Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:VuurVleugels schreef:Ja en daar kan ik helemaal inkomen. Rutte heeft niet alleen maar voor rampspoed gezorgd natuurlijk. Maar om nou te stellen dat we een "zeer sterke economie hebben waar iedereen van profiteert" gaat mij, als Wajonger en student die nauwelijks rondkomt, echt wel drie bruggen te ver.
Je krijgt wajong en je kan studeren. Wat een mooi land dan toch?
Cer schreef:Ja en ik lees er ook over dat het laten doorrekenen ook een soort wassen neus kan zijn.
Zelf denk ik als partijen zich soms zo slecht aan hun verkiezingsprogramma houden (afgaande van wat geventileerd wordt hè, ik volg de politiek niet op de voet) hou die berekeningen dan ook maar. Maar dat komt ook omdat ik het niet op die manier volg.. want ook al laten ze het doorberekenen, ik heb dat nooit eerder bekeken. Maar als er meer partijen zijn die het niet doen, dan zal het wel niet verplicht zijn (maar ik snap wel dat dat een wat naïeve kijk erop is misschien)
Babsiej schreef:Onze levensstandaard is gewoon hoog. Een mobiel, ja
standaard (snel) internet
ja
abonnementjes op muziek of tv zenders nee,
draadloze oordopjes nee
mobieltjes met abonnement eh?
elektrische fietsen ja,
laptopjes en computer ja
een of twee auto’s nul
roken nee
drinken nee
avondjes uit nee
minstens 1x per jaar met vakantie één week in eigen land
huisdieren paard en kat
kinderen ja, en kleinkinderen
afhalen/bezorgen van eten nee.
En nee niet het hele rijtje zal van toepassing zijn, maar we zijn veel gewend en dan valt het niet mee om een stapje of meer terug te doen.
Babsiej schreef:Ja ik denk dat je daar blij mee moet zijn.
Maar ik denk dat we in Nederland sowieso wel meer tevreden mogen zijn naar wat we wél hebben. Er zijn veel dingen die véél beter kunnen. Maar overall hebben we het nog steeds goed.
Onze levensstandaard is gewoon hoog. Een mobiel, standaard (snel) internet, abonnementjes op muziek of tv zenders, draadloze oordopjes, mobieltjes met abonnement, elektrische fietsen, laptopjes , computer, een of twee auto’s, roken, drinken, avondjes uit, minstens 1x per jaar met vakantie, huisdieren, kinderen, afhalen/bezorgen van eten…
En nee niet het hele rijtje zal van toepassing zijn, maar we zijn veel gewend en dan valt het niet mee om een stapje of meer terug te doen.
Karl66 schreef:Alleen gaat dit niet over een programma, maar over de begroting. En je kan geen rijksbegroting maken door te zeggen: "Gooi daar even wat geld naartoe, kijk zelf maar hoeveel het moet zijn en kijk ook even of je nog ergens een zak geld hebt liggen waar je het mee kan betalen." Dan maak je jezelf toch onsterfelijk belachelijk?
Berdien schreef:Och ‘omdat ze een vrouw is’. Dat is wel heel makkelijk. Heb je de beelden gezien Cer?
Cer schreef:Karl66 schreef:Alleen gaat dit niet over een programma, maar over de begroting. En je kan geen rijksbegroting maken door te zeggen: "Gooi daar even wat geld naartoe, kijk zelf maar hoeveel het moet zijn en kijk ook even of je nog ergens een zak geld hebt liggen waar je het mee kan betalen." Dan maak je jezelf toch onsterfelijk belachelijk?
Ja eerlijk, ik weet dat niet want ik lees die berekeningen nooit.
maar het ging mij erom dat een partij iets bedenkt, dat vervolgens laat doorberekenen (en wat ik dan begrijp zijn dat alleen de kosten, maar worden eventuele opbrengsten daar niet in meegenomen (dat zei de SP meen ik) en dat ziet er dan goed uit. En vervolgens gaan ze echt aan de slag en houden ze zich niet aan hun programma, waardoor de daarmee samenhangende berekeningen ook 'voor niks' waren (maar er wel goed uitzagen). Nou ja, ik kan het niet goed uitleggen wat ik bedoel denk.
Wat ik dan wel weer apart vind is dat die motie is opgesteld door Caroline EN Pieter, maar alleen Caroline wordt 'erom uitgelachen'. Omzigt zit toch al langer in de kamer, en zou dan toch moeten weten hoe je dat indient, en wat erin moet staan?
Of is het gewoon makkelijk om de BBB (en een vrouw) erop aan te spreken, en de man uit de wind te houden?
Overigens, wat ik zelf lastig vind aan dat 'geboren in het pluche'.. wat willen 'we' dan dat dat die mensen doen? Zoals Sander Schimmelpenninck.. dat zijn ouders hun vermogen weg hadden moeten geven, en hem in een krot hadden moeten stoppen? Ik vind het altijd wel makkelijk praten vanuit een luxe positie "ja ik vind dat mijn familie teveel geld heeft".. Hij heeft er ook gebruik van gemaakt denk.
Als je in een rijke familie geboren wordt en je hebt door ziekte of iets, geen kans op de arbeidsmarkt, dan ga je ook niet zeggen 'nou, doe mijn geld maar weg, ik ga ook wel de bijstand in'. Het is denk ik maar net vanuit welke positie je het bekijkt.
En ik zeg dat vanuit een positie die zeker niet vanuit het pluche komt, maar vanuit een arbeidersgezin met 1 werkende ouder, die van beroep tomatenplukker was (totdat de gastarbeiders kwamen), waarvan de hoogst genoten opleiding een niet afgemaakte LTS en een niet afgemaakte huishoudschool.. en dan kan je toch ook nog best redelijk terecht komen. Ik ga dan ook niet tegen de mensen in wassenaar zeggen 'ja zeg, lekker met je villa daar, heb je niks voor hoeven doen zeker'..![]()
Maar goed, ik las dacht ik dat de accijns op benzine alweer ter discussie stond, dat scheelt alvast
Nikass schreef:Niet weggeven uiteraard, en ja hij heeft er natuurlijk ook gebruik van gemaakt.
Het gaat erom dat het belastingstelsel anders moet, zodat er niet zo idioot veel belasting wordt geheven op arbeid.
Berdien schreef:Je stelt de vraag niet voor niets lijkt me. Behoorlijk suggestief. Misschien goed als je kijkt waar het over gaat voor je zulke vragen stelt.
Omzigt heeft er dan wel aan meegeschreven, Caroline stond er en deed de… onderbouwing en het beantwoorden van de vragen. Als je dan op een dergelijke manier reageert dan kun je wel rekenen op de hoon van de kamer (en daarbuiten). Hetzelfde als Thierry overkwam. Als je daar onzin staat te verkondigen word je daar op aangesproken.
Berdien schreef:Je stelt de vraag niet voor niets lijkt me. Behoorlijk suggestief. Misschien goed als je kijkt waar het over gaat voor je zulke vragen stelt..
Citaat:ik vind dat mijn familie teveel geld heeft".. Hij heeft er ook gebruik van gemaakt denk.
Als je in een rijke familie geboren wordt en je hebt door ziekte of iets, geen kans op de arbeidsmarkt, dan ga je ook niet zeggen 'nou, doe mijn geld maar weg, ik ga ook wel de bijstand in'. Het is denk ik maar net vanuit welke positie je het bekijkt.