeg ik niet dat Wilders exact hetzelfde als Hitler zal (kunnen) doen. Ik geef alleen aan dat er wel enigzins een gelijkenis is.

Toch zijn er later Duitsers die inzagen wat er werkelijk was gebeurd en toegaven dat ze het ook niet hebben wíllen zien.....

De PVV aanhangers hebben geloof ik ook wat last van tunnelvisie.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:00

xx_Horsiex schreef:

Ten eerste heb ik niets naar jou hoofd gesmeten, dus hoef ik me ook nergens voor te excuseren.
Ten tweede blaat ik niets rond over Wilders. Dat jij de feiten niet onder ogen wil/kan zien, is wat anders.
Ten derde is Wilders degene die fatsoen mist door uitspraken tegen de fundamentele rechten van de mens te doen. Dat doe ik niet hoor, integendeel.... Ik ben bijna dagelijks bezig met integratie, met het geven van kansen aan minderheden in de samenleving, met het bijbrengen van tolerant gedrag bij haatdragende jongeren.
Ten vierde ben ik wetenschappelijk opgeleid, knap als je dat gebrekkig vindt.
Als laatste snap je dus kennelijk niet eens wat intolerantie is. Maar ook al had je geen direct intolerante uitspraken gedaan, doordat je Wilders-aanhanger ben, stimuleer je intolerantie en daar spreek ik je graag op aan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:02

Yamcha schreef:
Ik vind het wel heel bijzonder dat gelijk de hele vrijheid van meningsuiting in het gedrang komt, zodra je zegt, dat meneer Wilders niet erg tolerant is. Op mysterieuze wijze ben je dan opeens intolerant. Vreemd is dat........
Vreemd, omdat je wel je openstelt voor andere culturen, andere leefwijzen, andere tradities. Vreemd, omdat je met die mensen praat, en dingen begrijpt waarom ze het zo doen. Vreemd, dat als je mee wilt werken aan integratie door ervoor te kiezen bepaalde mensen níet links te laten liggen, maar de kans aangrijpt om wat over hen te leren, en ze de kans geeft wat van jou te leren........ dat je dán intolerant bent.

Het is ook vreemd, dat als je niet meegaat in het verketteren van een bepaalde godsdienst en bevolkingsgroep, en in tegendeel voor de persoon die haat zaait, die niets dan ruzie en ellende wil, waarschuwt, dat je dán intolerant bent, en de vrijheid van meningsuiting in gevaar brengt. Volgens mij geldt het recht op vrije meningsuiting voor iedereen, en niet alleen voor Wilders en zijn kliek.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Overigens ligt er in de Grondwet een beperking op de vrijheid van meningsuiting vast. Daar gaat Wilders tegenin en niet de mensen die tegen Wilders in gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:04

Klopt, en die beperking is imo volkomen terecht, ik kan me daar dan ook volledig in vinden.

Overigens kwam ik volgens de Stemwijzer uit op Newropeans. De PVV stond in mijn lijstje helemaal onderaan......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:13

Volkomen terecht ja :j
Ik vind het dan ook onvoorstelbaar dat er überhaupt politici buiten Wilders zijn die het opheffen van die beperking in de mond durven te nemen.......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:15

Aimee schreef:
Ik vind het dan ook onvoorstelbaar dat er überhaupt politici buiten Wilders zijn die het opheffen van die beperking in de mond durven te nemen.......

Dat is een angst reactie, ze zijn bang buiten de pot te piesen, ze willen laten zien dat ze ook durven

Met name de combinatie durven en Rutte doet nogal komisch aan :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:20

Moderatoropmerking:
Deze discussie wordt niet beter van het spelen op de man. Bij deze breng ik maar weer in herinnering dat het in discussies een goede gewoonte is argumenten uit te wisselen. De persoon achter die argumenten is voor de discussie immers minder van belang...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:27

Wanneer een Wilders aanhanger zich de terechte kritiek op Wilders persoonlijk aantrekt, zie ik dat niet als op de man spelen, hoogstends als een persoonlijke frustratie omdat hij/zij die kritiek niet met argumenten kan weerleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:32

Dat is hier op Bokt wel ideaal, Prrr, alleen lijkt er op dit moment in de politiek juist veel op de man gespeeld te worden....

sarabande schreef:
Aimee schreef:

Dat is een angst reactie, ze zijn bang buiten de pot te piesen, ze willen laten zien dat ze ook durven

Beetje slap om dan mee te gaan en ook stoer te doen (vraag me af of hij niet door heeft dat hij Wilders nogal in de kaart speelt, Wilders wil bepaalde beperkingen immers ook graag uit de Grondwet hebben) en ondertussen roepen dat je niet meegaat..... (ik doel idd op Mark Rutte).
sarabande schreef:
Wanneer een Wilders aanhanger zich de terechte kritiek op Wilders persoonlijk aantrekt, zie ik dat niet als op de man spelen, hoogstends als een persoonlijke frustratie omdat hij/zij die kritiek niet met argumenten kan weerleggen.

Eens, dat zegt meer over de ontvanger van de kritiek dan over de gever :)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:52

Hahaha! Ik doelde met mijn puntjes inderdaad ook op Mark Rutte :D

Ik heb de indruk dat de VVD niet zo goed weet wat ze aan moet met de zwaai naar rechts van hun achterban.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:00

Aimee schreef:
Hahaha! Ik doelde met mijn puntjes inderdaad ook op Mark Rutte :D

Ik heb de indruk dat de VVD niet zo goed weet wat ze aan moet met de zwaai naar rechts van hun achterban.

Deel van de achterban, dat is ook het probleem.

Maar ja ik geloof dat de Zweden 1 zetel gehaald hebben voor een partij die alleen maar het gratis downloaden van films en muziek in hun programma hebben dus het kan nog gekker :+