Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Anjali legt geen kader toch? Of bedoel je wat anders?
Ik denk dat het bespreken van positieve punten van partijen hier wellicht wat vaker aan bod kan komen, omdat het positief is, omdat mensen misschien nog aan het oriënteren zijn, omdat het interessant is om te lezen hoe zij dan eventuele knelpunten gaan oppakken (en dan niet alleen ‘partij X gaat voor meer huizen zorgen’ maar ook hoe ze dat dan denken te gaan doen.
Ik denk dat ook plaats kan hebben binnen dit discussie topic, toch?
anjali schreef:Cer schreef:Anjali legt geen kader toch? Of bedoel je wat anders?
Ik denk dat het bespreken van positieve punten van partijen hier wellicht wat vaker aan bod kan komen, omdat het positief is, omdat mensen misschien nog aan het oriënteren zijn, omdat het interessant is om te lezen hoe zij dan eventuele knelpunten gaan oppakken (en dan niet alleen ‘partij X gaat voor meer huizen zorgen’ maar ook hoe ze dat dan denken te gaan doen.
Ik denk dat ook plaats kan hebben binnen dit discussie topic, toch?
Vind ik ook. Want nu is het eerder een afzijktopic .

Cer schreef:Het is vnl een negatief topic lijkt het, waar de pvv denk de meeste aandacht krijgt.. heel af en toe komt er een stukje over politici die het wel goed doen en waarom (ik vind dat zelf erg interessant).
Het gaat minder vaak over partijen anders dan pvv, sgp en bbb, en wat die andere partijen aan plannen hebben en hoe ze dat gaan doen, en waarom mensen daar dan op zouden stemmen.
Maar misschien lees ik het zelf verkeerd, kan ook
Anjali verteld hoe zij stemt en waarom (en dan komt daar commentaar op), zo ook bij Juval, en er wordt gevraagd naar waarom pvv stemmers pvv stemmen want [..vul iets negatiefs in..] (en vaak is dat terecht hoor)
Maar wat wordt er dan anders gestemd, op welke partijen en waarom, wat hebben die zoal bereikt en wat gaan die doen en hoe denken ze dat waar te gaan maken.. (en zijdelings dus ook waarom bijv zwevers daar dan op zouden kunnen stemmen, er zijn best nog wat mensen (zoals ik) die het nog niet weten)

Electra63 schreef:We kunnen ook positieve punten uit partijprogramma's benoemen van verschillende partijen, maar ook daar zullen de meningen over verschillen.

BigOne schreef:Mensen zouden bijna les mogen krijgen in populisme, het is blijkbaar in verkiezingstijd soms zo dat mensen stemmen op de grootste schreeuwers die zogenaamd de hemel op aarde beloven. En wat betreft vvd , die is er blijkbaar alleen voor de hardwerkende Nederlanders en de goedbetaalde daarboven.
De mensen die het slecht hebben , door ziekte, handicap en de ouderen met aow, die zijn alleen maar lastig dus doe je er bijna niets voor.
BigOne schreef:Mensen zouden bijna les mogen krijgen in populisme, het is blijkbaar in verkiezingstijd soms zo dat mensen stemmen op de grootste schreeuwers die zogenaamd de hemel op aarde beloven. En wat betreft vvd , die is er blijkbaar alleen voor de hardwerkende Nederlanders en de goedbetaalde daarboven.
De mensen die het slecht hebben , door ziekte, handicap en de ouderen met aow, die zijn alleen maar lastig dus doe je er bijna niets voor.