Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Madiba schreef:@hwn: wat zou Trump dan zwaar gaan censureren (oprechte vraag, ik heb het nog niet gehoord)
mylittlejoy schreef:Iemand net het item op RTL nieuws gezien over de J6 mensen die wellicht/waarschijnlijk een pardon krijgen?
Mouthaan had een interview met een man die 2 jaar had gezeten omdat hij een agent tijdens J6 met een trump vlag had geslagen. Volgens de beste man was hij hard gestraft omdat hij Trump supporter was. Waarop Mouthaan antwoordde: maar je hebt toch een agent met een metalen flagpole geslagen?
Deze man wil nu dus schadevergoeding gaan eisen van de staat omdat hij ten onrechte vast zou hebben gezeten. Dit terwijl een van de punten van Trump was dat hij immuniteit wilde voor de politie, zodat ze niet zouden kunnen worden vervolgd wanneer ze iemand neerschieten oid.
BigOne schreef:Hij is echt totaal knettergek ! Hij heeft een persco gegeven, nou Groenland Oekraïne, Denemarken en Canada kunnen de borst natmaken. Wat een achterlijke gevaarlijke gladiool. Nog enige hoop dat hij in een redelijk stadium van dementie komt en graag heel erg snel.
mylittlejoy schreef:@Cowboy55: Maar treedt artikel 5 ook in werking als het twee NATO leden betreft?
Ik vind het zelf nog niet zo heel belangrijk of hij het wel of niet kan doen. Dat hij de intentie heeft en dit soort uitlatingen doet vind ik al eng voor iemand in zijn positie. Laten we wel wezen: Rusland/Putin heeft min of meer dezelfde uitgangspunten bij de (gedeeltelijke danwel gehele) annexatie van Oekraine. En was het ook niet een bepaalde Oostenrijker die vanuit strategisch oogpunt Polen bij Duitsland/het Duitse Rijk wilde hebben?
Dat of het gebeurt afhangt van in hoeverre het hem wordt toegestaan, is wat mij betreft een zorgelijk feit op zich.
Groenland heeft inderdaad een grote hoeveelheid aan grondstoffen en mineralen; deze zou de US graag hebben uiteraard. Wat mij voornamelijk stoort aan het hele Groenland verhaal is dat ze het maar hebben over kopen of met military force overnemen; alsof het niet gaat om een land met mensen die zelf keuzes kunnen moeten maken. Ja, ze zijn nu onderdeel van Denemarken, maar al lange tijd bezig om zelfstandig te worden en zijn dit in zekere mate.
Babootje schreef:Denk ook niet dat hij dat echt gaat doen. Het lijkt een Trumpiaanse onderhandelingsstrategie.
Wat ik enger vind is de juichcultuur op X, maar hoeveel daarvan door Musk aangestuurde 'bots' zijn is de vraag.
De allergrootste miskleun is dat men niet heeft kunnen voorkomen dat zo'n platform in handen is gekomen van deze man.