Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
journee schreef:irmaz schreef:Mooie speech van van Baarlo van Denk en van Ouwehand van Partij vd Dieren. Zij willen beiden een motie van wantrouwen in tegen het hele kabinet en hebben daar goede motivaties voor.
Misschien klink ik nu als advocaat van de duivel, maar persoonlijk vind ik het indienen van een motie van wantrouwen op de eerste dag een zwakte gebod. Iedereen weet dat veel partijen niet blij zijn met het het huidige kabinet. Toch is ook dit kabinet een keus geweest van een groot deel van de Nederlanders.
Het vertrouwen van de bevolking is nu gestegen, maar deze partijen zeggen duidelijk: ik veracht jullie keuze, zelfs door associatie verklaar ik partijen 'besmet'. En dan vinden partijen het vreemd dat mensen niet naar hen overstappen? Hoe verwacht men dat mensen van standpunt veranderen als de 'sociale' partijen al bij voorbaat weigeren met anderen samen te werken?
Bij mijn weten heeft Schoofs ook verzocht om het huidige kabinet een kans te geven en te beoordelen op toekomstige daden. Dat is persoonlijk ook iets wat ik van een rechtvaardige partij zou verwachten.
Proberen alleen de achterban te plezieren, levert naar mijn mening ook geen nieuwe stemmen op.
Als men nu had gezegd: "wij hebben onze twijfels bij dit kabinet, wij geven het een kans, maar weet dat wij kritisch zullen zijn in onze beoordeling! Als straks blijkt dat dit kabinet de taak niet aan kan, dan willen wij Nederland verzekeren dat wij klaar staan om de brokstukken op te rapen en om het land weer een goede banen te leiden, want wij zijn er daadwerkelijk voor alle Nederlanders!" Dan geeft dit toch een heel ander beeld af.....
Karl66 schreef:Het grote verschil is dat het hier wel ergens over gaat. Een minister kan wel zeggen dat ze de wet respecteert, maar wat ze er op dat moment bij vergeet te vertellen is dat zij degene is die de wetten maakt. En dan is het dus wel belangrijk wat je persoonlijke opvattingen zijn.
Los daarvan, deze partijen vertegenwoordigen niet de kiezers op de coalitie maar hun eigen kiezers. En als die kiezers wel achter deze motie staan, dan doen ze wat er van hun verwacht wordt. Ik vond de moties van wantrouwen van Wilders ook onzin, maar hij vertegenwoordigt mij niet, dus haalde ik er mijn schouders over op.
996981 schreef:Irmaz, hoe jij je als “derde generatie allochtoon” voelt zegt echt 0,0 over hoe tweede, of eerste generaties zich dan wel niet moeten voelen.
Babootje schreef:Maar de uitspraak "From the river to the sea, etc" staat hij achter en geeft er zijn eigen invulling aan. Terwijl deze in NL uiterst omstreden is en in DL verboden. Is dat niet een beetje "de pot verwijt de ketel, etc" dan?
Babootje schreef:Maar de uitspraak "From the river to the sea, etc" staat hij achter en geeft er zijn eigen invulling aan. Terwijl deze in NL uiterst omstreden is en in DL verboden. Is dat niet een beetje "de pot verwijt de ketel, etc" dan?
irmaz schreef:Babootje schreef:Maar de uitspraak "From the river to the sea, etc" staat hij achter en geeft er zijn eigen invulling aan. Terwijl deze in NL uiterst omstreden is en in DL verboden. Is dat niet een beetje "de pot verwijt de ketel, etc" dan?
Ik zeg niet dat ik het in alles met hem eens ben hè. Maar hij verwoordde naar mijn mening goed het algemeen gevoel van veel mensen waarom zij dit kabinet niet kunnen vertrouwen.
van Baarlo is trouwens nu in "gevecht" met Schoof. Ik hoop dat Schoof luistert naar het gevoel en niet alleen naar de aanvallen.
_San87_ schreef:996981 schreef:Irmaz, hoe jij je als “derde generatie allochtoon” voelt zegt echt 0,0 over hoe tweede, of eerste generaties zich dan wel niet moeten voelen.
irmaz schreef:996981 schreef:Irmaz, hoe jij je als “derde generatie allochtoon” voelt zegt echt 0,0 over hoe tweede, of eerste generaties zich dan wel niet moeten voelen.
Ga je nu echt mij vertellen hoe ik me moet voelen?
irmaz schreef:996981 schreef:Irmaz, hoe jij je als “derde generatie allochtoon” voelt zegt echt 0,0 over hoe tweede, of eerste generaties zich dan wel niet moeten voelen.
Toen mijn vader geboren werd woonde mijn familie niet in Nederland maar in Ned. Indië, vandaar dat 1 van mijn ouders geboren is in het buitenland![]()
Overigens is mijn opa, ondanks dat hij genaturaliseerd was tot Nederlander, bij de uitbraak van WO2 zonder aanklacht of proces opgepakt, al zijn bezittingen in beslag genomen, vrouw en leine kinderen het huis uit gezet en geïnterneerd in een kamp. Deze internering was opdracht van de regering in Nederland. Tot op de dag van vandaag is er nooit een verklaring voor gekomen waarom.
Ga mij maar garanderen dat dat niet nog eens gebeurd met allochtonen/mensen met een migratieachtergrond...
996981 schreef:BigOne schreef:Wie stil is stemt in!!
Geldt dat ook voor de mensen die de straten niet opgaan om te protesteren?
Berdien schreef:Dit debat hangt van bizarre momenten aan elkaar. Dieptepunt is wel Wilders die twittert 'slappe hap' naar aanleiding van de reactie van Schoof. Hoe moet dit ooit een functionerende regering worden, als dit de manier is waarop ze met elkaar om gaan?
996981 schreef:Irmaz, hoe jij je als “derde generatie allochtoon” voelt zegt echt 0,0 over hoe tweede, of eerste generaties zich dan wel niet moeten voelen.
Irmaz schreef:Ga je nu echt mij vertellen hoe ik me moet voelen?
Citaat:Nee. Ik vertel je dat jij niet over anderen kan beoordelen hoe ze zich zouden moeten voelen op basis van hoe jij je ergens over voelt