Nikass schreef:Ik vind het verder wèl heel veroordelend dat "iedereen wel een bijdrage kan leveren aan de maatschappij" indien daarmee bedoelt wordt dat iedere wao-er wel betaald werk kan doen.
Ja, men denke aan Henk Kamp bij de parlementaire enquête.
De hoogste ambtenaar geeft de feiten: 95% van de mensen met een uitkering houdt zich prima aan de regels.
"Dat kan niet." aldus Kamp.
En het wordt een doel op zich om 180 miljoen boetes te gaan innen, 'want er wordt natuurlijk gefraudeerd'.
Doe mij maar een basisinkomen.
En vrijwilligerswerk is ook meedoen met de maatschappij.
Nikass schreef:Ik vind het ook jammer dat het probleem weer gezocht en neergelegd wordt bij de gewone burger. Het probleem ligt niet bij de mensen in de bijstand of bij de toeslagen. Het probleem ligt bij de grote bedrijven, bij wie altijd de hand boven het hoofd gehouden wordt, en die altijd alle voordeeltjes krijgen. En de burger moet zich rot werken en denken dat het allemaal niet meer betaalbaar is. Verdeel en heers...
... OF we het accoord van Parijs gaan halen is maar de vraag.
('Het is mogelijk, als niets tegenzit' - nou, dat hoop ik dan maar...)
Ondertussen 46 miljard subsidie voor fossiele bedrijven.
... die doorgaans puissant rrijk zijn en ons allemaal vanwege de klimaatverandering op kosten jagen.
Citaat:
Nederland is niet (te) sociaal. De sociale zekerheid ligt op zijn kont. Tolerantie en solidariteit zijn begrippen die na de jaren negentig definitief ophielden te bestaan.
Het is een kwestie van keuzes maken, andere prioriteiten stellen. Er is makkelijk genoeg voor iedereen.
Nederland moet zich schamen voor de armoede en de daklozen, het gebrek aan huisvesting en het treurige asiel"beleid"!