Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Over provocatie gesproken:
Bron, de Telegraaf.
Poetin-bondgenoot: Londen zal als eerste worden gebombardeerd in de Derde Wereldoorlog
Een nauwe politieke bondgenoot van Poetin heeft gewaarschuwd dat Londen als eerste zal worden gebombardeerd in een Derde Wereldoorlog.
Dit zei de 54-jarige parlementslid Andrey Gurulyov, lid van de defensiecommissie van het Russische parlement, op de Russische zender Channel 1.
Volgens hem zal dit gebeuren omdat “de dreiging voor de wereld van de Angelsaksen komt." Volgens hem is er geen andere manier om de blokkade te voorkomen van de enclave die tussen Polen en Litouwen ligt langs de Baltische kust, ongeveer 1180 mijl van Moskou.
“We zullen de hele groep vijandelijke ruimtesatellieten vernietigen tijdens de eerste luchtoperatie. Het zal niemand iets schelen of ze Amerikaans of Brits zijn, we zouden ze allemaal zien als de NAVO. Ten tweede zullen we het hele systeem van antiraketverdediging verminderen, overal en voor 100 procent. Ten derde zullen we zeker niet starten vanuit Warschau, Parijs of Berlijn. De eerste die geraakt wordt, is Londen", aldus Gurulyov.
pien_2010 schreef:Tja als dat al zal gaan gebeuren is de WOIII een feit want is een NAVO land. Ik denk dat we maar gewoon door moeten gaan met ademhalen. Is pure intimidatie politiek en ik ga me pas zorgen maken als ze beginnen.
Quir schreef:https://www.skoften.net/skft/2372828/ai ... m=facebook
Skoften misschien niet de meest betrouwbare bron, maar Russische anti raket die zichzelf aanvalt?
bigone schreef:Volgens Bauer, hoogste adviseur van Stoltenberg:
Volgens Bauer lijkt Rusland overigens niet aan te sturen op een conflict met de NAVO. ,,Sterker nog, we zien dat Russen meer uit de buurt blijven van onze vliegtuigen en schepen dan normaal. Ze zoeken bewust niet de escalatie", zegt hij. Wel waarschuwt hij dat de gevolgen van de oorlog, zoals hoge prijzen voor brandstof en voedsel, langdurig zullen zijn. ,,Ondanks die nadelen moeten we blijven vechten voor de waarden en normen die we internationaal hebben bepaald", zegt hij. "Als we die regels laten lopen voor goedkoper tanken en brood in de supermarkt, dan is dat het begin van het einde."
Quir schreef:https://www.skoften.net/skft/2372828/ai ... m=facebook
Skoften misschien niet de meest betrouwbare bron, maar Russische anti raket die zichzelf aanvalt?
bigone schreef:bigone schreef:Poetin heeft aangeboden de gevechtsvliegtuigen van Belarus uit te rusten met kernkoppen en volgens mij ging het niet over kernwapens plaatsen op hun grondgebied .
Je had gelijk Irmaz , plaatsing van raketten en eventueel updaten van oudere gevechtsvliegtuigen.
pmarena schreef:Ik vraag me af hè. In de loop der tijd heeft Rusland verschillende keren super moderne wapens "gepresenteerd" die ze aan het ontwikkelen en testen waren. Erg nare, ontzagwekkende wapens, waarmee Putin zich erg op de borst klopte dat ze dat ontwikkeld hadden.
Ik vraag me af in hoeverre ze dit soort wapentuig nou daadwerkelijk ter beschikking hebben...?
Was het (grotendeels?) met opgezette veren ontzag inboezemen met weinig daadwerkelijke substantie daar achter...?
Of zouden ze wel degelijk het 1 en ander aan serieuze narigheid hebben en probeert onze westerse media het juist een beetje te downplayen allemaal, door steeds de suggestie te wekken dat het lijkt alsof ze niet veel (meer?) hebben...?
Babootje schreef:Meerderheid G7-landen stopt import Russisch goud
Het Verenigd Koninkrijk, de VS, Canada en Japan gaan stoppen met het importeren van Russisch goud. De nieuwe sancties worden aangekondigd op de G7-top die vandaag in Zuid-Duitsland begint, meldt de Britse regering.
irmaz schreef:Babootje schreef:Meerderheid G7-landen stopt import Russisch goud
Het Verenigd Koninkrijk, de VS, Canada en Japan gaan stoppen met het importeren van Russisch goud. De nieuwe sancties worden aangekondigd op de G7-top die vandaag in Zuid-Duitsland begint, meldt de Britse regering.
Alleen de meerderheid? De landen die hierboven niet genoemd worden zijn alle 3 EU landen en de EU gaat in sanctiepakket 7 hetzelfde doen.
Babootje schreef: