nps schreef:Electra63 schreef:Ik heb weleens op D66 gestemd om met name hun euthanasiebeleid. En ik vind dat zij goede bestuurders hebben (in het algemeen).
Vorig kabinet ook mensen met affiniteit met het ministerie, zoals Kuipers en Robert Dijkgraaf. Het zijn over het algemeen fatsoenlijke mensen.
Niet te vergelijken met zo'n Markuszoher van de PVV die volgens de AIVD niet kan functioneren als minister, maar wel in de TK zit en voorheen Eerste Kamer.
Ik de laatste 2 keer, idd vanwege de soort progressieve basiswaarden (abortus, euthanasie). Conservatieve (christelijke) partijen vallen zoiezo af. Hebben altijd hele kundige mensen gehad. Eerst Pechtold, toen Kaag - waarvan ik het nog steeds heel verdrietig vind hoe doe is verguisd.. én ze hebben een digitaal beleid. Ik snap nog steeds niet waarom we het allemaal over asielzoekers hebben terwijl digitalisering en social media zilke enorme impact heeft op de maatschappij…
Eeuwig dillemma afgelopen 2 verkiezingen is tactisch GL/PvdA of golden oldie D66 of helemaal hip en nieuw Volt…
Ik ook, behalve Volt, ik vind Dassen een fijne politicus, maar de partij te klein.
Als PvdA/GL mijn stem nodig heeft om 1e of 2e partij te worden, stem ik zeker PvdA. Zij hebben kundige politici en bestuurders; partijprogramma van wat ik heb gelezen, kan ik mij in vinden. En anders D66.
Bij mij gaat het altijd tussen die 2 partijen.
Christelijke partijen vallen bij mij ook altijd af en populistische partijen vallen zeker af voor mij.