Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Marigold schreef:Normaliter zouden roofdieren zoals wolven niet een hele populatie uitroeien (want daarmee verliest het roofdier zijn voedselbron), er zal altijd een balans zijn.
DuoPenotti schreef:Ik weet niet of dat hier ook zo snel gaat omdat er overal in nederland makkelijke andere dieren te krijgen zijn.
DuoPenotti schreef:Ik weet niet of dat hier ook zo snel gaat omdat er overal in nederland makkelijke andere dieren te krijgen zijn.
josien_m_ schreef:Mekel wordt hier zo bekritiseerd omdat hij zich zelf niet zou houden aan de richtlijnen voor de bescherming. Toch klopt dat niet: in kuddeverband houden geldt als een goede voorzorgsmaatregel voor paarden/pony's. Net als de schrikdradenafrastering. Of je het wenselijk vindt dat de dieren in het natuurgebied waar wolven leven worden gehouden, is uiteraard een andere vraag.
josien_m_ schreef:Mekel wordt hier zo bekritiseerd omdat hij zich zelf niet zou houden aan de richtlijnen voor de bescherming. Toch klopt dat niet: in kuddeverband houden geldt als een goede voorzorgsmaatregel voor paarden/pony's. Net als de schrikdradenafrastering. Of je het wenselijk vindt dat de dieren in het natuurgebied waar wolven leven worden gehouden, is uiteraard een andere vraag.
Citaat:Koekange Drenthe
05-04-2025
11.00 uur
Wolf gezien thv de oshaarseweg
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
sterregoud schreef:DuoPenotti schreef:Ik weet niet of dat hier ook zo snel gaat omdat er overal in nederland makkelijke andere dieren te krijgen zijn.
Ik heb toch al wat foto’s voorbijzien komen met een wolf die een eekhoorn in zijn bek had. Ik denk dat voor bedreigde diersoorten als konijn, haas en de rode eekhoorn, de wolf wel degelijk een groot risico vormt.
tienus63 schreef:Als je de zoekfunctie gebruikt op bokt zie je al dat dit experiment al een aantal jaar gaande is.
Exmoor pony’s Wapserveen gepakt, exmoorpny’s Kale Duinen gepakt, Exmoorpony’s Aekingerzand gepakt.
Allemaal dieren van Mekelogisch Beheer die ingezet worden door S adiatische B eul B eleid.
Citaat:Veeningen Drenthe
05-04-2025
12.30 uur
Wolf stak de A28 over vlak voor een auto langs richting Veeningen, de bestuurder is erg geschrokken maar gelukkig ongedeerd.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:5 april 2025/Oldebroek/Gelderland
Aanval op schapen
11 schapen gedood
Eigenaar veel sterkte
Citaat:Beetsterzwaag Friesland
06-04-2025
0.15 uur
Zicht melding
Wolf gezien aan de bosrand achter de Wissel. Stond op 10 meter afstand van de meldster, bleef haar eerst even aankijken waarna ze met de sleutels rammelde en de wolf ervandoor ging richting de Poostweg.
#geenwolf
Citaat:Olterterp Friesland
06-04-2025
9.30 uur
Zicht melding
Wolf gezien in het bos, liep op 40 meter afstand over het pad richting Beetsterzwaag.
#geenwolf