Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 13:59

Cowboy55 schreef:
pmarena schreef:
Ik kende het verhaal nog niet eigenlijk :)

Staat me iets van bij dat er ook een Nederlandse documentaire over gemaakt is.

Okee! Zoals het wegleest denk ik dat het geen charmante, maar wel een slimme zakelijke "oplossing" is geweest.
Hopelijk zijn de gedupeerde partijen er zonder al teveel kleerscheuren vanaf gekomen :(:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:00

karuna schreef:
Wat is een tariff? Ik kom dat woord vaker tegen maar heb geen idee wat het inhoud?

Importbelasting. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te begrijpen dat alles daardoor veel duurder gaat worden in de VS.
En dan hebben ze ook nog geen rekening gehouden met tegentarieven, waardoor ze veel minder zullen verkopen aan het buitenland.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:01

Madiba schreef:
Klopt. De media stond bol van hulp uit Rusland, terwijl later is bewezen dat dat helemaal niet waar was. En om op die gestolen documenten terug te komen; toen boven kwam dat Biden een hoop gestolen documenten in zn buitenverblijf had liggen was er geen haan die er naar kraaide, die documenten had hij achtergehouden toen hij nog vice-president was. Ik wil Trump niet goedspreken, maar hij heeft die documenten achtergehouden toen hij president was. De regels voor een president zijn anders dan voor een vice-president -die mag minder- maar toch is Biden hiervoor nooit aangehouden. twee maten en twee gewichten.
ps Mer ik ben blij dat de discussie wat verder gaat dan platitudes en modder gooien dankzij jouw inbreng

Biden had een zeer klein aantal stukken thuis die hij niet mocht hebben en heeft die nadat dit ontdekt werd direct overgedragen. Trump had dozen vol staatsgeheimen thuis liggen en weigerde deze te retourneren.. als je het verschil niet ziet dan is dat op zijn zachtst gezegd opvallend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:21

Dat met die tariffs.... ik heb daar wat dubbele gevoelens over.

Trump en zijn minions lijken steeds te denken / aan hun voetvolk communiceren dat Pietje de Amerikaan iets uit "het buitenland" koopt dat 100 USD kost. Máár als Trump dan bvb. 20% extra tariffs daar op gaat gooien, dat Pietje dan nog steeds 100 USD ervoor betaalt. Maar de buitenlandse verkoper dan een soort boete krijgt van 20% en dus minder verdient.

En dat is natuurlijk lülkoek. Want die 20% wordt betaalt door Piet de Amerikaan die het artikel uit het buitenland besteld heeft en naar de USA heeft laten komen. Die heeft eerst die 100 USD aan de buitenlandse verkoper betaald. En zodra het artikel dan bij de USA binnenkomt (de grens over) moet Piet nog 20% importbelasting betalen (aan de Amerikaanse versie van de belastingdienst) voordat hij zijn bestelde artikel daadwerkelijk in handen krijgt.

Trump en zijn minions wekken echter de indruk dat de buitenlandse verkoper die 20% moet betalen en worden daarom terecht genadeloos belachelijk gemaakt door kritische mensen.

MAAR. Ik denk dat je op zich wel kan zeggen dat de verkopers er wellicht toch aan (mee) gaan betalen doordat ze dan hopen dat die verkoper zijn spullen dan goedkoper gaat leveren om de extra kosten voor Pietje een beetje te compenseren, zodat het product wel interessant genoeg blijft voor Pietje om te kopen.

Of.... dat doordat het product Pietje nu even simpel gezegd geen 100 USD maar 120 USD kost, dat ze dan hopen dat in de USA producenten een vergelijkbaar artikel voor 130 USD produceren, dat mensen dan sneller USA-made producten zullen willen kopen als het verschil nog maar 10 USD is vergeleken met 30 USD in de oude situatie?

Want op die manier zou het nog wel een beetje kunnen werken dat je hoopt mensen te stimuleren om binnenlands product ipv overzees product te kopen: door overzees product duurder te maken.

Overigens blijft het wel weer typisch Trump natuurlijk, dat moeilijk doen over producten die uit o.a. China komen en dat mensen beter binnenlands product zouden kopen, terwijl hij zelf graag alle zooi en merchandise die hij verkoopt zoveel mogelijk uit dergelijke lage lonen landen haalt :=

Weer een typisch hypocriet staaltje van de regels die voor anderen zouden moeten gelden, gelden niet voor mij.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:32

Tegelijkertijd is het plan om zoveel mogelijk illegalen te deporteren, welke illegalen voor Amerikaanse producten in grote mate verantwoordelijk zijn voor de goedkope krachten. Oftewel, ga je illegalen weghalen, dan zullen deze banen vervolgens opgepakt moeten worden door legale Amerikaanse krachten, die duurder zijn dan de illegalen (voorzover ze deze banen al zouden willen).

In de praktijk gezien wordt het met deze twee maatregelen alleen al nagenoeg onmogelijk om producten voor Amerikanen goedkoper te maken.

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:39

Ja farmers en dergelijke maken zich ook grote zorgen wat er gaat gebeuren, omdat ze geen "normale inwoners" kunnen vinden die het zware / vieze werk willen doen. Die vrezen er voor dat ineens een grot deel van hun werknemers opgehaald gaan worden als Trump met zijn Project 2025 mensen hun zin krijgen....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:45

nou, ik ben ook benieuwd wie het tuinonderhoud gaat doen bij al die rijke Amerikanen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:46

Zou dat nu gedaan worden door illegalen dan....?
Eerder gewone "legal aliens" met eigen bedrijfjes toch denk ik :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:47

Madiba schreef:
Ik luister naar zoveel mogelijk verschillende kanten en distilleer daar mijn mening uit. Kan ik aanbevelen

minus de 'mainstream media'?
Ik ben wel benieuwd wat voor goede dingen hij zegt en doet, heb je voorbeelden Madiba?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:48

pmarena schreef:
Zou dat nu gedaan worden door illegalen dan....?
Eerder gewone "legal aliens" met eigen bedrijfjes toch denk ik :)

vast wel gedeeltelijk. Of huishoudsters e.d.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:53

Madiba schreef:
Het was ook niet waar wat ze schreven. Ik heb de verkiezingen op de voet gevolgd, en dit artikel is uitgekomen op een moment waarop hij voor stond op Kamal Harris.

Is dit overigens een tiepvout of bewust de naam verkeerd geschreven in een vergelijkbare idioterie als bij Michelle Obama die dan dan zo 8)7 Michel wordt genoemd alsof het een "omgebouwde man" zou zijn 8)7 ....? (alsof dat überhaupt belangrijk is en/of iemand iets aangaat...)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:11

Troll alert zolangzamerhand, lijkt erop dat iemand een nieuw mailadres heeft gekregen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:15

Dat mag in het topic niet besproken worden, een paar vergelijkbare berichten zijn al verwijderd, maar ze zijn er achter de schermen mee bezig :j

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:20

Ja, ik heb ook mijn vingers gebrand, maar gelukkig is er een foeilijst. :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 17:26

Oeps , kan het niet meer weghalen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 18:09

Huh, je mag dat niet benoemen? Dan moet je temmen of zo?
V.w.b. de illegalen: ik vermoed dat ze dan mensen wel tijdelijke werkvergunningen gaan geven. Hier wordt veel van het vuile werk ook gedaan door legale arbeidsmigranten. Met alle misstanden die daarbij horen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 18:26

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 18:36

Ik zag gisteren een interview met zo’n Maga grens tsaar, op de vraag wat ze zouden doen met iemand die bvb al 20 jr in us werkt, getrouwd is met een Amerikaans staatsburger en kinderen heeft, dan gaan ze er allemaal maar uit.
Amerika komt zichzelf zo hard tegen het komende jaar, musk trekt blijkbaar aan de touwen en het lijkt erop dat trump niets te vertellen heeft. Hopelijk wordt hij dat zat en schopt hij musk eruit.
Musk heeft de afgelopen dagen meer dan 200 keer getweet dat de uitgaven bevroren moeten worden tot 20 januari. Dat betekent ook geen salaris voor alle overheidsmedewerkers. Die vent is echt staatsgevaarlijk.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 20:39

Citaat:

Is dit overigens een tiepvout of bewust de naam verkeerd geschreven in een vergelijkbare idioterie als bij Michelle Obama die dan dan zo 8)7 Michel wordt genoemd alsof het een "omgebouwde man" zou zijn 8)7 ....? (alsof dat überhaupt belangrijk is en/of iemand iets aangaat...)[/quote]

a-tje vergeten, dat zag ik later ook. Niet paranoia worden hoor, ik denk niet dat iemand haar al ooit heeft 'beschuldigd' van een man te zijn, en idd, zelfs als dat zo zou zijn, dan is dat haar zaak.

ps, het lukt me niet om die mooie quotes te maken, ben niet zo vaak op dit forum

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:11

Kinke schreef:
Madiba schreef:
Ik luister naar zoveel mogelijk verschillende kanten en distilleer daar mijn mening uit. Kan ik aanbevelen

Ik ben wel benieuwd wat voor goede dingen hij zegt en doet, heb je voorbeelden Madiba?

Ten eerste heb ik nooit beweerd dat alles wat Trump zegt en doet geweldig is. In het begin van mijn eerdere post, vele pagina's terug, heb ik geschreven dat ik zijn zelfverheerlijking verafschuw, ik moet mezelf dwingen om een heel interview met hem te bekijken omdat het altijd gaat over hoe geweldig hij en de zijnen zijn, met die melige stem en zn gekke oranje kop. Ik heb me tijdens de hele verkiezingen trouwens afgevraagd of er dat grote land met die honderden miljoenen inwoner niemand te vinden is die 'normaal' is en ook nog president wil worden.

Maar ik blijf erbij dat ik blij ben dat hij gewonnen heeft omdat hij tijdens heel zn campagne heeft geroepen dat hij een einde aan de oorlog in Oekraïne zou maken, en dus een einde aan het bloedvergieten langs twee kanten.

Trump is de enige van de recente presidenten die geen oorlog is begonnen. Hij zegt zelf dat hij oorlog verafschuwt.

Ik vond hem ook dapper toen hij na de moordaanslag deze zomer zn vuist in de lucht stak en riep 'fight, fight fight. Je kan van hem zeggen wat je wil, maar hij is geen lafaard.

Zn plan om het regeringsapparaat te herzien vind ik een goed idee, dat zou hier ook wel eens gedaan mogen worden.

Aan de andere kant is hij dikke vriendjes met Netanyahu dus de genocide in Gaza zal een heel ander verhaal zijn, ik heb hem daar nooit iets over horen zeggen. Maar ze zijn allemaal vriendjes met Netanyahu.

Het was ook maar in essentie een keuze tussen 2 kandidaten en dan vond ik dat Kamala (met een a) weinig zinnigs vertelde, maar vooral in de 4 jaar dat ze vice-president was, erg weinig heeft gedaan voor Amerika. Tot het moment dat ze kandidaat was, was de media hier (die ik trouwens ook lees, maar niet altijd geloof, ik verdenk ze vooral van halve waarheden) ook niet erg positief over haar. Dat veranderde na haar kandidatuur.

Hij zal het echter helemaal niet gemakkelijk krijgen. De Amerikaanse staatsschuld is torenhoog, de intresten die ze moeten betalen zijn hoger dan de inkomsten uit belastingen en als de intresten verlaagd worden zakt het Ponzi-schema van de economie in elkaar. Benieuwd wat dat gaat worden. En China, die op dit moment een even sterke GDP heeft als de US, staat in de startblokken om de machtspositie over te nemen. Er is een US Hedgefundmanager, Ray Dalio, die een heel knappe video heeft gemaakt over de 'decline of an empire' met een overzicht hoe de groei, maar ook de daling van de macht van een maatschappij in elkaar zit. Heel interessant, Nederland komt er ook in voor. Ik heb het een jaar geleden of zo gezien maar vind het niet meer terug. Als iemand geïnteresseerd is zal ik nog eens zoeken.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:26

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:34

Dat Amerika problemen heeft qua staatsschuld en dat nog meer belastingverlagingen voor waar het geld zit daar niet mee gaan helpen klopt. China krijgt minder belastingen binnen, de cijfers zijn geheel verzonnen en hoe groot de bevolking daar is, is ook een interessante vraag. De beste schattingen liggen ergens rond de 800 miljoen. De boel staat daar ook op klappen, het rommelt intern, deflatie dreigt niks gaat grootste economie worden. Kans is eerder dat wereldwijde recessie daar begint, al is de economie semi afgeschermd. Die afscherming maakt trouwens ook het overnemen van machtspositie onmogelijk, hoe de yuan gebruikt wordt maakt inzet als wereldmunt onmogelijk. China wil van alles (wat anderen niet mogen van ze trouwens), maar de voorwaarden daarvoor willen ze niet aan voldoen. De boel is ernstig corrupt en de wetgeving is onbetrouwbaar, want gericht op in het zadel houden huidige regering, niet beschermen bevolking tegen criminaliteit, etc.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:39

Madiba schreef:
Kinke schreef:

Ten eerste heb ik nooit beweerd dat alles wat Trump zegt en doet geweldig is. In het begin van mijn eerdere post, vele pagina's terug, heb ik geschreven dat ik zijn zelfverheerlijking verafschuw, ik moet mezelf dwingen om een heel interview met hem te bekijken omdat het altijd gaat over hoe geweldig hij en de zijnen zijn, met die melige stem en zn gekke oranje kop. Ik heb me tijdens de hele verkiezingen trouwens afgevraagd of er dat grote land met die honderden miljoenen inwoner niemand te vinden is die 'normaal' is en ook nog president wil worden.

Maar ik blijf erbij dat ik blij ben dat hij gewonnen heeft omdat hij tijdens heel zn campagne heeft geroepen dat hij een einde aan de oorlog in Oekraïne zou maken, en dus een einde aan het bloedvergieten langs twee kanten.

Trump is de enige van de recente presidenten die geen oorlog is begonnen. Hij zegt zelf dat hij oorlog verafschuwt.

Ik vond hem ook dapper toen hij na de moordaanslag deze zomer zn vuist in de lucht stak en riep 'fight, fight fight. Je kan van hem zeggen wat je wil, maar hij is geen lafaard.

Zn plan om het regeringsapparaat te herzien vind ik een goed idee, dat zou hier ook wel eens gedaan mogen worden.

Aan de andere kant is hij dikke vriendjes met Netanyahu dus de genocide in Gaza zal een heel ander verhaal zijn, ik heb hem daar nooit iets over horen zeggen. Maar ze zijn allemaal vriendjes met Netanyahu.

Het was ook maar in essentie een keuze tussen 2 kandidaten en dan vond ik dat Kamala (met een a) weinig zinnigs vertelde, maar vooral in de 4 jaar dat ze vice-president was, erg weinig heeft gedaan voor Amerika. Tot het moment dat ze kandidaat was, was de media hier (die ik trouwens ook lees, maar niet altijd geloof, ik verdenk ze vooral van halve waarheden) ook niet erg positief over haar. Dat veranderde na haar kandidatuur.

Hij zal het echter helemaal niet gemakkelijk krijgen. De Amerikaanse staatsschuld is torenhoog, de intresten die ze moeten betalen zijn hoger dan de inkomsten uit belastingen en als de intresten verlaagd worden zakt het Ponzi-schema van de economie in elkaar. Benieuwd wat dat gaat worden. En China, die op dit moment een even sterke GDP heeft als de US, staat in de startblokken om de machtspositie over te nemen. Er is een US Hedgefundmanager, Ray Dalio, die een heel knappe video heeft gemaakt over de 'decline of an empire' met een overzicht hoe de groei, maar ook de daling van de macht van een maatschappij in elkaar zit. Heel interessant, Nederland komt er ook in voor. Ik heb het een jaar geleden of zo gezien maar vind het niet meer terug. Als iemand geïnteresseerd is zal ik nog eens zoeken.

Oorlog oplossen ?

Putin belonen voor de inval in Oekraïne? Verwacht jij dat Oekraïne daarmee akkoord gaat ?

Daarna valt Rusland Polen binnen ?

De situatie in Israël?

Ik denk dat de wapenindustrie in de VS best blij is met deze ontwikkelingen.

Wat MSM betreft, als ik jouw berichten lees, is het wel een hoog Fox-gehalte gemengd met een FvD-sausje, Weird Duk enz.

Of dat nu je informatie halen uit verschillende bronnen is, betwijfel ik wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:48

Och, Trump heeft al gezegd dat hij niet kan garanderen dat boodschappen goedkoper worden en hij heeft de oorlog in Oekraïne flink onderschat. Het is nogal lastig zei hij.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:56

Het zou inderdaad kunnen dat de recessie daar gaat beginnen, het ziet er daar idd niet erg goed uit, maar waar wel. Amerika liegt ook, kijk maar eens hoe de banencijfers en werkloosheid iedere keer naar beneden worden bijgesteld. De yuan zoals hij nu is, kan geen reservecurrency worden, maar stel dat Brics+ een nieuwe munteenheid uitbrengt, waar ze al druk mee bezig zijn. Olie wordt al niet meer uitsluitend verhandeld in dollars. Amerika is toch duidelijk invloed aan het verliezen en China wil maar al te graag die plaats innemen, ik zeg niet dat het ze zal lukken maar ze zullen wel proberen. En Brics+ is nu al machtiger dan het westen.