Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:47

Citaat:
Ik vind het verder wèl heel veroordelend dat "iedereen wel een bijdrage kan leveren aan de maatschappij" indien daarmee bedoelt wordt dat iedere wao-er wel betaald werk kan doen.

Niet betaald misschien maar al is het maar in een bejaardenhuis koffie schenken of wat dan ook
Naar het ziekenhuis rijden met iemand

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:51

pien_2010 schreef:
Nikass prachtig verwoord en zo mee eens.
Echwel het is duidelijk dat het met jou heel goed gaat. Dat vind ik echt fijn en gegund. Helaas, en daarin vind ik ben jij niet de enige, vertroebelt het wel jouw werkelijkheid waar in het echte leven teveel mensen lijden.

Wat een rare opmerking van jou.

Nee ik zie veel mensen in de bijstand
Moet alle zeilen bijzetten dat dochter en schoonzoon kunnen werken
Door veel op te passen en te helpen

Dus zie verdomd goed hoe het anders kan..

Mijn man 70 is nog zzper om alles hier rond te breien
Doet veel vrijwilligerswerk tegen slechts 170euro vergoeding per maand..

Maar ja oordelen is makkelijker

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:01

Oh ja
Ik kook vaak extra voor iemand in de bijstand die ongelofelijk veel voor anderen doet via vrijwilligerswerk

En zo help je elkaar in de maatschappij....

Laat.mij dan eens zien.wat iedereen die klaagt doet voor een ander....
Geloof me dat is niet veel....

Terwijl.we op deze manier allemaal dus iets terug doen voor de maatschappij
Laatst bijgewerkt door Echwel op 20-09-23 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:02

Echwel schreef:
pien_2010 schreef:
Nikass prachtig verwoord en zo mee eens.
Echwel het is duidelijk dat het met jou heel goed gaat. Dat vind ik echt fijn en gegund. Helaas, en daarin vind ik ben jij niet de enige, vertroebelt het wel jouw werkelijkheid waar in het echte leven teveel mensen lijden.

Wat een rare opmerking van jou.

Nee ik zie veel mensen in de bijstand
Moet alle zeilen bijzetten dat dochter en schoonzoon kunnen werken
Door veel op te passen en te helpen

Dus zie verdomd goed hoe het anders kan..

Mijn man 70 is nog zzper om alles hier rond te breien
Doet veel vrijwilligerswerk tegen slechts 170euro vergoeding per maand..

Maar ja oordelen is makkelijker

Jij schrijft
Citaat:
Juist Nederland is te sociaal..en oms lieve landje nope.
We zijn juist teveel bezig met te sociaal zijn.

Vandaar dat ik wellicht te snel dacht, dan heb je het goed want het sociale heb je gelukkig niet nodig.

Vaak zijn het de rijken die vinden dat iedereen kan werken en Nederland teveel een verzorgingsstaat is. Dat vind ik altijd zo verdrietig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:06

Citaat:
Vandaar dat ik wellicht te snel dacht, dan heb je het goed want het sociale heb je gelukkig niet nodig

Heb al 15 jaar een kleine wia uitkering
Dus doe mij best anderen te helpen met dingen die ik wel kan
En zo mijn bijdrage te leveren

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:07

Dat is prijzenswaardig en ook fijn dat je dat kan. Helaas kan niet iedereen dat, hetzij mentaal, hetzij fysiek.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:10

Dat zei ik iedereen kan iets hoe klein dan ook
Koken voor een ander
Honden uitlaten wat dan ook
Naar ziekenhuis rijden
Zoveel kleine dingen die de maatschappij helpen

Nooit gezegd dat iemand betaald werk moet doen

Maar kleine hulp

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:01

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:22

Janneke2 schreef:
juval schreef:
gaan jullie zometeen ook naar de prinsjesdag poppenkast kijken?

Ik vind het leuk om te zien dat de koets met de Koning (v/m) het ene jaar door Groningers wordt getrokken en het andere jaar door Friezen.

Bij gebrek aan een 'echt kabinet' en een Tweede Kamer die zichzelf missionair heeft verklaard* wordt de rest van de dag werkelijk alles behalve poppenkast.

* Deze uitdrukking leen ik met genoegen van de politiek commentator van Trouw.
Heel veel onderwerpen die 'hete hangijzers' zijn, heeft de Tweede Kamer niet "controversioneel" verklaard. Het is dus niet zo dat er tot 22/11 en/of tot de formatie rond is alleen maar op de winkel wordt gepast.
'Het systeem ligt wijd open', er kan heel erg veel.

Kleine corectie wat betreft de paarden: De Friezen en volgend jaar weer de KWPNers. Geen Groningers.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:32

Nikass schreef:
Ik vind het verder wèl heel veroordelend dat "iedereen wel een bijdrage kan leveren aan de maatschappij" indien daarmee bedoelt wordt dat iedere wao-er wel betaald werk kan doen.

Ja, men denke aan Henk Kamp bij de parlementaire enquête.
De hoogste ambtenaar geeft de feiten: 95% van de mensen met een uitkering houdt zich prima aan de regels.
"Dat kan niet." aldus Kamp.
En het wordt een doel op zich om 180 miljoen boetes te gaan innen, 'want er wordt natuurlijk gefraudeerd'.

Doe mij maar een basisinkomen.
En vrijwilligerswerk is ook meedoen met de maatschappij.
Nikass schreef:
Ik vind het ook jammer dat het probleem weer gezocht en neergelegd wordt bij de gewone burger. Het probleem ligt niet bij de mensen in de bijstand of bij de toeslagen. Het probleem ligt bij de grote bedrijven, bij wie altijd de hand boven het hoofd gehouden wordt, en die altijd alle voordeeltjes krijgen. En de burger moet zich rot werken en denken dat het allemaal niet meer betaalbaar is. Verdeel en heers...

... OF we het accoord van Parijs gaan halen is maar de vraag.
('Het is mogelijk, als niets tegenzit' - nou, dat hoop ik dan maar...)
Ondertussen 46 miljard subsidie voor fossiele bedrijven.
... die doorgaans puissant rrijk zijn en ons allemaal vanwege de klimaatverandering op kosten jagen.
Citaat:
Nederland is niet (te) sociaal. De sociale zekerheid ligt op zijn kont. Tolerantie en solidariteit zijn begrippen die na de jaren negentig definitief ophielden te bestaan.
Het is een kwestie van keuzes maken, andere prioriteiten stellen. Er is makkelijk genoeg voor iedereen.
Nederland moet zich schamen voor de armoede en de daklozen, het gebrek aan huisvesting en het treurige asiel"beleid"!

:j |(

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:00

Wilders staat qua standpunten mijlenver van mij af, maar hij is wel weer in topvorm vandaag tijdens de Algemene Beschouwingen. Zijn clash met Thierry Baudet was weer heel bijzonder vanavond.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:09

prompter schreef:
Wilders staat qua standpunten mijlenver van mij af, maar hij is wel weer in topvorm vandaag tijdens de Algemene Beschouwingen. Zijn clash met Thierry Baudet was weer heel bijzonder vanavond.

_O- ik zag het. Wij lagen hier dubbel toen Baudet de wandeling op de maan in twijfel trok, en Wilders zei dat Baudet volgens hem onderweg is naar de maan _O- .
Dat heb ik al eerder in dit topic gezegd, wij liggen vaak dubbel om Wilders, maar dat is geen reden om op hem te stemmen. Te onsympathieke standpunten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:02

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:36

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:56

VuurVleugels schreef:
Echwel schreef:

Oprecht: Dank je wel voor het delen. Mijn vriend en ik hebben ons kostelijk vermaakt zo op de vroege ochtend! _/-\o_ :')

Alleen jammer dat die Pipo tussen een ton en anderhalve ton per jaar vangt van ons belastinggeld.....

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:08

-O- Ja, dat blijft jammer. Maar daar kan ik persoonlijk niks aan veranderen (behalve niet op hem stemmen natuurlijk), dus dan probeer ik maar stukjes (leed)vermaak te zoeken nu 'ie er zit :Y)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:06

Het is weer nationaal cabaret, zometeen weer live te volgen.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:10

haha ik kijk nu het debat. Ik vind dit debat altijd de interessantste, vooral ook omdat je nu kan zien hoe de partijen denken ipv alle campagnes.

Rutte heeft geen enkel idee hoe het is in Nederland. 'De armoede wordt minder' 'er komen meer mensen uit Duitsland boodschappen doen in Nederland dan andersom.' maar daar vervolgens als er diepere vragen op worden gesteld daar geen antwoord op weten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:15

Ik luisterde net een stukje, maar ik erger me nu alweer... De vraag 'winst op opvang babies" en het gesprek over verkeersboetes.. ik lees wel ergens een samenvatting
Edit: CU heeft wel een punt, maar ze brengt het wat rommelig (je zou denken dat ik het dan wel zou begrijpen, maar dat valt tegen :+ )

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:27

naranja1 schreef:
haha ik kijk nu het debat. Ik vind dit debat altijd de interessantste, vooral ook omdat je nu kan zien hoe de partijen denken ipv alle campagnes.

Rutte heeft geen enkel idee hoe het is in Nederland. 'De armoede wordt minder' 'er komen meer mensen uit Duitsland boodschappen doen in Nederland dan andersom.' maar daar vervolgens als er diepere vragen op worden gesteld daar geen antwoord op weten.

Rutte kan heel mooi praten. Bijna niemand kan zo mooi leugens verkopen. En daar is hij de afgelopen 13 jaar steevast premier mee geworden. Veel mensen doorzien zijn mooie praatjes gewoon niet.
Maar als ik kijk hoe hij het land achterlaat na 13 jaar wanbeleid. Dan is mooi praten ook gelijk het enige wat die man kan.

Als het over Rutte gaat kan ik weinig goeds noemen wat hij voor Nederland gedaan heeft.
De enigen die er van hebben geprofiteerd dat zijn de multinationals en de allerrijksten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:09

Caroline zet Rutte wel even op zijn plek voor wat betreft zijn jolige uitspraken dit hele debat. Goed zo! Rutte neemt het allemaal niet zo serieus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:38

Ik las op NU.nl dat Wilders had aangedragen dat de koning (of het koningshuis?) aan salaris kan inleveren, en dat hij aangaf dat er van zijn salaris (dat van Wilders) ook wel wat af mocht..
dat vond ik wel wat hebben (als dat daadwerkelijk zo gezegd is)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:45

Ja dat is echt zo gezegd.

Gisteren overigens ook een politicus die zei dat ze allemaal wel 30% in konden leveren en dat ze het dan nog steeds erg goed hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:53

Babsiej schreef:
Ja dat is echt zo gezegd.

Gisteren overigens ook een politicus die zei dat ze allemaal wel 30% in konden leveren en dat ze het dan nog steeds erg goed hebben.

Ik googelde dat even:
De schadeloosstelling van 'gewone' Tweede Kamerleden bedraagt sinds 1 januari 2023 8.889,89 euro bruto per maand. Daarnaast krijgen Tweede Kamerleden 8 procent vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3 procent conform de regeling voor rijksambtenaren. In totaal komt dat neer op ruim 124 duizend euro per jaar.
Das best geld inderdaad...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:54

Cer schreef:
Ik las op NU.nl dat Wilders had aangedragen dat de koning (of het koningshuis?) aan salaris kan inleveren, en dat hij aangaf dat er van zijn salaris (dat van Wilders) ook wel wat af mocht..
dat vond ik wel wat hebben (als dat daadwerkelijk zo gezegd is)

Van nu.nl:
Citaat:
PVV-leider Wilders windt zich op over de salarisverhoging van de koning van 55.000 euro. Zou het niet "een mooi signaal" van de koning zijn om dat geld terug te stoppen in de staatskas? Veel mensen komen vanwege de hoge prijzen immers financieel in de problemen, zegt de PVV'er. Wilders zei zelf best het voorbeeld te willen geven. "Ik ben de eerste om te zeggen: van mijn salaris mag je het vandaag af halen."