Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:IMANDRA schreef:Dat vind ik wel interessant Juval — ik snap dat hun standpunten jou het meeste aanspreken, maar wat vindt je dan van hoe ze zich afgelopen regeerperiode hebben gedragen, zeker gezien hun standpunten?
Had zelf het idee dat ze heel veel regeer- en beleidservaring misten om hun standpunten op realistische wijze waar te maken. Naast het overhaast beslissingen maken (budgetten voor oa boeren verminderen maar geen realistisch alternatief achter de hand hebben) lieten ze -of in ieder geval vdPlas- zich heel erg meeslepen door het populistische gedrag van Wilders.
Wat is jouw kijk daarop?
Ik bedoel, als bijv. PvdA/GL straks in de regering komt en er werkelijk een potje van maakt, dan krijgen die vervolgens mijn stem niet meer, ook al zijn ze in theorie de beste partij voor mij.
tja, het is inderdaad een jonge, onervaren partij. Ik vergeef ze wel wat beginnersfoutjes, maar inderdaad het gedweep met Wilders staat me ook wel erg tegen. Aan de andere kant is dat denk ik ook wel een politiek spelletje. Zonder Wilders waren ze nooit in een coalitie gekomen en is de kans om iets te verbeteren voor hun achterban sowieso kleiner.
En ja, ik heb ook wel getwijfeld of ik weer BBB zou gaan stemmen, maar op dit moment kan ik geen partij vinden die ik voor onze persoonlijke situatie beter vind passen. Of het een vergissing wordt zal blijken
verootjoo schreef:Ik vind VOLT een goede partij.
Kan me eigenlijk in alles wel goed vinden en ze hebben doorgerekende programma’s![]()
Jammer dat ze nog zo klein zijn en snap dat mensen er daarom niet op stemmen. Maar als niemand dat doet worden ze ook niet groter, en ik hoop echt dat ze wel groter worden.
IMANDRA schreef:verootjoo schreef:Ik vind VOLT een goede partij.
Kan me eigenlijk in alles wel goed vinden en ze hebben doorgerekende programma’s![]()
Jammer dat ze nog zo klein zijn en snap dat mensen er daarom niet op stemmen. Maar als niemand dat doet worden ze ook niet groter, en ik hoop echt dat ze wel groter worden.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik vind het gewoon spannend om die gok te wagen in een periode als deze, waar het er net om gaat hangen wat voor type regering we gaan krijgen..
IMANDRA schreef:verootjoo schreef:Ik vind VOLT een goede partij.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik vind het gewoon spannend om die gok te wagen in een periode als deze, waar het er net om gaat hangen wat voor type regering we gaan krijgen..
verootjoo schreef:Ja ik snap dat ook echt hoor.
Ik twijfel daarom enorm. Maar stem eigenlijk al vanaf hun begin op VOLT en het voelt dan wat als vreemdgaan
Overweeg ook om lid te worden van die partij. Zou er best wat mee willen doen maar ik vrees dat ik in mijn dorp levend gevild wordt want werkelijk iedereen hier in het dorp en om mij heen is SGP en PVV. En anders BBB of VVD.
Ik kan dus eigenlijk met niemand over mijn politieke voorkeur praten want dat loopt altijd uit op ellendeik vermijd tegenwoordig gesprekken over politiek.
Ladyingreen schreef:Ik ben lid van GroenLinks en zal ook dit jaar weer PvdA/GroenLinks stemmen, ik denk ook Lisa Westerveld. Ze komt hier uit de regio en is een hardwerkende politica met een eigen geluid. Toch vind ik Moorman ook goed, en Klaver.
PvdA/Groenlinks is sociaal, bestuurlijk sterk en ervaren, steekt haar kop niet in het zand voor belangrijke onderwerpen, wil de leefomgeving gezonder maken voor bewoners, vervuilende bedrijven aanpakken, de natuur beschermen, klimaatdoelen halen, groene economie stimuleren, werk maken van een betere jeugdzorg/GGZ. Bovendien hebben ze een grote buitenland paragraaf in hun verkiezingsprogramma waarbij samenwerking in de EU vooraan staat en ze het veto eraf willen halen.
IMANDRA schreef:Ik ben wel benieuwd naar de campagnes die straks volop gaan rondgaan.
Ik denk namelijk dat het grootste probleem het goed overbrengen van hun standpunten is (en dat geldt voor iedere fatsoenlijke partij).
Kijk naar het steigeren wat mensen deden wbt. het plan destijds van de erfbelasting aanscherpen... Sommige mensen deden echt alsof de overheid dan al het geerfde geld gaat afpakken en dat de weduwes zonder geld en huis zouden overblijven (en sommige media ook), maar dat lag veel genuanceerder.
verootjoo schreef:Ja ik snap dat ook echt hoor.
Ik twijfel daarom enorm. Maar stem eigenlijk al vanaf hun begin op VOLT en het voelt dan wat als vreemdgaan
Overweeg ook om lid te worden van die partij. Zou er best wat mee willen doen maar ik vrees dat ik in mijn dorp levend gevild wordt want werkelijk iedereen hier in het dorp en om mij heen is SGP en PVV. En anders BBB of VVD.
Ik kan dus eigenlijk met niemand over mijn politieke voorkeur praten want dat loopt altijd uit op ellendeik vermijd tegenwoordig gesprekken over politiek.
Electra63 schreef:Benzz schreef:Die serie is echt een aanrader!
Ik zag dan op FB bij WNL weer van die achterlijke opmerkingen. Ze kennen allemaal een Marokkaan die hun vrouw opsloot.
Ik vins het een prachtige serie; die mannen doen mij aan mijn overleden Griekse schoonvader denken.
IMANDRA schreef:De comments op social media zijn over het algemeen ook echt een cesspit van het meest racistische en (sorry) kortzichtige gedeelte van de PVV + FvD aanhangers
Dat is sinds de formatie en het vallen ervan alleen maar verergerd.
Comments als "oh ja nu moeten we PVV aan een meerderheid helpen! Want die arme wilders werd door iedereen tegengewerkt". Of mensen die menen dat alle regeringen de laatste jaren links waren![]()
Echt, die mensen hebben echt een blok beton voor hun kop