Kinke schreef:
minus de 'mainstream media'?
Ik ben wel benieuwd wat voor goede dingen hij zegt en doet, heb je voorbeelden Madiba?
Ten eerste heb ik nooit beweerd dat alles wat Trump zegt en doet geweldig is. In het begin van mijn eerdere post, vele pagina's terug, heb ik geschreven dat ik zijn zelfverheerlijking verafschuw, ik moet mezelf dwingen om een heel interview met hem te bekijken omdat het altijd gaat over hoe geweldig hij en de zijnen zijn, met die melige stem en zn gekke oranje kop. Ik heb me tijdens de hele verkiezingen trouwens afgevraagd of er dat grote land met die honderden miljoenen inwoner niemand te vinden is die 'normaal' is en ook nog president wil worden.
Maar ik blijf erbij dat ik blij ben dat hij gewonnen heeft omdat hij tijdens heel zn campagne heeft geroepen dat hij een einde aan de oorlog in Oekraïne zou maken, en dus een einde aan het bloedvergieten langs twee kanten.
Trump is de enige van de recente presidenten die geen oorlog is begonnen. Hij zegt zelf dat hij oorlog verafschuwt.
Ik vond hem ook dapper toen hij na de moordaanslag deze zomer zn vuist in de lucht stak en riep 'fight, fight fight. Je kan van hem zeggen wat je wil, maar hij is geen lafaard.
Zn plan om het regeringsapparaat te herzien vind ik een goed idee, dat zou hier ook wel eens gedaan mogen worden.
Aan de andere kant is hij dikke vriendjes met Netanyahu dus de genocide in Gaza zal een heel ander verhaal zijn, ik heb hem daar nooit iets over horen zeggen. Maar ze zijn allemaal vriendjes met Netanyahu.
Het was ook maar in essentie een keuze tussen 2 kandidaten en dan vond ik dat Kamala (met een a) weinig zinnigs vertelde, maar vooral in de 4 jaar dat ze vice-president was, erg weinig heeft gedaan voor Amerika. Tot het moment dat ze kandidaat was, was de media hier (die ik trouwens ook lees, maar niet altijd geloof, ik verdenk ze vooral van halve waarheden) ook niet erg positief over haar. Dat veranderde na haar kandidatuur.
Hij zal het echter helemaal niet gemakkelijk krijgen. De Amerikaanse staatsschuld is torenhoog, de intresten die ze moeten betalen zijn hoger dan de inkomsten uit belastingen en als de intresten verlaagd worden zakt het Ponzi-schema van de economie in elkaar. Benieuwd wat dat gaat worden. En China, die op dit moment een even sterke GDP heeft als de US, staat in de startblokken om de machtspositie over te nemen. Er is een US Hedgefundmanager, Ray Dalio, die een heel knappe video heeft gemaakt over de 'decline of an empire' met een overzicht hoe de groei, maar ook de daling van de macht van een maatschappij in elkaar zit. Heel interessant, Nederland komt er ook in voor. Ik heb het een jaar geleden of zo gezien maar vind het niet meer terug. Als iemand geïnteresseerd is zal ik nog eens zoeken.