Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:11

Ik las vandaag dat de FvD school van Baudet na 2 jaar al weer gaat sluiten. Er zaten maar 17 kinderen op, ze krijgen de financiering niet rond en krijgen ook geen subsidie van het rijk. Toch nog iets positiefs vandaag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:15

Tijdens nieuwsuur was duidelijk te zien en horen dat Wilders Schoof een compliment gaf.
Geloof het of niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:21

irmaz schreef:
Benzz schreef:
Mestdebat gaat nu verder.

Heb je gezien hoe dat weer op de agenda is gekomen? :D

Sorry, een klucht in meerdere delen ivm X-regels maar de moeite waard (vind ik tenminste)
deel 1: https://x.com/conSIWela/status/1808602558547775756
deel 2: https://x.com/conSIWela/status/1808610420116107682
deel 3: https://x.com/conSIWela/status/1808615361337610570
deel 4: https://x.com/conSIWela/status/1808635694203494655
deel 5: https://x.com/conSIWela/status/1808638544400835059

Dank je! Had ik niet gezien, maar hemeltjelief wat genant allemaal.......

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:26

Ik heb wel echt medelijden met de boeren, die zijn zo vreselijk genaaid door de BBB. 4 tot 6 duizend melkveehouders die dit jaar het hoofd al niet meer boven water kunnen houden en er is geen geld meer voor uitkopen. Koude sanering.

Gewoonweg genant.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:33

De boeren geloven er nog in, dus laten we hopen dat hun geloof gerechtvaardigd is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:42

pien_2010 schreef:
Tijdens nieuwsuur was duidelijk te zien en horen dat Wilders Schoof een compliment gaf.
Geloof het of niet.

Aan het eind van het debat heeft hij Schoof een compliment gegeven, maar wat is dat waard?
Als je hem eerder slappe hap noemt en bijv. collega's nog steeds beledigd.
Hij heeft Agema gewoon voor zijn karretje gespannen en hij is vooral de reden van de chaos gisteren en vandaag tijdens de debatten.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 04-07-24 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:47

ruitje schreef:
Ik snap echt niet dat de SP niet meer stemmen heeft gehaald... Zou toch veel meer mensen moeten aanspreken...

Ik heb deze keer geen SP gestemd omdat er ten tijde van de stemgang geen duidelijke lijn was voor mij, de SP wilde niet regeren, lang getwijfeld, tocg gestemd op een partij die dat wel wil.

Achteraf heb ik spijt. Maar ja, achteraf is mooi wonen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:11

pien_2010 schreef:
Ik vond het debat over kinderarmoede wel heel sterk. Dat gaat ook echt ergens over. Ik vond het ook heel sterk dat de rijkere een belastingvoordeeltje hebben gekregen dat per persoon amper iets doet, maar als dat geld bewaard wordt voor bestrijden kinderarmoede dat we wel over paar miljard hebben. Daar werd stevig voor gepleit.door Timmermans maar ook Bicker ea

Nederland moet zich kapotschamen als rijk land dat het toelaat dat kinderen met honger naar school gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:16

_San87_ schreef:
ruitje schreef:
Ik snap echt niet dat de SP niet meer stemmen heeft gehaald... Zou toch veel meer mensen moeten aanspreken...

Ik heb deze keer geen SP gestemd omdat er ten tijde van de stemgang geen duidelijke lijn was voor mij, de SP wilde niet regeren, lang getwijfeld, tocg gestemd op een partij die dat wel wil.

SP was voor de verkiezingen echt aan een nieuwe partijleider toe. Die hebben ze nu. Hopelijk gaan ze een hele goede cmpagne opzetten op het moment dat dit zootje ongeregeld valt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:21

Loretta schreef:
_San87_ schreef:

SP was voor de verkiezingen echt aan een nieuwe partijleider toe. Die hebben ze nu. Hopelijk gaan ze een hele goede cmpagne opzetten op het moment dat dit zootje ongeregeld valt.

Klopt. En dat heeft ze best wat kiezers gekost, denk ik.

Ik ben heel benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen, tot nu toe ben ik iig aangenaam verrast en hebben ze voor EU gewoon weer mijn stem gehad :).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:25

Citaat:

Dan is hij te laat. Hij moet het nu doen en dat beseft hij goed.
Timmermans is ook goed bezig had een goed inhoudelijk verhaal over de kinderen armoede.
En er waren meer zeer sterke kandidaten die ook goed later in beeld werden gebracht.

En dat hele gedoe over dat hoofddoekje vind ik een grote aanfluiting voor de Nederlandse politiek. Wat een oppervlakkige vertoning van notabene een minister en wat naar voor de betreffende politica.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:28

Ik denk zelf dat deze rommel alleen maar goed is, om straks een flinke zwaai naar de andere kant te kunnen maken.
De vraag is een beetje of mensen die niet de hele politiek volgen (en dus volgens anderen ongefundeerde onderbuikkeuzes maken) daar een beetje in mee te krijgen zijn, maar het aftakelen van FvD kan voor anderen ook gebeuren.
Ik weet niet wat ze op korte termijn voor elkaar kunnen krijgen aan onhandige dingen, maar inderdaad, over vier jaar kan men weer kiezen. zo niet eerder..

En ik geloof best dat politici achter de schermen het goed met elkaar kunnen vinden.. ze hebben achter de schermen nog nooit een robbertje liggen vechten of elkaar uit lopen schelden (volgens mij?) dat doen ze alleen 'voor de buhne (tv, internet)' lijkt wel..
Om het goed te laten gaan moet het eerst slecht gaan, is het gezegde toch?

Ik heb zelf overigens niets gezien, wat ik meekrijg is vanuit dit topic en een heel klein beetje nieuwswebsites, maar niet zoveel..
Als de SP en Jetten het goed doen (en wellicht geleerd hebben van de 'nederlaag' ) is dit een mooi moment om vooruit te stappen, hopelijk wordt dat dan in de samenvattingen op TV ook op die manier getoond..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:36

pien_2010 schreef:
Dan is hij te laat. Hij moet het nu doen en dat beseft hij goed.
Timmermans is ook goed bezig had een goed inhoudelijk verhaal over de kinderen armoede.
En er waren meer zeer sterke kandidaten die ook goed later in beeld werden gebracht.

En dat hele gedoe over dat hoofddoekje vind ik een grote aanfluiting voor de Nederlandse politiek. Wat een oppervlakkige vertoning van notabene een minister en wat naar voor de betreffende politica.

Ja dat is zeker waar. Er waren ook meer goede kandidaten. Volt bijvoorbeeld was ook goed op dreef.
Maar in de media bleef vooral het geklier over dat hoofddoekje hangen.

In Groot Britanniie zijn ze nu wel de andere kant op gegaan. Maar kijk eens in welke puinhoop het land is veranderd na al die jaren conservatief rechts aan de macht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:42

Ik zag gisteren nog een stukje VI en Johan Derksen, maar ook Albert Verlinde gingen weer helemaal los op de oppositie.
Klein kritiekpuntje op Wilders en Agema, maar verder was de oppositie toch wel heel vervelend.

Op X zag ik veel kritiek op NSC en VVD. Zij waren heel de dag muisstil, maar gaven (later) wel commentaar via X.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:43

Een land vol problemen, maar het debat struikelt over een hoofddoek.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:44

prompter schreef:

Precies dit dus, hoe oppervlakkig kun je zijn en dat notabene van een minister.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:44

Electra63 schreef:
Ik zag gisteren nog een stukje VI en Johan Derksen, maar ook Albert Verlinde gingen weer helemaal los op de oppositie.
Klein kritiekpuntje op Wilders en Agema, maar verder was de oppositie toch wel heel vervelend.

Op X zag ik veel kritiek op NSC en VVD. Zij waren heel de dag muisstil, maar gaven (later) wel commentaar via X.

Ik heb Yesilgoz anders luid en duidelijk gehoord bij de interruptiemicrofoon?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:46

Electra63 schreef:

Wat ik mij af vraag. Zullen al die mensen die hun kinderen met een lege maag naar school moeten sturen de oppositie ook vervelend vinden?

Of komt alleen het geklier over dat hoofddoekje bij de meeste mensen binnen?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:49

prompter schreef:

Ik stond op het punt om dit met "iets" meer sarcasme te omschrijven :D .
Maar volledig eens dus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:54

prompter schreef:
Electra63 schreef:

Ik heb Yesilgoz anders luid en duidelijk gehoord bij de interruptiemicrofoon?

Ja, dat was op het eind.
Met name tegen Baudet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:56

Kinderen met honger naar school vind ik echt onzin
Een brood kost een euro een pot pindakaas ook
Bijstand plus alle toeslagen zit je rond de 1800 euro.
Pakje sigaretten is vaak belangrijker dan dat brood..

En ja ik zie het gebeuren en daar heb ik een mening over.
Wij hadden het vroeger echt heel arm, maar ik ben mooit zonder ontbijt de deur uitgegaan, moeder zorgde daarvoor.

Dat ik het niet altijd lekker vond soit.

Maar het is vaak een kwestie van keuzes maken..
Je doet er beter aan de ouders te begeleiden en daar geld voor vrij te maken

Elektra even voor jou
Harde botsing tussen Yesilgöz en Wilders - https://nos.nl/l/2527422

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:01

Benzz schreef:
Ik heb wel echt medelijden met de boeren, die zijn zo vreselijk genaaid door de BBB. 4 tot 6 duizend melkveehouders die dit jaar het hoofd al niet meer boven water kunnen houden en er is geen geld meer voor uitkopen. Koude sanering.

Gewoonweg genant.

sorry, ik vind je niet geloofwaardig. Ik denk dat je echt geen medelijden met ons hebt. }:0

Kinderen moeten ten alle tijden beschermd worden en mogen geen honger hebben!! Maar om alleen de overheid daarop af te rekenen. De ouders zijn in eerste instantie verantwoordelijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:07

Ja die bedoelde ik Echwel, ze nam Wilders echt wel even de maat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:54

Echwel schreef:

Wij hadden het vroeger echt heel arm, maar ik ben mooit zonder ontbijt de deur uitgegaan, moeder zorgde daarvoor.

Elektra even voor jou

Dat ouders niet altijd de beste keuzes maken en hun geld vergokken,cq verdrinken etc mag nooit op de kinderen worden afgewenteld want dan ontneem je die kinderen ook een toekomst. Vandaar dat een maaltijd per dag op school zo enorm belangrijk is. De Fransen doen dit al jaren met overtuiging en dan wordt er zelfs warm gegeten!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:13

pien_2010 schreef:
Echwel schreef:

Elektra even voor jou

Dat ouders niet altijd de beste keuzes maken en hun geld vergokken,cq verdrinken etc mag nooit op de kinderen worden afgewenteld want dan ontneem je die kinderen ook een toekomst. Vandaar dat een maaltijd per dag op school zo enorm belangrijk is. De Fransen doen dit al jaren met overtuiging en dan wordt er zelfs warm gegeten!

Dan is alleen de vraag Pien: wie wentelt primair iets af op die kinderen? De ouders of de samenleving?