Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:06

Uit 1937!! De opkomst van de nazi’s!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:33

Bizar, de overeenkomsten.

Vanavond was Beatrice de Graaf bij Jinek. Zij gaf aan, dat er veel te weinig aandacht is voor het buitenlandbeleid van onze politieke partijen, maar dat dit heel veel invloed heeft op onze veiligheid en economie.
Met name Netanyahu en Putin.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:46

Electra63 schreef:
Bizar, de overeenkomsten.

Vanavond was Beatrice de Graaf bij Jinek. Zij gaf aan, dat er veel te weinig aandacht is voor het buitenlandbeleid van onze politieke partijen, maar dat dit heel veel invloed heeft op onze veiligheid en economie.
Met name Netanyahu en Putin.

Logisch. Asielzoekers zwartmaken en moslims verketteren is effectiever. Daar trappen mensen in.

En ondertussen heeft niemand over de daadwerkelijke problemen en hoe die opgelost kunnen worden.

Maar we mogen wel op 300 meter 130 rijden nu!!!!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:02

anjali schreef:
In elk geval is het heel erg dom om niet naar de stembus te gaan! Dan heb je straks ook geen recht om te klagen als de uitkomst anders uitvalt dan jij zou willen.

Overigens maakt het ook niet uit wanneer je wel zou gaan. Ze doen toch niet wat ze beloven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:11

purny schreef:
anjali schreef:
In elk geval is het heel erg dom om niet naar de stembus te gaan! Dan heb je straks ook geen recht om te klagen als de uitkomst anders uitvalt dan jij zou willen.

Overigens maakt het ook niet uit wanneer je wel zou gaan. Ze doen toch niet wat ze beloven.

Dat is wat partijen doen wanneer ze een coalitie moeten vormen, proberen nader tot elkaar te komen en de belangrijke zaken laten prevaleren.
Tenminste, dat zouden ze moeten doen en niet twee jaar rollebollend door de kamer sjezen zoals het kabinet Wilders , die zaten er allemaal met hun eigen speerpunten en niet voor een degelijke regering.
Ik hoop dat cda en GroenLinks PvdA gewoon grootste worden zodat ze kunnen regeren, worden we allemaal beter van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:18

Dat hoop ik ook: CDA met Gl/PvdA en dan D66. Zal wel moeilijk zijn.
Maar fatsoenlijke partijen met goede en ervaren bestuurders, waar je ook internationaal mee kan aankomen.
En dat zal water bij de wijn doen, maar na de chaos van de afgelopen jaren, lijkt mij dat heel fijn.

Maar VVD eens in het oppositiebankje lijkt mij heel goed, zeker als Yesilgoz met haar leugens nog steeds partijleider blijft.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:43

Als de vvd in oktober flink verliest dan is het direct afgelopen met Yesilgoz als partijleider, maar nu durven ze dat nog niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:57

prompter schreef:
Als de vvd in oktober flink verliest dan is het direct afgelopen met Yesilgoz als partijleider, maar nu durven ze dat nog niet.

Ik kan het op zich niet erg vinden dat VVD een keer goed verliest. Dan moeten ook zij dingen veranderen. De hoogtijdagen van de VVD zijn sowieso al even voorbij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:31

Alleen er is een iets midden/liberale kant en een meer rechts/conservatieve kant bij de VVD. Ik denk dat die laatste groep het gaat winnen en dat de VVD nog meer naar rechts opschuift.
Die kant zijn ze al meerdere opgegaan onder Yesilgoz.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:43

Electra63 schreef:
Alleen er is een iets midden/liberale kant en een meer rechts/conservatieve kant bij de VVD. Ik denk dat die laatste groep het gaat winnen en dat de VVD nog meer naar rechts opschuift.
Die kant zijn ze al meerdere opgegaan onder Yesilgoz.

Op zich is dat ook niet meteen erg als je bedenkt dat ze 15 zetels hebben in de recente peilingen en niet met PVV en niet met GL/PvdA willen samenwerken, dan zet je jezelf gewoon buitenspel :+.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Ja, het is een soort ramkoers geworden die ze vast niet voorzien hadden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:31

_San87_ schreef:
Op zich is dat ook niet meteen erg als je bedenkt dat ze 15 zetels hebben in de recente peilingen en niet met PVV en niet met GL/PvdA willen samenwerken, dan zet je jezelf gewoon buitenspel :+.

nou ja, buitenspel. Het kan zijn dat CDA nog wel met VVD wil, Bontebal doet het wel goed in de peilingen.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Mijn persoonlijke nachtmerrie zou een volgende kabinet zijn; CDA,VVD,BBB en Ja21.
Het zou maar zo kunnen, als CDA wat meer stijgt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:55

Libra76 schreef:
Mijn persoonlijke nachtmerrie zou een volgende kabinet zijn; CDA,VVD,BBB en Ja21.

Ik weet niet of Bontebal dat wil/doet? Met BBB en Ja21?
Te populistisch en te rechts, denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:10

juval schreef:
_San87_ schreef:

nou ja, buitenspel. Het kan zijn dat CDA nog wel met VVD wil, Bontebal doet het wel goed in de peilingen.

Ja, maar VVD en CDA hebben samen niet genoeg zetels om een coalitie te vormen zonder Gl/PvdA. Of de PVV, maar die was uitgesloten door VVD.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op Gisteren, 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:13

Libra76 schreef:

Maar dat is toch alsnog te weinig samen?

Als ik de recente peilingen pak en de hoogste peilwijzer bij elkaar optel, dan komt hierboven op 60 zetels. Dat is te weinig. Dus dan hebben ze PVV of GL/PvdA nodig.

https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:16

Bontebal gaat geen politieke zelfmoord plegen door met radicaal rechts in zee te gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

FvD heeft ook ambitieuze plannen: een vliegveld erbij in de Noordzee, klimaatbeleid stoppen, remigratie, belastingen omlaag, maar ook huren omhoog. Als je daar toch op stemt, ben je knettergek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

En alle gas uit de bodem halen in Groningen :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

en weer invermectine gebruiken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

en de vriendschap met Rusland aanhalen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:14

Electra63 schreef:
FvD heeft ook ambitieuze plannen: een vliegveld erbij in de Noordzee, klimaatbeleid stoppen, remigratie, belastingen omlaag, maar ook huren omhoog. Als je daar toch op stemt, ben je knettergek.

Aka: leuk voor hun vriendjes van het corps, die hun tweede en derde huizen verhuren, maar niet voor de 'gewone mens'.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Echt goede reclame voor je eigen partij is niet het afkraken van andere partijen, maar wel: het vertellen van de (in hun ogen) goede dingen die jouw partij van plan is te gaan doen!

RaineriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Denk dat sommige partijen en politici wel meer kritiek verdienen gezien zij zelden in het landsbelang handelen, of van minderheidsgroeperingen.

Het is een discussietopic. Laten we niet zulke kaders aan elkaar opleggen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:42

Anjali legt geen kader toch? Of bedoel je wat anders?

Ik denk dat het bespreken van positieve punten van partijen hier wellicht wat vaker aan bod kan komen, omdat het positief is, omdat mensen misschien nog aan het oriënteren zijn, omdat het interessant is om te lezen hoe zij dan eventuele knelpunten gaan oppakken (en dan niet alleen ‘partij X gaat voor meer huizen zorgen’ maar ook hoe ze dat dan denken te gaan doen.

Ik denk dat ook plaats kan hebben binnen dit discussie topic, toch?