Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 20:40

Iemand net het item op RTL nieuws gezien over de J6 mensen die wellicht/waarschijnlijk een pardon krijgen?

Mouthaan had een interview met een man die 2 jaar had gezeten omdat hij een agent tijdens J6 met een trump vlag had geslagen. Volgens de beste man was hij hard gestraft omdat hij Trump supporter was. Waarop Mouthaan antwoordde: maar je hebt toch een agent met een metalen flagpole geslagen?

Deze man wil nu dus schadevergoeding gaan eisen van de staat omdat hij ten onrechte vast zou hebben gezeten. Dit terwijl een van de punten van Trump was dat hij immuniteit wilde voor de politie, zodat ze niet zouden kunnen worden vervolgd wanneer ze iemand neerschieten oid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 07:13

Je vraagt je sowieso af van: wie leest Trump zijn posts en denkt: ja dat is een fijne vent met goede moral values om aan het roer te hebben staan. Hoe erg je ook door je omgeving voor de gek wordt gehouden. En hoe naïef en gullible je ook bent wat betreft alle (verdraaide) onzin die hij uitspuwt.

Gewoon puur op moral values moet je toch al aan kunnen voelen dat deze man niet deugt......

En precies inderdaad, dat gezemel over "politiek vervolgd" worden terwijl mensen toch gewoon heel simpel dingen hebben gedaan die niet door de beugel kunnen. Echt.... 8)7

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 08:59

Madiba schreef:
@hwn: wat zou Trump dan zwaar gaan censureren (oprechte vraag, ik heb het nog niet gehoord)

sorry voor mijn late antwoord, ik had al een tijdje niet meer meegelezen in dit topic. Ik had ergens gehoord/gelezen dat Trump alles wat in de pers verscheen, eerst wou laten nalezen door 3 mensen. Geen idee meer waar ik het vandaan heb, en ik vind het ook niet meer terug. Misschien heeft hij het al gecensureerd, lol :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:00

mylittlejoy schreef:
Iemand net het item op RTL nieuws gezien over de J6 mensen die wellicht/waarschijnlijk een pardon krijgen?

Mouthaan had een interview met een man die 2 jaar had gezeten omdat hij een agent tijdens J6 met een trump vlag had geslagen. Volgens de beste man was hij hard gestraft omdat hij Trump supporter was. Waarop Mouthaan antwoordde: maar je hebt toch een agent met een metalen flagpole geslagen?

Deze man wil nu dus schadevergoeding gaan eisen van de staat omdat hij ten onrechte vast zou hebben gezeten. Dit terwijl een van de punten van Trump was dat hij immuniteit wilde voor de politie, zodat ze niet zouden kunnen worden vervolgd wanneer ze iemand neerschieten oid.

Het pardon zou gaan over mensen die geen geweld hebben toegepast bij de bestorming 4 jaar geleden. Als je iemand met een vlaggenstok slaat, dan hoor je daar niet bij.

Gisteren stonden er wat meer stevige hekken om het terrein van het Capitool, verstandig :).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 21:38

Dat onderscheid maken de mensen zelf in ieder geval niet. Die verwachten een pardon en mogelijk schadevergoeding.

Ik heb trump zelf dat onderscheid overigens niet horen maken. Ik heb hem wel horen zeggen dat het een day of love was en al het geweld horen ontkennen.

Ik gok zomaar dat we vrij snel na 20 januari meer weten over een mogelijk pardon en wie dat zal betreffen.

Edit: trump is nu bezig met een persconferentie. Naast de gebruikelijke punten, nu een nieuwe: de Golf van Mexico moet hernoemd worden naar de Golf van Amerika:

https://x.com/RepMTG/status/18766768300 ... 5-Q7Q&s=19

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:53

Het is toch om je dood te lachen, hoe komt hij er op?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:48

Hij is echt totaal knettergek ! Hij heeft een persco gegeven, nou Groenland Oekraïne, Denemarken en Canada kunnen de borst natmaken. Wat een achterlijke gevaarlijke gladiool. Nog enige hoop dat hij in een redelijk stadium van dementie komt en graag heel erg snel.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:52

Ik lees net het artikel. Ik vind het echt eng. Oprecht eng gewoon. Dit is geen ver van ons bed show meer, dit kan de wereld echt voorgoed gaan veranderen en niet op een goede manier. Ik vind het echt eng.

Sorry, inhoudelijker wordt het even niet geloof ik :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 00:21

Dit is dus wat populisme doet, kies een idiote schreeuwer en naderhand niks voor de bevolking .

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 00:48

Ik vind 't ook doodeng wat hij zegt en nog enger hoe het X-volk hem toejuicht. Ondanks dat dat geen representatieve afspiegeling van de Amerikaanse bevolking is, is het doodeng om te lezen hoe enthousiast mensen zijn over het overnemen van de wereldmacht, met geweld als t moet. Doodeng.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 00:50

Op X zijn genoeg tegenstanders! Zelfs een grote groepen republikeinen die niets van hem moeten hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 00:50

Het is ook allemaal van dat populistische geneuzel.....

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 01:47

BigOne schreef:
Hij is echt totaal knettergek ! Hij heeft een persco gegeven, nou Groenland Oekraïne, Denemarken en Canada kunnen de borst natmaken. Wat een achterlijke gevaarlijke gladiool. Nog enige hoop dat hij in een redelijk stadium van dementie komt en graag heel erg snel.

Gebeurt allemaal niet hoor, hooguit misschien dat hij Oekraine en Rusland om de tafel krijgt. Maar hij kan Groenland niet kopen en Canada ook niet. Het is voor hem ook de laatste paar weken dat hij echt gekke dingen kan zeggen, strakjes moet hij gaan regeren en dan kan dat niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:46

Reken maar dat hij dat gewoon blijft doen, dat deed hij z’n vorige periode ook alleen is hij nu nog veel extremer. Die man is geestelijk niet geschikt . Ik wens niemand wat slechts toe maar hij mag gaan hemelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:47

Even over Groenland: Trump roept onder anderen dat Groenland voor de VS van belang is ivm de veiligheid van de VS. Daar kun je je wat bij voorstellen: sinds de Sovjet tijd weten we van vaarroutes van Sovjet onderzeeërs rondom IJsland en Groenland. Daarom is er dan ook sinds jaar en dag een NATO-basis op Groenland: Thule Air Base, recent(er) omgedoopt tot Pituffik Space Base. Mocht uitbreiding van NATO op Groenland nodig geacht worden door de NATO leden, dan zal dat simpelweg te regelen zijn. Geen probleem.

Wat veel interessanter is voor de VS zijn de bodemschatten van Groenland. Alleen, hij kan het land niet binnen pikken zonder artikel 5 van het NATO verdrag in werking te zetten (een aanval op 1 lidstaat is een aanval op alle lidstaten). Lastig lastig…..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:51

En wie heeft er het meeste behoefte aan die grondstoffen? Musk misschien, hij bekritiseerd nooit China en Rusland , goh. Oekraïne zit ook vol met grondstoffen die musk maar wat graag wil. USA heeft Oekraïne al een voorstel voor 20 jr onbeperkt delven gedaan , daar zijn ze gelukkig niet op ingegaan. Wordt tijd dat Europa echt wakker wordt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:13

@Cowboy55: Maar treedt artikel 5 ook in werking als het twee NATO leden betreft?

Ik vind het zelf nog niet zo heel belangrijk of hij het wel of niet kan doen. Dat hij de intentie heeft en dit soort uitlatingen doet vind ik al eng voor iemand in zijn positie. Laten we wel wezen: Rusland/Putin heeft min of meer dezelfde uitgangspunten bij de (gedeeltelijke danwel gehele) annexatie van Oekraine. En was het ook niet een bepaalde Oostenrijker die vanuit strategisch oogpunt Polen bij Duitsland/het Duitse Rijk wilde hebben?

Dat of het gebeurt afhangt van in hoeverre het hem wordt toegestaan, is wat mij betreft een zorgelijk feit op zich.

Groenland heeft inderdaad een grote hoeveelheid aan grondstoffen en mineralen; deze zou de US graag hebben uiteraard. Wat mij voornamelijk stoort aan het hele Groenland verhaal is dat ze het maar hebben over kopen of met military force overnemen; alsof het niet gaat om een land met mensen die zelf keuzes kunnen moeten maken. Ja, ze zijn nu onderdeel van Denemarken, maar al lange tijd bezig om zelfstandig te worden en zijn dit in zekere mate.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:24

mylittlejoy schreef:
@Cowboy55: Maar treedt artikel 5 ook in werking als het twee NATO leden betreft?

Ik vind het zelf nog niet zo heel belangrijk of hij het wel of niet kan doen. Dat hij de intentie heeft en dit soort uitlatingen doet vind ik al eng voor iemand in zijn positie. Laten we wel wezen: Rusland/Putin heeft min of meer dezelfde uitgangspunten bij de (gedeeltelijke danwel gehele) annexatie van Oekraine. En was het ook niet een bepaalde Oostenrijker die vanuit strategisch oogpunt Polen bij Duitsland/het Duitse Rijk wilde hebben?

Dat of het gebeurt afhangt van in hoeverre het hem wordt toegestaan, is wat mij betreft een zorgelijk feit op zich.

Groenland heeft inderdaad een grote hoeveelheid aan grondstoffen en mineralen; deze zou de US graag hebben uiteraard. Wat mij voornamelijk stoort aan het hele Groenland verhaal is dat ze het maar hebben over kopen of met military force overnemen; alsof het niet gaat om een land met mensen die zelf keuzes kunnen moeten maken. Ja, ze zijn nu onderdeel van Denemarken, maar al lange tijd bezig om zelfstandig te worden en zijn dit in zekere mate.

Goeie vraag. https://www.trouw.nl/buitenland/trump-w ... .bing.com/

Quote:
Gewapend conflict
In theorie zou de eis van Trump kunnen leiden tot een gewapend conflict tussen twee Navo-verdragspartners. De andere landen in die verdragsorganisatie zouden dan in een moeilijk parket komen. Theoretisch moeten verdragspartners bij een aanval op een van hen reageren alsof ze allemaal aangevallen zijn.

Maar het verdrag ging natuurlijk niet uit van een aanval door een lidstaat. Tot nu toe werd vooral gevreesd dat zo’n intern conflict zou uitbreken tussen Turkije en Griekenland, die onderling regelmatig ruziën , met name over de rechten op olie en gas onder de bodem van de Middellandse Zee.

Nog in 2022 leidde dat tot de beschuldiging van Turkije dat Griekenland luchtafweer op Turkse gevechtsvliegtuigen had gericht, en verwees de Turkse president Recep Tayyip Erdogan waarschuwend naar de nederlaag van Griekse troepen in het nu Turkse Izmir, precies een eeuw eerder.

Maar werkelijke vijandelijkheden tussen de twee landen zijn tot nu toe uitgebleven, dankzij grote druk van de grootste bondgenoot: de Verenigde Staten. Bij een ruzie waarbij de VS zelf betrokken zou zijn, is die rol van machtige vredestichter vacant.

Inbinden
Het waarschijnlijkste scenario is dat Trump zal inbinden zodra het moment van beslissen nadert, en praktische consequenties van een besluit hem duidelijk worden.

Wat meer achtergrond uit het recente verleden: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/24 ... -uitgaven/

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:38

Denk ook niet dat hij dat echt gaat doen. Het lijkt een Trumpiaanse onderhandelingsstrategie.
Wat ik enger vind is de juichcultuur op X, maar hoeveel daarvan door Musk aangestuurde 'bots' zijn is de vraag.
De allergrootste miskleun is dat men niet heeft kunnen voorkomen dat zo'n platform in handen is gekomen van deze man.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:46

Behalve olie en gas is het eeuwige geruzie tussen Griekenland en Turkije ook vooral om de toegang tot de Zwarte Zee. Beide landen hebben een strategische ligging wat dat betreft en dat is ook de reden dat andere landen, waaronder de VS, zich ermee bemoeien.

De VS hebben moeite hun eigen broek op te houden, het ontwikkelen van Groenland kan niet meer zijn dan een fantasie. Een veroveringsoorlog op hun eigen continent is ook vrij ver van de militaire realiteit van het land. Plus dat de enige militaire actie die Trump ooit heeft georganiseerd betrof het terugtrekken uit Afghanistan en dat verliep uiterst ongelukkig.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:52

Babootje schreef:
Denk ook niet dat hij dat echt gaat doen. Het lijkt een Trumpiaanse onderhandelingsstrategie.
Wat ik enger vind is de juichcultuur op X, maar hoeveel daarvan door Musk aangestuurde 'bots' zijn is de vraag.
De allergrootste miskleun is dat men niet heeft kunnen voorkomen dat zo'n platform in handen is gekomen van deze man.

Misschien; de raarste dingen roepen en dan valt wat je echt doet 'wel mee'. Who knows.

De J6 pardons komen er in ieder geval wel aan, want volgens Trump waren er geen wapens meegenomen door de (vredelievende) protesters en is de enige die is omgekomen Ashley Bibbet:

https://www.realclearpolitics.com/video ... eason.html

Dat Facebook stopt met factcheckers en overgaat op community notes en Kevin O'Leary bezig is om TikTok te kopen is ook een vaag teken m.b.t. jouw laatste alinea.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:43

Als Trump de oorlog in Oekraine als excuus weet te gebruiken, aangezien er ook wel eens wat over de grens in een nato staat beland en zo, dan is een art.5 nato activeren mogelijk. Is duidelijk oprekken en manipuleren, maar die optie is er theoretisch in elk geval wel.

Groenland mag dan wel zelfstandig willen worden, maar hoe verstandig dat is in de huidige omstandigheden met een bevolking van 60.000? mensen? Daar wandeld wat overheen dan en rap ook. Nu betekent dat nog aanval op Denemarken en NATO land, wat er dan overblijft van zulke verdragen is de vraag.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:36

Maar even voor het beeld he? Artikel 5 is er om de taak van het bondgenootschap vorm te geven, maar welke bondgenoten gaan dan vechten tegen de agressor?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:25

Jammer dat de regeringsleiders meteen reageren op Trump's uitspraken. Volgens mij zou straal negeren beter zijn. Nu heeft Trump weer het idee dat elke verbale scheet van hem belangrijk is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:29

Daar zit wat in.