Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Rutte kan heel mooi praten. Bijna niemand kan zo mooi leugens verkopen. En daar is hij de afgelopen 13 jaar steevast premier mee geworden. Veel mensen doorzien zijn mooie praatjes gewoon niet.
Maar als ik kijk hoe hij het land achterlaat na 13 jaar wanbeleid. Dan is mooi praten ook gelijk het enige wat die man kan.
Als het over Rutte gaat kan ik weinig goeds noemen wat hij voor Nederland gedaan heeft.
De enigen die er van hebben geprofiteerd dat zijn de multinationals en de allerrijksten.
Loretta schreef:Babsiej schreef:Ja dat is echt zo gezegd.
Gisteren overigens ook een politicus die zei dat ze allemaal wel 30% in konden leveren en dat ze het dan nog steeds erg goed hebben.
De eerste gedachte die bij mij op komt is toch, Verkiezingstijd!
VuurVleugels schreef:Benzz wauw... Ik ben benieuwd naar je onderbouwing, want ik kan echt niet begrijpen hoe die tot die oneliner conclusie kan komen als je de politiek en de maatschappij een beetje hebt gevolgd de afgelopen jaren![]()
VuurVleugels schreef:Ja en daar kan ik helemaal inkomen. Rutte heeft niet alleen maar voor rampspoed gezorgd natuurlijk. Maar om nou te stellen dat we een "zeer sterke economie hebben waar iedereen van profiteert" gaat mij, als Wajonger en student die nauwelijks rondkomt, echt wel drie bruggen te ver.
VuurVleugels schreef:Ja en daar kan ik helemaal inkomen. Rutte heeft niet alleen maar voor rampspoed gezorgd natuurlijk. Maar om nou te stellen dat we een "zeer sterke economie hebben waar iedereen van profiteert" gaat mij, als Wajonger en student die nauwelijks rondkomt, echt wel drie bruggen te ver.
Echwel schreef:Citaat:Ik vind het verder wèl heel veroordelend dat "iedereen wel een bijdrage kan leveren aan de maatschappij" indien daarmee bedoelt wordt dat iedere wao-er wel betaald werk kan doen.
Niet betaald misschien maar al is het maar in een bejaardenhuis koffie schenken of wat dan ook
Naar het ziekenhuis rijden met iemand
Esperanza schreef:Tja, ik snap de overweging van die grote bedrijven wel ten opzichte van werkgelegenheid bijvoorbeeld. Maar dat is door te rekenen lijkt me. Hoeveel banen leveren die bedrijven voor Nederland op?
Citaat:Je zult er iets voor moeten doen, maar dan zijn mogelijkheden in Nederland legio.
Citaat:Nogmaals mijn aanbeveling: kijk naar Sander en de Kloof op NPO.
Sander komt uit een rijke familie, krijgt als hij het huis uit gaat twee ton mee als startkapitaal.
Hij koopt een huis, en verkoopt het weer met overwaarde. Slapend rijk worden heet dat.
Alleen heeft Sander zelf moeite met die ongelijkheid. Het klopt niet. En hij legt heel duidelijk uit waarom hij die mening heeft.
Babsiej schreef:Ze heeft voor tientallen miljarden aan punten die ze wil wijzigen.
Afschaffen eigen risico
Verhogen minimumloon met een “beetje”
En nog een heel riedeltje, maar ze heeft geen idee waar ze dat dan kan compenseren, want geld moet ergens vandaan komen.
En ze stond dus 2x voor joker, waarbij daadwerkelijk iedereen in de lach schoot.
Ze laten overigens ook niets doorrekenen.
De vraag was hoeveel is een beetje? Antwoord was misschien 1 of 2 % ofzo. Weet u dan hoeveel 1% verhogen kost? Nee dat weet ik zo niet.
Ongeveer een miljard … Zulke dingen.