Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madiba

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:35

ik heb even een vraag off-topic: mensen zeggen dat ik niet goed 'quoteer' en mijn posts zien er inderdaad raar uit. Ik ben niet vaak op dit forum maar vind het wel vervelend. Wat ik doe: ik druk op de knop 'Quote' rechts onderaan een post. Dan verschijnt er een nieuw venstertje met de tekst die ik heb aangeduid, voorafgegaan en eindigend met 'quote'. Ik haal eventueel tekst weg wat ik niet wil herhalen, typ dan mijn tekst eronder en druk op 'plaatsen'. Soms verschijnt er dan in de post ineens 'citaat', waar ik niet op geduwd heb

Doe ik iets verkeerd/moet ik nog iets doen, of is dit forum niet geoptimaliseerd voor Mac-gebruikers zoals ik?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:45

Een quote begint met
Citaat:
en eindigt met
, alles daartussen is dus de quote.

Je eigen tekst type je dan na [/quote], niet er tussenin. Heb zelf geen ervaring met Mac, maar als ik denk dat ik een quote verkl**t heb, dan kik ik eerst eens met "voorbeeld" (knop naast versturen) of het er wel goed uit ziet.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:51

ja, ik zet mijn tekst eronder. En ik klik soms op 'voorbeeld' maar dan ziet het er net zo uit. Weet iemand van de moderators wat er mis gaat, want die balkjes zoals hierboven verschijnen bij mij niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:33

Het allersimpelste is als je een quote wilt plaatsen dan doe je na het einde van de tekst [/quote] en voor het begin van de tekst [quote].

Dan staat de tekst daartussen dus in een wit vlak.

Interessante ontwikkeling trouwens die ik opmerk in de actualiteit: dat er hier en daar het idee omhoog borrelt van Musk als speaker. Zou wat zijn zeg als ze Maga Mike er uit wippen zodat Elon daar kan gaan staan :=

Ik vraag me af of hij dat überhaupt zou willen. Wel meer macht maar lijkt me ook een boel tijd te kosten.
En zouden genoeg R-en dat wel willen. Er zijn er toch wel die het maar raar en ongemakkelijk vinden hoe Musk ongevraagd en ongekozen rond blijft hangen.

Interessant ook wel dat Trump het allemaal maar accepteert tot nu toe. Terwijl het toch eigenlijk absoluut het type niet is om de spotlight / macht te willen delen := Mooi wel hoe er steeds meer opmerkingen komen over "president Musk" want dat moet wel jeuken bij Trump :=

Zou hij zich gedeisd houden tot hij daadwerkelijk ingezworen is en dus machtiger / onaantastbaarder dan nu? Zit hij in the pocket van Musk....? En eventueel anderen die rijker / machtiger zijn dan hem?

Heeft hij er gewoon niet meer zoveel zin in en vindt hij het wel prima dat Musk de weg uitstippelt...?

Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:42

Ja, ik ben ook heel benieuwd!
Ik kan me niet voorstellen dat Musk speaker zou willen worden. Lijkt me minder lucratief dan achter de schermen (nou ja, sort of 'achter') beleid te bepalen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:48

pmarena schreef:
Het allersimpelste is als je een quote wilt plaatsen dan doe je na het einde van de tekst
en voor het begin van de tekst
Citaat:
.

Dan staat de tekst daartussen dus in een wit vlak.

Interessante ontwikkeling trouwens die ik opmerk in de actualiteit: dat er hier en daar het idee omhoog borrelt van Musk als speaker. Zou wat zijn zeg als ze Maga Mike er uit wippen zodat Elon daar kan gaan staan :=

Ik vraag me af of hij dat überhaupt zou willen. Wel meer macht maar lijkt me ook een boel tijd te kosten.
En zouden genoeg R-en dat wel willen. Er zijn er toch wel die het maar raar en ongemakkelijk vinden hoe Musk ongevraagd en ongekozen rond blijft hangen.

Interessant ook wel dat Trump het allemaal maar accepteert tot nu toe. Terwijl het toch eigenlijk absoluut het type niet is om de spotlight / macht te willen delen := Mooi wel hoe er steeds meer opmerkingen komen over "president Musk" want dat moet wel jeuken bij Trump :=

Zou hij zich gedeisd houden tot hij daadwerkelijk ingezworen is en dus machtiger / onaantastbaarder dan nu? Zit hij in the pocket van Musk....? En eventueel anderen die rijker / machtiger zijn dan hem?

Heeft hij er gewoon niet meer zoveel zin in en vindt hij het wel prima dat Musk de weg uitstippelt...?

Volgens mij kan alleen een lid van het huis van afgevaardigden speaker worden? Dan zou hij daarvoor eerst gekozen moeten worden..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:16

Kan Musk überhaupt president worden, legaal gezien? Hij is officieel een immigrant toch?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:23

Nee, iedereen kan speaker worden, als ze maar verkozen worden door congress. Of het huis, dat weet ik niet zeker.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:39

Ik denk dat Musk zijn invloed heeft ingekocht bij Trump, en dat hij in ruil daarvoor toch wel het eea te zeggen heeft gekregen. Maar dat is echt onderbuikgevoel en aannames, weet ik niet.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:03

IMANDRA schreef:
Kan Musk überhaupt president worden, legaal gezien? Hij is officieel een immigrant toch?

Nee dat kan niet, je moet in de VS geboren zijn.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:10

martichr schreef:
IMANDRA schreef:

Nee dat kan niet, je moet in de VS geboren zijn.

Nu nog wel ja, maar alles is aan te passen met een meerderheid in beide kamers denk ik..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:21

Musk is import dus kan geen president worden. Speaker zou wel kunnen :j

nps schreef:
Ik denk dat Musk zijn invloed heeft ingekocht bij Trump, en dat hij in ruil daarvoor toch wel het eea te zeggen heeft gekregen. Maar dat is echt onderbuikgevoel en aannames, weet ik niet.

Dat sowieso natuurlijk, dat dankzij Musk zijn geld / steun / X propaganda het volk weer een rad voor ogen is gedraaid dat Trump hun stem waard zou zijn :n

Maargoed, Trump hecht weinig waarde aan het nakomen van afspraken / beloftes. En staat graag bovenaan de apenrots. Dus dat hij Musk nog steeds op zo'n beetje gelijke hoogte naast hem laat staan is wel interessant.... want hij heeft hem in principe niet meer nodig voor het presidentschap.

Vandaar dat ik me afvraag waarom hij Musk nog zoveel spotlight gunt. Blijkbaar heeft hij toch nog iets van hem nodig....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:56

Maar dat gaat nog wel klappen hoor, tussen die twee. Of Trump moet zich dusdanig gecompromitteerd hebben dat hij niet anders kan dan Musk gedogen.
Maar dat lijkt me sterk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:09

mylittlejoy schreef:
Nee, iedereen kan speaker worden, als ze maar verkozen worden door congress. Of het huis, dat weet ik niet zeker.

Nee dat weet ik, maar ik dacht idd al dat het anders zat voor presidenten.

mysa schreef:
Maar dat gaat nog wel klappen hoor, tussen die twee. Of Trump moet zich dusdanig gecompromitteerd hebben dat hij niet anders kan dan Musk gedogen.
Maar dat lijkt me sterk.

haha yep twee ego's volgens mij :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:26

Op Twitter worden ze door Amerikaanse gebruikers al flink in de zeik genomen. Musk and his First Lady, president musk and vice president trump :D
Maar we kunnen er om lachen, Musk is levensgevaarlijk, sinds hij twitter heeft gekocht, blijkbaar met hulp van enkele Russische oligarchen is hij een totale extremistische fascist gebleken.
Hij heeft Trump het presidentschap bezorgt, is van plan Nigel Farage een donatie van miljoenen te geven, vertelt doodleuk dat de meest extreemrechtse partij van Duitsland, de AFD , de enige partij is die Duitsland kan redden.
Hij is echt levensgevaarlijk voor de democratie in de hele wereld.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:35

hwn schreef:
Een quote begint met [q uote]
en eindigt met
[/q uote]", alles daartussen is dus de quote.

Je eigen tekst type je dan na daarna, niet er tussenin. Heb zelf geen ervaring met Mac, maar als ik denk dat ik een quote verkl**t heb, dan kik ik eerst eens met "voorbeeld" (knop naast versturen) of het er wel goed uit ziet.

Oeps, nu had ik zelf mijn quote verkl**t :o :o . Voel me nu wel belachelijk :( . Eventjes aangepast met een extra spatie in het woord quote, daar zat het probleem.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:43

pmarena schreef:

Zou Trump Elon Musk ook niet deels aan boord gehaald hebben om de social media in zijn macht te krijgen? Trump ging toch ook zwaar censureren hoorde ik?

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:28

Ik denk eerder dat Musk aan boord is gehaald vanwege zn populariteit bij een deel van de bevolking. Hij ging toch het regeringsapparaat hervormen? Naast zn andere bedrijven lijkt me dat hij dan al genoeg te doen heeft. Ik kan het ook geen plaats geven dat hij zoveel invloed uitoefent, wel erg veel naar mijn mening. Hij is zelfs meegereisd met Trump om Zelensky te zien, was dat niet meer een taak voor JD Vance? Het begint op een monopoliepositie lijken, maar dan ipv een bedrijf, een persoon. Benieuwd hoe zich dat verder ontwikkeld.

@hwn: wat zou Trump dan zwaar gaan censureren (oprechte vraag, ik heb het nog niet gehoord)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:32

Ik vond het oprecht heel vreemd dat Musk mee ging naar het gesprek met Zelensky.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:11

Musk is aan boord gehaald door z’n giga donatie en het feit dat hij Twitter in handen heeft. Daarnaast heeft Erik Trump ook een rol gespeeld hierin.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:04

BigOne schreef:
Musk is aan boord gehaald door z’n giga donatie en het feit dat hij Twitter in handen heeft. Daarnaast heeft Erik Trump ook een rol gespeeld hierin.

Nog eens proberen, :) anders ligt het toch echt aan aan de compatibiliteit met Mac van dit forum.
BigOne is dat zo of denk je dat. Want als dat zo is dan vraag ik me af hoe dat te bewijzen is en als dat jouw mening is dan moet je het anders formuleren. Kamala heeft ook 'giga' donaties gekregen en steun van velen maar blijkbaar heeft Musk meer invloed gehad dan Taylor Swift en Beyoncé.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:37

Ik denk dat Musk beter is geweest in communiceren dat hij wel iets terug verwacht voor zijn steun :=

Musk is volgens mij niet per-sé van de 1 of andere politieke stroming maar is heel rechtlijnig in zijn visie, heeft bepaalde plannen en merkt dat het lastig is dat er bvb. allerlei reguleringen zijn waardoor hij niet lekker door kan stomen met zijn projecten. Bvb. wat in zijn ogen lastige, onbeduidende, vervelende milieu- en veiligheidsdingetjes enzo :=

Hij wil daar graag vanaf. Om daar vanaf te komen moet hij dus de politiek beïnvloeden.
Laat er nu een partij zijn met een voorman die zéér omkoopbaar en beïnvloedbaar zijn *\o/*
Met bovendien het voordeel dat ze sowieso niet veel op hebben met eergevoel, ethiek en dat soort geneuzel.

Dus dan is de afspraak snel gemaakt: Musk wil de wetgeving rondom zijn projecten makkelijker maken.
Trump + de MAGA's + de Republikeinen willen graag de macht. Nou mooi dan steekt Musk er een berg geld in om Trump verkozen te krijgen. Met de tegenprestatie dat de overheidsbemoeienis aanzienlijk minder wordt zodat Musk lekker door kan stampen met zijn projecten *\o/*

En hoe gaan we Trump dan verkozen krijgen...? Nou door hem helemaal op te hemelen bij de kiezers natuurlijk, door zoveel mogelijk kiezers te laten denken dat Trump de betere keuze is. Liegen en bedriegen vinden ze daarbij geen probleem.

Hoe kan je de kiezers goed bespelen? Nou je koopt Twitter en gaat daar veel onzin plaatsen en voorrang geven waardoor de D's incompetent lijken en Trump degene lijkt die àlle problemen met een vingerknip op gaat lossen. We gaan verder niet te diep in op allerlei dingen die er daadwerkelijk spelen, maar we houden het gewoon lekker simpel: democraten bad, Trump good.

Ik vermoed dat Musk ook een flinke dot geld Trump zijn kant op geschoven heeft in de vorm van crypto currency want het is wel opvallend hoe Trump daar eerst niks van moest hebben. Van auto's op zonne-energie trouwens ook niet. En INEENS was hij helemaal vriendjes met Musk en was voor elektrische auto's en helemaal into crypto.

Misschien is dat ook wel waarom hij Musk lekker zijn gang laat gaan. Dat als hij dat niet doet, hij dat geld niet krijgt dat Musk hem voor zijn neus bungelt. En / of dat Musk anders bekend maakt dat Trump dankzij hem gewonnen heeft en hem daarmee voor schut zet.

Over Putin worden wel soortgelijke dingen gezegd, dat die natuurlijk ook in Trump geïnvesteerd heeft door te helpen met Russische bots en dergelijke inmenging (zie het Mueller report) en wie weet wat nog meer op de achtergrond, en dat die ook wel iets terug verwacht van Trump nog steeds.

Het kan natuurlijk ook gewoon (deels) zijn dat hij het wel lekker makkelijk vindt als Musk het werk doet van de richting bepalen enzo. Want de eerste keer had hij eigenlijk al geen zin in de beslommeringen van het presidentschap en hij is er niet fitter op geworden..... hij vindt de macht en het aanzien leuk. De aanbidding van het publiek. En vooral de zekere onaantastbaarheid die bij de positie van president zitten, gezien de strafzaken die nog tegen hem lopen en de tergend langzaam om hem heen sluitende fuik.

Maar daadwerkelijk regeren en al het gedoe er omheen.....hij gaat liever golfen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:00

Er zijn nogal wat democraten en ook republikeinen die graag willen dat er een onderzoek komt hoe het kan dat Trump een aantal dagen voor de verkiezingen zei dat het niet zo noodzakelijk was om te stemmen want hij had stemmen genoeg en waarom musk de uitslag al wist uren voor de uitkomst.Er zijn nogal wat aparte dingen mbt deze verkiezingen. Veel mensen verdenken de republikeinen van vals spel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:39

Er is letterlijk bewijs dat Trump in 2020 heeft geprobeerd te frauderen door senatoren (?) te bellen om extra stemmen ergens vandaan te toveren.
Dus het zou me echt niet verbazen. Maar waarom zijn ze niet direct na de verkiezingen begonnen met een onderzoek?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:47

BigOne schreef:
Er zijn nogal wat democraten en ook republikeinen die graag willen dat er een onderzoek komt hoe het kan dat Trump een aantal dagen voor de verkiezingen zei dat het niet zo noodzakelijk was om te stemmen want hij had stemmen genoeg en waarom musk de uitslag al wist uren voor de uitkomst.Er zijn nogal wat aparte dingen mbt deze verkiezingen. Veel mensen verdenken de republikeinen van vals spel.

Dit is wel interessant, heb je daar meer informatie over?