Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babootje schreef:Ik las deze post op X die wel interessant is.
De EU is zich al langere tijd bewust van het feit dat we van de US niets meer te verwachten hebben. En ook al zit Trump er niet meer, dan nog is de US onbetrouwbaar geworden. Om de doodeenvoudige reden dat dit uberhaupt heeft kunnen gebeuren.
Loretta schreef:Terwijl Trump zelf voorbereidingen treft om een Poetintje uit te halen in venazuela laat Europa weer eens zien alleen maar in staat te zijn tot praten en op de handen zitten.
https://www.demorgen.be/meningen/voor-e ... ~b8e8bbd1/
Het enige positieve van Trump dat hij niet van het oorlog voeren was is nu dus ook definitief verleden tijd. Trump is wel degelijk in staat om de zoveelste zinloze oorlog te starten.
pien_2010 schreef:Nou nou, het begint zich allemaal toch wel tegen te praten. De ene keer, Oekraïne wankelt , nieuws ook vanuit het westen. Dan dit weer van die igor (waarom zou hij dit doen?). We wachten het maar eens af want natuurlijk over en weer is er ook sprake van desinformatie om maar niets vrij te geven.
En dan die tweet over Rusland aanvallen van de NAVO.
Dan dat nieuws over die schurken (onderhandelen in Oekraïne) die in de USA de Russische belangen behartigen vanwege belangen in het poolgebied en vandaar samen optrekken met de Russen (dat geloof ik wel!) en de oliebelt onder Venezuela vandaar die toestanden daar ( de Russen zijn daar ook te vinden). Trekken de Russen daar dan samen op met de VS of vechten ze tegen elkaar?
Het is misschien de oude dag bij mij, of de drukte vanwege onze a.s emigratie maar het duizelt me toch wel af en toe.
En soms moet ik ook wel lachen als ik dingend schokkend vind dat dit niet door anderen zo ervaren wordt. Van wat er nu allemaal gebeurt is de Cuba crisis heilig bij en daar was de hele wereld geschokt over, zijn we dan al zo afgestomp?. Hahahahaha...
Het is veel en ik ben blij met je Babootje maar ik vind dat er heel erg veel gebeurt en ik ben toch echt geen sufferdje normaliter.
Babootje schreef:Laten we het simpel houden: Rusland wil doen geloven dat Oekraine op omvallen staat, terwijl de situatie aan de frontlinie wat heel anders laat zien. (Ook gerapporteerd door Russische millbloggers zelf)
Het ISW (Institute for the Study of War) zegt zo ongeveer hetzelfde.
mysa schreef:Leve de ratio, de angst maar wegdrukken dan, het valt toch buiten onze macht.