Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:20

oomens schreef:
pien_2010 schreef:
Gelukkig maar. Want dat referendum bleek later betaald te zijn door Rusland, om verdeeldheid te zaaien in Europa. HEt FvD heeft daar gefinancierd door het KRemlin, zich voor geleend (Zie uitzending van Zembla over de sponsoring van Rusland van uiterst rechtse partijen zoals FvD, Le Pen en Seymour e.a). Dus dat hele referendum waar veel mensen inclusief ik, ingestonken zijn, was een grote gelukte coup van het Kremlin die verdeeldheid wilde zaaien in de EU. Chapeau want die poging is dik en vet gelukt.

Niet alleen maar om verdeeldheid te zaaien, ook gewoon om te voorkomen dat de EU nauwere banden zou aanhalen met een land dat volgens Rusland tot hun eigen invloedssfeer behoort.

Klopt goede aanvulling!

Karl wie noemde de minister president Markje? Dat is me blijkbaar ontgaan.

En een update van Nu.nl die ik ook zorgelijk vind daar volgens hen de Russen progressie boeken
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... redirect=1

Babootje

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:54

Uit het Ad
Voor degenen die er nog aan twijfelen dat Rusland oorlogsmisdaden begaat in Oekraine. Gisteren:

In de oorlog met Oekraïne heeft Rusland zeven soorten landmijnen ingezet, zegt mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch in een nieuw rapport.

Hoewel zowel aan Oekraïense als aan Russische zijde mijnen worden ingezet die voertuigen kunnen beschadigen, zijn de Russische troepen de enige die landmijnen inzetten die tot doel hebben personen te verwonden. Dit soort landmijnen zijn verboden in internationale verdragen, maar Rusland heeft het landmijnenverdrag uit 1997 nooit ondertekend. Oekraïne was wel een van de 164 landen die het verdrag tekende.

Een van de zeven soorten landmijnen die Rusland inzet, is in het land zelf ontwikkeld en wordt in Oekraïne voor het eerst ingezet. Het gaat om POM-3, ook bekend als 'Medallion', en is uitgerust met een bewegingsmelder om een ​​naderende persoon te detecteren en een explosieve lading in de lucht te werpen. De daaropvolgende ontploffing kan binnen een straal van 16 meter mensen verwonden of zelfs doden. De POM-3 zou ook zijn uitgerust met een zelfvernietigingsmechanisme dat de mijn vernietigt na een vooraf ingestelde tijd, bijvoorbeeld enkele uren of dagen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:58

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov blijft volhouden dat er geen sprake is van een invasie van Oekraine. Bron AD.nl

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov ontkent nog altijd dat er sprake is van een invasie van Oekraïne. Ook blijft hij volhouden dat Rusland erop uit is om Oekraïne te ‘de-nazificeren’.

In een zeldzaam interview met de BBC heeft de minister zijn licht laten schijnen op de oorlog in Oekraïne: ,,Wij zijn Oekraïne niet binnengevallen. Het is een speciale militaire operatie, omdat dit voor ons de enige manier was om het Westen duidelijk te maken dat de inlijving van Oekraïne door de Navo misdadig is", aldus Lavrov. Het feit dat er in de afgelopen 114 dagen duizenden burgers zijn gedood, miljoenen mensen op de vlucht zijn geslagen en hele steden en dorpen zo goed als verwoest zijn, doet daar volgens hem niks aan af.

Lavrov: ,,Het is heel erg jammer dat internationale diplomaten, onder wie de Hoge VN-Commissaris voor de Mensenrechten, de VN-secretaris-generaal en andere VN-vertegenwoordigers, zo onder druk worden gezet door het Westen. En heel vaak worden ze gebruikt om het nepnieuws van het Westen te verspreiden.” Hij zei ook dat Rusland niet ‘zonder smet’ is: ,,Rusland is wat het is. We schamen ons niet voor onszelf.”

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:59

Bron Ad.nl

Duizenden miljonairs proberen Rusland te verlaten, en die exodus van zakenlui en oligarchen zal de langetermijnschade van de Oekraïneoorlog voor de Russische economie verergeren. Dat meldt het Britse ministerie van Defensie vandaag.

Volgens het ministerie gaat het om circa 15.000 Russische miljonairs die waarschijnlijk al aan het proberen zijn het land te verlaten.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:16

Babootje schreef:
..."Hij zei ook dat Rusland niet ‘zonder smet’ is: ,,Rusland is wat het is. We schamen ons niet voor onszelf.”

Nee deden ze dat maar....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:32

Babootje schreef:
Bron Ad.nl

Duizenden miljonairs proberen Rusland te verlaten, en die exodus van zakenlui en oligarchen zal de langetermijnschade van de Oekraïneoorlog voor de Russische economie verergeren. Dat meldt het Britse ministerie van Defensie vandaag.

Volgens het ministerie gaat het om circa 15.000 Russische miljonairs die waarschijnlijk al aan het proberen zijn het land te verlaten.

De ratten verlaten als eerste het zinkende schip.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:35

Wat vinden jullie hiervan?

Citaat:
Poetin ontmoet deze week de leiders van India, Zuid-Afrika, China én Brazilië. Samen zijn dit de "BRICS-landen." Dat zijn landen die in opkomst zijn en elkaar graag een beetje helpen. Dat is te zien ook, want de handel tussen Rusland en die BRICS-landen is tussen januari en maart van dit jaar met 38% toegenomen. Dit ondanks al die Westerse sancties die hoegenaamd bedoeld zijn om Rusland op haar knieën te dwingen.

Die BRICS-landen zijn ook lekker Russisch gas aan het kopen. Dat geldt met name voor India. En daar is leider Narenda Modri hartstikke blij mee ook. Zijn land koopt dat Russische gas namelijk met een flinke korting. Het is een win-win voor beide landen: India krijgt goedkoop heel veel gas, en Rusland verkoopt bakken met gas. In mei namen de olie-inkomsten voor Rusland bijvoorbeeld toe met 11 procent.

Met dank aan India en China; twee landen die lak hebben aan de 'liberaal-democratische' (en vooral ook hypocriete) 'waarden' verkondigd (lees: opgelegd) door de EU en de VS.

Bron: DDS

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:46

Lekker suggestief stuk :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:10

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:40

Ja ik had het gelezen; alle bij elkaar 1/5 van de wereldeconomie toch deze landen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 18:12

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 18:38

Zo kun je het inderdaad ook bekijken ja. Maar wat stel jij dan voor? Vanaf nu 0,0 steun, zoek het allemaal maar uit daar?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:03

elnienjo schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in- ... getroffen/
Kortom: Europa maakt zichzelf het lachertje van de wereld en stort zichzelf de armoede in door de sancties.

Ooit van solidariteit gehoord?
Je weet wel, waar jij ook de vruchten van plukt!

Hoe zou jij erover denken als Duitsland ineens Limburg binnen valt, met geweld ? En daarna de rest van Nederland wil innemen?

Zoiets als we in 1940 hebben meegemaakt?
Je weet wel? Die Engelsen, Canadezen en Amerikanen die Europa hielpen bevrijden.
En ook daarna zijn we nog jaren geholpen met o.a. Marshallhulp.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:40

elnienjo schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in- ... getroffen/
Kortom: Europa maakt zichzelf het lachertje van de wereld en stort zichzelf de armoede in door de sancties.

Je kunt een hekel hebben aan buitenlanders die hier komen, een compleet volk laten afmaken is toch wel het andere uiterste.
Jouw moeder weet vast nog wel hoe je grootouders de oorlog(en) beleefd hebben. En ik kan je vertellen, wanneer mijn ouders en schoonouders nog geleefd hadden dan waren ze bij wijze van spreken bereid geweest om tijdelijk op een houtje te bijten en het een stuk minder te hebben om Poetin te stoppen. Zij hadden namelijk wel de oorlogen en hongerwinter meegemaakt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:45

Babootje schreef:
Rusland heeft het landmijnenverdrag uit 1997 nooit ondertekend. Oekraïne was wel een van de 164 landen die het verdrag tekende.

Als ik me goed herinner heeft de VS dat verdrag óók niet ondertekend.
Eens kijken of dat ergens te vinden is.
Edit, yep goed geheugen, dat was indertijd schandalig nieuws; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ottawa_Treaty

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:19

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:39

Zou me niet verbazen als zoiets gaat gebeuren met al die provocaties door o.a. Rutte.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:45

elnienjo schreef:
Zou me niet verbazen als zoiets gaat gebeuren met al die provocaties door o.a. Rutte.

Heeft daar niks mee te maken.
De reden dat ze het erover hebben is dat Nederland de grootste olie- en gas depots van Europa heeft en die staan in Rotterdam. Da's handel, daar worden ondermeer de uitkeringen en toeslagen van betaald. Dus misschien moeten we die maar gaan sluiten dan

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:59

elnienjo schreef:

Nog even en dan heeft Rutte en D666 deze oorlog veroorzaakt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:02

elnienjo schreef:

_O-

Mijn moeder van 86 had altijd al de pest aan Soviet Russen. Ik denk dat zij er ook bij betrokken is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:13

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:14

Over provocatie gesproken:

Bron, de Telegraaf.
Poetin-bondgenoot: Londen zal als eerste worden gebombardeerd in de Derde Wereldoorlog

Een nauwe politieke bondgenoot van Poetin heeft gewaarschuwd dat Londen als eerste zal worden gebombardeerd in een Derde Wereldoorlog.

Dit zei de 54-jarige parlementslid Andrey Gurulyov, lid van de defensiecommissie van het Russische parlement, op de Russische zender Channel 1.

Volgens hem zal dit gebeuren omdat “de dreiging voor de wereld van de Angelsaksen komt." Volgens hem is er geen andere manier om de blokkade te voorkomen van de enclave die tussen Polen en Litouwen ligt langs de Baltische kust, ongeveer 1180 mijl van Moskou.

“We zullen de hele groep vijandelijke ruimtesatellieten vernietigen tijdens de eerste luchtoperatie. Het zal niemand iets schelen of ze Amerikaans of Brits zijn, we zouden ze allemaal zien als de NAVO. Ten tweede zullen we het hele systeem van antiraketverdediging verminderen, overal en voor 100 procent. Ten derde zullen we zeker niet starten vanuit Warschau, Parijs of Berlijn. De eerste die geraakt wordt, is Londen", aldus Gurulyov.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:21

Waarom pakken ze Amerika eigenlijk niet eerst?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:34

Babootje schreef:
Over provocatie gesproken:

Bron, de Telegraaf.
Poetin-bondgenoot: Londen zal als eerste worden gebombardeerd in de Derde Wereldoorlog

Een nauwe politieke bondgenoot van Poetin heeft gewaarschuwd dat Londen als eerste zal worden gebombardeerd in een Derde Wereldoorlog.

Dit zei de 54-jarige parlementslid Andrey Gurulyov, lid van de defensiecommissie van het Russische parlement, op de Russische zender Channel 1.

Volgens hem zal dit gebeuren omdat “de dreiging voor de wereld van de Angelsaksen komt." Volgens hem is er geen andere manier om de blokkade te voorkomen van de enclave die tussen Polen en Litouwen ligt langs de Baltische kust, ongeveer 1180 mijl van Moskou.

“We zullen de hele groep vijandelijke ruimtesatellieten vernietigen tijdens de eerste luchtoperatie. Het zal niemand iets schelen of ze Amerikaans of Brits zijn, we zouden ze allemaal zien als de NAVO. Ten tweede zullen we het hele systeem van antiraketverdediging verminderen, overal en voor 100 procent. Ten derde zullen we zeker niet starten vanuit Warschau, Parijs of Berlijn. De eerste die geraakt wordt, is Londen", aldus Gurulyov.

Tja als dat al zal gaan gebeuren is de WOIII een feit want is een NAVO land. Ik denk dat we maar gewoon door moeten gaan met ademhalen. Is pure intimidatie politiek en ik ga me pas zorgen maken als ze beginnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:52

Volgens Bauer, hoogste adviseur van Stoltenberg:
Volgens Bauer lijkt Rusland overigens niet aan te sturen op een conflict met de NAVO. ,,Sterker nog, we zien dat Russen meer uit de buurt blijven van onze vliegtuigen en schepen dan normaal. Ze zoeken bewust niet de escalatie", zegt hij. Wel waarschuwt hij dat de gevolgen van de oorlog, zoals hoge prijzen voor brandstof en voedsel, langdurig zullen zijn. ,,Ondanks die nadelen moeten we blijven vechten voor de waarden en normen die we internationaal hebben bepaald", zegt hij. "Als we die regels laten lopen voor goedkoper tanken en brood in de supermarkt, dan is dat het begin van het einde."