Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Nice dat laatste. Goed zo van de Turken!
Babootje schreef:Tweede incident met drones in Denemarken. Denemarken overweegt artikel 4 in te roepen
https://x.com/visegrad24/status/1971129040712126600
Denemarken kondigt aan dat het overweegt om Artikel 4 van de NAVO in te roepen, nadat onbekende drones een tweede nacht meerdere luchthavens hebben platgelegd.
Gisteravond waren vier luchthavens het doelwit.
Nico12 schreef:@babootje 22-9. Citaat:
Volgens Hans van Koningsbrugge, hoogleraar Russische geschiedenis en politiek aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Het geld is simpelweg op”, zegt de professor uit het noorden stellig.
De pijn is inmiddels voelbaar in alle lagen.
De rente in Rusland is op dit moment 17 procent. „Daardoor is lenen voor bedrijven en de Russen zelf problematisch geworden”, aldus de hoogleraar.
Het hele verhaal van 22-9 ging erin als koek. Totdat die hoogleraar aan het woord kwam. Dat is een "dom blondje". Ruim 20 jaren geleden tijdens mijn bezoek aan Rusland werd mij duidelijk, op basis van getoonde lening, dat de rente 20 %, ja twintig procent was, prive persoon. Volgens die persoon normaal. Hieruit blijkt dat die hoogleraar ook maar wat banketstaaf. Sorry moest dit kwijt. Hopelijk klopt de rest van het verhaal.
Nico12 schreef:Het hele verhaal van 22-9 ging erin als koek. Totdat die hoogleraar aan het woord kwam. Dat is een "dom blondje". Ruim 20 jaren geleden tijdens mijn bezoek aan Rusland werd mij duidelijk, op basis van getoonde lening, dat de rente 20 %, ja twintig procent was, prive persoon. Volgens die persoon normaal. Hieruit blijkt dat die hoogleraar ook maar wat banketstaaf. Sorry moest dit kwijt. Hopelijk klopt de rest van het verhaal.
BigOne schreef:Nico verdedigd de Russen met het proberen onderuithalen van westerse statements, mag.
Nico, vertel eens, wanneer er geen geldtekort is in de oorlogseconomie van Putin , waarom plegen sinds kort eigenaren, ceos van rijke bedrijven zogenaamd zelfmoord en pikt Putin het bedrijf cq geld in? Of ze worden ineens vervolgd met zelfde gevolg, beslag op hun vermogen?
BigOne schreef:Putin is nu geld nodig, niet wanneer de kerncentrales af zijn.
En dat duurt gemiddeld 10 tot 17 jr. Putin allang de pijp uit.
Babootje schreef:BigOne schreef:Putin is nu geld nodig, niet wanneer de kerncentrales af zijn.
En dat duurt gemiddeld 10 tot 17 jr. Putin allang de pijp uit.
Als we het vergunningentraject en het zoeken naar financiering eraf laten (en daar zullen Iran en Rusland niet druk om hoeven maken) kan een kerncentrale tussen 8-10 jaar gebouwd worden. Maar dat is dan ook het snelste traject. Moet je je ook nog afvragen of Rusland dat ook kan gezien de enorme braindrain die is geweest sinds het uitbreken van de oorlog met Oekraine.
Vreemd overigens dat Iran dat nog niet zelf kan overigens gezien de jarenlange kennisvergaring op dat vlak.
BigOne schreef:Nederland kan iets uranium verrijken.Omzet van miljarden, iets?
BigOne schreef:Het begint er op te lijken dat Moldavië pro Europa blijft, Rusland heeft volgens Oekraïne 300 miljoen ingezet om de stemming te beïnvloeden maar lijkt niet gelukt, fijn.
pien_2010 schreef:Of het fijn is weet ik niet. Nog meer toekomstige Orbans in Europa zit ik niet op te wachten. Alleen ,zo werkt het voor mij, als de mensen zonder inmenging gekozen hadden voor Rusland vind ik het goed. Dat is democratie. Dus die inmenging is heel fout.