Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:37

Benzz schreef:
Ik heb sterk het gevoel dat Wilders de boel expres probeert te laten klappen, om nieuwe verkiezingen te krijgen, de grootste worden en Premier.

Dat probeert hij volgens mij al vanaf het begin, zijn tweets nadat hij zei zelf geen mp te worden wijzen daar zeker op. En bbb laat het niet klappen want dan zijn ze landbouw kwijt. En nsc en vvd zijn te bang dat diegene, die zegt tot hier en niet verder , de zwarte piet krijgt van Wilders en er helemaal niets meer overblijft.
Vooral nsc is door de mand gevallen, van nooit met pvv naar een coalitie met pvv. Ze zouden nu hooguit 6 a 7 zetels overhouden van de ? 20,22.
Wilders heeft ze allemaal vakkundig in de tang.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 20:37

Ik snap echt niet dat de SP niet meer stemmen heeft gehaald... Zou toch veel meer mensen moeten aanspreken...

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:38

SP is te radicaal links . Wanneer die iets milder zou worden en hun Oekraïne standpunt zou veranderen kunnen ze zeker meer stemmen krijgen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:39

ruitje schreef:
Ik snap echt niet dat de SP niet meer stemmen heeft gehaald... Zou toch veel meer mensen moeten aanspreken...

Zeker, en vind de woordvoerder ook echt goed itst Marijnnisen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:39

irmaz schreef:
Zucht, er wordt door de oppositie wordt gevraagd de tweet weg te halen en Schoof weigert gewoon. Heel veel minpunten wat mij betreft, wat een blunder. Hij kan nu 1000x blijven beweren dat het kabinet tegen racisme is maar het zijn blijkbaar alleen woorden :

... het zou kunnen zijn, dat "het tegen de regels is".
Rutte had ooit de gewoonte om elke vrijdagavond een serie appjes weg te gooien, maar dat mag niet meer.
(Ambtloos burger Rutte mag het weer, sinds dinsdag.)

Het is goed mogelijk dat electronische berichten van kabinetsleden braaf gearchiveerd moeten worden.

@ ontslaan van Baudet: ik zie de man liever gaan dan komen,
maar volksvertegenwoordigers zijn niet in loondienst oid, ze zitten er, omdat wij, 'de kiezer', ook Baudet gekozen hebben....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 20:40

Benzz schreef:
ruitje schreef:

Zeker, en vind de woordvoerder ook echt goed itst Marijnnisen.

Ja, ik vond dat hij het goed deed net, viel mij positief op.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:41

Vond Wiersma erg slecht uit de verf komen in het mestdebat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:42

Janneke2 schreef:
maar volksvertegenwoordigers zijn niet in loondienst oid, ze zitten er, omdat wij, 'de kiezer', ook Baudet gekozen hebben....

Uiteraard weet ik dat, maar jeetje dit is toch zo zonde van de tijd.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 20:44

Over Wiersma: Vond ik dan weer niet, ik vond het goed dat ze zich niet liet ontlokken tot ander beleid/uitspraken terwijl ze zich nog moet inwerken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:02

Bikker is weer erg sterk. Ik ben geen stemmer op een partij met een geloofsovertuiging, maar vind haar en Bontebal echt erg goed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:02

... minister Wiersma was één uur op het ministerie geweest, meldde de NOS.
Maar de Kamer is in grote lijnen accoord met de plannen van oud-minister Adema - maar er moet eerst met de collega ministers overlegd worden voordat ze echt iets kan zeggen.

En daarna schijnt ze iets gezegd te hebben over 'andere berekeningen' en het aantal beschermde watergebieden verkleinen. <<)
Nieuwe geitepaadjes zoeken...?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:09

Nederland wilde rechts. En nu heeft Nederland rechts.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:27

BigOne schreef:
Irmaz, Wist je dat niet van die 5de colonne uitspraak?

Nee, normaal gesproken vermijd ik dit soort lieden zoveel mogelijk. Ik vind dit soort dingen heel eng en wil liever niet weten welke drek zij over iedereen uitspuiten.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:28

Janneke2 schreef:

Baudet is een hele bange man, zijn jasje is van erg dikke stof viel mij op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:29

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:32

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:37

Agema haar gezicht spreekt boekdelen bij bepaalde onderwerpen. Niet handig van haar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:54

Mestdebat gaat nu verder.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:58

Zonet een samenvatting op het journaal gezien. Schoof is in elk geval ook mijn premier. Die gast gaat het heel erg moeilijk krijgen met dat getweet over en weer en kom op zeg hebben ze nu echt zoveel tijd besteed aan een hoofddoekje?
Nederland heeft zo'n grote problemen.
Ik vond het debat over kinderarmoede wel heel sterk. Dat gaat ook echt ergens over. Ik vond het ook heel sterk dat de rijkere een belastingvoordeeltje hebben gekregen dat per persoon amper iets doet, maar als dat geld bewaard wordt voor bestrijden kinderarmoede dat we wel over paar miljard hebben. Daar werd stevig voor gepleit.door Timmermans maar ook Bicker ea
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-07-24 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:59

Vind wel dat Schoof had mogen ingrijpen mbt hoe Wilders zich gedroeg. Daar vond ik hem niet zo sterk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:00

Benzz schreef:
Vind wel dat Schoof had mogen ingrijpen mbt hoe Wilders zich gedroeg. Daar vond ik hem niet zo sterk.

Is gebeurd achter gesloten deuren en dat is verstandig. Wilders gaf niet voor niets aan dat Schoof het erg goed gedaan had na half uur pauze

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:02

pien_2010 schreef:
Benzz schreef:

Is gebeurd achter gesloten deuren en dat is verstandig. Wilders gaf niet voor niets aan dat Schoof het erg goed gedaan had na half uur pauze

Oke, dat heb ik dan gemist. Vond het namelijk erg ongepast wat Wilders deed met Slappe hap. Sowieso dat getwitter is iets wat in mijn ergenis zit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:06

Benzz schreef:

Ik vind het een nette vent, maar weinig een leider, beetje pappen en nathouden.
Hij gaat het in ieder geval heel moeilijk krijgen, als je behalve de oppositie ook nog een deel van de coalitiepartijen tegen je hebt en je gezag ondermijnen.

Ik denk echt dat de Tweet van Agema in overleg of in opdracht van Wilders is geplaatst.
Hij wil gewoon dat dit kabinet klapt en dat anderen de schuld krijgen en dat hij dan weer vanuit de oppositie kan schreeuwen.
Regeren is niet makkelijk, zeker niet met 4 partijen.

Ik vond Van der Plas ook stuitend gisteren. Vreselijk arrogant en zakte volledig door het ijs, niet voor het eerst.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:07

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:08

pien_2010 schreef:
Benzz schreef:

Daar geloof ik helemaal niets van.
Wilders heeft meerdere keren vandaag gezegd dat hij zijn ministers altijd zal verdedigen en dat hij zelf bepaalt wat en wanneer hij iets zegt of twittert. En Schoof vindt hij slappe hap.